Beverly club

Nakon Yamahe X-City i X-Maxa došao je red na novi Beverly 300 HPE S. Razlog za kupovinu Beverlija je jednostavan - nikad ga nisam imao a nova linija mi se svidjela. Nisam htio ponoviti grešku sa Yamahom i ne čekati boju koju želim, i kroz neka tri tjedna u veljači ove godine preuzeo sam svoj sa vjetrobranom i tvorničkim kuferom.
Prije svog dojma o novom vozilu ne mogu dovoljno izraziti zadovoljstvo posjedovanja Yamahe; oba su skupila 67.000 km uz jednu promjenu žarulje kratkog svjetla što je kod X-Maxa bila gnjavaža promijeniti, kod Citija tren posla.
Neki bi rekli kako je mašina na tim skuterima već tada bila zastarjela i da joj je falilo snage, u to ne ulazim (250 ccm, 19ks, cca 182-185 kg) , ali pouzdanost i jeftini troškovi održavanja nadoknađuju sve. X-City je već imao tvornički vjetrobran podesiv po visini i nosač kofera na koji ste direktno mogli staviti Givi / Kappa monolock, ako me sjećanje služi...O X-Maxu se sve zna...od imagea, prostora, udobnosti, pouzdanosti, lakoće održavanja i pristupa pa ako hoćete i tog čuvenog zadržavanja vrijednosti, iako su to bila normalnija vremena dok danas kupovina polovnog vozila u ovoj klasi po meni nema smisla. Naravno to je samo moje mišljenje, i kao svačije, vrijedi ili ne vrijedi ništa.
fGGcpKN.jpg

Dakle, Beverly. Zašto 300 napisao sam u postu prije a sa svojih 26 KS i otpr. toliko momenta na papiru barem dosta snažniji od Yamahe u 250 izdanju, za istu težinu. Inače težinu smatram najvažnijom; ne slažem se da je Beverly okretniji, lakši za manevriranje, provlačenje u koloni, parkiranje itd. od X-Maxa, u praksi nikakve po meni bitne razlike tu nema, gdje stane jedan i drugi će. Meni jedina razlika je što Beverlijem mogu proći kroz mala garažna vrata bez da dižem glavna, što sa Maxom za par cm nisam mogao. Također, tu dolazimo do jedne po meni subjektivne mane; dok vozite Bev imate osjećaj da ste na manjem skuteru nego što je. To je i razlog zašto držim vjetrobran iako mi je potpuno nepodesan za mojih 184 cm, pa uz Givi 50.5 i Nolan N87 kacige vozim sa čepićima za uši.
Ne želim reći da je zaštita od vjetra loša jer nije, ali visina vjetrobrana stvara neugodnu buku pa ću kroz neko vrijeme tu morati nešto poduzeti.
Što mi se na prvu jako sviđa? Prvi put sam dobio ABS i kontrolu proklizavanja (može se isključiti), svjetlo u prostoru ispod sica i bezkontaktni ključ; sjedalo se diže bez gašenja motora što mi je jako važno. Na Yamahama sam imao odvojeni ključ kofera kako ne bi morao izvlačiti kontakt ključ iz brave i gasiti skuter kad je za tim bilo potrebe.
Koristan prostor usporediv je sa Citijem; pretinci za rukavice to i nisu, stane novčanik, mobitel i ključevi, a u današnje vrijeme USB utor za punjenje moba ne smatram jako bitnom stvari. Kao ni LED rasvjetu koja očito noću smeta vozačima auta ispred mene, pa sam spustio snop kratkog svjetla.
Prostor ispod sica je izdašan, ne znam napamet u litrama ali meni je više nego ok, za posao, spizu, plažu itd. uz kufer zadovoljava sve potrebe, iako se ne može mjeriti sa onim u X-maxu. Stati će integralka položena na bok. Tu je inspekcijski otvor gdje možete pristupiti npr. termostatu kad budete mijenjali antifriz (2 god.)
Skuter nema start&stop i na tome sam zahvalan; nitko me neće uvjeriti da to ne utječe na trajnost mašine a nosi sa sobom i bitno skuplji akumulator.
Snaga je meni sasvim OK i meni također ne stoji kako je ovo isključivo gradski skuter; prednosti 400 su po meni najviše izražene na autoputu, dok u ostalim uvjetima ne znam koliko dolaze do izražaja. Ali tu će svatko za sebe da procijeni.
Što se održavanja tiče cijene dijelova su tu negdje, koliko sam bacio oko; remen se mijenja na 20.000 za razliku od Vespe gdje je iz nekog razloga taj interval dvostruko manji; je, mašina je ista ali kako kažu u servisu drukčiji su omjeri prijenosa bla bla - u što se ne kužim neću o tome.
Ne sviđa mi se propisano štelanje ventila na 10.000 km mada (što me ne čudi) u servisu na to odmahuju rukom. Na prvu skuter djeluje gnjavaža za ozbiljnije servisne zahvate ali svjećici se preko odvojivog panela pristupa jednostavno. Koliko vidim iridijska je i mijenja se tek na 20.000 km.
Uljni filter i filter zraka su relativno bagatelni i valjda su tu još do Leadera 250; pored originalnih imate više zamjenskih opcija npr. Hiflo itd.
Moja je praksa da u prvih 2000 km dva puta promijenim ulje. Prvi put zbog garancije na 1000km u sada digitalnoj servisnoj knjižici, a drugi put na 2000 km.
Dosta zanimljivo, iako je propisana 5w-40 gradacija, ovlašteni servis je stavio polusintetiku 15w-50 koje se inače sipa u stari 350 i novi 400. Možda to ima veze sa navodnom potrošnjom ulja, no ja sam sada stavio sintetiku 5w40 pa ćemo vidjeti. Kako ljudi voze ništa me ne čudi, no može biti da i nije do stila vožnje. Moje skromno mišljenje je ako bude gutao ulje kako je kvalitetnija polusintetika 10w-40 optimum (propisani API SL standard), i kao i uvijek tih 10.000 km po manualu ja ću dvostruko skratiti. Knjižica uputstva obuhvaća i 300 i 400 i dosta je informativna, ali sam naletio na krive prijevode i izgledom je socijalna.
Udobnost - mislim da je bolje prošao suvozač nego vozač, no slažem se kako je nakog perioda navikavanja skuter udoban, iako nije baš "vibrations free" kako često piše. Fino se on treska a na par tisuća km već osjećam naznake da će doći do trešnje volana na srednjim brzinama. Skuter sa mojom nježnijom rukom troši oko 3 L, digitalni display ima dvije boje osvjetljenja i po meni je za najvažnije informacije pregledan.
I što još napisati? Je, smatram da je Yamaha jedan drugi svijet kojem se ovaj Beverly dosta približio, a što se pouzdanosti tiče nadam se kako će sve biti u redu, jer ni 300 ni 400 nisu u potpunosti novi, a 300 bi trebao biti imuniji na dječje bolesti.
Lokalni ovlašteni trgovac i servis je na glasu kao korektan, no za cijenu sata od 50 E mislim da su mogli još neke stvari tipa podmazati nogare, podesiti snop svjetla i tlak u gumama, što su Yamahini meštri redovno radili i bez da ih pitate. Ali dobro, imam garažu i dosta toga radim sam...Iz istog razloga ne mogu govoriti o plastikama u oba proizvođača, i nakon nekoliko godina moji skuteri su izgledali kao novi, pa su novi vlasnici znali ispustiti koji kilometar u oglasniku prilikom naknadne prodaje no tu sam nemoćan. :)
Po prirodi sam inače zahvalan i povučen, pa ne mogu reći kako izborom vozila nisam zadovoljan, jesam i nadam se da će skuter ispuniti većinu mojih očekivanja. Ne bi se previše obazirao ni na pozitivna ni negativna iskustva - svi mi imamo prijatelje ili poznanike kojima se nešto dogodilo sa istim vozilom, što ne znači da će i nekom od nas. Ono što mi se ne sviđa je što prosječna (ne zavaravajmo se) klasa skutera postaje običnim ljudima sve teže dostupna cijenom; možemo mi bajati o širem popisu opreme, inflaciji itd. ali situacija ne ide u dobrom pravcu. No, to je za neku drugu temu. Živi i zdravi bili, lipi pozz. A.
sretno s novim 300, super da imaš garazu.
Koliko te ukupno došao skupa s vizirom i koferom? koliko dugo si čekao? Dal si uzimao kasko?
 
sretno s novim 300, super da imaš garazu.
Koliko te ukupno došao skupa s vizirom i koferom? koliko dugo si čekao? Dal si uzimao kasko?
Čekao sam tri i kusur tjedna u drugom misecu; za to vrijeme su prodali nekoliko 400. Prošle godine poznanik je 400 dobio na akciji za cca 45.000 kn (tad je 300 bio 40.000) , a ja sam ovog platio 46 i nešto sa vizirom i kuferom od 37 L u boji skutera. Dosad nikakvih sitnica, a pričalo se o pumpama benzine na 400 i jednog sam vidio da mu LED far ne radi. Poznanik kaže da mu se par puta ugasio kod oduzimanja gasa ali je upalio bez beda i sve je ok. Provozao sam ga i ta se razlika u težini osjeti više na mjestu nego u vožnji, i osjeća se naravno da je potentniji nema dileme. Kasko se nisam ni raspitivao, nisam...E, pošto sam im uzeo dva dosad Yamaha mi je stvarno ponudila jako fer cijenu za X300 ali trebalo je čekati do kraja petoga...sad viđam tek prve primjerke novog Maxa po cesti.
 
Last edited:
Čekao sam tri i kusur tjedna u drugom misecu; za to vrijeme su prodali nekoliko 400. Prošle godine poznanik je 400 dobio na akciji za cca 45.000 kn (tad je 300 bio 40.000) , a ja sam ovog platio 46 i nešto sa vizirom i kuferom od 37 L u boji skutera. Dosad nikakvih sitnica, a pričalo se o pumpama benzine na 400 i jednog sam vidio da mu LED far ne radi. Poznanik kaže da mu se par puta ugasio kod oduzimanja gasa ali je upalio bez beda i sve je ok. Provozao sam ga i ta se razlika u težini osjeti više na mjestu nego u vožnji, i osjeća se naravno da je potentniji nema dileme. Kasko se nisam ni raspitivao, nisam...E, pošto sam im uzeo dva dosad Yamaha mi je stvarno ponudila jako fer cijenu za X300 ali trebalo je čekati do kraja petoga...sad viđam tek prve primjerke novog Maxa po cesti.
koji max si imao prije? Interesantno, ja sam bas prešao s Beverlya na novi max a ti obrnuto. 🙃
 
koji max si imao prije? Interesantno, ja sam bas prešao s Beverlya na novi max a ti obrnuto. 🙃
2014. god. Ma eto želio samo još jednom nakon par manjih skutera u Piaggio svijet, imaju mi nekog šarma. Ne brini ja ću prvi napisati ako nešto ne bude ok.
0mY079It.jpg

ghboISut.jpg

Evo ih...iz današnje moje perspektive pogotovo X-city užasno podcijenjen skuter bio, nekako i od strane Yamahe, sve je išlo prema X-u.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Marin0
2014. god. Ma eto želio samo još jednom nakon par manjih skutera u Piaggio svijet, imaju mi nekog šarma. Ne brini ja ću prvi napisati ako nešto ne bude ok.
0mY079It.jpg

ghboISut.jpg

Evo ih...iz današnje moje perspektive pogotovo X-city užasno podcijenjen skuter bio, nekako i od strane Yamahe, sve je išlo prema X-u.

Talijanska vozila imaju svoj karakter i temperament.
S druge strane Japanska vozila prate svoju 'kando' filozofiju.

Sve je stvar izbora - Oš Ducati il' Hayabusu .😜 😎
 
Jučer sam se predvečer išao provozati do Sljemena i sam sebi ponavljao nemoj ići van ceste... međutim.... prvi makadam ok, drugi već mrvicu zahtjevniji i onda stiže treći gdje sam upao u blato. Ide Bev ko zmaj... :mrgreen:
 
ZA SVE ONE KOJI "PRIČAJU PRIČE" KAKO SU SKUTERI SAMO ZA GRAD I KRAĆE RELACIJE.

Dakle , u subotu , 8.7. , krenuo sam za Dalmejšu na 7 dana , sa mojim ganc novim Beverlyem 400 hpe.
Pokret je bio popodne u 17 sati .
Do Crikvenice sam vozio 1 sat i 45 minuta.
Stao pola sata , pojeo sladoled popio Cedevitu i nastavio do kampa Bunica ispred Senja.
Tamo se legnem pored motora na mekanu prostirku , prenoćim , i probudim se u 8 h i zapičim ostalih 2 i pol sata do Zadra.
To mi je fora od prošle godine da kada idem prema Dalmaciji da prvi dan vozim samo 2 i pol sata tako da se ne umorim previše do Zadra u istom danu , jer ipak me čeka 5 dana zujanja i moram biti odmoran , jer ipak sam ja bliže šezdesetoj nego pedesetoj 😏

U Zadru sam bio u 11 h , stao po ure , popio sokić i nastavio još uru vremena do Šibenika.

Šibenik mi je bio krajnja destinacija.
Iz Šibenika sam u ponedjeljak otišao na Otok Kaprije , a u utorak na Otok Žirje ....naravno na oba bez motora , jer to su mali otoci na koje se ide pješke.
U Šibeniku sam spavao tri noći u Hostelu Splendido kojeg toplo preporučam , zbog visoke kategorije uređenja i vlasnice koja je jako pristupačna i brine o svemu da ti ništa ne fali.

U srijedu sam se vratio u Zadar.
Bio sam tamo prisilno jednu noć više zbog loše vremenske prognoze koja je bila za četvrtak , i nisam htio riskirati pljusak po putu 🌧🌩😟
Zadar sam iskoristio tako da sam prvi dan otišao do Ražanca jer tamo nisam nikad bio , i tako sam kompletirao cijelu okolicu Zadra koju sam obišao kroz tih 7 godina koliko se vozikam po Dalmaciji.

Drugi dan sam otišao na Otok Ugljan , pa sam to iskoristio da odem na susjedni otočić Ošljak koji je prekrasan , a poslje sam otišao u Kali na cugu pa nazad u Zadar.

Jučer sam krenuo u 8 i 45 iz Zadra i odlučio da do popodne budem u Puli .

...da gospodo skuteraši ...iz Zadra u Pulu se ide u JEDNOM danu ! ....to jest "laganim tempom" za cca. sedam do osam sati , ustvari , koliko ti se da , sa tri stajanja..
Rute od cca. 300 kilometara se odrađuju u toku jednog dana !
(..to pišem za one koji to nisu probali)
To važi za sve Maxi skutere tipa Beverly , Xmax , Forza , Kymco i slične...

Razlomiš tu rutu na tri dijela.
Prvi dio do Karlobaga nakon sat i pol vožnje , tamo napraviš marendu 30-45 minuta .
Onda staneš u Senju na sladoled pola sata (i tamo sam sreo jednog momka iz Pule , koji se vraćao iz Starigrada sa Kymco 400-tkom također za Pulu) ...
...i treće stajanja u Bakarcu .
Tamo sam skočio u more 5 minuta da se ohladim , jer to je bilo vrijeme kad je sunce najjače pržilo 🌞😓 , i pola sada malo zalegao u hlad pa nastavio za Pulu još tih sat i pol vremena..
..i to je to ...

Napravio sam znači u tih 7 dana cca. 900 km i tako napravio "razradu" mašine , i u srijedu odlazim na prvi servis sa 400-tkom.
O tome kako se ponašao Beverly 400 hpe u tih 7 dana i 900 km , napisat ću u drugom postu....
 
Ovaj tjedan,vracam privremeno motor u Zg i slijedeci vikend idem sa Bevom. Mozda do tada odradim prvi servis u Zg, ako ne stig lnem budem u SBK. Bas cu usporediti prolazna vremena, na osnovu dosadasnjeg iskustva ne ocekujem prevelike razlike.
 
Ajde "mate" samo javljaj kako ti se ponaša skuter , koje relacije radiš , kolika je potrošnja goriva , i naročito koliko troši ulja ...
To je bitno pratiteljima Foruma pogotovo onima koji žele kupiti isti takav skuter.
Ugodna vožnja! 😉
 
Neces od mene bas dobiti neke posebne info, napisao sam da mi je u svemu gotovo isti kao 350 a relacije su 99% jurcanje po gradu. Eventualno jedan izlet do mora u par godina. 😄 Potrosnja je tocno 5 litara a za ulje cemo vidjeti, 350 nije trosio nista.
 
split-zagreb, do gore preko senja, nazad preko plitvica, bez ikakve štednje na gasu 4.3L/100km
Meni je moj "300 ie" trošio vanjskom vožnjom malo preko 3 litre....možda max 3,2 litre , ali nikad brzine preko 120 kmh ...
..najviše se vani vozim između 90 i 110 kmh.
Ovih tvojih 4,3 litre mi se čini puno 🤔
Meni po zimi nije trošio puno preko 4 litre..
 
Ovaj tjedan,vracam privremeno motor u Zg i slijedeci vikend idem sa Bevom. Mozda do tada odradim prvi servis u Zg, ako ne stig lnem budem u SBK. Bas cu usporediti prolazna vremena, na osnovu dosadasnjeg iskustva ne ocekujem prevelike razlike.
mogao bi užicati đir na beverlyju, fali mi moj, a koliko sam skužio i ti si tu negdje oko Vodica :mrgreen:
ne mogu vjerovati da žalim za tim skuterom, mislio sam da ću ga zaboraviti u dva dana nakon što uzmem motor, ali svaki put kad se moram negdje zaletiti ili bilo šta obaviti što je ispod 10-20 km, pomislim koliko bi mi bolje bilo na beverlyju...
i šteta bi bilo ne 'otključati' ga na prvom servisu prije puta dole da se može pošteno voziti
 
Ima nas par koji smo bii najveci protivnici skutera, i danas imamo po vise motora ali kad se komentira slozni smo da je Bev zadnji kojeg bi se odrekli. Skuter je nezamjenjiv.😄
To s otkljucavanjem mi je jos nejasno, neki kazu da je prodisao a drugi da je sve isto. I nisam shvatio da li se tu radi o upgradeu centraline ili nekoj kao deblokadi.
Za đir nema problema, samo se javi i obecaj da ces ga vratit.😂
 
Ima nas par koji smo bii najveci protivnici skutera, i danas imamo po vise motora ali kad se komentira slozni smo da je Bev zadnji kojeg bi se odrekli. Skuter je nezamjenjiv.😄
To s otkljucavanjem mi je jos nejasno, neki kazu da je prodisao a drugi da je sve isto. I nisam shvatio da li se tu radi o upgradeu centraline ili nekoj kao deblokadi.
Za đir nema problema, samo se javi i obecaj da ces ga vratit.😂
Potpisujem do zadnjeg slova! Moj starac iduće godine puni 20g i prije bi se odrekao velikog nego njega.
 
Ima nas par koji smo bii najveci protivnici skutera, i danas imamo po vise motora ali kad se komentira slozni smo da je Bev zadnji kojeg bi se odrekli. Skuter je nezamjenjiv.😄
To s otkljucavanjem mi je jos nejasno, neki kazu da je prodisao a drugi da je sve isto. I nisam shvatio da li se tu radi o upgradeu centraline ili nekoj kao deblokadi.
Za đir nema problema, samo se javi i obecaj da ces ga vratit.😂

Ja sam bio takav pa uzeo skuter i odmorio mozak po guzvama, smijao mi se frend i rugao stalno dok nije dobio skuter na poklon pa mu neko vrijeme stajao doma i kad je krenuo vozit shvatio je da to nema veze sa pravim bajkerstvom nego jednostavno prakticnost.
 
  • Like
Reactions: mate
Ja sam bio takav pa uzeo skuter i odmorio mozak po guzvama, smijao mi se frend i rugao stalno dok nije dobio skuter na poklon pa mu neko vrijeme stajao doma i kad je krenuo vozit shvatio je da to nema veze sa pravim bajkerstvom nego jednostavno prakticnost.
I što je najbolje, po magistrali putna brzina nije puno manja od motora.

Novi Beverly ima odlične kočnice, da ima bolji ovjes, komotno može biti zamjena za motor.