Boxer i ulje

Super Jura

New member
Vidim da je to ovdje tabu tema, pa da se i time pozabavimo  :mrgreen:

Novi GS, veselje preveliko, prvi servis na cca. 1100 km, sve 5.
Na cca. 2400 km upali se lampica za ulje, hrpa upitnika nad glavom. Gledam ulje... prozorčić prazan. Ha?  :misli:
Čuo sam da troše, ali tada me nije zanimalo, pa nisam dublje ulazio u temu. Ali pola litre na 1300 km  :shock:
Malo konzultacija po stranim forumima jer je ovdje (bila) pustinja na tu temu. I kažu... stvarno troši do 10.000 km (doduše rijetkima puno kao meni) i smanji se potošnja ili nestane nakon 10.000. To mi je bio tako čudan podatak da sam ga uzeo sa veelikom rezervom. Kao jako tvrde stjenke cilindara i duuugo razrađivanje. Živi bili, pa vidjeli!
Kontaktirao i servis (Tomić) i rekli mi isto s time da ova moja potrošnja je nešto veća, ali moguća kod življe vožnje. Ništa alarmantno.
Meni čudno jer mi ni Lada nije trošila toliko ulja, kao da cvaju vozim.
Ništa, toči i vozi. Redovita provjera ulja i pametna lampica koja zasvijetli čim ulje izađe iz prozorčića.
Servis 10.000 prošao. Redovite provjere i dalje, ulja ima.
Na 12.800 je ulje pri kraju, lampica ne svijetli, ali točim jer idem na duži put. Znači interval više od duplo duže nego do sada.
OK, nešta se događa. Prošao put od 4.500 km, jedan lokalni đir od još 800, lampica ništa, ali prozorčić prazan.
To je sada već pristojan interval od preko 5.000 km za pola litre ulja.
Nadam se da će potrošnja padati i dalje  :mrgreen:

Vaša iskustva?

I ne zaboravite da niste u Birtiji  :jesus:
 
Razina ulja može oscilirati ovisno da li je ulje ostalo u kileru ili ne. U servisu su mi rekli da uvijek mjerim razinu tako da zagrijem motor (barem dvije crtice na instrument tabli) i pričekam da se vrati natrag u karter. To bi bilo pravilno po njima. Meni 1200 RT na 3000 km nije potrošio niti malo ulja (doduše vozim penzionerski).
 
Ja čekam pa ti javim  :LOL: sutra prvi servis, a za sada stanje isto kao i kada si gledal kod mene s tim da je u međuvremenu odrađeno oko 600km.  :mrgreen:


2tomo3:
Ovo piše u priručniku
Kako bi osigurali točan prikaz razine motornog ulja, provjerite razinu ulja tek nakon duže vožnje. 
• Isključite motor dok je na radnoj temperaturi.
• Parkirajte motorkotač na centralni oslonac na čvrstu i ravnu podlogu.
• Pričekati pet minuta kako bi se ulje skupilo u karteru.
 
Ja sam prije nekih dva mijeseca obavio prvi servis na 1000km. I ja sam čuo da oće gutnut oko litru ulja do slijedećeg servisa (10 000) pa sam odmah pripremio litru. Sad je na satu oko 4000 km i razina se spustila za od oka 2mm.
Pola od ovih 4 soma je bila gradska vožnja uglavnom u dvoje i masiranje od semafora do semafora a druga polovica otvorena cesta i nešto autoceste, dvoje i full natovaren...
Nekako mi se čini prevelika potrošnja ulja kod tvog motora  :misli:
Kontroliram ulje prije vožnje na hladno i prvi put kad stanem pričekam 5 min( jedna pljuga).
Sumnjiva mi je i ta lampica koja se nepali a prozorčić prazan.
Meni je prozorčić prazan kad kontroliram odmah nakon što ugasim motor ali nakon 5 min se iscijedi i popuni ga.
 
bocojaki said:
... I ja sam čuo da oće gutnut oko litru ulja do slijedećeg servisa (10 000) pa sam odmah pripremio litru.
...

Pao sam na tur kad mi je u prvih 10.000 potrošio 4 litre ulja (pola litre na 1.300) :shock:

Trenutno je na litri na 10.000 km, to mi je OK (nakon one gore potrošnje) :LOL:
 
Petak idem na dugi vikend prema ITA cca 2000 km ću napraviti pa bi trebao bar pola litre nadoliti u nekom trenutku. Javim...

Šogi je u R1100S uredno nadolio pola litre ulja nakon puta Verona-Primošten.
 
bocojaki said:
Petak idem na dugi vikend prema ITA cca 2000 km ću napraviti pa bi trebao bar pola litre nadoliti u nekom trenutku. Javim...

Šogi je u R1100S uredno nadolio pola litre ulja nakon puta Verona-Primošten.

I ja prema Stelviu, baš me zanima za ulje  :wink:
 
Super Jura said:
I ja prema Stelviu, baš me zanima za ulje  :wink:

A koje ulje točiš i koliko košta litra?
Ja sam našao ovo što tomić stavlja Castrol power1 4t 10w-40 za 80 kn litra.
 
dobili naputak (Tomić) da se ubuduće stavlja 15W-50. Ne mora nužno biti Castrol  :mrgreen:
 
Nisam bio te sreće da sam sipam ulje jer jamstvo je jamstvo i toga se moraš držati kao pijan plota  :LOL: koliko znam 10W40 još do pred nekoliko dana jer je u razgovoru prije tjedan dva bilo najava da će se mjenjati gradacija  :mrgreen:
 
Lolo said:
Nisam bio te sreće da sam sipam ulje jer jamstvo je jamstvo i toga se moraš držati kao pijan plota  :LOL: koliko znam 10W40 još do pred nekoliko dana jer je u razgovoru prije tjedan dva bilo najava da će se mjenjati gradacija  :mrgreen:

Bolje 15W-50 za te velike klipove, uvijek... Ak ni zbog čega, bar znaš da ne kupuješ auto ulje.. 8)
 
strasilo said:
suncetizarko, pa ta kanta trosi ko moja koja vristi za generalkom.... :LOL:

Jura kaže sve manje, a za moju je još nepoznanica jer ipak je nabrala cijelu tisućicu  :LOL:
 
bocojaki said:
A koje ulje točiš i koliko košta litra?
Ja sam našao ovo što tomić stavlja Castrol power1 4t 10w-40 za 80 kn litra.

Točio sam polusintetiku 10W40 koju sam našao na najbližoj pumpi (cca. 65 kn)

Nije mi padalo na pamet nositi ulje sa sobom i ići mu niz dlaku točno određenim uljem uz takvu potrošnju  :wink:

Rečeno mi je na servisu da od sljedeće promjene unutra ide 15W50.
 
Super Jura said:
Rečeno mi je na servisu da od sljedeće promjene unutra ide 15W50.

Uvijek je bolje 15W-50 u mašine velike kubikaže po cilindru, a to je ovdje cca. 600 ccm.
Ja sam jučer utočio onaj ELF iz Metroa 15W-50 od 55,00 kn litra, budem vidio jel čemu.
Prije toga je bio Repsol 15W-50 i nije mi nešto za moj singl, puuuno lošije od Motula 5100.
U redne četverocilindraše moš stavit šta hoćeš, mali klipovi i mali zazori, za razliku od tvoga.
 
AnteK said:
Uvijek je bolje 15W-50 u mašine velike kubikaže po cilindru, a to je ovdje cca. 600 ccm.
Ja sam jučer utočio onaj ELF iz Metroa 15W-50 od 55,00 kn litra, budem vidio jel čemu.
Prije toga je bio Repsol 15W-50 i nije mi nešto za moj singl, puuuno lošije od Motula 5100.
U redne četverocilindraše moš stavit šta hoćeš, mali klipovi i mali zazori, za razliku od tvoga.

Jedino, teško da ga ima na svakoj pumpi kao 10W40  :(

Sva sreća da se potrošnja upristojila, pa mi to više nije problem  :wink:

 
Ja sam imao GS 1100, interval izmjene 10 tis km, polusintetika 20W-50 nije potrošio niti kapi.  (y) motor je ima 40 tis km. Sad vozim 1150 GS Adventure 2003, isto ulje unutra, napravio sam oko 5 tisuća km, zasad nema potrošnje...
 
Evo se vratio sa putovanja, taman mu piše ukupno 30.000 km, znači ide servis i mogu samo kazat da do današnjeg dana u njega nisam ulio niti 0,03 ulja. Inače, ako nečemu služi u njemu je 10-40.