Boxer i ulje

rmalinar said:
Ja sam neki dan stavio u moj rs motul ester 5100 15w-50 i čini mi se da je ok. Ima li ko kakva iskustva s tim uljem. Mnogi ga hvale a neki i kude.  (y)
Bez želje za još jednom debatom na temu ulja, molim te objasni mi "čini mi se da je OK" ? Mislim, onako - pragmatično  :wink: . Oko ulja se uvijek, baš uvijek diže preveliki hype. Kad smo već kod pragmatičnog, evo moje iskustvo. Vrijeme testiranja je relevantno, budući da se radi o razmaku od 8 godina, a motori su identični, naime radi se o F650GS. Kilometraža, cca 50.000. Jedan toči Motul polusintetiku 5100, drugi ulje iz Louisa, također polusintetičko, Procycle.
Razlika u cijeni trostruka. Razlika u primjeni - nikakva. Motul - porez na budale?  :misli: .
Potrošnja oba ulja otprilike na istoj razini, naravno, tu je puno faktora u pitanju,no nikad ne dolijevam. Izmjene radim uvijek na 5000 kilometara. Na toj kilometraži, iako se radi o jednocilindrašima, ulje je još OK. Mislim na oba ulja. Mjenjači rade isto, čak je kod Procycle mjenjač mekši (možda subjektivno, budući da žena kod svojeg nježnije šalta, pa je moj  "razrađeniji" ). Poanta ovog mojeg posta je u tome, da će s češćim izmjenama svako ulje (naravno da API/JASO specifikacija mora biti adekvatna) odraditi posao. Također, bolje je za motor jeftinije ulje mijenjati 2 puta po 5000 kilometara nego super skupo high tech ultra super jednom na 10000. Zapravo, svakom njegovo veselje.
BTW, ja sam također cijepljena budala, budući da u Ducati Monstere od prvog dana stavljam Motul 300V, jer pušim marketing "za bebe samo najbolje" , a radi se o tehnološki zastarjelim dvoventilskim zračnjacima. No, kako sam gore napisao, svakom njegovo veselje.
Sigurno sam ti pomogao u odluci za lakši odabir ulja, zar ne?  :mrgreen:
 
Ne zamaram se previše uljem.
U servisu pitam koju su gradaciju stavili i to dolijevam. Firma mi nije bitna, cijena je.

Da li će motor izdržati 100.000 ili 150.000 km prije otvaranja - ne brine me.

 
WOLFENSTEIN said:
Bez želje za još jednom debatom na temu ulja, molim te objasni mi "čini mi se da je OK" ? Mislim, onako - pragmatično  :wink: . Oko ulja se uvijek, baš uvijek diže preveliki hype. Kad smo već kod pragmatičnog, evo moje iskustvo. Vrijeme testiranja je relevantno, budući da se radi o razmaku od 8 godina, a motori su identični, naime radi se o F650GS. Kilometraža, cca 50.000. Jedan toči Motul polusintetiku 5100, drugi ulje iz Louisa, također polusintetičko, Procycle.
Razlika u cijeni trostruka. Razlika u primjeni - nikakva. Motul - porez na budale?  :misli: .
Potrošnja oba ulja otprilike na istoj razini, naravno, tu je puno faktora u pitanju,no nikad ne dolijevam. Izmjene radim uvijek na 5000 kilometara. Na toj kilometraži, iako se radi o jednocilindrašima, ulje je još OK. Mislim na oba ulja. Mjenjači rade isto, čak je kod Procycle mjenjač mekši (možda subjektivno, budući da žena kod svojeg nježnije šalta, pa je moj  "razrađeniji" ). Poanta ovog mojeg posta je u tome, da će s češćim izmjenama svako ulje (naravno da API/JASO specifikacija mora biti adekvatna) odraditi posao. Također, bolje je za motor jeftinije ulje mijenjati 2 puta po 5000 kilometara nego super skupo high tech ultra super jednom na 10000. Zapravo, svakom njegovo veselje.
BTW, ja sam također cijepljena budala, budući da u Ducati Monstere od prvog dana stavljam Motul 300V, jer pušim marketing "za bebe samo najbolje" , a radi se o tehnološki zastarjelim dvoventilskim zračnjacima. No, kako sam gore napisao, svakom njegovo veselje.
Sigurno sam ti pomogao u odluci za lakši odabir ulja, zar ne?  :mrgreen:
svaka čast , i slažem se da bi ulja trebalo minjat na 5000-6000 km ma kakvo bilo i sam to radim ali ono pitam iz znatiželje pošto je zrakom hlađen motor i lamela je suha kao i kod auta, na stromu sam malo pokusirao pošto ima uljnu lamelu i motul mi je najbolje radio posao sa šaltanjem ko u putar dok fuchs comp 4 baš i nije. dosta se čuo mjenjač. Jedino mi nije bas jasno zasto u servisu stavljaju mineralno ulje i to 20w50 koje je dosta gusto.  (y)
 
Kad smo već kod boxera i ulja, moj GS nema ventilator na hladnjaku. Prekjučer sam prašinario po makadamu po dalmatinskoj zagori i počela mi je rasti temperatura ulja (nije se pregrijao) ali je došla blizu crvenog. Sad me zanima da li je netko složio ventilator koji može sam paliti po potrebi i od čega paše (zbog dimenzija).
 
Ne znam hoće li vam pomoći kod dilema oko ulja za boksere, ali kod K serije BMW je tada (2008) preporučao mineralno ulje 10W40 ili 50 u periodu razrađivanja do 10000 km, a tek nakon toga preći na Castrol sintetiku 10W40 ili BMW sintetiku 15W50.
Ja sam do 10000 koristio mineralno BMW ulje kako je preporučeno, a kasnije sam jednu izmjenu stavio Castrol 10W40 polusintetiku iz Louisa (mislim GPS?). Sva mijenjanja nakon toga su Castrol Power1 Racing 10W50 sintetika isto iz Louisa (sada u zlatnom pakovanju), i motor nikada nije potrošio niti deci ulja, i nikada se nije na onom pokazivaču razina promijenila u periodu između dvije promjene (obično između 8000-10000 km).
Tada kad sam čitao o tome malo sam se bojao mineralne faze, ali nekako mi se činilo logičnim objašnjenje da se zbog "savršenog" podmazivanja sintetskih ulja motor ne može dobro razraditi i da zbog toga može doći do povećane potrošnje ulja kasnije u uporabi, a iz iskustva potvrđujem da je preporučeni proces razrađivanja obzirom na ulje djelotvoran.  (y)


 
zokx said:
Ne znam hoće li vam pomoći kod dilema oko ulja za boksere, ali kod K serije BMW je tada (2008) preporučao mineralno ulje 10W40 ili 50 u periodu razrađivanja do 10000 km, a tek nakon toga preći na Castrol sintetiku 10W40 ili BMW sintetiku 15W50.
Ja sam do 10000 koristio mineralno BMW ulje kako je preporučeno, a kasnije sam jednu izmjenu stavio Castrol 10W40 polusintetiku iz Louisa (mislim GPS?). Sva mijenjanja nakon toga su Castrol Power1 Racing 10W50 sintetika isto iz Louisa (sada u zlatnom pakovanju), i motor nikada nije potrošio niti deci ulja, i nikada se nije na onom pokazivaču razina promijenila u periodu između dvije promjene (obično između 8000-10000 km).
Tada kad sam čitao o tome malo sam se bojao mineralne faze, ali nekako mi se činilo logičnim objašnjenje da se zbog "savršenog" podmazivanja sintetskih ulja motor ne može dobro razraditi i da zbog toga može doći do povećane potrošnje ulja kasnije u uporabi, a iz iskustva potvrđujem da je preporučeni proces razrađivanja obzirom na ulje djelotvoran.  (y)

Taj Castrol GPS 10W40 sam imao u motoru prvih 10.000, tak su mi rekli u servisu kad sam pitao kaj su stavili da znam kaj dosipati  :wink:
 
Motor ima 35.000 km, dosipao sam ulje i potrošio je 3,5 dcl u 5.500 km.

Znači litra na 15.000 km. To mi je sasvim OK :smiley:
 
tomo3 said:
Kad smo već kod boxera i ulja, moj GS nema ventilator na hladnjaku. Prekjučer sam prašinario po makadamu po dalmatinskoj zagori i počela mi je rasti temperatura ulja (nije se pregrijao) ali je došla blizu crvenog. Sad me zanima da li je netko složio ventilator koji može sam paliti po potrebi i od čega paše (zbog dimenzija).

Treniraš za Benduro 2014?  :misli: :mrgreen:
 
Nauživao sam se straha i ove godine i odustao na vrijeme. Kako mi je jedan Benduraš rekao; to se ne vozi glavom već mudima! Muda za (B)enduro nemam.
 
tomo3 said:
Nauživao sam se straha i ove godine i odustao na vrijeme. Kako mi je jedan Benduraš rekao; to se ne vozi glavom već mudima! Muda za (B)enduro nemam.

Glupost! Enduro se itekako vozi glavom, zato i je zanimljivo. Podloga se mijenja u svakom trenutku, gotovo nikad nije ravno, drugačiji su zavoji, drugačija tehnika....potrebno je razmišljati, tražiti putanje, planirati unaprijed.... Treba samo malo prakse i treninga pa da vidiš kako to lijepo ide....  (y)

Daj se javi u Žumberačku temu, idu dečki na soft ovaj vikend i još k tome veteranska sekcija (jebat će mi sve po spisku...  :mrgreen: ) i odi da malo nadođeš....

Što se tiče ventilatora....  :misli: mislim da ne treba na zračno hlađenom boxeru, ulju koje se hladi malim kilerom je dimenzija tog kilera dovoljna.....
 
Super Jura said:
Motor ima 35.000 km, dosipao sam ulje i potrošio je 3,5 dcl u 5.500 km.

Znači litra na 15.000 km. To mi je sasvim OK :smiley:

Otprilike ista kmetraža i kod mene.
Nalio Total 10W50 proljetos kad sam mijenjao ulje (greškom!). Napravio oko skoro 9000, nisam dolio ni kap, prije dva sata sam pogledao na "prozorčić", ima preko pola......
 
Lolo said:
Ja čekam pa ti javim  :LOL: sutra prvi servis, a za sada stanje isto kao i kada si gledal kod mene s tim da je u međuvremenu odrađeno oko 600km.  :mrgreen:


2tomo3:
Ovo piše u priručniku
Kako bi osigurali točan prikaz razine motornog ulja, provjerite razinu ulja tek nakon duže vožnje. 
• Isključite motor dok je na radnoj temperaturi.
• Parkirajte motorkotač na centralni oslonac na čvrstu i ravnu podlogu.
• Pričekati pet minuta kako bi se ulje skupilo u karteru.
Ovo vjerovatno ne piše u priručniku ili !?

Mjerenje razine ulja počinje kada se odšarafi navoj vodilice te izvadi ista (pokazivač razine ulja) ili prije nego li se odvrne  :misli:?
 
Piše, mada ne kužim zakaj bi se duže vozil da bi provjeril razinu ulja, onda čekanje  5min. da se ulje scijedi, ono fore zadržava se po kanalima (tu priču čul i u servisu). A vodilica je posebna priča  :misli:, gdje se to nalazi  :misli: i imam li ja uopće vodilicu, mislim na motor  :LOL: Piše tamo još svakaj nekaj ali ni baš za široke narodne mase jer bi moglo pomisliti svakaj nekaj o vlasnicima bMW-a.  :LOL:
 
Lolo said:
Piše, mada ne kužim zakaj bi se duže vozil da bi provjeril razinu ulja, onda čekanje  5min. da se ulje scijedi, ono fore zadržava se po kanalima (tu priču čul i u servisu). A vodilica je posebna priča  :misli:, gdje se to nalazi  :misli: i imam li ja uopće vodilicu, mislim na motor  :LOL: Piše tamo još svakaj nekaj ali ni baš za široke narodne mase jer bi moglo pomisliti svakaj nekaj o vlasnicima bMW-a.  :LOL:
Jebemu miša, zablokirao sam :chainsaw:...a kak se zove vodilicia/bananica čarobni štapić - nemam pojma i nije me briga :shocked:.

A koji je tvoj odgovor bio, od kada se mjeri količina ulja u motoru.
 
Lolo said:
Piše, mada ne kužim zakaj bi se duže vozil da bi provjeril razinu ulja, onda čekanje  5min. da se ulje scijedi, ono fore zadržava se po kanalima (tu priču čul i u servisu). A vodilica je posebna priča  :misli:, gdje se to nalazi  :misli: i imam li ja uopće vodilicu, mislim na motor  :LOL: Piše tamo još svakaj nekaj ali ni baš za široke narodne mase jer bi moglo pomisliti svakaj nekaj o vlasnicima bMW-a:LOL:

Ma cvijeće....  :mrgreen:
 
Jedan stari bemvejaš mi je rekel da se oni razlikuju od drugih motorista zato kaj  se prije vožnje naluknu i pogledaju prozorčić da vide razinu ulja  :LOL: da ne budem drugačiji to i ja radim, niš ne čekam i niš ne grijem. Vodilicia/bananica čarobni štapić mi još nije bistra barem ne na velikom GS, jelte ovom sisatom, mali pak ima štangicu ali nema prozorčić.  :mrgreen:

2makazica:  :0648:
 
Vele neki da kada ti prosvjetli da je onda prilično kasno, radije se sagni ali pazi da ti nitko nije iza leđa  :LOL: