Sip said:
Eto malo sam zbunjen, za sebe smatram da o obradi odvajanjem cestica dosta toga znam, bas prije nekako sam radio prilagodbu jednog predavanja sa Queen's University, Mechanical Engineering, Ontario Canada da mogu odrzati predavanje na strojarstvu u Brodu.
Svjestan sam mogucnosti danasnjih strojeva, nazalost imam samo dostupne informacije, ali ne i mogucnost rada na istim.
Zato kad kazem da ostaje navoj, ne mislim da se to moze vidjeti golim okom, ali kad ga stvis pod povecalo vidis rahlu strukturu povrsine.
Takodjer mislim da nisi bas potpuno iskren prilikom tokarenja, jer ja dobijem na stroju koji je stariji od mene tolerncije od +- 0,02 mm i svejedno ima onu povrsinu kakvu sam rekao. Da bi se dobila glatka upolirana povrsina o kakvoj pricas, u procesu obrade na "revolveru" imamo brus koji izvrsi dodatno brusenje na zadanu vrijednost. Opet takvi strojevi iskljucivo se koriste u "grmu" i ne mogu napraviti sta ja mogu na svom :wink: (mogu ako je programer manijak)
Dalje sto me je zbunilo je tvoja izjava da se honovanje provodi radi podmazivanja :misli: je li to zbilja ili si samo to cuo negdje ?
gle, ja sam prije 15 godina izucio zanat u jednoj malo vecoj firmi u D, ondasnjem Mercedes Benzu, i ucio sam Zerspanungsmechaniker/frästechnik iliti glodac po nasem.
a tehnoligija je jedinstvena kod mene u firmi. rado bi ti i slike prilozio, al preopasno je to, jer bi me moglo kostat dobro placeno radno mjesto a to bas i nebi htio. mi npr. radimo alate za kovacnicu. benz je jos jedina firma koja ima svoju kovacnicu, i proizvodimo i za BMW, Jaguar itd. eto, jos do prije par godina su glodani alati isli na zavrsnu obradu, rucno poliranje, a danas sa stroja ide direkt u lager ili presu u kovacnicu. i strojevi se vrte do 30000rpm, obraduje se kovina do 58HRC.
i mislim da ima majstora kao ti koji na svom stroju mogu jako puno odradit, al ako znas kako tako modernom stroju objasnit sta da radi, taj stroj cuda radi.
da, to sam cuo od ljudi koji su na tom podrucju strucnjaci. ima veze s podmazivanjem, ili bolje receno s stvorenim prostorom di se ulje moze zadrzat, sto se npr kod polirane povrsine nemoze
i ovo je golim okom, ili ispod prsta nemoguce vidit i opipat, ali to su svojstva povrsine koja se dobiju honovanjem
AnteK said:
Nije fora u toleranciji, nego u površinskoj hrapavosti koja se dobije obradom,
a različita je kod postupka tokarenja i honovanja, zato se koristi honovanje.
to je to sto Ante veli. jer i na glodalici i na tokarskom stroju mogu odredenim alatima postic poliranu povrsinu, ali cilindru treba honovana, ne polirana povrsina
ja sa svoje stroju mogu radit na nulu, zero tolerancija, a povrsina ko polirana
sve ovisi samo o mogucnostima stroja i alata, a tek onda majstora koji se u sve to kuzi