fergazeri, šiber vs. membranski...

kruns

Active member
...koje su razlike, prednosti i nedostaci šiber a koji membranskih fergazera? Molim cijenjene strucnjake za odgovor.
 
Recimo jedan....  Zastarjela tehnologija za pocetak.  :mrgreen:
 
Razlike, ace, razlike... :wink:
Ne mislim konstrukcijske razlike jer znam kak izgleda jedan a kako drugi nego u cemu su prednosti jednog napram drugog.
 
šiberi su ti za početak puno glasniji od membranskih ...  :wink:

imao sam jedan slučaj kad je čovjek sav u panici došao od mene motorom misleći da su mu prolupali leteći ...  :LOL: :LOL: ... a ono šiberi ...  :mrgreen:
 
šiber - trenutni odaziv gasa ... ne baš uvijek idealna smjesa goriva ...
membr. - ugodniji za vožnju ...
 
ili ti ga ukratko ....

šiberi => staza

membranski => izvan staze

:mrgreen:
 
Ok. A stelanje smjese? Membranski ima vijak, a siber? Jel iskljucivo samo promjenom dizna? I ako idu vece dizne kako ae odredi najveca moguca i koliki je realni postotak povecanja snage s tim zahvatom?
 
ovisi o konstrukciji samog karburatora. ugrubo, šiberi bi se češće trebali štelati jer su ovisniji o parametrima okolišnjeg zraka (temperatura, tlak itd). membranski su donekle "samoštelajući"
primjer: ako šibere poštelaš zimi, ljeti će ti smjesa biti siromašnija jer je topliji zrak rjeđi. kod membranskih se to u pravilu nebi trebalo desiti
 
pozz.
membranski su losi za motokros, jer membranski shiber pri doskoku padne dolje, zatvori dovod zraka i motor gubi na snazi.

 
jolly the roger said:
ovisi o konstrukciji samog karburatora. ugrubo, šiberi bi se češće trebali štelati jer su ovisniji o parametrima okolišnjeg zraka (temperatura, tlak itd). membranski su donekle "samoštelajući"
primjer: ako šibere poštelaš zimi, ljeti će ti smjesa biti siromašnija jer je topliji zrak rjeđi. kod membranskih se to u pravilu nebi trebalo desiti

obrnuto...ako ih poštelaš zimi, ljeti će biti pre bogata smjesa  (y)

šiberi su super za stazu u svakom smislu, bilo zemlja ili asfalt...za trku  :mrgreen:

dok su membranski-vakum linearniji, uglađeniji, manje goriva troše, pitomije djeluje motor na gasu čak i  ako podjednako snage razvijaju...

šiber karb. imaju većinom ''ajnšpric'' diznu koja kad dodaš naglo gas ušprica malu količinu goriva u cilindar jer karburator naglo ostane bez vakuma kad se podigne šiber i ne povuče dosta goriva, tj. postane siromašna smjesa na 1-2 sec..

uglavnom za cestu bez divljanja i za jednostavnost održvanja-štelanja......šiber

za ludovanje po stazi i cesti....šiber...i to keihin FCR  (y) :021:


p.s. šiberi imaju manje gumenih djelova (membrana) o kojima ovisi pravilan rad karba...tako da su low-maintenance
 
čekao sam da to netko drugi napiše jer bi opet rekao da ga zajebavam ...  :mrgreen:
 
antex said:
obrnuto...ako ih poštelaš zimi, ljeti će biti pre bogata smjesa (y)

šiberi su super za stazu u svakom smislu, bilo zemlja ili asfalt...za trku  :mrgreen:

dok su membranski-vakum linearniji, uglađeniji, manje goriva troše, pitomije djeluje motor na gasu čak i  ako podjednako snage razvijaju...

šiber karb. imaju većinom ''ajnšpric'' diznu koja kad dodaš naglo gas ušprica malu količinu goriva u cilindar jer karburator naglo ostane bez vakuma kad se podigne šiber i ne povuče dosta goriva, tj. postane siromašna smjesa na 1-2 sec..

uglavnom za cestu bez divljanja i za jednostavnost održvanja-štelanja......šiber

za ludovanje po stazi i cesti....šiber...i to keihin FCR  (y) :021:


p.s. šiberi imaju manje gumenih djelova (membrana) o kojima ovisi pravilan rad karba...tako da su low-maintenance

valjda je porast brzine strujanja utjecajniji od pada gustoće :misli: davno je to bilo :mrgreen: al neka, bar sam happy vepra razveselio (y)

btw tu ajnšpric diznu imaju i membranski karbosi ako se ne varam, radi na padu tlaka prije šibera/zaklopke kad se naglo odvrne gas
 
jolly the roger said:
valjda je porast brzine strujanja utjecajniji od pada gustoće :misli: davno je to bilo :mrgreen: al neka, bar sam happy vepra razveselio (y)

btw tu ajnšpric diznu imaju i membranski karbosi ako se ne varam, radi na padu tlaka prije šibera/zaklopke kad se naglo odvrne gas


mislim da to nemaju membranski karb. na motociklima, zato i imaju membranu koja polako diže iglu i podaje gorivo kako se povečava vakum i količina zraka...

to i je poanta šibera...da imaju taj ''ajnšpric'' i puno divljiji odziv na naglo dodavanje gasa..najsličnije EFI.

p.s. smjesa ovisi o količini molekula kisika u zraku, jer se na toplini molekule šire, a na hladnoči skupljaju...zimi više molekula O2 u zraku-treba više goriva, ljeti manje molekula O2 u zraku da podrži izgaranje-treba manje goriva= slabija iskoristivost motora
 
kruns said:
Ok. A stelanje smjese? Membranski ima vijak, a siber? Jel iskljucivo samo promjenom dizna? I ako idu vece dizne kako ae odredi najveca moguca i koliki je realni postotak povecanja snage s tim zahvatom?
isto vijak ...
 
antex said:
[/b]

mislim da to nemaju membranski karb. na motociklima, zato i imaju membranu koja polako diže iglu i podaje gorivo kako se povečava vakum i količina zraka...

to i je poanta šibera...da imaju taj ''ajnšpric'' i puno divljiji odziv na naglo dodavanje gasa..najsličnije EFI.

najjednostavniji oblik šibera nema tu ajnšpric diznu, kao što ju nema ni najjednostavniji oblik membranskog karburatora. Štošta se dodaje karburatoru da se dobiju onakve performanse kakve zapravo trebaju motoru. zato je EI sustav bolji, jednostavniji.
 
antex said:
da, ali samo do 1/4 gasa(zajedno sa ler dizom), kasnije igla, a na 3/4 glavna diza i igla.
pa manje više sve se frge tak stelaju ... mala podesenja putem vijka , velka putem dize i/ili igle ...
 
jolly the roger said:
najjednostavniji oblik šibera nema tu ajnšpric diznu, kao što ju nema ni najjednostavniji oblik membranskog karburatora. Štošta se dodaje karburatoru da se dobiju onakve performanse kakve zapravo trebaju motoru. zato je EI sustav bolji, jednostavniji.

to stoji, ali tko tu spominje šiber-vulgaris karburatore bez ''ajnšprica''?!

poanta je unaprijediti membranski sistem šiberom...to je čovjek prvobitno pitao  :wink:

ne pričamo o šiberima sa apn-a, puch-a, kosilica, trimera...  :mrgreen: