jolly the roger said:ovisi o konstrukciji samog karburatora. ugrubo, šiberi bi se češće trebali štelati jer su ovisniji o parametrima okolišnjeg zraka (temperatura, tlak itd). membranski su donekle "samoštelajući"
primjer: ako šibere poštelaš zimi, ljeti će ti smjesa biti siromašnija jer je topliji zrak rjeđi. kod membranskih se to u pravilu nebi trebalo desiti
antex said:obrnuto...ako ih poštelaš zimi, ljeti će biti pre bogata smjesa
šiberi su super za stazu u svakom smislu, bilo zemlja ili asfalt...za trku
dok su membranski-vakum linearniji, uglađeniji, manje goriva troše, pitomije djeluje motor na gasu čak i ako podjednako snage razvijaju...
šiber karb. imaju većinom ''ajnšpric'' diznu koja kad dodaš naglo gas ušprica malu količinu goriva u cilindar jer karburator naglo ostane bez vakuma kad se podigne šiber i ne povuče dosta goriva, tj. postane siromašna smjesa na 1-2 sec..
uglavnom za cestu bez divljanja i za jednostavnost održvanja-štelanja......šiber
za ludovanje po stazi i cesti....šiber...i to keihin FCR :021:
p.s. šiberi imaju manje gumenih djelova (membrana) o kojima ovisi pravilan rad karba...tako da su low-maintenance
jolly the roger said:valjda je porast brzine strujanja utjecajniji od pada gustoće :misli: davno je to bilo al neka, bar sam happy vepra razveselio
btw tu ajnšpric diznu imaju i membranski karbosi ako se ne varam, radi na padu tlaka prije šibera/zaklopke kad se naglo odvrne gas
isto vijak ...kruns said:Ok. A stelanje smjese? Membranski ima vijak, a siber? Jel iskljucivo samo promjenom dizna? I ako idu vece dizne kako ae odredi najveca moguca i koliki je realni postotak povecanja snage s tim zahvatom?
antex said:[/b]
mislim da to nemaju membranski karb. na motociklima, zato i imaju membranu koja polako diže iglu i podaje gorivo kako se povečava vakum i količina zraka...
to i je poanta šibera...da imaju taj ''ajnšpric'' i puno divljiji odziv na naglo dodavanje gasa..najsličnije EFI.
markookram said:isto vijak ...
pa manje više sve se frge tak stelaju ... mala podesenja putem vijka , velka putem dize i/ili igle ...antex said:da, ali samo do 1/4 gasa(zajedno sa ler dizom), kasnije igla, a na 3/4 glavna diza i igla.
jolly the roger said:najjednostavniji oblik šibera nema tu ajnšpric diznu, kao što ju nema ni najjednostavniji oblik membranskog karburatora. Štošta se dodaje karburatoru da se dobiju onakve performanse kakve zapravo trebaju motoru. zato je EI sustav bolji, jednostavniji.