Grčka,Turska,Sirija,Jordan,Egipat (13.03.10-04.04.10)putopis od 7. stranice

Jbga, imam neke kolokvije i ispite u siječnju  :palacdolje:

:lolcry:


Ne znam ni dali ću na skijanje stić  :palacdolje:


Dobru zabavu želim; i očekujem detaljni izvještaj  (y)


8)

 
Pustolovno.
Imam dva pitanja; prvo planira li se ići sa Nexusom iz profila? i drugo čemu onaj kombi koji ide do Genove, tamo čeka tri tjedna i vraća motor(e) nazad? Je li isto zbog Nexusa ili zbog sezone?
 
zokx                 
I ja sam se pitao isto to ,čemu kombi .Ako se krene motorima iz (naprimjer )Zagreba ujutro, dolazi se u Genovu popodne i to bez nekog napora.
 
Ma kombijem idemo do Genove zbog hladnoće, a ne zbog Nexsusa, Jer nemamo baš neku volju  da se smrznem na motoru ( u siječnu) Mislim da je preko Italije u to vrijeme  temperatura daleko ispod 0.Zagreb-Genova 680 kilometara vožnja ispod 0 na toj kilometraži nije baš zabavna.U biti meni je OK imam grijanje za noge, veliki vjetrobran i vjetrobran na rućicama volana.Prije par dana bio sam u Motovunu isto je bilo prilično hladno, vračali smo se po noći od Kikovice do Bosiljeva bila je šljiva, ali kolega koi ima veči i jači motor smzo se kao go...o.
 
....najjednostavnje je doći do Tunisa ovom rutom a i najjeftinije...
    trajekt Dubrovnik-Pescara pa kopnom i malo trajekta do Palerma ili Trapanija od tamo je karta za osobu i motor cca.60eura...trajekt plovi cca.8h...i konačno si na afričkom tlu...a dalje kroz Tunis do Libije....prošao sam prošle godine u siječnju Tunis uzduž i poprijeko vlakom,predivna zemlja i susretljiv narod....jako me zanima ta ekspedicija....jedino što me zabrinjava u toj priči je Libija,jer ima jako malo info. o ulasku odnosno izlasku i prolasku kroz tu zemlju...a ima podosta kilometara od jedne do druge granice,ali uz pomno planiranje sve se može...pozz...ako imaš kakvu spec. info u svezi Libije javi se na pp....inshalla...
 
picoda said:
Mislim da je kawa malo pretjerao.
Druze, ja samo pisem iz svog iskustva, jer kazem da sam ziveo tamo tri godine. Nisam ni ja imao neka veca losa iskustva, ali su ljudi dosta primitivni i nikad neznas sta moze da te snadje. To je jos vojno/policiska drzava. Kod njih jos vazi ona parola "sto moze prosto, kad moze komplikovano". Prostranstva su velika. A, mislim da coveku trebaju sve informacije i razna iskustva da bi mogao da isplanira put do detalja.
 
K A W A hvala na informaciji.Moj rođak isto je radio u Libiji sad je trenutno u Americi pa sam mu juće poslao Mail da vidim situaciju kakva je tamo.Evo šta on piše:
Pustinjski psi ce ti glodati kosti u pijesku ha,ha,ha,ha, za libiju nemas nikakvih problema, treba ti viza a ambasadu imas u zagrebu. Libijci su prijateljski nastrojeni samp se cuvaj crnaca oni su upleteni u trgovinu drogom i njih nitko nevoli.
U libiji imas par ljepih stvari za vidjeti Leptis magna ti je blizu tripolija i to je rimski grad...nevjerovatno uscuvan.
Samo naprijed i neboj se libijaca. Ali prvo rijesi vizu. da nebi na granici bilo ahla mahla...vice tip na tebe ha,ha,ha,ha.
Pozdrav.
 
Eto :) Tvoj rodjak je u pravu, jer sam ja ziveo u Sahari gde je vecina crnackog stanovnistva. Moj cale je tamo radio kao lekar i posle nedelju dana kad sam se doselio idem ulicom i od preko puta su isli neki crnci, jedan uzme kamen i baci ga na mene. Kamen je leteo pola metra iznad asfalta i velikom preciznoscu me pogodi u zglob iznad stopala. Skoro da mi je bila napukla kost. A posle je uvek bilo nekih provokacija. Sto se tice severa Libije, tu sam i ranije napisao da je druga prica jer se tamo vidi uticaj civilizacije. Na obali ima lepih gradova i velikih kulturno istoriskih spomenika koje treba obici.
 
rodorodo said:
Ma kombijem idemo do Genove zbog hladnoće, a ne zbog Nexsusa, Jer nemamo baš neku volju  da se smrznem na motoru ( u siječnu) Mislim da je preko Italije u to vrijeme  temperatura daleko ispod 0.Zagreb-Genova 680 kilometara vožnja ispod 0 na toj kilometraži nije baš zabavna.U biti meni je OK imam grijanje za noge, veliki vjetrobran i vjetrobran na rućicama volana.Prije par dana bio sam u Motovunu isto je bilo prilično hladno, vračali smo se po noći od Kikovice do Bosiljeva bila je šljiva, ali kolega koi ima veči i jači motor smzo se kao go...o.

Znači zbog zime. A iz konteksta vidim da bi išao sa Nexusom?
 
Cijeli sjever Libije je prekrasan, Misurata, Leptis magna, Sabrata, a i Tripoli treba vidjeti....
Stara (rimska) Sabrata je 1982 imala kvalitetniju i učinkovitiju kanalizaciju nego Tripoli.
 
Ako se smijem pohvaliti, ovog ljeta,
tijekom đira ... Sirija, Jordan, Sinai, Egipat, Tunis, Sicilia ...  prošao veći dio Vašeg planiranog putovanja.
Nadam se da ću tijekom ovog mjeseca naći vremena da ponešto od toga stavim i na ovaj forum.

Uglavnom,
Tunis  (y)
Libija  (y)  (y)
Egipat :  :misli: :( :palacdolje:

A ako želiš nešto posebno, a s obzirom da putuješ u optimalno doba za to,
umjesto Egipta koji mi je, usput rečeno bio najveće razočaranje na putu,
razmisli o unutrašnjosti Libije
 
Koliko ja imam info. za individualni ulaz u Libiju ti treba viza i točan plan ulaska i izlaska iz zemlje. A također imaš i trošak turističkog vodiča ( čitaj policajca) koji te vodi zemljom i ne ispušta te i vida. Naravno on putuje o tvom trošku. Uostalom prošvrljaj ovim forumom ima jako dobrih info. za tebe. A Egipat ti baš nebi preporučio za individualni posjet, a Marijan će ti objasniti zašto. http://www.horizonsunlimited.com/hubb/
 
Sori nisam imao vremena da se javim do danas.Posao, porodica, a i glava me več poćela boliti od toliko informacija.Što sem se više udubio u tu temu skužio sam da nema frke što se tiće ljudi (domorodaca) valjda me neće vući za nogu po šoderu.Ha...Haa..Putujući po Evropi doživi sam već svašta.
U Le kap D Agde (Francuska obala) ispraznici su mi cijeli auto. U SantTrope-u (isto francuska) skoro sam ostao bez auta, sreča da sam došao dok su kopali po autu, onda (još) moja djevojka (sad supruga) počela je vrištati pa su pobjegli.(a sad bi ja najrađe pobjegao Ha...Haaa...Haaa:)Onda u Bariu do smo čekali trajekt za Bar(Crna-Gora) opet su nas opljačkali pokupili su putovnice, kreditne kartice i nešto love.ITD...ITD...Iskutva u tim stvarima imam dosta.Ha..Haa...Više me ništa nemože iznedaditi..Sad prvo da odgovorim na par pitanja.

//zokx//
Zakaj ne sa Nexusom, Sve je autoput i asvaltirana cesta, ne namjeravam se voziti po pjesku.Kolega vjerovatno ide sa BMW-om neki enduro 650 iz 2003 godine.Koliko sam ja izračunao imam nekih 6000 kilometara za prevaliti.Valjda me guzica neče boljeti.Problem je da sam za put isplanirao oko 20 dana ali sad vidim da ću biti malo knap sa vremenskim proračunom, ja idem dolje turistički to znači svaki dan imam za prevaliti od 350-450 kilometara osim 4. dan sam u Tripoliju i nikamo ne vozim, samo razgledanje grada, onda 10. dan sam u El Alamen (Eguipat) isto nikamo neidm.E onda imam još 240 kilometara do Kaira gdije bi isto ostao barem 1-2 dana.Nazad već ide brže.Ali kako god okrenem vremenski sam skroz knap.

//makazica//
Da hvala već sam napravio cijeli plan do Kaira.
Da prvo mi je na putu Sabratah, onda 5. dan Al. Khumus i Leptis Magna zapravo taj 5. dan mi je najduža ruta imam 545 kilometara za odjahati.Ali će dupe boljeti.
Hvala na iformacijama!

//GeM//
Naravno da se možete pohvaliti.Dobro je znati da je netko bio u tim zemljama.Jer svaka informacija ćovjeka stvara pametnijim zapravo ne pametnijim nego mudrijim.I bilo bi nam svima drago (mislim) da se to stavi na forum.Normalno sa slikama.
Zašto ste razočarani sa Egiptom? Da je prljav to znam, mislim da ima 13 000 000 ljudi.(Kairo). Promet je katastrofa (mislim).
Ako uopče dođem živ do Kaira smjestim se u neki hotel, parkiramo motore, i u obilazak grada, piramida, muzeja, restorana sa starim izlupanim Taxijem.Barem će mo se dobro nasmijati.
A u unutrašnjost Libije ??? Hmmm. Nemama motor za to, pjesak i Sahara, neznam nemam baš neku volju a i u unutrašnjosti su ljudi malo drugačije nastrojeni.(mislim možda se varam)

//jessy//
Koliko sam ja informiran viza nije problem, to ču saznati ovaj tjedan, a vodić (policajac) nisma za to ćuo da me prate do izlaska.??
I može li još netko nešto napisati zašto ne Egipat.?
 
A zakaj ne Egipat? Jedina loša iskustva sam imao u Luxoru. Taxisti te hoće pojesti, vodiči ti nedaju disati a đepari na svakom uglu. U Kairu te ne gnjave previše. Van Turističkih destinacija su ljudi OK. Ceste odlične ( nešto lošija i puna prometa cesta iz Kaira za Asuan uz Nil).LJepi krug je kroz pustinju do Abu Simbela a natrag istom cestom do Luxora a onda za Crveno more i njim do Sueza. Kad si već u Suezu imaš 3-4 sata do Sinaja. Isplati se.Troškovi ulaska u Egipat su visoki (oko 200 $) ali su zato gorivo, hrana i smještaj jeftini. Veliki izdatak su ti ulaznice za muzeje i piramide.Kad si već tam onda Egipat treba definitivno posjetiti.
 
bio sam u libiji poslovno prije 5 godina u dva grada po 3-4 miseca moja ti je preporuka izbjegavati sela mala mista , a po gradovima ti nece niko nista ljudi su topli i stdacni malo ima kretena bar ja nisam naletia na nijednog , ne gledaj u zene to ne podnose , ima puno policije i vojske po cesti ali u pravilu usporiš pozdraviš ga na arapskom i produzis sve u svemu lip dir  sratno u realizaciji  (y) (y) (y)
 
Par naputaka za Libiju ( sve na temelju iskustva od pred 3 mjeseca , iako to ne garatntira moguće promjene )

Ulazak u Libiju zahtijeva ulaznu vizu.
Zahtjev da vizu se podnosi u Libiji i odobrava u Libiji.
Prije ulaska u proceduru, u putovnicu moraš dati dopisati stranicu arapskog prijevoda.
Konzulat u Zagrebu samo upisuje odobrenu vizu u putovnicu na temelju dostavljene potvrde ( broja odobrenja ) u putovnicu korisnika.
Za putovanje po i preko Libije potrebna je pratnja ovlaštenog vodića iz za te namjene ovlaštene turističke agencije.
Agencija, na osnovu Tvojeg odobrenja i kopija dokumetacije, preuzima posao ishođenja vize.
Vodić nije samo forma i nije "vojno-partijski element" , već Vodič zaista potreba za ulazak u zemlju i izlazak iz zemlje
( namjerno velikim slovom Vodič, kao izraz iskrenog štovanja čovjeku kojeg smo upoznali kao našeg Vodiča na proputovanju Libijom ).
Procedure nisu osmišljene za putnike našeg profila. Za proceduru ulaska se može očekivati da će Vodiču trebati cca 3 sata uz svu prethodnu pripremu. Procedura izlaska je malo jednostavnija ( prema Tunisu ).  
Ulazak u Libiju zahtijeva promjenu tablica, izdavanje Libijske prometne dozvole i naravno Libijsko osiguranje.
Podrazumijeva se da je Carnet pretpostavka svih procedura vezanih uz motor.
Mogućnosti smještaj u Libiji su podosta ograničene, no Agencija i Vodič osiguravaju realno najbolji mogući smještaj .
Vodič te sačeka na ulazu u Libiju, i s obzirom da si na motociklu, prati ( vodi ) svojim autom cijelim putem.
U gradovima i ciljnim turističkim destinacijama, nakon sređivanja procedura, diskretno se povlači i omogućava Ti samostalnost
do nastavka puta.
 
Jednosmjerni prelazak Libije po "Sredozemnom koridoru" je cca 1600km
Trošak Agencije i Vodiča, gdje Agencija snosi troškove ishođenja vize, smještaja i pratnje ( 4 dana / 3 noćenja , cca 3200 km Vodiča i njegovog automobila ) je cca 600 Eur. Još cca 100 Eur računaj za granične troškove.
Relativno spori tempo ( male dnevni radius ) koji spominješ, vjerojatno određuje potrebu 5 dana za prelazak Libije.

Ponavljanje procedure prolaska kroz Libiju u drugom smjeru ( povratak iz Egipta ) znači potpuno ponavljanje svih procedura ( osim možda
odobravanja Vize). S obzirom na povezane troškove, posebno ako je u igri i Genoa-Tunis ferry, nikako nije opravdavdan ne bitno kraći povratak
iz Egipta "istom rutom".

Gorivo u Libiji je ispd 1 kune/litri i benzinske nisu rijetkost. Vjerojatno nije nužno, no nije na odmet imati "Fuel Booster" za podizanje oktanske vrijednosti goriva koja se po mojoj procjeni najčešće kreće oko 92 oktana.
Ceste su normalnog profila i kao gotovo svagdje u Arapskom svijetu, nisu ispod standarda kvalitete većine naših magistralnih cesta i cesta prvog reda. Ceste nisu problem ali vozači i vožnja mogu biti. Normalan putni tempo mora biti iznad 110 km/h, jer inače postaje opasno.
S bzirom na vrlo visoku vjerojatnost dosta snažnog bočnog vjetra i pjeska, terećenje motora treba izvesti tako da ne bude preosjetljiv na bočni vjetar.






 
Iako sve prethodno možda može djelovati kao zastrašivanje,
naprotiv - uz sve spomenuto,

Libiju toplo preporučam kao moto-turističku destinaciju
svim našim moto-putnicima s malo više putnog duha ( ne avanturističkog - to bi bilo prenapuhano ! )
i mogućnosti ( vremena i naravno, ne baš malo novaca )

Posjeta Tripoliju i Leptis Magni, a još više upoznavanje Libijaca i Libije, opravdava svaki pređeni kilometar i potrošeni Eur.

To se posebno odnosi na sjeverozapadni priobalni pojas, posjet kojem se zgodno "zaokružuje" s Tunisom,
a ne zahtijeva "nabijanje kilometara" preko Libije.
Izazov ( tu bi se mogla naslutiti i avantura ) bi mogao biti ulazak u dubinu Libije prema jugu.
No to nije predmet ove teme.


:misli: Kada malo vidim reakcije na ovaj dio,
nastavak o Egiptu  :mrgreen:
 
...po ovim info. u vezi Libije vidim da financijska konstrukcija od 2 somića eura puca po šavovima....mislim da je ta cifra dostatna za Tunis.... :misli: :cry: :mornar: :skuter: