Grčka,Turska,Sirija,Jordan,Egipat (13.03.10-04.04.10)putopis od 7. stranice

Odgovor //GeM//
Da sa vizama mi je sve jasno, prvo moram izvaditi novu putovnicu pošto je moja već cijela izbombardirana sa pečatima a i vrijedi mi do 11.04.2010 a to je pre kratko, Libiski konzulat zahtjeva da putovnica treba vrijediti još 6 mjeseci nakon isteka vize.Prijvod na arapski to mi je isto jasno, Carnet (mislim da se vadi u ministarstvu prometa ((prizemlje hotel Šeraton)) to mi jesno više ili manje.Ali mi nije jasno šta će mi vodić. Upravo sam bio na nekim stranicama kao na primjer http://www.bratmans-world.de/Libyen.html i tu nigdije ne spominju vodića ali to je i bilo 2001g.
Neznam šta bi se dogodilo da se samo tako pojavimo na granici, normalno sa vizama, pijevodom putovnice, carnetom, a  bez vodića.
Kako ste vi putovali Libijom, u grupi motorom, autom, autobusom ili ??
Neznam sve ću znati ovaj tjedan, ujutro prvo u Hainzlovu predati zahtjev za novu putovnicu, onda u Libisko veleposlanstvo.
Da kroz Libiju sam planirao 5 dana, dobro na povratku mi treba oko 2 do 3 dana. Onda samo jurimo, ne posjećujemo gradove, muzeje itd...
A što se tiče putnog tempa, u Zagrebu isto nesmijete biti spori sa motorom jer vas vozaći auta hoće skinuti.A ako ste pre brzi isto nevalja.Dobro obično kad vozim po autoputu onda je putni tempo oko 120-130. mislima da je to OK.
Da rođak mi je isto rekao da su ceste tamo OK.
I zahvaljujem na obilnom savjetu ,Hvala.
 
Evo stalno pokušavam saznati nešto više o vodiću kroz Libiju. Listam Forume, putopise na svim jezicima koje razumijem ali ništa o Vodiću.
http://www.1000ps.at/reisestories-197102-Reisebericht,_mit_dem_Motorrad_durch_Libyen
Na ovoj stranici 2 Njemca su putovali motorom istom rutom kao što ja i kolega planiramo ali opet ništa o vodiću. Prije granice su promjenili novce u Libisku valutu, morali izvaditi osiguranje za motor i dobili su tablice a i rekli su da nigdije sa njma nisu tako loše postupali kao na ulasku u Libiju ali da su ljudi u Libiji super.
 
Nikola_M said:
Vi ste se bas razvozali posljednjih nekoliko godina, svaka cast  (y)

S obzirom da upravo Vas i Vaše putopise, iz kojih u svakoj rečenici izvire duh putnika viteza i pjesnika,
smatramo najvećim "krivcem" za naša moto-putovanja,
bilo bi nam posebno zadovljstvo da se jednom sretnemo i upoznamo !  
               
                                                                               Verica i Marijan
 
Putujem isključivo motociklom u kombinaciji - supruga suvozač i kasnije putopisac , ja kao vozač i fotograf.
( način i pristup putovanju najlakše ćeš upoznati iz putopisa s prethodnih putovanja, npr.  u Motopuls  7 i 8/2009 )

Carnet u podižeš u Auto-moto savezu u Draškovićevoj ( zapadna strana, preko puta svedišta AMSH ). Procedura jednostavna, samo zahtijeva trošak od
cca 300 kuna i 10.000 kuna pologa ( vraća se ako se vratiš s motorom u bilo kakvom stanju. Bez povratka s motorom, vrlo vjerojatno gubiš polog )

Da ne misliš da samo kompliciram, evo, tvrdim da Ti međunarodna vozačka dozvola apsolutno nigdje neće trebati ! ( osim ako nekog ne namjeravaš putem nasmijavati  :mrgreen: )

Inaće, možda pomogne i :

Libyan law requires visitors to acquire a visa invitation letter from an approved Libyan tour operator or a Libyan travel agent, in order to obtain a Libya visa. The normal procedure is to book your holiday or tour with your chosen Libyan tour operator in order for them to provide you with the invitation letter required for the Libya visa. Of course, you can always obtain visas on arrival without recourse to the letter. The invitation letter is only needed if you want to obtain the Libya visa directly from the Libyan embassy in the country of your residence.

Recent changes require a Visa Authorisation Number instead of the letter (please follow the update link above for the latest news).

Some people think that Libyan tour operators will not give you a visa or an invitation letter unless you book an expensive holiday with them just to make more money. This is not true. Libyan law states that only your Libyan-government-approved tour operator can provide you with a Libya visa, and that once you are inside the country a representative from that tour operator must accompany you during your tour. For groups of more than four tourists the law also requires the Tourism Police to accompany you.

This however does not mean that you must book a group-holiday or an expensive-tour in order to get the Libyan visa invitation letter. The tour operator is only required to provide you with a guide and a visa, and the rest is entirely up to you. You can camp or choose to sleep in a hotel you like, buy and eat your own food, and drive your own car, if you have one. There is no restriction of freedom either, as, once you decide what destinations you would like to visit, you can go anywhere within those specified destinations. For instance, if you say you want to visit Leptis Magna, then once you are in Leptis Magna you can go anywhere you like at any time and sleep anywhere you like; your guide will be like a friend whom you can ask for directions and you do the driving - and who knows, he may become your friend!


 
GeM said:
S obzirom da upravo Vas i Vaše putopise, iz kojih u svakoj rečenici izvire duh putnika viteza i pjesnika,
smatramo najvećim "krivcem" za naša moto-putovanja,
bilo bi nam posebno zadovljstvo da se jednom sretnemo i upoznamo !  
               
                                                                               Verica i Marijan

I meni takodjer  (y)
Bar to nebi trebao biti problem, ne trebaju nam ni karneti, ni vize, ni veliki broj kilometara  :D
(cujemo se na proljece..ljeto)
 
E da sad sam opet nešto našao da treba vodić.Sljedeća stranica
http://www.desertdream.at/cms/front_content.php?idart=43
 
GeM said:
Par naputaka za Libiju ( sve na temelju iskustva od pred 3 mjeseca , iako to ne garatntira moguće promjene )

Ulazak u Libiju zahtijeva ulaznu vizu.
Zahtjev da vizu se podnosi u Libiji i odobrava u Libiji.
Prije ulaska u proceduru, u putovnicu moraš dati dopisati stranicu arapskog prijevoda.
Konzulat u Zagrebu samo upisuje odobrenu vizu u putovnicu na temelju dostavljene potvrde ( broja odobrenja ) u putovnicu korisnika.
Za putovanje po i preko Libije potrebna je pratnja ovlaštenog vodića iz za te namjene ovlaštene turističke agencije.
Agencija, na osnovu Tvojeg odobrenja i kopija dokumetacije, preuzima posao ishođenja vize.
Vodić nije samo forma i nije "vojno-partijski element" , već Vodič zaista potreba za ulazak u zemlju i izlazak iz zemlje
( namjerno velikim slovom Vodič, kao izraz iskrenog štovanja čovjeku kojeg smo upoznali kao našeg Vodiča na proputovanju Libijom ).
Procedure nisu osmišljene za putnike našeg profila. Za proceduru ulaska se može očekivati da će Vodiču trebati cca 3 sata uz svu prethodnu pripremu. Procedura izlaska je malo jednostavnija ( prema Tunisu ).  
Ulazak u Libiju zahtijeva promjenu tablica, izdavanje Libijske prometne dozvole i naravno Libijsko osiguranje.
Podrazumijeva se da je Carnet pretpostavka svih procedura vezanih uz motor.
Mogućnosti smještaj u Libiji su podosta ograničene, no Agencija i Vodič osiguravaju realno najbolji mogući smještaj .
Vodič te sačeka na ulazu u Libiju, i s obzirom da si na motociklu, prati ( vodi ) svojim autom cijelim putem.
U gradovima i ciljnim turističkim destinacijama, nakon sređivanja procedura, diskretno se povlači i omogućava Ti samostalnost
do nastavka puta.

Bez ikakove namjere da proturjecim, ali zar vodic nije potreban samo za juznu rutu, tj za sjevernu nije potreban(uz ogranicenje vremena prolaska kroz zemlju)  :misli:
 
Danas sam bio u Libiskom i Egipatskom veleposlanstvu.Rekli su sljedeće.
Libija
1. Turistićka agencija treba ishoditi vizu.(negdije budem našao agenciju koja će to napraviti)
2. Putovnicu treba prevesti na Arapski.
3 Ukoliko se ide sjevernim putem dakle uz obalu kuda ja i namjeravam juriti netreba VODĆ.Vodić samo treba u slućaju da se ide u unutrašnjost zemlje, dakle Sahara prema Jugu.(odićno)
4. viza se može dobiti vremenski ogranićena za 1 ulazak i izlazak a može se i dobiti za 2 ulaska i 2 puta izlazna.

Egipadsko veleposlanstvo
1.Zagtijev za ishođenje turistićke vize sam uzeo, turistićku vizu sam tražim,
2. dobiva se na period od 90 dana stime da je maksimalno 30 dana boravka u Egiptu.
3. moguća je samo 1 ukaz i 1 izlaz.
4. navesti toćno datum i koi granićni prelaz (s obzirom da putujemo sa vlastitim pirevozom)
5. izjava na arapskom da se vozila ne koriste u komercijalne svrhe, da se neće tamo prodati, i da će se vratiti nazad preko granice.

Naravno Carnet će mo uzeti sa nama da nebi bilo iznađenja.
Polako, polako, strpljen spašen.Tek je poćetak.

Ako ništa ne bude od Libiske vize pošto mi je seve to totalno komplicirano, motore na trajekt, trajektom za Egipat (Alexandrija) i budemo se vozilkali po Egiptu, Hrvatska je puno manja pa ima 1000 stvari za pogledati
 
Šteta što si vremenski ograničen, ruta je interesantna mada bi bilo zanimljivije povratak preko Jordana, Sirije, Turske...

Sretno sa pripremama i sretan put   (y) (y)
 
Da povratak preko Sirije, Jordana, Turske, Grčke malo je problematičan zbog zime.Godišnji mogu koristiti samo Siječanj, Veljača, Ožujak.Što južnije to (tužnije) šalim se što južnije to toplije.Ako bude problema sa Libiskom vizom poslušat ću Davora i obići cijeli Egipad, šteta onda odpada Tunis i Libija. Ako je to tako komplicirano i ako turistićka agencija traži previše novaca za vize, sređivanj vodića, osiguranje, Libiske tablice itd...Itd...kao što to kaže gospodin GeM a sve mi se ćini da vodi u tom smjeru onda ništa sa Libijom.
Pa dobro ostat će više novčića za Egipat.Budemo vidijeli za par dana kako stvari stoje.
 
Na početku posta #35 naveo sam

GeM said:
Par naputaka za Libiju ( sve na temelju iskustva od pred 3 mjeseca , iako to ne garatntira moguće promjene )

Tada se bili govorkalo o određenim mogućnostima liberalizacije putovanja Libijom kao "poklon" uz proslavu 40-godišnice promjene vlasti i državnog sustava ( 1.9.1968).
Moguće je da je ponešto od toga, poput npr. nešto slobodnijeg tretmana putovanja sjevernim koridorom stupilo na snagu.
Jedinu pravu informaciju za dani trenutak se dobiva kontaktiranjem Libijskih putnih agencija.
 
Da dansa u Libiskom veleposlastvu rekli su da vodić ne treba ukoliko se ide cestom uz more (Sjeverno) Ali i dalje je neophodno kontaktirati Libisku turistićku agenciju da ishoduje vizu.Ovo me podsjeća na to kako je drugim zemljama (Albanija, Kosovo, Turcima, Libanoncima itd...) teško doći do vize za Europsku zajednicu ili Ameriku. Sad se upravo osjećam kao oni HaaHaaa...Haa..Strašno. Ako sve bude u redu i nekako ishodujem tu vizu boim se da ču na granici umrijet od smjeha ako me počnu je....ti.Bit ću kao u filmu (lud zbunjen) samo neznam tko će na granici biti lud a tko zbunjen.Haa...Haaaa
Kolega koi ide sa svoim motorom prepustijo je brigu oko viza i planiranje putovanja meni.Već je danas počeo cviliti da se ostavimo Libije i da se ukrcamo na trajekt (Patras) Grčka i ravno u Alexandriju ili Port Said (Egipat) Ljep pozdrav svima.Javim se uskoro kad postanem nešto prosviječeniji.
 
Ako Vas ide nekoliko, bez obzira da li regulativa zahtijeva vodića ili ne,
koliko god to heretički zvučalo, uzmite ga jer Libija nije Turska, Iran, Sirija, Jordan, Egipat, Tunis, Maroko, ....
Trošak Vodiča, posebno ako se dijeli na više vozila, je manji od troška trajekta, smetnja nikakva, a "korist" velika.

Nikako nemojte povezivati pojam Vodiča kroz Libiju s "vodičima" opisivanim na južnoiranskim i Pakistanskim trasama.

Zaista s razlogom pišem Vodič velikim slovom. Daljnja tumačenja kroz eventualne osobne kontakte s ozbiljnim putnicima kroz Libiju.

Također - ne odustajte lako od Libije. Libija vrijedi truda.
Puno više od Egipta, koji na koncu i čini putovanje skupim.
U Egipat ( ne Sinaj ! ), osim ako nisi u prolazu, puno jeftinije i "efikasnije" je turističkim aranžmanom
(  :misli: nikada nisam mislio da ću tako nešto govoriti i pisati  :mrgreen: )
 
GeM said:
Također - ne odustajte lako od Libije. Libija vrijedi truda.
Puno više od Egipta, koji na koncu i čini putovanje skupim.
U Egipat ( ne Sinaj ! ), osim ako nisi u prolazu, puno jeftinije i "efikasnije" je turističkim aranžmanom
(  :misli: nikada nisam mislio da ću tako nešto govoriti i pisati  :mrgreen: )

Ako može pojašnjenje ovoga"ne Sinaj" :wink:.

 
KAMENI DJ said:
Ako može pojašnjenje ovoga"ne Sinaj" :wink:.

Sinaj - iako je dio Egipta, nema previše zajedničkog s kontinentalnim Egiptom.
Vrlo lijepa unutrašnjost za one koji vole pustinjsko-planinske krajolike.
Osobno puno ljepša i bolji doživljaj pustinjsko-planinskog krajolika nedalekog, Jordanskog Wadi Ruma ( kojem je uostalom i blokiran slobodni pristup ).
Primorski dio Sinaja u znatno manjoj je mjeri unakažen u odnosu na kontinentalni obalu Egipta.
Nije loš kao nastavak sirijsko-Jordanske rute, iako ulazak u Egipat, odnosno trajekt + ulazne formalnosti realno oduzmu jedan dan i nisu jeftine.

Kairo je blizu i dobro povezan s Sinajem. Suprotno uobičajenim naputcima, Kairo je zgodan za prokrstarit motorom i doživljaj vožnje motorom po Kairu je
najveće opravdanje dolaska motorom do Kaira. Za sve ostalo - prednosti turističkog aranžmana.
 
Zapravo stavljam tekst da bi lakse pratio temu koja me jako zanima. Cak imam negdje doma kartu sa ucrtanom rutom...
ZG - Slovenija - Italija - Azurna obala - Španjolska - Gilbratar - Maroko - Alžir - Tunis - brodom Sicilija -
Rim - Hrvatska.
Jedan lijepi krug i "ne moguc" prolaz preko Alžira.

Sory za off.

rodorodo u iscekivanju sam da vidim kaj ce se izdesavat! samo naprijed kolega!

tko zna, ako utabas put mozda cu jednog dana tvojim stopama.

sretno! (y)
 
cobRRa said:
Zapravo stavljam tekst da bi lakse pratio temu koja me jako zanima. Cak imam negdje doma kartu sa ucrtanom rutom...
ZG - Slovenija - Italija - Azurna obala - Španjolska - Gilbratar - Maroko - Alžir - Tunis - brodom Sicilija -
Rim - Hrvatska.
Jedan lijepi krug i "ne moguc" prolaz preko Alžira.

Ono što je sigurno, iz Maroka u Alžir ( i obratno ) ne možeš kopnom...
 
GeM said:
Sinaj - iako je dio Egipta, nema previše zajedničkog s kontinentalnim Egiptom.
Vrlo lijepa unutrašnjost za one koji vole pustinjsko-planinske krajolike.
Osobno puno ljepša i bolji doživljaj pustinjsko-planinskog krajolika nedalekog, Jordanskog Wadi Ruma ( kojem je uostalom i blokiran slobodni pristup ).
Primorski dio Sinaja u znatno manjoj je mjeri unakažen u odnosu na kontinentalni obalu Egipta.
Nije loš kao nastavak sirijsko-Jordanske rute, iako ulazak u Egipat, odnosno trajekt + ulazne formalnosti realno oduzmu jedan dan i nisu jeftine.

Kairo je blizu i dobro povezan s Sinajem. Suprotno uobičajenim naputcima, Kairo je zgodan za prokrstarit motorom i doživljaj vožnje motorom po Kairu je
najveće opravdanje dolaska motorom do Kaira. Za sve ostalo - prednosti turističkog aranžmana.

Upravo sam u podsvijesti očekivao tako nekakav odgovor (y)! hvala na opširnosti (y)

još nekoliko pitanja :misli:---da li se može nesmetano(turistićki)spustiti južno od Aswan-a skroz do Abu Sunbul-a u blizini Sudanske granice?

-da li ima cesta od Aswan-a prema jugu koja ide uz samu istočnu obalu jezera Nasser?

-i jel ima netko iskustva(saznanja)o prolasku kroz Saudijsku Arabiju?

(sory na opširnosti)
 
 
Od Aswana do Abu Simbela se može normalno cestom i tu je zadnja točka. Početkom godine je jedino ta ruta još bila pod pratnjom ( putovanje u konvoju). Ne postoji mogućnost putovanja istočnom stranom jezera. Kroz Saudijsku Arabiju nisam putovao ali imam informacije iz prve ruke. Može se dobiti tranzitna viza -5 dana. Dobra kombinacija je povratak kroz Saudijsku Arabiju uz obalu Crvenog mora do Jordana.
 
dav_or said:
Od Aswana do Abu Simbela se može normalno cestom i tu je zadnja točka. Početkom godine je jedino ta ruta još bila pod pratnjom ( putovanje u konvoju). Ne postoji mogućnost putovanja istočnom stranom jezera. Kroz Saudijsku Arabiju nisam putovao ali imam informacije iz prve ruke. Može se dobiti tranzitna viza -5 dana. Dobra kombinacija je povratak kroz Saudijsku Arabiju uz obalu Crvenog mora do Jordana.


Znaći nema slobodnog razgledanja jezera Nasser ni sa jedne strane,osim brodom(trajektom) koji pristaje tek u Wadi Halfa(Sudan).Ako se ide u konvoju to je ne izvedivo.
Ako nije komplicirano dobiti vizu za Saud. Arabiju ovaj tvoj prijedlog je ok., a 5 dana je dovoljno i za ljetovanje a ne samo tranzit (y).