Amerikanac je na redu.
Ukratko, slučajno sam čuo za čovjeka kojem već neko vrijeme "amerikanac" stoji u kvaru. Isto tako sam čuo da ga čovjek ne želi prodati. Ipak, došao sam do njega i zamolio ga da mi ga barem pokaže. Vidim, motor je kompletan, izvana je sve u originalu osim rezervoara i grane auspuha. Gore je acerbis rally-tank od dvadesetak litara. Na žalost, nema originalni, kaže da je toliko zahrđao, da ga je bacio. Vozio se kaže, prije nekoliko godina nekom brzom cestom kroz Austriju i motor je zablokirao. Kaže da je prije razmišljao o prodaji, imao preko 20 tel.poziva dnevno, ali se predomislio i odlučio ga popraviti. Nabavio je set brtvi, semeringe, ležajeve, a kad se rastavi, htio nabaviti ostalo, ali nije mogao naći kvalitetan servis koji bi to htio raditi. Nije se usudio sam, pa je tako prošlo par godina, kolko vidim, na nekom vlažnom mjestu. Uglavnom, nema šanse da ga proda.
Prepričava mi uspomene koje ima s njim, ja se pravim da ga slušam, pristojno čekam da završi, a onda po već provjerenoj taktici: -znate imam već godinama jednog XR-a u HR, nabavio sam i jednog da imam i ovdje u njemačkoj, oba su kupljena u lošem stanju, pa detaljno obnovljeni. kažem da "Amerikanca" nikad nisam imao, pa bih rado kupio njegovog, popravio ga, uredio ga, da bude kao novi.... vadim mobitel, pokazujem mu slike mojih motora prije i poslije, slike sa vožnje po Žumberku, Dalmaciji... smješak se rastegne, raspoloženje se mjenja, razgovor krene u drugom smjeru. On isto ide u Hrvatsku na more, zna reći "dobro jutro, dobar dan, volim pivo..." ..i na kraju razgovora ja kupujem svog prvog amera, i uz njega dobijem još hrpu dijelova koje si je čovjek nabavio za rezervu jer je mislio kako ga nikad neće prodati.
-96. godina, ima 23000 milja na satu. Dam kontakt, sve radi.
Na njemu su nove gume neke cestovne dunlop dot 1217. Ok, bit će dobre za tehnički.
Ima sistem koji ja zovem "lažna ekologija".
Hrđa
Grana većeg promjera
Sreća da je od inoxa, jer originalna najviše strada od korozije
Rastavljanje
Ni jedan jedini XR koji sam do sada kupio nije imao filer zraka kako treba, pa tako ni ovaj. Ovaj je imao filter, ali suh i bez nosača.
Ispustio sam mu manje od litre ulja. Miris paljevine.
Frg namješten tako da je smjesa dosta siromašna.
Rastavljam mašinu
Klip i cilindar izgledaju taman razrađeni
Klip iz cilindra izbijam drvenim klinom fi 100 i čekićem od 2 kile
Klip je na stjenkama cilindra ostavio jedno dvajs deka aluminija, ali to se obriše masnom krpom.
Kad stavim očale, vidim da klip ima malih tragova trošenja. Karike su još dobre.
Žao mi je što sam uopće otvarao mašinu. Trebao sam samo dodat još litru i pol ulja i gas.