"i tako ti mi za Afriku" Motoplisnavci u Morocco 2018...

Dan 5. 03.10.2018.

Ouarzazate-Tizi n Tinififft-Rissani-Merzouga



Osvanuo je još jedan prekrasan dan u Maroku. Spuštamo se dolje u blagovaonu gdje smo sa domaćinom uspjeli ispregovarati da nam napravi omlet. Kako porcije hrane u Maroku ne odgovaraju morfološkoj građi balkanskih mladića taj omlet pojačavamo i sa dječijim radostima.







Nakon što smo počistili doručak na brzinu spremamo stvari, obavljamo redovan jutarnji pregled motora, Tenerke opet na tašte dobijaju po litru ulja u mašinu i spremni smo za polazak. XTR pali iz prve.  8)



Izlazimo iz Ouarzazate i odmah se nalazimo na odličnoj cesti usred polupustinje, vozimo se prema 50-tak kilometara udaljenom Tizi n Tinififft passu. Moram priznati da u ovim trenucima uopće nismo bili svjesni kakav je draguljčić taj pass, on nam se jednostavno desio. Prilikom pripreme za ovo putovanje znali smo za Tizi n Tichka pass, znali smo za Tizi n Test pass, znali smo i za Gorges du Dades ali Tinififft nam je prošao ispod radara. U svakom slučaju jako nas je ugodno iznenadio. Nalazi se na 1660 metara nadmorske visine u planini Atlas dok krajolik ostavlja bez teksta. Ali kako i cesta ostavlja bez teksta mi se nismo zaustavljali da bi fotografirali tu ljepotu već smo samo jahali po tim zavojima kao dijete kada ga dovedeš u novu igraonicu.  :0648: Tako da ćete moje navode o ljepoti krajolika trebati provjeriti na google.  :mrgreen: Nakon što smo se spustili sa Tizi n Tinififft vozimo se po solidnoj cesti koja prati tok rijeke Draa i prolazi kroz mnoštvo malih živopisnih sela.

I Maroko ima svoju Zagoru...



Marokanska Zagora nam ipak nije bila na trasi ali zato se zaustavljamo u jednom od drugih sela kako bi natočili gorivo. U trenutku smo okruženi malim marokanskim hajvanima koji žicaju na najjače.









Iako Motoplisnavci na prvu izgledaju kao ogromni balkanski okorjeli tvrdokožci, to je samo ljuštura. Ispod te ljušture krije se jedno veliko, nježno, romantično i humanitarno srce koje je tim malim hajvanima dalo svu siću iz novčanika. Iako nemamo fotografiju kao dokaz, ove navode ćemo potvrditi na kraju našeg putopisa kada ćete imati priliku putem našeg video uratka vidjeti taj sentimentalni trenutak.  :mrgreen: :LOL:

Ostavljamo male hajvane sretne i zadovoljne dok mi nastavljamo dalje po Marokanskoj pustopoljini. Cesta je čista dritura sa dobrim asfaltom ali od tih nepreglednih ravnica i dosadne jednolične vožnje guzica već lagano trne a i sunce propisno prži pa tražimo pogodno mjesto za predah. Kako se nalazimo usred ničega pronalazimo jedno osamljeno stablo sa pogodnim hladom.



Sjedamo u hlad, palimo cigaru i nismo došli ni do pola cigare ponovno smo okruženi malim hajvanima koji su došli žicati novce. Ovi su doveli i pojačanje u vidu svojih majki koje su omotane od glave do pete. Šok i nevjerica, pa odakle su se tako brzo stvorili?! U krugu od 360 stupnjeva nema apsolutno ničega?!  :shock: Kako nam remete mir, mame su im zamotane pa nemamo što vidjeti, sve sitne novce smo ostavili njihovim vršnjacima na prošlom zaustavljanju, sjedamo na motore i male hajvane i njihove mame ostavljamo u dimu prašine.
Vozimo dalje i dolazimo do mjesta Rissani kojeg na samom ulazu krasi slavoluk Ksar Abouam.



Nakon izlaska iz Rissani napokon smo ugledali naznake "prave" pješčane pustinje. Da bi nakon par kilometara po prvi puta na ovom putovanju ugledali deve. I to kako su nas dočekale, većina ih je bila uz cestu dok su se one najodvažnije laganini cool šetale po cesti, tako da smo u jednom trenutku vozili slalom između deva.  :0648:









E sad smo već uzbuđeni, želimo se što prije dokopati Merzouge i zajašiti ove miroljubive nemani. Merzouga je malo selo turistički poznato zbog pješčane dine Chebbi koja je visoka 150 metara. Također je turistički poznata jer nudi sve pustinjske pješčane atrakcije poput jahanja deva, quadova, motora i 4x4 terenaca. Opet imamo problem sa pronalaskom smještaja jer ovo selo je na prvu pravi mali labirint. Ali mi koristimo "prečicu" i kroz kamp sa devama tutnjimo pokraj njih i dolazimo do smještaja sa bočne strane.



Smještaj je ponovo opasan velikim bedemima, ulazimo motorima unutar istih, parkiramo pred recepcijom a tamo nas je dočekala domaćica koja ne priča engleski.



Opet uz pomoć neverbalne komunikacije (ruke, noge) pokušavamo objasniti da želimo naše sobe, ne uspijeva. I dok se domaćica premišlja, češka po glavi, na mob. zove svog muža koji priča engleski, jedan dio ekipe je išao u obilazak da vidi gdje je i kakav je infinity pool koji ima pogled na Saharu. Ponovno razočaranje, prvo nije infinity a drugo na Bookingu je izgledao nekako prozirnije, nas je tu dočekala zelena bara.  :mrgreen: Ali naš Joško, kapitalista i stručnjak za bazene nas je odmah utješio kako će sa jednom tabletom protiv algi i upaljenom pumpom vjerovatno riješiti taj problem. Tako je na posljetku i bilo ali pumpa je uzrokovala druge probleme.  :mrgreen: :LOL:
Nakon komunikacije sa gazdom koji priča engleski, domaćica nas vodi do naših soba.

Pojedinci su poprilično ravnodušni prema ovom smještaju...



Dok su pojedinci u ekstazi...



Koja je ubrzo splasnula jer je upaljena pumpa bazena uzrokovala slab tlak u cijevima pa je tuširanje izgledalo ovako...



Nekako smo se doveli u red za naše prijateljice deve, pomanjkanje vode nadomjestili smo sa dvije kapi parfema i kako je kamp sa devama doslovce ispred našeg smještaja lagano pješke i nadasve mirišljavi u japankicama upućujemo se prema kampu.

Iza ovog prekrasnog en face možete vidjeti našu ulicu i naše velebne blatne bedeme...



pred kapijom, u pozadini se vidi dina Chebbi...





Dolazimo u kamp, započinjemo pregovore i nitko nam ne želi dati svoje deve na jahanje. Kažu sve su rezervirane i čekaju bus pun debelih Švaba da ih na devama odvezu u nekakav logor usred pustinje gdje će noćiti u šatorima. Povuci, potegni i nekako uspijemo dogovoriti 20 minuta jahanja. Pajdo nas po težini rasporedi po devama i za čas mi kao Lawrence od Arabije jašemo u suton.







I tako dok jašemo Saharom vodimo ugodni razgovor sa našim novim prijateljem koji nam je dao svoje deve. Tekuća problematika, prijatelju gdje ovdje ima za kupiti pive? Kaže ima u sljedećem selu, savršeno, odmah nam je popravio dan i vratio smiješak na lice. Prvo pivu u ruralnim dijelovima Maroka nećete pronaći, drugo jahanje deva po Sahari izaziva strašnu žeđ i treće najvažnije danas je Zubakisu rođendan. Nakon što smo izmrcvarili deve na brzinu se vračamo u smještaj, sjedamo na motore i krećemo u potragu za pivama i cigarama. Vozimo od jedne do druge trgovine sa istim pitanjem imate li pive ili cigare, odgovor je uvijek isti, uz mrki pogled NE!!!! Obišli smo sve trgovine u našem selu a i u susjednom i ništa. Pa nije nas valjda naš novi prijatelj prevario. I onda naš pregovarač Joško nevino uz treptaje okicama upita jednog lokalca za šankom lokalne gostione jeli on možda zna gdje tu ima za kupiti pive. Naravno da zna, uz određenu naknadu sjesti će na svoj skuter, mi ćemo ga pratiti i on će nas odvesti do pojila. Tako je i bilo. Odveo nas je van naselja gdje se nalazi restoran, caffe bar i agencija za rentanje quadova, 4x4 terenaca i krosera. To je jedino mjesto u ne zna koliko kilometara gdje možeš kupiti pivo. Ulazimo u restoran i pogađamo se za 40-tak pivi za van. Ali prije odlaska morali smo i tamo baciti jednu degustaciju.





Svečano podizanje trofeja...



Putem do smještaja stajemo u trgovinu kupiti hrane u vidu salame, sira i kruha, ipak je čovjeku rođendan pa ćemo imati rođendansku trpezu.  :mrgreen: :LOL: Dolaskom u smještaj vidimo da je bazen iz zimzelene promijenio boju u plavu i da će ipak biti pogodan za rođendanski pool party koji je trajao do dugo u noć, tj. trajao je sve dok pisac ovih redaka nije upao u otvoreni šaht pokraj bazena.  :eek:hne: :LOL:

U svakom slučaju živili vi nama...



Da ne zaboravim, ovo velebno zdanje se zove Kasbah Tamariste i noćenje u dvije dvokrevetne sobe sa doručkom će vas izaći 52 eura.







 






 
svidja mi se kaj njegujete ljubav izmedju muškaraca,goli,zagrljeni,lijepo građeni (y) :mrgreen:
 
črnomerec said:
svidja mi se kaj njegujete ljubav izmedju muškaraca,goli,zagrljeni,lijepo građeni (y) :mrgreen:
bilo je ili jednog od ove dvojice ili devu... izabrao sam devu...  :mrgreen: :LOL:
 
Dan 6. 04.10.2018.

Merzouga-Gorges Toudgha-Agoudal



Osvanulo je još jedno marokansko jutro u nizu. Posljedica pada u šaht od prošle večeri ostavile su traga na ovom mom napaćenom tijelu, istegnuti medijalni ligament lijevog koljena. Spektakl. Odrađujemo doručak, klasika, omlet i nadopuna diječijim radostima nakon čega ostatak Motoplisnavaca koji su bez posljedica preživjeli prošlu večer odlaze motorima na pješčane dine dok ja kao Herr Otto Flick šepam po dvorištu smještaja odrađujući pripreme za nastavak putovanja. Prvo check out a zatim litru ulja u Tenerkicu. Koliko sam čuo dok su odlazili XTR je upalio iz prve.







Nakon što su se zabavili kao djeca u pješčaniku dolaze natrag po mene i krećemo prema današnjem odredištu Agoudal. Što se više udaljavamo od Merzouge to je pijeska sve manje a sve više kamenja. Ponovno nam se u daljini ukazuje veličanstveni Atlas. Danas ćemo se popeti na njega prolazeći kroz kanjon Gorges Toudgha. Prije samog kanjona zaustavljamo se na jednom vidikovcu kako bi fotografirali ljepote Atlasa, i u tren oka bivamo napadnuti od strane uličnih prodavača. I nakon par minuta Motoplisnavci se iz Balcanicus Domesticus Vulgarisa pretvaraju u Berbere.







Nakon Berberskih fetiša nastavljamo dalje i ulazimo u kanjon Gorges Toudgha. Kanjon je predivan, kroz njega protiče bistra rijeka Todra ali je i prenapučen turistima.









Nakon odrađenog photo session penjemo se prema selu Tamtetoucht za koje nam je naš novi prijatelj iz kanjona rekao da ima nekakav restoran gdje bi mogli jesti i malo odmoriti. Čim smo izašli iz kanjona i započeli uspon nestalo je turista i ostajemo praktički sami na cesti. Dolazimo u selo Tamtetoucht i pronalazimo nekakav obiteljski hotel u čijem sklopu ima i restoran. Domaćin nas odvede do natkrivenog otomana, gdje se brzo dogovaramo oko hrane, daj brdo ražnjića i priloge.







"ranjena" noga je napokon uhvatila malo odmora.



hrana je bila odlična.



I tako siti i zavaljeni lijeno ležimo na otomanu kad odjednom začujemo grmljavinu?!  :shock: Ispred nas sve vedro, izlazimo iz ovog "šatora" a iznad nas crni oblaci prekrili cijelo nebo, pljusak samo što nije počeo. Brzo plaćamo račun, skačemo na motore (tko može) i crta prema Agoudalu. Inače nije da se bojimo kiše, dapače, ali na ovo putovanje nismo ponijeli kišnjake. Kako smo išli Ryanairom morali smo paziti na svaki dekagram, netko je u grupi spomenuo kišnjak ali smo ga odmah otkantali, kakva kiša pa idemo u Saharu. :mrgreen: :LOL: Nakon par kilometara nebo se spustilo na palninu, vjetar, hladni pljusak, a mi se nemamo gdje sakriti, na planini nigdje ničega. Ništa stisni zube i gas prema Agoudalu. Agoudal je jedno malo selo na 2600 metara nadmorske visine, najviše naseljeno mjesto u Maroku. Dva zavoja prije nego smo dosegnuli Agoudal kiša prestaje. Dolazimo do našeg današnjeg smještaja promrzli i mokri do kože. Ovome se baš i nismo nadali. Parkiramo motore pred objekt i jako srdačnom gazdi kažemo da nam što prije da kljućeve od sobe.



Ulječemo u sobe, skidamo mokru opremu sa sebe i direkt pod vrući tuš. Nekima ni to nije bilo dovoljno pa su se nakon tuširanja i zamotali u deku.  :mrgreen:



Nakon što smo se zgrijali izlazimo vani kad vani se naoblaka iskidala i čak je sunce sramežljivo počelo nadirati.









odmori se, zaslužio si.



pogled prema Agoudalu.



U svakom slučaju nije baš da smo očekivali da ćemo se ovako smrznuti na ovom putovanju.  :mrgreen: Sa našim domaćinom dogovaramo večeru, ponovo ražnjiće na koje smo se sada navukli i on nam dok ih čekamo iz sažaljenja pali vatru u peči.







Nakon što smo se nahranili bježimo u sobe, zamatamo se u dekice i slušamo kako kiša ponovno pljušti po krovu od trstike. I ovaj smještaj kao i onaj prethodni puno bolje izgleda na stranicama Bookinga ali mi smo bili zadovoljni. Domaćin je jako uljudan i pristupačan, napravio nam je odličnu večeru, i pritisak tople vode je bio dobar kada je bilo najpotrebnije. Objekt se zove Auberge Afoud i dvije dvokrevetne sobe sa doručkom izašle su nas 65 eura. Laganini tonemo u san ni ne sluteći što nas tek sutra čeka...  :mrgreen:







 

 
 
kalimero said:
[emoji38] [emoji38]  Zubakis, pa kud tebi baš najmanju devu .... samo što prednje noge nisu pukle pod tobom  [emoji38] [emoji38]
Bojim se visine pa san tražija neku manju da mogu dobavit pod nogama [emoji23][emoji23]
 
boris1984 said:
Dečki,odlični ste. Smijem se cijelo vrijeme.

Prepoznajem svaku drugu situaciju koju opisujete.
hvala...  :mrgreen: (y)
 
Dan 7. 05.10.2018.

Agoudal-Dades Gorges-Ouarzazate



Svanulo sigurno je ali kakav je dan vani nismo sigurni. Pljusak nas je večer prije uspavao. Izlazimo iz sobe na doručak i vani je ponovo prekrasan sunčani dan.



I ovog domaćina žicamo za omlet i uspijeva. Ponovo porcije pojačavamo dječijim radostima i nakon što smo propisno napunili želuce odlazimo u sobu da  bi se spakirali. Klasična marokanska jutarnja rutina, litra ulja u Tenerke, veži prtljagu na motor, zajaši, upali i kreni. Međutim ovo jutro XTR ponovo neće da sastavi. Izgleda da mu onaj potop od sinoć nije najbolje sjeo.  :mrgreen: Pokušavamo na guranje, ne ide, ništa vadi kleme tj. žice koje nam je "Stari" dao i pali preko baterije. I tako na jedvite jade sastavi XTR i mi krećemo prema selu Agoudal. Današnji plan nam je da se cestom R704 spustimo do poznatog kanjona i ceste Dades Gorges. Ulazimo u Agoudal kad tamo ni jednog prometnog znaka, kao ni propisnog asfalta. Radimo par krugova i nikako pronaći cestu R704. U tom trenutku vidimo jednog malca kako trči, sjeda na bicikl, pilotira do nas i pokretom ruke daje nam znak da ga pratimo. I tako vozimo mi za tim malcem a on nas izvlači iz sela, staje na makadamskom putu i radi pokretom ruke mot sad samo ravno, to je to. I ispruži desnicu da mu se plati usluga. Očito da nismo jedini stranci koji ne znaju izići iz sela pa je malac razvio busines. Taman u trenutku dok je Zubakis malcu davao kovanice istovremeno je njegov XTR počeo kašljati. Da bi nakon par metara skroz izkašljao. Skidaj se dolje i ponovo bajpasiranje reglera. I kako to uvijek biva u takvim situacijama dok su se neki igrali mehaničara drugi su se igrali fotografa.

Početak ceste R704...





Iako sam šepao zbog ovakvih trenutaka mi nije bilo teško do ovdje došepati...  :mrgreen:





I dok se Zubakis znoji sa XTR-om naš humanitarac Joško za cijenu od par novčića dobija ovu srcedrapajuću fotografiju...



Inače koliko smo uspjeli skužiti cure su sestre od našeg mladog vodiča i biznismena.



I tako nakon nekog vremena sastavi XTR i mi nastavljamo po R704. Prilikom sastavljanja rute znao sam da je R704 dijelom makadam, i to nam je odgovaralo. Ali nismo znali da ga ima toliko puno i nismo računali sa pljuskom večer prije koji je pojedine dijelove ceste pretvorio u kaljužu, koja ne bi bila problem već užitak da smo imali adekvatnu "obuću" ali mi smo imali Michelin Anakee 2, all terrain and all season obuću na stražnjoj gumi, prednja je bila nekakva no name. Anakee 2 mi se pokazala sasvim solidna na cesti ali kaljuži jednostavno nije dorasla a nije ni konstruirana za tako nešto. Uglavnom vozimo se mi tako po toj kaljuži, nekakav lokalac gmiže u staroj Mečavi a mi ga na takvom terenu jednostavno ne možemo prestići. I tako tarljigamo mi za njim, brži smo ali on namjerno ne dozvoljava da ga pređemo. Sve dok mu prednje gume nisu završile u kanalu. Kako kažu karma je kurva.  :LOL: Lola vadi motiku iz kombija i krene otkopavati gume dok je Zubakis jednostavno bacio kamen preko kojeg smo mi protutnjali i ostavili Lolu u oblaku prašine i blata.  8)





 
Neka, ko ga jebe. :evil:
 
Dečki odlično  (y)
 
Nakon što smo Lolu ostavili iza sebe teren se izmjenjuje iz odličnog makadama u blatnu kaljužu u kojima je bila borba. Nije problem ni otresti u toj kaljuži, nisu to bile neke brzine ali jednostavno nije nam se "Starome" davalo 300 eura za bez veze.  :mrgreen:

U jednoj udolini stajemo odmoriti i razmijeniti dojmove.





Nakon razmjene dojmova sjetimo se da je prognoza vremena prognozirala kišu oko 12 sati a mi nismo računali da ćemo imati ovako spor tempo. Samo bi nam još kiša trebala. Na motore i što prije sa ove planine.  :mrgreen: :LOL: Spuštanje po ovoj cesti je doživljaj za sebe. Makadamske serpentine, sa jedne strane provalija, a sa druge strane planina, široko za jedan auto dok ti u susret idu domoroci sa kamionima. Teško je to riječima opisati ali stvarno je bio doživljaj.  8)
Nakon nekih 100-tinjak km makadam se polako pretvara u mješavinu makadama i asfalta da bi netom prije poznatog kanjona i ceste Gorges du Dades posve prešao u asfalt. Gorges du Dades i je razlog zbog kojeg smo izabrali ovu rutu. Velika većina putnika uđe u naš jučerašnji kanjon Gorges Toudgha dođe do njega i istim se putem vrati natrag, isto tako rade i sa kanjonom Gorges du Dades. Mi smo se po jednom penjali do Agoudala a po drugom iz Agoudala po cesti R704 spuštali. Ako vas ikada put nanese tamo obavezno odvozite R704, nama je pljusak večer prije pojedine dijelove stvarno pretvorio u katastrofu, da nije pao, cesta bi bila užitak par exellance.  (y)

Gorges du Dades ili kako smo mu mi tepali Marokanski Stelvio...



naravno da ne može proći bez naših glava...  :jesus: :LOL:



Nakon Gorges du Dades nastavljamo sa spuštanjem prema cesti N10 koja vodi dalje prema Ouarzazate i Ait Ben Haddou kojeg smo planirali posjetiti. Zubakisov XTR zbog veličine tanka i Šimunov Transalp zbog potrošnje voze na parama, dok Joškova i moja Tenerkica zbog omjera potrošnje ulja i benzina 50/50 pokazuje još dvije crtice. :mrgreen: Naravno kako to uvijek biva netom prije "civilizacije" i benzinske čak i u isto vrijeme XTR i Transalp su presušili. Dvije "uljare" spašavaju dan i odlaze na benzinsku po gorivo.  :mrgreen:

Ostao sam bez supe, šta da radim? Sjedi i plači...  :LOL:



Nakon nekog vremena vračaju se "uljare" sa potrebnom tekućinom...





Opet smo u sedlu ali sada samo do benzinske postaje gdje njih dvoje tankaju do kraja i gdje smo odlučili počastiti naše motore jednim pranjem.





Nakon odmora krećemo po N10 prema Ait Ben Haddou. Ait Ben Haddou je utvrđeni grad na karavanskom putu između Sahare i Marakeša u današnjem Maroku, županija Souss-Massa-Draâ. Ovo naselje je divan primjer kazbe (naselje s citadelom), koja nažalost pomalo propada sa svakom kišnom olujom. On je tradicionalno pred-Saharsko naselje i izvanredan primjer arhitekture južnog Maroka, zbog čega je upisano na UNESCO popis mjesta svjetske baštine. Zbog arhitekture koja podsjeća na drevne gradove, u Ait Ben Haddou su snimljeni i mnogi filmovi kao što su Lawrence od Arabije, Vremenski banditi, Dah smrti, Posljednje Kristovo iskušenje, Kundun, Mumija, Gladijator, i mnogi drugi. Mi smo tamo stigli premoreni i gladni. Pronalazimo hotel sa restoranom na terasi sa koje se pruža pogled prema ovom drevnom gradu. Nakon što smo fascinirali autobus pun japanaca penjemo se na terasu i konobar nam iz druge pogađa što želimo jesti. Mi smo pojeli i prvo jelo a Boga mi i drugo. Ponovo smo toliko gladni da se nitko nije sjetio fotkati hranu, ali zato smo se sjetili fotkati Ait Ben Haddou.



ako ste mislili da ovo može proći bez naših glava prevarili ste se...



Siti i po već debelom mraku vračamo se u Ouarzazate u naš prvi Saharski smještaj Maroc Galacx noćenje sa doručkom 57 eura.
 
pravi putopis (y) trebas onom kukecu poslat ovo,cito sam sad njegov najnoviji sa malte,putopis sa kurtonom,i naravno svaka mu druga sponzor ovaj,sponzor onaj,sa sponzorom bi i moja baba putovala svijetom!
 
Zog said:
Neka, ko ga jebe. :evil:
(y) :LOL:
madass said:
Dečki odlično  (y)
črnomerec said:
pravi putopis (y) trebas onom kukecu poslat ovo,cito sam sad njegov najnoviji sa malte,putopis sa kurtonom,i naravno svaka mu druga sponzor ovaj,sponzor onaj,sa sponzorom bi i moja baba putovala svijetom!
thx...  (y)