"i tako ti mi za Afriku" Motoplisnavci u Morocco 2018...

paranoid

Active member
Novogodišnji pozdrav forumskom puku. Kao što sami naslov kaže Motoplisnavci su ove godine posjetili i malo zagrebali po Africi tj. Maroku. Na ovom forumu ima par odličnih putopisa o Maroku iz kojih sam crpio informacije o samoj zemlji, cestama i što očekivati jednom kada dođeš tamo ali ovakav primjer putovanja nismo još imali. Da skratim. Ovo vam je "low budget" moto putovanje u Maroko u trajanju od devet dana. Zasigurno će vam se svidjeti koncept jer je avanturističkog tipa i dostupan je prosječnom hrvatskom napaćenom džepu. :mrgreen: Za uvod ovo bi bilo dovoljno, kako su nama rekli u Treviso, vežite se polijećemo.  :021:

Dan 1. 29.09.2018.

Kaštel Sućurac-Zagreb-Treviso



Svanuo je i taj dugo očekivani 29.09.2018. U Kaštel Sućurcu Zubakis, Joško i Šimun kradu crni Renault Senic, trpaju ga stvarima potrebnim za moto putovanje po Maroku i pale prema Zagrebu. Naravno, već nakon par kilometara ostaju bez goriva i staju na prvu benzinsku stanicu po osvježenje...  :mrgreen:



Dok u međuvremenu u Zagrebu...



Dolaskom u Zagreb prvo imamo problema sa logistikom. Naime do Maroka smo odlučili doći Ryanairovim letom iz Trevisio za Marakeš. Kako sam već u uvodu napisao ovo je "low budget" moto putovanje tako da smo kupili mjesto za samo dva kofera od 20kg, jednog dijelimo Zubakis i ja a drugog Šimun i Joško, kofere smještamo u boks od aviona, a sa sobom tj. u avion unosimo svi po dvije torbe, jednu malu ručnu i jednu veću ali moraju biti u zadanim dimenzijama Ryanairove politike. Ugl. drama, tko je putovao Ryanairom zna o čemu pričam. Ugl. mislim da su od ove godine promijenili politiku i više se ne smije unijeti ni dvije torbe u kabinu ali o tome više pogledajte na njihovim stranicama. U kofere trpamo moto opremu, jakne, kacige, hlače i čizme. Kućna vaga pokazuje 19,99kg...  :mrgreen:



Nakon napornog rada i skakanja po koferima da ih zatvorimo sjedamo na zasluženu okrepu jer ujutro moramo biti u zračnoj luci Treviso na letu za Marakeš.

 



 
Dan 2. 30.09.2018.

Treviso-Marakeš



Noćna vožnja iz Zagreba za Treviso prolazi u revijalnom tonu. Zubakis vozi, ja ga kao kopilot držim budnim dok na zadnjem sjedištu Šimun i Joško spavaju snom pravednika. Dolaskom u Treviso Renault smještamo na unaprijed rezervirani parking. Kako je u tom terminu cijeli parking na samoj zračnoj luci bio rezerviran mi smo za cijenu od 65eura našeg Renaulta smjestili u garažu sa video nadzorom u Best Western Premier BHR Treviso Hotel. U tu cijenu ulazi i taxi koji vas vozi do zračne luke i na povratku vas čeka i vozi natrag do hotelske garaže. Dolazimo u zračnu luku i čekamo na ukrcaj, uzbuđenje polako raste.



Let do Marakeša i nije neka drama, u Ryanairu i nema baš mjesta za noge ovima 190+ a i Nižetići su se žalili na komfor. No kako je već napisano ovo je "low budget" putovanje, komfor, što je to komfor?!  :mrgreen:

Dobro sad malo lažem, Motoplisnavci znaju i za komfor.  :mrgreen: Kada smo uspješno prizemljili na marokansko tlo nakon klasične procedure prolaska carine izlazimo na uzavrele ceste Marakeša.  :0648: Pronalazimo taxi i nakon malo cjenkanja peglamo prema hotelu Almas. Hotel Almas se nalazi u centru Marakeša (sve vam je dostupno pješke) tako smo mi obilazili. Isti ima četiri zvjezdice, fini bazenčić na krovu zgrade i za cijenu od 100eura dobijete dvije dvokrevetne sobe sa doručkom. U ovom hotelu smo odsjeli prvi i zadnji dan našeg boravka u Maroku. Čim izađete iz hotela odmah ste na užurbanim ulicama Marakeša na kojima se nalazi more malih trgovina i restorana. Kako smo bili gladni kao vukovi spuštamo se u prizemlje i sjedamo u prvi restoran.

Plisnave Instagram kraljice idu na ručak...



u "uličnom" restoranu naručujemo janjeća rebarca i salatu. Nekima hrana odgovara dok nekima i ne. Uglavnom stvar ukusa.



nakon što smo se okrijepili domaćom janjetinom otišli smo isprobati hotelski bazen.

Plisnave Instagram kraljice idu na bazen...





Kada je pao mrak idemo u obilazak grada. Čim izađete iz hotela nalazite se u modernijoj, novijoj četvrti Marakeša. Tu su Mcdonalds, Zara i sl. trgovine i restorani koji krase jednu modernu metropolu. Dok na nekih 20-tak min. laganog hoda nalazi se stariji Marakeš. Obilazimo tržnicu Djemaa el Fina i okolne uličice. Na tržnici i okolnim ulicama mnoštvo je ljudi i Marakeš doslovce živi do dugo u noć.

















Od pustog hodanja i trgovanja tj. cjenkanja sa domaćinima osušila su nam se usta. U ovom dijelu grada nema alkohola na prodaju, općenito u Maroku pogotovo u ruralnim dijelovima države teško se dolazi do alkohola i cigara. Međutim tko ima volje nađe i način.  :mrgreen:
Pješke se vračamo do modernog trga koji se nalazi pokraj našeg hotela i pronalazimo kafić tj. restoran sa Švedskim stolom koji se u večernjim satima pretvara u karaoke noćni klub.  :0648: Općenito cijene u Maroku su niže naspram naših u RH ali cijena alkohola im je malo viša u odnosu na ostale stvari ali opet podnošljivo. Ugl. deset malih piva u noćnom klubu je 40eura.





Nakon par piva idemo u hotel na spavanje jer sutra zapravo započinje naša moto avantura. Uzbuđeni smo jer ne znamo kakvi motori će nas ujutro dočekati, ne poznajemo ceste, par puta treba prijeći preko Atlasa a treba se i dokopati Sahare. Nakon što smo pješačili kroz Marakeš uvidjeli smo da nas očekuje rolerkoster od gradske vožnje. Uglavnom očekuje nas spektakl.  :0648: 



 


 
Jesti vi to liječnici bez granica pa nosite toliko likarije sasebon.



Poslano sa kampanela spomoću Tapatalk Pro
 
Dan 3. 01.10.2018.

Marakeš-Tizi n Test-Agadir



Buđenje, pomičemo zastore i vidimo kako je osvanuo predivan dan u Marakešu.



Silazimo na doručak i nakon obilnog doručka sjedamo u atrij hotela kad ispred hotela na platou ugledamo ovo.



Sad je vrijeme da traku premotamo malo u natrag. Dakle kako se nakon svakog putovanja dogovaramo gdje putujemo sljedeće godine za 2018 godinu grah je pao na Maroko.

E sad Maroko, svima nam je napet ali logistički malo teže ostvariv. Koji su problemi? Prvo za vidjeti unutrašnjost (ono što smo mi sad odvozili) i vratiti se natrag zahtjeva veliki broj dana godišnjeg odmora koji mi iz različitih razloga jednostavno nemamo na raspolaganju.
Drugo, motocikli. Naši motocikli koje trenutno imamo tj. koje smo imali kada smo planirali ovo putovanje jednostavno nisu adekvatni za potpuno uživanje u Maroku, da preciziram, Šimun gonja Tuona, Joško S1000XR, ja Busu a jedino Zubakis ima prometalo koje bi uz adekvatne gume moglo ispuniti očekivanja Maroka, radi se o Stromu 1000. Dakle nas trojica prodaj motor i kupi drugi za Maroko.
I treća stvar da se i jesmo odlučili na ovaj korak prodavanja, i da imamo na raspolaganju dovoljan broj godišnjeg odmora tu je i financijski aspekt koji je na ovaj način pozamašan. Dakle odluka je pala, najam.

E sad najam, postoji par stranica koje kao rentaju motocikle u Maroku ali kada sam malo dublje ušao u istraživanje to su sve kao nekakvi posrednici. Dok sam tako kopao naletio sam na stranicu jednog "domoroca" https://www.agadirmotos.com/en kontaktiram "starog" putem maila i sve kao dogovorimo. Kaže ima motore, mi tražimo tri Yamahe Tenere 660 i jednu Hondu Transalp 650 za našeg Nižetića. Kaže stari može, pošto je to špica sezone za motore (na Atlasu nema snijega a u nizini više nisu nesnosne vrućine) "stari" traži 90eura po danu za svaki motocikl. Sa tom cijenom bio je konkurentan jedino je tražio da mu uplatimo kaparu 30% od ukupne cijene. Nakon kratkog vijećanja zaključili smo da "stari" nije zajeb i vršimo uplatu. Mjesec dana prije samog putovanja cimam "starog" da stižemo i jeli sve spremno kako smo dogovorili (kako sam već bio u arapskim zemljama Tunisu i Egiptu, znam da oni imaju naviku "kako ćemo, lako ćemo" i da u njihovim glavama stvari ne izgledaju jednako kao u našim, jednostavno kulturološke razlike i na iste moraš biti spreman ukoliko ideš na ovakvo putovanje i ukoliko nemaš namjeru izgubiti živce). "Stari" kaže sve je spremno, motori su u top stanju i čekati će nas ispred hotela 01.10.2018. u 10.00 sati, jedino što sada spominje i polog od 300 eura po motoru koji moramo ostaviti ukoliko ih namjeravamo rentati. Šta sad, ovo nije spominjao na početku priče, ne kažem da nije logično ali nije spominjao. Avionske karte već imamo, rezervirane smještaje, rutu, entuzijazam, kaparu smo mu uplatili, malo dublje istražujemo starog i vidimo da su mu recenzije katastrofa, motori loše održavani, uzima polog bez razloga itd.

Ništa, idemo do kraja, dati ćemo i polog, ukoliko ga ne vrati a mi vratimo motore u ispravnom stanju, zapalimo mu te njegove krame ispred njega nasred ulice u Marakešu, dobro nismo planirali biti toliko dramatični.  :mrgreen: Jednostavno bi se odvezli do prve grabe, motor parkirali u nju i mi se taxijem ko gospoda vratimo u hotel. Ali opet sa druge strane ovi koji su davali te recenzije ugledni su i pristojni građani zemalja zapadne europe, "stari" se još nije susreo sa balkanskim krkanima iz Kaštel Sućurca.  :angel: :LOL:

I gledamo mi sad u ta dva motora sa smiješkom, iz daleka izgledaju ok, "Stari" nije zajeb...
Međutim stiže naš frend Joua aka "Stari", druga dva motora je parkirao preko puta ceste, a tamo još jedna Yamahu Tenere 660 i jedan XTX-a 660. Tooooooo nismo rezervirali. Kaže "Stari" to je ono što on trenutno ima (Arapska posla). Nas trojica se na brzinu brušketamo (izvlačimo papiriće) i lutrija kaže Joško i ja Tenere a Zubakis XTX. Damo "Starom" polog i on nas odmah upozori da svaka dva dana provjerimo ulje i vodu?! Zubakisov XTX odmah ispred hotela neće da upali, kaže stari loš akumulator i spoj na regleru, sjeda na XTX i nema ga jedno pola sata. Vrača se kaže sad je sve ok, daje nam žicu koja će nam u budućnosti glumiti kleme i kaže sretno i ne zaboravite provjeravati ulje i vodu?! Koji k je zapeo za to ulje i vodu? Uglavnom motori i nisu bilo toliko loši, Transalp je bio beba, top, moj Tenere je imao prometnu od naprijed, tresao je prilikom kočenja i rama mu je bila malo napukla ali ništa strašno, Joškov Tenere je bio u malo boljem stanju dok je XTX izuzev malo jalovijeg paljenja također bio ok. Mislim ok, nakon pročitanih recenzija i nakon što smo se pripremili za najgore na kraju ipak nisu bili toliko loši.  :mrgreen:  Na motorima gume relativno nove, na pločicama ima mesa. Ma ko ga jeb. neka avantura krene.  8) :LOL:

Pakiramo se dok se neki malo stariji i istežu.  :mrgreen:  :eek:hne:



Sjedamo na pile i put prema Tizi n Testu. Prvo moramo izvući živu glavu iz Marakeša sa motorima na koje smo upravo sjeli a i tehnička ispravnost istih je jako upitna.  :mrgreen: Brzo smo pohvatali konce, a konci su tko jači tlači. Tako smo se i mi ponašali. Stajemo na prvu benzinsku jer nam je "Stari" dovezao motore na parama i nakon toga bježimo iz užurbanog i kaotičnog Marakeša.
Čim smo izašli iz grada zaustavljamo se da smirimo dojmove i da popravimo prtljagu.







Nastavljamo dalje prema Tizi N Test. Tizi-n-Test je prolaz na planini Atlas. Cesta prelazi prijevoj, povezujući Marakeš i Taroudannt. Prolaz je na 2093 metra, gdje spomen-ploča potvrđuje da je cesta položena između 1926. i 1932. godine. Sjeverni dio ceste u našem slučaju uspon i nije neka kvaliteta, malo asfalta, malo makadama, dok je krajolik predivan. Voziš se kroz sela i planinske pustopoljine.









Dolazimo na vrh i stajemo u birtiju na okrepu i prepričavanje dosadašnjih dojmova. Ugl. utvrdili smo da moja i Joškova Tenerkica dimi kao parna lokomotiva, da Zubakisov XTX također puno ljepše izgleda nego što to zapravo je i da je Šimunova Honda vrh, vrhova, kao nova. Jedina zamjerka ide gazdi lokala, popili smo četiri runde i donio nam je četiri različite pive. Dobro to i nije tako strašno, upoznavamo Marokansko pivo, ali kada smo išli platiti htio nam je te pive naplatiti po suho zlato. Kaže transport do gore, ovo, ono, kako nismo baš naivne ovce za šišanje dajemo gazdi onoliko novaca koliko mislimo da te pive realno koštaju, sjedamo na motore i peglamo dalje.  :angel:











Krećemo sa spuštanjem, nakon par još uvijek uskih i "lošijih" zavoja kreče potpuno novo asfaltirana široka cesta. Tu smo se već toliko opustili i stopili sa svojim motociklima a i pive su nas još dodatno ohrabrile da su centralne nogare i fuzići počeli strugati po asfaltu.  :mrgreen: :angel:







Silaskom sa Atlasa dolazimo na ravnu cestu koja ima odličan hrapavi asfalt i vodi ravno prema Agadiru. Stajemo na prvu benzinsku i tankamo gorivo. Kako mi je mjenjač postao previše "žilav" a i motor mi je dimio kao turčin dok ispija svoju kahvu reko idem provjeriti ulje. Uglavnom Tenerka nakon cca 250km vožnje na šipci pokazuje da nema ulja.  :mrgreen: Joško se smije da bi kasnije utvrdili da njegova troši cijelih 2dcl manje od moje.  :LOL: Kupuj ulje, litra u Tenerku, litra u kufer za sutra ujutro i peglamo dalje.  8)

Dolazimo u Agadir i uz malo muke pronalazimo naš smještaj, Hotel Mogador Al Madina. Hotel je sasvim pristojan, četiri zvjezdice i dvije dvosobne sobe sa doručkom došle su nas 110eura za noć. Motore parkiramo odmah pred ulaz gdje nam portir kaže da je cijelu večer čuvar na ulazu i da je ulaz pokriven video nadzorom.







Smještamo se u sobe, pranje, javljanje kući i brzo bježimo u grad pronaći restoran gdje bi se najeli. Agadir je lučki ali i turistički grad na jugu Maroka. Nalazi se na Atlantskom oceanu, u podnožju planina Atlas, sjeverno od ušća rijeke Sous u ocean. Grad ima prekrasnu pješčanu plažu na kojoj se nalazi veliki broj hotela i noćnih klubova. Kako smo ga mi posjetili početkom desetog mjeseca i nije bila neka žiža po gradu ali pretpostavljamo da je ljeti tamo luda kuća. Nakon hranjenja (toliko smo bili gladni da nismo stigli ni fotkati) šetamo gradskom rivom gdje radimo đir na "Velikom Oku" i putem natrag prema hotelu peremo noge u Atlanskom oceanu. Hotel i spavanje, sutra nas čeka nastavak.












 







 
Dan 4. 02.10.2018.

Agadir-Ouarzazate



Budimo se i spuštamo na doručak. Doručak je vrhunski, između ostalog omleta ima da ga se lopatom može stavljati na tanjur. Nakon krkanja odlučujemo se spustiti još jednom motorima na rivu kako bi popili kavu prije nego odradimo check out. Motore parkiramo na rivi iznad plaže dok mi uživamo u rano jutarnjoj kavi i suncu.



Nakon kave povratak u hotel, pakiranje i odjava. Na parkingu odrađujemo pripreme koje naše Yamahe Tenere zahtijevaju svakog jutra, a to je litra ulja na tašte. Ali kažu momci da mi barem Yamaha više ne dimi toliko kao prvi dan. Naravno kad je već dvije litre novog ulja u njoj, sutra ujutro će uletjeti i treća i praktički će biti potpuno novo ulje u sistemu.  :LOL: Naravno u Maroku na benzinskim stanicama ne možete pronaći ulje za motocikle. Imate motorno ulje za benzinske motore i za diesel motore. Mi smo gledali samo da nalijemo benzinsko uvijek iste gradacije.
Nakon priprema peglamo kroz Agadir prema gradu Taroudant kad na jednom semaforu XTX se jednostavno gasi i više nema namjeru da se upali. Ništa, kopaj po motoru da bi došli do reglera i da napravimo bajpas.





Nakon bajpasiranja nastavljamo dalje prema Taroudant. Cesta je dosadnjikava ali asfalt je odličan i držimo relativno ugodan tempo. Taroudant je grad u dolini Sous u južnom Maroku. Nalazi se istočno od Agadira na putu za Ouarzazate i pustinju Sahara i južno od Marakeša. Grad je poznat kao "baka Marakeša" jer izgleda kao manji Marakeš s okolnim bedemima. U šesnaestom stoljeću dinastija Saadi nakratko je koristila Taroudant kao glavni grad prije nego što je preselila svoje kraljevsko sjedište u Marakeš. Danas grad ima osjećaj malog utvrđenog trgovačkog mjesta na karavanskoj ruti. Za razliku od Marakeša, gotovo cijeli grad Taroudant nalazi se unutar njegovih zidina. Dolaskom do Taroudanta podno njegovih zidina radimo malu pauzu.







Nakon pauze peglamo dalje prema Ouarzazate. Ceste su nepregledne ravnice sa odličnim asfaltom.  :021:







Oarzazate, poznat također i kao "Vrata pustinje" je glavni grad provincije Ouarzazate u regiji Souss-Massa-Drâa u Maroku. Grad se nalazi na nadmorskoj visini od 1.160 metara, a na jugu grada se nalazi pustinja. Grad nastanjuju Berberi koji su zaslužni za njegovu jedinstvenu arhitekturu. Ouarzazate je bitna turistička destinacija Maroka koja privlači brojne turiste svojim jedinstvenim izgledom. Oblast oko grada je poznata lokacija za snimanje filmova, tamo se nalazi najveći marokanski filmski studio. Prije samog grada nailazimo na filmski set poznatog horor filma The Hills Have Eyes. Naime produkcija je napravila cijeli set i nakon snimanja nisu ga porušili već su ga jednostavno ostavili uz cestu.



Na ulazu u grad dominira veliki filmski studio ali mi brzo tutnjimo kroz njega u potrazi za našim smještajem. Nakon Marakeša i Agadira za ostale smještaje smo se trudili da budu što više autentični. Tako da smo naš današnji smještaj pronašli na jedvite jade. Na samom rubu grada, u ruralnom naselju bez asfalta i ulične rasvjete. Na Bookingu je smještaj izgledao puno bolje.  :mrgreen: Ali barem je opasan velikim zidinama kojima dominiraju velika željezna vrata.



Nakon prva dva smještaja pojedincima je ovaj bio šok ali kasnije će se ispostaviti da je za druge ovaj još i par exellance.  :mrgreen: :LOL: Uglavnom objekt se zove Maroc Galacx i jedna soba za četvero ljudi sa doručkom došla nas je 40eura.











Na brzinu ostavljamo stvari i krećemo u grad u potrazi za hranom. Kako nismo uočili nijedan adekvatan restoran stajemo kraj trgovine koja prodaje pečene piliće. Rukama i nogama dogovaramo četiri pilića, pomfri, masline, kruh i sad jedino što nam preostaje je čekati da se pilići ispeku.





Nakon što su se pilići ispekli brzinom munje se vračamo u smještaj te na terasi gulimo po tim pilićima kao majmun po banani.



I sada se već lakše diše, a i bazen izgleda puno privlačnije kada je u mraku.  :LOL:



Noćno kupanje nakon kojeg kao pravi penzioneri idemo na spavanje. Sutra nas čekaju Sahara, pješčane dine, deve i novi smještajni šokovi.  :mrgreen: :LOL: 









 
Slabo se ja razumin va ti japanski glazbeni instrumenti, ali XTX je nešto drugo. Dobro ste i prošli. Za sad.  :mrgreen:
 
davor_77 said:
Slabo se ja razumin va ti japanski glazbeni instrumenti, ali XTX je nešto drugo. Dobro ste i prošli. Za sad.  :mrgreen:
znam... ovo drlo je XTR... sad da je XTX baš skroz nesto drugo i nije... razlicite gume i hod amortizera ali evo ispricavam se svima koji su se našli uvrijeđenima ovim mojim lapsusom... mea culpa...  :LOL:  (y)