Integralni sustav kočenja za Gileru Nexus 250

Belly_SMB

Active member
Bok,

Vozim Nexusa 250ie iz 2007. no zbog teže ozljede desne šake ne mogu koristiti i prednju i zadnju kočnicu istovremeno te sam zbog tog razloga dao prebaciti prednju kočnicu na lijevu stranu upravljaća te tako vozio cijelu prošlu sezonu no sad se interesiram oko ugradnje integralnog sustava kočenja kako bi jednom polugom upravljao i prednju i zadnju kočnicu kao što je primjer kod Nexusa 500. Malo sam se raspitivao, neki su potvrdili da je potrebno ugraditi razdjelnik sa mogučnošću podešavanja snage kočenja npr. 70% na prednju kočnicu i 30% na zadnju, drugi pak vele da bi trebalo crijevo od zadnje i prednje kočnice spojiti direktno na prednju pumpu. No zbog velike mogučnosti blokiranja zadnjeg kotača milim da bi prva opcija bila puno bolja.
Zanima me da li netko ima iskustava, ideju ili dobar savjet kako i gdje se može riješiti moj problem.

Hvala svima unaprijed
 
da, mislim da ti je prva opcija puno bolja (y)  taj razdjelnik snage pritiska možeš napravit promjenjiv ili fixni, regulacijom protoka kočione tekučine. vjerujem da ti je puno jednostavnije napravit fixni, odnosno napravit vijak sa manjim promjerom rupice => vijak na zadnjoj čeljusti kojim se spaja lajtung - napraviš par vijaka sa raznim rupama i isprobavaš(ili možeš točno izračunat preko površine rupe). moguće da će ti trebat veća pumpa, ali najvjerojatnije će ti i ova bit dovoljna..

o nožnoj komandi nisi razmišljao!? mislim da ti je to puno bolja solucija jer možeš kočnice dozirat po potrebi odvojeno
 
Originalni Piaggio sustav(Nexus 500, X9)radi na 3 diska na način da ručka zadnje kočnice aktivira jedan prednji i zadnji disk, a ručka prednje onaj preostali prednji disk. U praksi nije se dobro pokazalo na mokrom i kliskom jer ne postoji način da kočiš samo zadnjom kočnicom, ali ako si primoran....
U svakom slučaju blokada zadnje kočnice ti u usporedbi sa mogučnoču blokade prednje nebi trebala predstavljati toliki problem, jer dok sa proklizavanjem prednjeg dijela imaš veču šansu samog pada, do proklizavanja zadnjeg može vrlo teško doči kod skutera, pogotovo Piaggiovih, jer im je raspored masa po osovinama daleko od idealnog, odnosno veliki dio otpada na zadnju osovinu koja time, uz eventualnu dodatnu težinu suvozača ima jako, jako male šanse da prokliže, odnosno blokira, a i ako se to desi relativno lako(u odnosu na proklizavanje prednje) se korigira.
Postoji i Aprilijin sustav(dok nije bila Piaggiova, kod Atlantic modela) koji radi preko kočionih kliješta sa tri klipića na prednjem disku na način da kočiš ručkom zadnje kočnice koja djeluje na srednji klipič kočionih kliješta koji ima odvojeno crijevo, dok ostala dva, odnosno sva tri djeluju na prednjem disku jedino kad se stisne ručka prednje kočnice. I ovaj sustav onemogučuje kočenje isključivo zadnjom, ali malo je "manje lošiji" od Piaggiovog.
Piaggiov sustav rad na raspodjeli sile kočenja od cca  66/33% u korist prednje kočnice, dok je onaj na Atlanticu cca. 75/25% i predstavlja bolje rješenje što se tiče onog dijela o sigurnosti na klizavoj podlozi.
Da skratim, mislim da bi s obzirom na cijelu situaciju tebi možda i najbolje rješenje bilo spojiti direktno obe kočnice na ljevu ručku, ali uz situaciju da zadnja kočiona kliješta budu s jednim klipičem, a prednja sa 2. Nisam več neko vrijeme upoznat s takvim detaljima kod Piaggia pa mi malo pomozi, koliko ti klipiča imaju sada prednja i zadnja čeljust na Nexusu?

EDIT; Evo nađoh podatak da je zadnja čeljust ista kao i prednja, odnosno sa dva klipiča. Kako ja to vidim, najjednostavnije bi bilo nači i adaptirati čeljust s jednim klipičem i dobit češ ono što ti treba. Za silu kočenja na zadnjem disku ne brini, jednostruku kočionu čeljust imao je i X9, a iako nije usporedivo sa skuterskim načinom kočenja ima je i Aprilijin Tuono i RSV, vjerovao ili ne. I da, skoro sam zaboravio, ukoliko se odlučiš na ovo nađi rađe stariju čeljust sa ugraviranim Brembo logom (obojane su u zlatno) ili istu takvu bez loga, jer obje koriste kvalitetne Grimeca ili Brembo pločice(samo u 1. ugradnji), dok je zadnjih godina Piaggio opremljen istočnjačkim HengTong čeljustima koje nisu na razini zadatka ukoliko u obzir uzmeš da smanjuješ broj klipova(iste lako prepoznaš po pločicama svjetlo plavo-zelene boje koje se troše jednom u 100 godina a puno lošije "grizu" od ovih gore navedenih). Nažalost mislim da je tvoja tvornička dvoklipna upravo ta HengTong
 
nisan cita sve, mozda su ti grga i joke vec predlozili, ali da mozda razmislis o ugradnji zadnje kocnice isto na lijevu ruku, pritisce se palcem. stunteri to stavljaju na motore, mozda bi to bilo dovoljno dobro?
 
wheelsurfer said:
nisan cita sve, mozda su ti grga i joke vec predlozili, ali da mozda razmislis o ugradnji zadnje kocnice isto na lijevu ruku, pritisce se palcem. stunteri to stavljaju na motore, mozda bi to bilo dovoljno dobro?

Takav sustav koriste i trkači, ali prvenstveno da omoguče kočenje stražnjom palcem ljeve ruke zbog nemogučnosti korištenja desnog stopala, dok je koliko znam kod stuntera tu cijela ručka stražnje kočnice da bi omogučila "vagu" na stražnjem kotaču sa istodobnim slobodnim radom obaju nogu.
Oba sustava po objašnjenom nebi mogao upotrebljavati Belly jer bi to značilo dodatni angažman prstiju i eventualan gubitak gripa na ljevoj ručki.
Njemu jednostavno treba djelovanje na obe kočnice, uz primjerenu silu po osovinama, ali na jednoj ručki i pumpi kočnice, i to ljevoj
 
Jučer sam provjerio na jednom parkiranom Nex250, nažalost ima HengTong pločice i čeljusti.
Sat tako ona moja preporuka o spajanju cijevi hidraulike obe kočnice na ljevu ručku (treba ti samo duži vijak i 3 obavezno nove podloške), i adaptiranje jednostruke kočione čeljusti na zadnji disk, izgleda jako dobro.
 
probaj naći nekog ko je poljubio beton sa nexusom500 i pitaš ga da ti proda cijeli sistem, lijevu ručicu i kliješta i sve šta ide uz to, bio je prije par mjeseci jedan crveni nexi500 s kojim neko bio pao pa probaj ga naći u oglasima
 
pa i ovo ako se skine sa nexusa500 mislim da bi onda bilo samo "plug&play"
samo se sve stavi na mjesto i vozi :misli:
 
mv_agusta said:
pa i ovo ako se skine sa nexusa500 mislim da bi onda bilo samo "plug&play"
samo se sve stavi na mjesto i vozi :misli:

A gdje ti je drugi prednji disk, odnosno pravilan raspodjela sile kočenja po osovinama :misli:
 
pa zašto drugi, samo prednji lijevi i zadnji
jer na njih djeluje lijeva ručica
u normalnoj vožnji se ne bi osjetilo neka pretjerana nestabilnost
 
ako  je HengTong u điru :x
samo 1 disk  naprijed je nedostatan za nexus 250

to je bio jedan od razlog zašto sam kupio X9
kad su već kočnice u banani, nek je bar 3 diska

 
Ajme meniiiii
Mv, čitaj temu od početka, čovjek želi razdjelnik sile da mu ne koče obe osovine istom silom jer koči samo jednom ručkom kočnice. To nije moguče izvesti uz to što ti predlažeš, odnosno moguče je ali takvu situaciju bi imao i da sad crijevo kočnice koje ide na desnu ručku samo uporabom dužeg vijka prebaci na ljevu ručku
 
pa šta nije na nexi500 raspodjela 70/30 u korist prednje??
i dobio bi bolje kočnice tj kliješta bi bila brembo a ne neka fengshui
 
mv_agusta said:
pa šta nije na nexi500 raspodjela 70/30 u korist prednje??
i dobio bi bolje kočnice tj kliješta bi bila brembo a ne neka fengshui

JE AKO IMAŠ 3 DISKA(NE MISLIŠ VALJDA DA PIAGGIO IMA NEKO INTELIGENTNIJE RJEŠENJE  :mrgreen:)
 
grgaSH said:
da, mislim da ti je prva opcija puno bolja (y)  taj razdjelnik snage pritiska možeš napravit promjenjiv ili fixni, regulacijom protoka kočione tekučine. vjerujem da ti je puno jednostavnije napravit fixni, odnosno napravit vijak sa manjim promjerom rupice => vijak na zadnjoj čeljusti kojim se spaja lajtung - napraviš par vijaka sa raznim rupama i isprobavaš(ili možeš točno izračunat preko površine rupe). moguće da će ti trebat veća pumpa, ali najvjerojatnije će ti i ova bit dovoljna..

o nožnoj komandi nisi razmišljao!? mislim da ti je to puno bolja solucija jer možeš kočnice dozirat po potrebi odvojeno

Grga sad razmisljam i mislim da to nebi radilo iz razloga jer bi se pritisak nakon negog vremena izjednacio na obje strane, jedino bi na jednoj (zadnjoj) bilo neko kasnjenje dok se pritisak ne izjednaci.
Mislim da bi zadnji kocio sve jace, a prednji sve slabije kako se pritisak izjednacava ?  :misli:

Svida mi se ova ideja sa kocnicom na palcu, u GP u je upotrebljavaju, nemoze biti losa !
 
stankovukovic said:
Svida mi se ova ideja sa kocnicom na palcu, u GP u je upotrebljavaju, nemoze biti losa !

Ali ne upotrebljavaju je na istoj šaci kojom koče i drugom kočnicom!
 
pa kakve veze ima desni disk kad on nije povezan sa lijevom ručicom??
ovo 70/30 ili takav neki omjer se valjda odnosi na lijevi i zadnji disk a ne na sva tri :misli:
ako se ne varam meni iz lijeve ručice ide jedno crijevo u nešto i od tamo onda dva crijeva jedno za zadnja i jedno za prednji lijevi e pa u tom nečem se dogodi nekakva magija i tako da 30% mog pritiska ode na zadnju a 70% na prednju :misli: :misli:
boo ne kužim zašto spominješ treći disk?? nije mi jasno jedostavno
ako je omjer 70/30 kad koče svi diskovi šta ako ja recimo pustim desnu ručicu, kakav je onda omjer?? ne vjerujem da je 50/50 jer zadnji jako teško blokira, dosada samo 2put oba dva puta pri jako jakim kočenjima??
u biti mene zanima aka ja stisnem lijevu ručicu koliki je omjer?? zamislimo da desni disk ne postoji