Mislim da se više neću javljat u početničkim temama al evo još zadnji put pa nek ostane u tražilici.
Bilo bi dobro da ne preporučate početnicima, znači apsolutnim početnicima koje ne poznajete i nemožete znat njihovu razinu samokontrole i "smisla" za vožnju, motore iznad max A2 kategorije koja postoji sa razlogom.
Većina vas starijih je krenula sa u današnje vrijeme moglo bi se reć smješnim motorima, mopedima, pa nešto sa 125-250cc ako i to, pa onda nešto bolje kad se moglo, greške ste odradili na malim brzinama, a sada šta, naked sa 80ks to je za apsolutnog početnika? Ne znam za koga i s kojim smislom Yamaha proizvodi MT125 i MT03 ako je MT07 za početnika.
Nije naša odgovornost kako će se netko vozit, i može početnik/ca bit i super pametna, sposobna, razumna osoba, sa samokontrolom i smislom za vožnju i razinu svojih početničkih sposobnosti, a može bit i... ne..
Upravo zato što mi to neznamo i ne možemo znati na temelju nekoliko postova iza anonimnog nicka na forumu, nemamo niti pravo preporučati takve motore s kojima nisu startali ni najbolji vozači današnjice a kamoli prosječni (bez uvrede) početnik.
Treba uzet pretpostavku da će nakon prvih nekoliko vožnji ili par mjeseci potencijalno doć do onog nekog osjećaja da sad znaš vozit i to je to, i onda te ponekad uhvati i "žuta minuta" i sa semafora startaš onak malo jače.. Prva sporedna nakon tog semafora neki penzić se priključuje, on je navikao kad vidi nešto jako daleko može izać, ti stižeš kak ameri kažu "hot", a on izlazi.
1. Nakon više staža znat ćeš da će se to dogodit unaprijed
2. Kao početnik, ako (a nadam se stvarno i vjerujem da neće) se ipak zaletiš prema tom raskrižju gdje će auto izać, u tom trenu trebaš stvarno max kočenje ili eventualno izbjegavanje, a to je tada još nešto što možda znaš u teoriji, znaš i izvest kad razmišljaš o tome, ali nije u reflekse još ušlo jer za to jednostavno treba vremena, i radiš šta, 4 prsta odjednom brzo na ručicu i stišćeš maltene trzajem kak bi u autu samo nagazio na kočnicu, šta se događa... ne želim dalje, znate šta se događa. Izbjegavanje "forsiranim" kontraupravljanjem pod refleks je nešto za što je šansa izvedivosti početniku nula.
3. Uletit u tu situaciju sa tim nekim iznadprosječno a ne baš max ubrzanjem sa semafora, ak imaš tomosa doći ćeš do 20kmh, ak imaš MT125 bit ćeš na 40, MT03 na 60, MT07 na 100kmh, MT09 na 130kmh... mislim da znate na šta tu mislim.
Početnik za prvi motor ne treba kupovati motor koji se nama ili njemu/njoj sviđa, nego motor na kojem će se naučit vozit, nešto lakše, jeftinije, i uz kolko tolko manje rizika, tako da kad se nauči vozit može sposobna i spremna kupit motor koji želi i uživat u vožnji, a to je ono što ja želim svakom početniku.