karburatori regulirani lambda sondom!??!!

da ali dali ti znas da sonda ima 4 zice ?....Dvije su grijaci...a druge dvije su dolazni napon koji dobiva is ecm-a..i iznosi 5 volti...a cetvrta zica je povratna informacija koja se mjeri u mV...a taj mali napon generira kolicina kisika koju mjeri sonda....i na osnovu tih parametara ecm korigira smjesu...rich/lean.......E sad...kako bi ti to mjerio voltmetrom...a nemas radni napon sonde....to neznam...i to jos karburatori..???? Nista mi nije sad jasno....nesto ste vi tu pobrkali...... :misli:
 
Nekima je jako dosadno danas pa im svakakve gluposti padaju napamet  :mrgreen:
 
Nema se tu sta pobrkati, za dostupne parametre je to neizvedivo.. Amen  :mrgreen:
 
grga vidim ja da tebe niko ne kuži
aj se ti primi posla pa cemo vidit di ce zapet (ako ce zapet) pa cemo pokušat od tuda pomoc ...   :mrgreen:
 
bmw m 5 said:
da ali dali ti znas da sonda ima 4 zice ?....Dvije su grijaci...a druge dvije su dolazni napon koji dobiva is ecm-a..i iznosi 5 volti...a cetvrta zica je povratna informacija koja se mjeri u mV...a taj mali napon generira kolicina kisika koju mjeri sonda....i na osnovu tih parametara ecm korigira smjesu...rich/lean.......E sad...kako bi ti to mjerio voltmetrom...a nemas radni napon sonde....to neznam...i to jos karburatori..???? Nista mi nije sad jasno....nesto ste vi tu pobrkali...... :misli:

Kaj ih nisi sada nabrojil 5?

A ako je radni napon konstantan, pa nije tesko dovesti na sondu 5V?
 
cetiri su zice.....dvije bijele-grijaci....siva-napon 5v..crna-povrat u ecm....I to je nemoguca misija...sa karburatorima napraviti...jer tu ima jos dodatnih senzora koji rade u sprezi sa sondom....maf/map senzor...iat-senzor...tps-senzor... isc-aktuator....wts-senzor....idt itd...... :(
 
markookram said:
grga vidim ja da tebe niko ne kuži
aj se ti primi posla pa cemo vidit di ce zapet (ako ce zapet) pa cemo pokušat od tuda pomoc ...   :mrgreen:

:LOL: :LOL: :LOL:
Sta ces mu naci dominantne tezinske faktore za stabilizaciju odziva sustava  :shock:  :mrgreen:
 
bmw m 5 said:
da ali dali ti znas da sonda ima 4 zice ?....Dvije su grijaci...a druge dvije su dolazni napon koji dobiva is ecm-a..i iznosi 5 volti...a cetvrta zica je povratna informacija koja se mjeri u mV...a taj mali napon generira kolicina kisika koju mjeri sonda....i na osnovu tih parametara ecm korigira smjesu...rich/lean.......E sad...kako bi ti to mjerio voltmetrom...a nemas radni napon sonde....to neznam...i to jos karburatori..???? Nista mi nije sad jasno....nesto ste vi tu pobrkali...... :misli:

za grijače znam, ovih 5V se bi dalo zavarat.. a jedina bitna bi bila ova žica koja daje podatak o kisiku (odnosno omjeru smjese kolko sam skužio :misli:), tj. daje mV na izlazu ovisno o količini kisika..a ti milivolti se vrlo lako mjere voltmetrom..

kao što i sam veliš problem je radni napon sonde :misli: to nije nigdje specificirano??  kolko sam uspio pročitat za svaki sondu bi trebao bit naveden napon kad je lambda faktor jednak 1 odnosno nekih 450mV na crnoj žici..

''Idealan omjer obično iznosi 14,7 : 1 (14,7 kg zraka na kilogram ubrizganog goriva) te se deklarira pomoću lambda faktora u iznosu 1 . Funkcija je lambda sonde upravo da detektira odstupanja lambda faktora u ispušnim plinovima od idealne vrijednosti''

pa sad ako je u ispuhu taj omjer smjesa dal je i na usisu? ako je približno jednako znao bi na je nakon kemijanja po karburaciji omjer smjese tu negdje  :misli: :jesus:


 
grgaSH said:
za grijače znam, ovih 5V se bi dalo zavarat.. a jedina bitna bi bila ova žica koja daje podatak o kisiku (odnosno omjeru smjese kolko sam skužio :misli:), tj. daje mV na izlazu ovisno o količini kisika..a ti milivolti se vrlo lako mjere voltmetrom..

kao što i sam veliš problem je radni napon sonde :misli: to nije nigdje specificirano??  kolko sam uspio pročitat za svaki sondu bi trebao bit naveden napon kad je lambda faktor jednak 1 odnosno nekih 450mV na crnoj žici..

''Idealan omjer obično iznosi 14,7 : 1 (14,7 kg zraka na kilogram ubrizganog goriva) te se deklarira pomoću lambda faktora u iznosu 1 ''

pa sad ako je u ispuhu taj omjer smjesa dal je i na usisu? ako je približno jednako znao bi na je nakon kemijanja po karburaciji omjer smjese tu negdje  :misli: :jesus:

E sad ako ti je ovo pitanje onda sve zaboravi, ili prvo u ruku knjige nauka o toplini i slicne, pa deri...

I malo logike imamo proces koji se zove izgaranje.. Izgaranje je proces kojeg nema bez jednog famoznog elementa, kad ga ima proces se moze odvijati.. Hm, hm  :mrgreen:
 
grgaSH said:
možda smo se malo krivo skužili :misli: sve ovo nisam mislio radit na standardnom airboxu i karburatorima..

ideja je bila kako nako izmjenjenog filtera zraka (otvoreni filter u kutiji sa venturijem na ulazi) i parametara karburatora (bilo diza, iglica i mlaznica, možda i izmjene samog ulaza) nazad uštimat da smjesa bude što boljeg omjera, a uz gornje izmjene da je i bude više usisano..
ja teustvari potpuno podržavam u ovom poduhvatu.... iako iskreno sumnjam u njegovu mogućnost .... Tako da su ti moji komentari samo možda neki od mogućih smjerova s kojima bi se mogao usput susresti ...  (y) ... ništa zlonamjerno ili omalovažavajuće...  :wink:
 
grgaSH said:
možda smo se malo krivo skužili :misli: sve ovo nisam mislio radit na standardnom airboxu i karburatorima..
ideja je bila kako nako izmjenjenog filtera zraka (otvoreni filter u kutiji sa venturijem na ulazi) i parametara karburatora (bilo diza, iglica i mlaznica, možda i izmjene samog ulaza) nazad uštimat da smjesa bude što boljeg omjera, a uz gornje izmjene da je i bude više usisano..

Regulacijom protoka zraka na ulazu u airbox mjenjao bi se i podtlak u karburatorima,a samim tim i velika i nagla promjena količine goriva koju kontrolira iglica i glavna dizna.
Kako misliš to riješiti?opet sve upučuje na "jednostavnije" dizne ubrizgavanja :wink:.

 
I ja nemam nista zlonamjerno ali tvrdim da se iz danih podataka nista ne moze napraviti... Fali mnogo kljucnih podataka, da njih imamo tek onda se sustav moze opisati sto je najgore isto prilicno grubo..
 
Boze hvala ti sto je izmisljen ecu da ljudima ovakve gluposti ne padaju napamet  :jesus:
 
Tommee said:
E sad ako ti je ovo pitanje onda sve zaboravi, ili prvo u ruku knjige nauka o toplini i slicne, pa deri...

I malo logike imamo proces koji se zove izgaranje.. Izgaranje je proces kojeg nema bez jednog famoznog elementa, kad ga ima proces se moze odvijati.. Hm, hm  :mrgreen:

:LOL: nisam ni mislio da identična smjesa dođe u cilindar, da se sabije i explodira i da ista ode auspuh :D omjer goriva i zraka mora biti idealan u smislu da nakon izgaranja u cilindru ne ostane neizgorenog goriva ili da ne bude viška kisika..to mjeri lambda sonda?  
pa ako nakon izgaranja ne bude viška jednog ili drugog, smjesa na ulazu je trebala bit ok ?? :misli:
 
vickodu said:
Boze hvala ti sto je izmisljen ecu da ljudima ovakve gluposti ne padaju napamet  :jesus:

A i ti ga lupis, da ljudima takve gluposti nisu padale na pamet ne bi niti bio izmisljen... I kakve trenutno glavne veze ECU ima s ovim pobogu???
 
grgaSH said:
:LOL: nisam ni mislio da identična smjesa dođe u cilindar, da se sabije i explodira i da ista ode auspuh :D omjer goriva i zraka mora biti idealan u smislu da nakon izgaranja u cilindru ne ostane neizgorenog goriva ili da ne bude viška kisika..to mjeri lambda sonda?  
pa ako nakon izgaranja ne bude viška jednog ili drugog smjesa na ulazu je trebala bit ok smjesa ?? :misli:

Prvo nemre biti idealan, jer potpuno izgaranje je u biti teoretsko...
 
- Dakle znamo da je izgaranje proces u kojemu se izgaranjem goriva s kisikom oslobađa unutarnja kemijska energija koja se prenaša na molekule povećavajući njihovu kinetičku energiju bla bla time se povećava unutarnja energija radne tvari, a zbog toga i temperatura.

- Kisik se gorivu u pravilu dovodi sa zrakom u kojemu ga ima oko 21 % (volumni postotak). Izgaranje može biti potpuno i nepotpuno. Potpuno je izgaranje ono kod kojega svi gorivi sastojci u potpunosti izgore. U slučaju nedostatka kisika za izgaranje ili slabog miješanja goriva i zraka, proizvodi izgaranja mogu sadržavati još uvijek gorive tvari ili plinove. To je nepotpuno izgaranje koje je u pravilu nepoželjno jer predstavlja gubitak. Gorivo se sastoji od: gorive tvari, vode i pepela. Izgaranjem goriva tvar prelazi u plinovitu, voda u paru, a pepeo ostaje u krutom stanju.

- Mehanizam je izgaranja goriva vrlo složen i težak za proračun kada se žele pratiti sve faze procesa pa se moramo zadovoljiti samo bilancom tvari i topline, što je za veliki dio praktičnih problema dovoljno, tada se proračun izgaranja bitno olakšava. Iz stehiometrijskih jednadžbi možemo na lak način izračunati količine zraka potrebnog za izgaranje kao i količine dimnih plinova koje pri izgaranju nastaju.

- E sad dalje slijede stehiometrijske vriijednosti i jednadzbe koje sada necemo pisati...

- Da bi se izračunao potrebni volumen zraka za izgaranje prvo je potrebno, a poznajući sastav odgovarajuće vrste goriva, izračunati potrebni teoretski volumen kisika. Teoretski volumen kisika je ujedno i minimalni, jer još manje dovođenje kisika znači nepotpuno izgaranje i nepotrebne gubitke.

- U stvarnosti nije realno za očekivati da svaka čestica goriva dođe u kontakt s odgovarajućom česticom kisika (miješanje goriva i zraka nije idealno). Zbog toga je potrebno u pravilu dovoditi veću količinu zraka od teoretski potrebne. Omjer dovedenog i teoretski potrebnog zraka naziva se koeficijent pretička (viška) zraka (lambda anyone???).

- Koeficijent pretička zraka u ložištu treba održavati u optimalnim granicama. Kada je premalo zraka, dolazi do nepotpunog izgaranja što izaziva nepotrebne toplinske gubitke. Ako je zraka previše, povećava se masa dimnih plinova što s jedne strane izaziva gubitak zbog sniženja temperature izgaranja, a s druge strane izaziva toplinski gubitak na izlazu upravo zbog povećane mase. Mjerenjem sastava dimnih plinova moguće je odrediti gubitke nepotpunog izgaranja i vrijednost koeficijenta pretička zraka.

- I nakon dosta matematike mozemo i na kraju doci do izraza za određivanje λ mjerenjem O2.. E tu smo tek poceli  :mrgreen:

Dakle to nam radi ona mala stvarcica, ali to je tek pocetak.. Jer sada proces treba prilagoditi stvarnim uvjetima a to je otto motor.. Da bi smo to ucinili treba nam hrpa parametara...
 
KAMENI DJ said:
Regulacijom protoka zraka na ulazu u airbox mjenjao bi se i podtlak u karburatorima,a samim tim i velika i nagla promjena količine goriva koju kontrolira iglica i glavna dizna.
Kako misliš to riješiti?opet sve upučuje na "jednostavnije" dizne ubrizgavanja :wink:.

nisam još došao do tog dijela..sad sam u fazi razmatranja dal ima smisla sve to radit il ne..trenutno pokušavam nešto naučit da bi vidio kaj me sve čeka ak se upustim u tako nešto..ako trenutno nisam dovoljno stručan da bi to izveo bez greške do kraja, to ne znači da neću bit :jesus: svi smo se rodili praznih glava, ak ću samo vozit motor, peglat karticu i tankat gorivo takva će i ostat..
 
grgaSH said:
nisam još došao do tog dijela..sad sam u fazi razmatranja dal ima smisla sve to radit il ne..trenutno pokušavam nešto naučit da bi vidio kaj me sve čeka ak se upustim u tako nešto..ako trenutno nisam dovoljno stručan da bi to izveo bez greške do kraja, to ne znači da neću bit :jesus: svi smo se rodili praznih glava, ak ću samo vozit motor, peglat karticu i tankat gorivo takva će i ostat..

Da bi riječ rekao (y)