Kawasaki Z1000SX

Jučer mi čovjek priča da je bilo nekih opoziva na Kawine mašine od soma kubika koje su na Z1000 i Z1000sx... Sad nije znao da li se radilo o 2017. ili 2018.g. proizvodnje ali navodno je problem sa 4.brzinom u koju kao prvo teško ulazi a kasnije se "raspadne". Na Facebooku sam u grupi Z1000sx naišao na razgovor na temu "4-th gear problem". Jel zna ko šta o tome? Isprike ako je već bilo rasprave o tome, nisam ništa našao.
 
Nakon 10 godina ER6n-a, odnedavno vlasnik Z1000SX. Pa reko da prijavim :)

IMG_20230817_073126.jpg
 
Nakon par tisuća km odvoženih na Z-mogu reći i dojmove u odnosu na ER6n.

Na prvi dojam puno veći motor, pogotovo na sjedištu..baš ispred sebe vidiš puno više motora. Kad sam sjeo na ER6n-a nakon nekog vremena na Z-u, činilo mi se kao da kao na igračku sjedam. Na Z-u je i više sjedalo, a pogotovo na mojem jer je pretapacirano, što sigurno dodaje nekih 2 cm, i dok sjedim na obje noge sam vrhovima prstiju na podu, a na ER6n-u bio skoro punim stopalom.

Nagib sjedenja je više prema naprijed, što mi nije problem, visok sam 176 cm. Mjesta za noge isto ima više, i dok su mi se na ER6n-u znale već grčit lagano nakon 3h+ vožnje, ne Z-u jedva da osjetim. Sjedalo je udobnije (kod mene tapacirano) i generalno manje umoran nakon dulje vožnje nego na ER6n-u.

Zaštita od vjetra..na Z-u je ima (kad je vjetrobran u najvišoj poziciji). Iako ne patim od toga, nije loše za rijetke dionice autoputa. Znao sam se naći i u većim brzinama na autoputu bez problema, dok bi me na ER6n-u već dobro šibao vjetar.

Mašina manje vibrira na Z-u, ubrzanje i moment je nemjerljiv u svim brzinama. Bez problema 4-ta brzina može odraditi većinu scenarija lokalne ceste i iz nižih okretaja. Više snage se isto jako osjeti, pogotovo uz suputnicu, gdje se na ER6n-u znalo i osjetiti da mu malo fali konja, ovdje to nije slučaj.

Kočnice fantastične na Z-u prednja i zadnja, puno jače nego na ER6n-u, velika razlika.

Sama upravljivost mi je možda samo za nijansu slabija nego na ER6n-u. Očekivao sam puno veću tromost i kako su neki pisali laganu borbu sa motorom u zavojima, ali nema ni govora o tome. Gume su gore Pirelli Angel GT, motor sam pada u krivine. Najviše se veća masa motora osjeti kod manevriranju u i iz garaže, prije Z-a sam mislio da mi je ER6n prilično težak.

Potrošnja goriva mi je na oko 6l/100 km otvorene ceste, a na ER6n-u je bila oko 4,5l.

Održavanje lanca nešto teže radi dva auspuha, ali da se.
I dizanje na stražnji štender sad zahtjeva drugačiju tehniku. ER6n sam dizao jednostavnim guranjem poluge štendera prema dolje. Kod Z-a radi težine moram desnom rukom gurat prema dolje štender, drugom za rukohvat nosača bisaga potegnut prema gore. Mogao bi i drugi štender s većom polugom nabavit, al ovo funkcionira za sad.

Čišćenje mi je gotovo identično, možda nešto malo dulje traje..ali uređivanje zapuštenih grana na Z-u.. :eek: Smrt ako se ne rastavljaju oklopi, a i ima ih 4.

Ukratko napredak po svim stavkama osim potrošnji i troškovima (rega, servisi itd.). ER6n je meni bio odličan motor u svakom pogledu osim za vožnje u dvoje, al eto Z je uletio slučajno i to je bilo to..dream bike u garaži. :giggle:

E da, Z i malo ljepše izgleda. :mrgreen: