natezac lanca bregastih.....
Uradi sam....(ne odgovaram ak nekaj sjebete
)
Malo dulji post da ne zaboravim koji detalj......
Kupio nov Z900 proslo proljece, imao je zvuk lanca bregastih, dao sam sansu automatskom natezacu i on je odlucio na nekih 2000km kliknut jedan zub i malo dotegnut lanac bregastih koji se vise nije cuo.
Zvuk se ponovo pojavio na nekih 10.000km i opet nestao nakon tisucu dvije km i lanac se nije cuo do nekih 25.000km.
Od tada (sada motor ima 31.000km) je zvuk bio sve glasniji, a natezac lanca nije sam odradio posao.
Malo guglao i isprobao metodu koja nije sluzbena, ali je najjednostavnija da se to manualno napravi. Ako bi sjebao, onda vadit natezac, resetirat ga i ponovo vratit, onako kako je i u service manualu opisano.
Dakle, postupak je slijedeci: natezac lanca ima 3 serafa: 2 kojim se pricvrscuje za mashinu i jedan veliki za rastavljanje natezaca kad se on skine sa mashine.
Otpustanjem 2 serafa (8mm okasti kljuc) malo po malo, natezac ce se udaljavat od mashine i u jednom trenu ce se cuti klik (natezac je skocio za jedan zub i nategnuo lanac). Bitno da se radi u tisini kako bi se cuo taj klik. Ja sam te serafe otpustao paralelno malo po malo dok se tijelo natezaca nije odvojilo od mashine nekih 1 do max 2mm i cuo sam jedan klik. Stegnuo nazad te serafe na propisanih 11Nm i upalio motor. Lanac se vise ne cuje, motor ne zvuci vise ko sivaca mashina sa desne strane (taj zvuk s desne strane na gornjem dijelu mashine je i dobar pokazatelj da se radi upravo o lancu bregastih koji se tamo nalazi). Provozao se i pratio da li se pojavio zvuk fuckanja sto bi sugeriralo da je lanac prenategnut i kada bi zbog toga mogla nastati steta (opisana nize u tekstu): nije bilo fuckanja, taman je jedan klik trebao da se lanac dotegne da ne zvecka, a ne pretegne.
Inace je Kawasaki poznat po tome da mu natezac nategne lanac bregastih puno kasnije nego bi trebao, ponekad i blokira pa ga uopce ne nateze, ja sam mu dao sansu dobrih 6000km da to sam napravi nakon sto se lanac poceo cut, ali nije htio
Pomoglo mi je i sto imam serijski auspuh pa buka ispuha nije velika i jasno se cuo lanac bregastih, pogotovo kad je motor hladan, na paljenju, kad je skroz zagrijan je lanac bio tisi, ali se cuo i dalje.
Ako se neko upusti u ovu metodu natezanja lanca bregastih, jako paziti da radite u tihom prostoru da cujete samo jedan klik iz natezaca jer ako pretjerate (2 ,3,4 klika), lanac ce vjerojatno biti prenategnut, a to onda ubrzano trosi i vodilicu lanca, ali i radi otpor lezajevima bregastih koji mogu zaribat u najgorem slucaju, a onda sranje generalno. Ako jedan klik nije dovoljan (uvjeriti se paljenjem motora i voznjom), ponoviti postupak za jos jedan klik i opet na probni djir. Fuckanje iz mashine je odlican znak da je lanac prenategnut i onda ne preostaje drugo nego izvaditi natezac, resetirati ga i vratiti nazad jer sam ne moze otpusiti lanac, samo dotegnuti.
Svakako je bolje da je taj lanac prelabav nego nategnut prejako.
Eto