3alfa3
Well-known member
A musice u kileru? Sta s njima?
Imam stitnik kilera, nevjerojatno, uopce se ne love na to, jako rijetko, dovoljno ga prebrisat vlaznom krpom. Prije stitnika je bilo ceprkanja po killeru 😁
Last edited:
A musice u kileru? Sta s njima?
Zasto nemas neki kratki nosac tablice?
očekivano dobar odaziv 😄Netko od vlasnika zeceva sutra za đir na svetoj nam cesti D8 i hvaljenju ciji zec ima bolji zvuk 😁?
Nisi atestirao abs 🤔Nekad se stvari desavaju cesto, nakon desetine tisuca km bez takvih situacija.
Jucer trebao zbog auta ispred sebe naglo zakocit, bez panike, bez lupanja po prednjoj kocnici - "skolski" - progresivno pojacavanje sile kocenja (ali brzo - nema panike kod mene u 99,99% slucajeva). Pa ipak, ABS se javio pred kraj pojacavanja usporavanja (prerano sto se mene tice), OK, vjerojatno je prednja guma bila djelic sekunde blokirana zbog prljavstine na cesti (nisam ju primjetio), ali, ono sto me jako zasmetalo je da je ABS nastavio razmisljat umjesto da me prednja kocnica uspori: jasno bilo da guma i cesta nude grip, a ABS se pravi blesav i "razvodnjava" situaciju. Danas se ponovila skoro ista situacija. ABS na Z900 je mozda OK da prepozna blokiranje kotaca, ali sve sto radi nakon toga je u najmanju ruku blesavo: nije to bilo samo jucer i danas, ko se sjeca, pisao sam u (mislim ovoj) temi kako mi ABS zapravo smeta, ali jucer i danas me bas raspizdio.
Eto, da se pozalim. Znam da ga mogu iskljucit da izvadim osigurac od ABS-a, ali pojma nemam da li bi to isprovociralo light show na kontrolnoj tabli, greske koje bi ECU prijavljivao itd. Samo hocu rec, jebo ABS na Z900 sto se mene osobno tice (ponavljam: sto se mene OSOBNO tice, bio bi sretniji da ga nema na mom motoru ovakav kakav je).
To ne znaci da cu ABS tehnologiju popljuvat, samo kazem da meni osobno nikad nije pomogao, a odmogao mi je vise puta, pricam o zadnjih skoro 70.000km sa ovim motorom koji je prvi u mom vlasnistvu koji ima ABS. Prije njega nikad nisam imao situaciju da bi mi ABS zatrebao, da, znala je prednja guma i zacvilit na asfaltu (iako se zapravo i dalje okretala samo vjerojatno sporije od brzine kretanja, nije bila skroz blokirana jer bi to najcesce bio pad), ali, nikad, NIKAD ni trunke gubitka kontrole nad motorom niti me kocenje IKAD prestrasilo za razliku od ovog Z900 koji ima ABS.
Vozim ISKLJUCIVO po asfaltu i to suhom, tako da samo o tim uvjetima pricam.
To sam negdje napisal vec da sam prosli motor skoro razbil radi ABS-a kad je lik ispred mene naglo zakocil 😂Nekad se stvari desavaju cesto, nakon desetine tisuca km bez takvih situacija.
Jucer trebao zbog auta ispred sebe naglo zakocit, bez panike, bez lupanja po prednjoj kocnici - "skolski" - progresivno pojacavanje sile kocenja (ali brzo - nema panike kod mene u 99,99% slucajeva). Pa ipak, ABS se javio pred kraj pojacavanja usporavanja (prerano sto se mene tice), OK, vjerojatno je prednja guma bila djelic sekunde blokirana zbog prljavstine na cesti (nisam ju primjetio), ali, ono sto me jako zasmetalo je da je ABS nastavio razmisljat umjesto da me prednja kocnica uspori: jasno bilo da guma i cesta nude grip, a ABS se pravi blesav i "razvodnjava" situaciju. Danas se ponovila skoro ista situacija. ABS na Z900 je mozda OK da prepozna blokiranje kotaca, ali sve sto radi nakon toga je u najmanju ruku blesavo: nije to bilo samo jucer i danas, ko se sjeca, pisao sam u (mislim ovoj) temi kako mi ABS zapravo smeta, ali jucer i danas me bas raspizdio.
Eto, da se pozalim. Znam da ga mogu iskljucit da izvadim osigurac od ABS-a, ali pojma nemam da li bi to isprovociralo light show na kontrolnoj tabli, greske koje bi ECU prijavljivao itd. Samo hocu rec, jebo ABS na Z900 sto se mene osobno tice (ponavljam: sto se mene OSOBNO tice, bio bi sretniji da ga nema na mom motoru ovakav kakav je).
To ne znaci da cu ABS tehnologiju popljuvat, samo kazem da meni osobno nikad nije pomogao, a odmogao mi je vise puta, pricam o zadnjih skoro 70.000km sa ovim motorom koji je prvi u mom vlasnistvu koji ima ABS. Prije njega nikad nisam imao situaciju da bi mi ABS zatrebao, da, znala je prednja guma i zacvilit na asfaltu (iako se zapravo i dalje okretala samo vjerojatno sporije od brzine kretanja, nije bila skroz blokirana jer bi to najcesce bio pad), ali, nikad, NIKAD ni trunke gubitka kontrole nad motorom niti me kocenje IKAD prestrasilo za razliku od ovog Z900 koji ima ABS.
Vozim ISKLJUCIVO po asfaltu i to suhom, tako da samo o tim uvjetima pricam.
Moguće da bi stao, a moguće i da bi se opet zalijepio u auto, ili završio na podu. Svašta je moguće kad čovjek vrti film unazad o situaciji koja je trajala 1.5s.
ja sam čuo priče da je Aprilia talijanski Suzuki, zato sam ju i kupio, ako je kawasaki odmah ide na njuškalo, sad sam u problemimaNe čudi, ipak je kawasaki japanska aprilija
krivo tumačiš, ja konkretno ne govorim protiv ABS-a, dapače, ABS je top stvar pogotovo za neiskusne vozače i veće brzine, pogotovo za one koji ne vladaju baš situacijom i uspaniče se pa nagaze kočnicu muški.Ok, ne znam kakav je ABS na devetki, očito nije najbolji.
Ne čudi, ipak je kawasaki japanska aprilija
Nisam nikad imao ni običaj na motoru bez ABSa cvilit gumom po alfaltu.
Iskusan si, znaš što radiš, a znaš i posljedice.
Generalno nemam ništa protiv kad netko s dosta iskustva zaključi da mu ABS ne treba, smeta mi samo kad ljudi taj savjet prodavaju nekome s 0 km iskustva.
Ako je do toga doslo znas sta ti je ciniti (inbox) 😂😂😂... Onda moras na talijanskog suzukija pod hitno Ducati is your friend 😝ja sam čuo priče da je Aprilia talijanski Suzuki, zato sam ju i kupio, ako je kawasaki odmah ide na njuškalo, sad sam u problemima
krivo tumačiš, ja konkretno ne govorim protiv ABS-a, dapače, ABS je top stvar pogotovo za neiskusne vozače i veće brzine, pogotovo za one koji ne vladaju baš situacijom i uspaniče se pa nagaze kočnicu muški.
ALI smatram da u ovakvim nekakvim "naglim" situacijama pri manjim brzinama JA osobno mogu 99% bolje zakočit u tom trenutku bez nego sa ABS-om.
OPET napominjem, na trenutnom motoru je ipak nešto konzervativniji ABS (noviji sistem, a i "cornering" je), i puno bolje radi nego na prošlom (omogućava više gripa), tak da je generalni zaključak da ga je bolje imati nego ne imati
Jebiga, nije savrsen
Otiso (naceo se) jedan lager zadnjeg kotaca. Ne onaj na HUB-u gdje je lancanik, nego onaj do njega na felgi (sa strane lanca). Onaj na HUB-u i desni (kod kocnice) su "ko novi" (skinuo kotac i probao prstima), ali, naravno da ce se mijenjat svi lageri i semerinzi (pa i prednjeg kotaca gdje su OK, ali, kad se vec mijenja, nek se sve zamijeni, ipak su napravili 68.000km).
Sad cekat ponedjeljak da narucim (OEM) dijelove, pa kad stignu - stignu. Ako ce to trajat tjedan-dva, jos cu bit i u plusu financijski jer se ne mislim vozit ovako
Obicno ode vanjski lager zbog pranja motora, voznje po mokrom itd, unisti ga korozija pa prosvira, ali, ja niti vozim po mokrom (ni metra do sad) niti perem motor tekucom vodom, niti se radi o vanjskom lageru. Ovaj je jednostavno crko mehanicki od upotrebe jer ovi izlozeniji su "ko novi".
A kako sam skuzio problem....
Motor poceo vuc lagano u lijevo kad maknem ruke s volana. Kad skidam kotace zbog promjene guma, spanere lanca ne diram pa ni ne mogu bit krivo podeseni, a kod zatezanja ili promjene lanca, jako pazim koliko ih odvrcem/zavrcem (oznacim jednu stranicu sesterokuta serafa spanera i brojim), a davnih dana sam postelao ne po oznakama na zadnjoj vilici nego bas da je zadnji kotac paralelan sa prednjim. I danas na provjeri, skuzim da nije paralelan: Obzirom na sirinu zadnje gume u odnosu na sirinu prednje felge (danas ponovo mjerio jer se guma moze i razgazit pa treba mjerit kad se to sve gleda, a ne imat od prije podatke), sa obje strane sam danas trebao imat 36.55mm razmaka na pradnjoj felgi, ali, sada je s lijeve strane 30mm, a s desne 43.1mm. Alarm se odma digo, jer zato motor vuce u stranu pa sam isao redom provjeravat, srecom, iz prve skuzio problem: Probao zadnji kotac jel ima lufta: i odma napipao mali luft, ali stvarno minimalan i ne u svim smjerovima (koji se u voznji nije osjetio, samo je motor vukao u stranu bez drzanja volana). Btw, gume mijenjao prije cca 2-3 mjeseca (oko 5000km napravio od tada), tada naravno provjerio i lagere i bili su savrseni (sam skidam i stavljam kotace bas zato da sve provjerim, pocistim, podmazem itd). Kad sam kotac montirao na zadnju vilicu, stegao, ali bez lanca (rasirio malo disk plocie da ne diraju disk), vrtio se slobodno unedogled, ali uz sitan prizvuk s lijeve strane - odma potvrdjena sumnja na lager. Stvarno je problem tek nastao, vjerojatno u zadnjih tjedan-dva, ali eto, skuzio sam.
Obzirom da su svi lageri kotaca bili potpuno ispravni preko 60.000km, maknuo sam sumnju sa spejsera izmedju lagera (ona cijev u felgi), da se ovo desilo u prvih par tisuca km, skoro bi se kladio da je taj spejser prekratak i lageri previse stisnuti (stezem kotac na propisanoh 108Nm, cak ako mi se rupa za osigurac ne poklopi, ne stezem dalje nego otpustim i stegnem na ne manje od 100Nm i tako ostavim ako se tada rupa poklopi, a kilokljuc je ispravan i nema greske u tom smislu. Ne znam zasto je bas taj lager najebo prvi, mozda je tvornicki imao premalo masti u sebi ili jednostavno bio losije kvalitete u startu? Kako bilo, sad nije bitno, sve ce se zamijenit.
Ocito sam na vrijeme skuzio problem jer je jedva pipljivo da zadnji kotac nije cvrst, a u voznji nema vibracija, samo malo vuce u lijevo i to se ne kuzi ako drzim volan (ako se malo tijelom pomaknem u desno, motor ide ravno, ali skuzio da je to abnormalno).
A nista, cekat ponedjeljak, narucit lagere i semeringe ako ih nema na stanju i cekat.
Cijene koje navodim sam provjerio online kakve su u EU (u HR su vise 10-20%). Skupo
Zadnji kotac 3 lagera i 2 semeringa cca 90 eura (lager na HUB-u je najskuplji: preko 30 eura, pas mater, al mijenjat cu i njega naravno)
Prednji kotac 2 lagera i 2 semeringa cca 36 eura