Kawasaki ZZR600D '90, prerada, restauracija, dorada, brate mili sve po malo :-)

aposaric

New member
Pozdrav svima, long time no see ;-)

Uglavnom, ovo je tak, simpatična štorija o motorčeku koji lagano, u slobodno vreme slažem već dve godine.

počelo je ovak:

DSC04176.JPG


a trenutno stoji ovak:

IMG_2521.JPG



Uglavnom, u narednim postovim slijedi prića sa stotinjak blagoretardiranih fotki ;-)
 
Uglavnom,

rodil se potreba za novim bajkom pošto sam prodal svog versysa s kojim sam nabubal 56.000 km u dve godine i trebal mi je novi bajk za rokanje po brdima i snijegu a da mi ga nije žal bacati po zemlji i ledu i za koji je postojalo rašireno tržište rezervnih i rabljenih dijeova. Nakon višemjesečnog istraživanja, suzil sam izbor na neoliko motora i uz cbr 900, kle 500, r6, er5 i slične sklepance, zzr 600 mi je nekak najviše pasal zato kaj je bil najveći i čul sam da imaju mašine kaj rade prek 300 soma kilometara bez nekih značajnijih servisa i kvarova. Počela je potraga za što sjebanijim i razvaljenijim modelom, koji je shodno tome, imal i proporcionalno smiješnu cijenu, i nakon strpljivog traženja, naletil sam na totalno razvaljen i rasprčkan motor u voznom stanju i registriran, a koji sam nabavil za simboličnu cijenu. Ovak je zgledal ujutro, prvi dan kada sam ga kupil:

DSC04176.JPG


DSC04202.JPG


DSC04203.JPG


DSC04204.JPG


DSC04213.JPG


DSC04214.JPG


Uglavnom, šaka jada i bijede :)

Radi se o kawasakiju zzr600d1, daklem, model iz 1990. godine, model za europsko tržište. Ja sam cca ne znam više koji vlasnik, drugi nisam sigurno. Motor je prošao kroz sito i rešeto, ne znam koliko puta je bio prevrnut, razbijen, ili kak da se već izrazim, ali definitivno nije bio u "tvorničkom" stanju, u nedostatku pristojnijeg izraza. Ono kaj je bilo bitno je to da je bajk imal cca 100-150.000 kilometara, iako je bivši vlasnik tvrdio da se radi o cca 50.000. Koliko god mi sada tu pričali kolko ko radi kilometara godišnje, nitko na ovakvom motoru ne radi 2 soma godišnje ;-) Sto soma na ovakvom motoru je taman da sve legne na svoje mjesto, mašina nije prenadrkana, baca cca 98 konja na radilici, što u prevodu znači cca 80+ zdravih konjića na osovini, kaj je i više nego dovoljno za više nego "simpatično" špananje po zavojitim cesticama sa dvoje ljudi i cca 30 kila prtljage za višetjedna kruzanja...

Ovak nekak je motor zgledal popodne, nakon kaj sam ga dopelal doma:

DSC04178.JPG


DSC04179.JPG


DSC04180.JPG


DSC04182.JPG


DSC04181.JPG


DSC04187.JPG


Odmah sam na njega nabacil tri Givi gofera skup sa nosačima sa svog napačenog Versysa, kupil novi akumulator, teže utege na volanu ( zbog dodatnih kofera ), puknul nove svjećice, preroštal ploćice na ventilima, poštelal dizne na karburatorima, sve lepo počistil i ispuhal i uputil se na lepi višetjedni đir po Evropi sa svojom tadašnjom djevojćicom.

Da ne duljim, napravili smo cca 23.000 kilometara to ljeto i samo sam jednom u Moskvi, nakon cca 18.000 km preroštal ploćice na ventilima, kupil 3 nove ploćice ( shims ) za ventile i promenil sam ulje u vilicama i to je bilo to.

To je bilo lagano upoznavanje sa bajkom, bil sam poprilično zadovoljan, ali je bilo čudo stvari koje mi se nisu sviđale:

1. ergonomija
2. zaštita od vjetra
3. prenosni omjeri
4. opterećenje, tj. amperaža potrošača
5. kočnice
6. klimav ovijes
7. brzinomjer ( koristil sam GPS )
8. bil je grdi ko K%$#%
 
Lagano je došla jesen i kak se ja bavim sa raznoraznim aktivnostima, motor mi više nije bil tolko bitan, došla je sezona bicikliranja, jedrenja skijanja i raznoraznih bakanalija, odlučil sam da ovom, tada 22 godišnjem dječaku udahnem novi život i priuštim nam obojci još ne znam kolko godina bezbrižnog guštanja.

Jedno jesensko jutro sam se ustal na srednju nogu i odlučil sam rastavit bajk do zadnjeg šarafa:

1.jpg


DSC05252.JPG


DSC05253.JPG


DSC05254.JPG


DSC05255.JPG


na bajku je bilo masnoća starih prek 20 godina

DSC05256.JPG


DSC05257.JPG


DSC05258.JPG


DSC05259.JPG


DSC05260.JPG


više manje svaki dio na bajku je trebal malo ljubavi i nježnosti

DSC05261.JPG


DSC05262.JPG


DSC05263.JPG


kiler je u nekom pijanom prevrtanju dobil po piksi

DSC05264.JPG


DSC05265.JPG


kljuć se držal sa šarafima iz bauhausa

DSC05266.JPG


DSC05267.JPG


oksidacija i tak to

DSC05268.JPG


DSC05273.JPG


DSC05274.JPG


netko je odlučil zubima malo bušit rupe u rami

DSC05275.JPG


DSC05276.JPG


nakon druge pivice već je krenulo ozbiljno rastavljanje

DSC05278.JPG


aluminijski fuzići vareni pomno odabranom fuzijom jogurta nutele

DSC05285.JPG


ventili su pumpali ulje ;-)

DSC05288.JPG


čungalunga je bila sredstvo za brtvljenje svih vitalnijih dijelova

DSC05291.JPG


DSC05292.JPG


oko ručka sam prešel na gemišt

DSC05293.JPG


DSC05295.JPG


DSC05298.JPG


žićice su vidle i bolje dane

DSC05302.JPG


DSC05305.JPG


nakon litrice i vode smo se i ja i bajk zalaufali

DSC05307.JPG


DSC05311.JPG


DSC05316.JPG


DSC05317.JPG


ja sam lagano prešel na viskač, a bajk je totalno klonuo

DSC05318.JPG


DSC05319.JPG


DSC05322.JPG


s amortizerom su plašili djecu u češkim sapunicama

DSC05323.JPG


DSC05327.JPG


DSC05329.JPG


oko 5 popodne je došlo vrijeme za tešku artiljeriju...

DSC05279.JPG
 
jebiga, kad se čovjek zalaufa onda nema stajanja

DSC05331.JPG


DSC05332.JPG


DSC05333.JPG


DSC05335.JPG


urice su vidle i ljepše dane

DSC05337.JPG


DSC05344.JPG


mašta "meštra" koji je ovo klepal prije mene me svakim trenutkom sve više i više veselila

bilo je vreme za lozu

DSC05347.JPG


prilikom farbanja motora, treba posebnu pozornost obratiti da se i žice pofarbaju u istoj nijansi ... pas mater, vreme je za rakijetinu

DSC05348.JPG


DSC05350.JPG


vilice su fakat priča za sebe

DSC05351.JPG


DSC05359.JPG


sam fali duct tape

DSC05361.JPG


DSC05363.JPG


bajk je svako malo palil lampicu da je u "leru" a masnoća po sondi od neutrala je bil razlog

DSC05365.JPG


oko 7 navečer je sve već počelo imati smisla

DSC05367.JPG


DSC05374.JPG



ono kaj je mene najviše veselilo je to kaj su rama i mašina bile u fakat perfektnom stanju, s obzirom koju kvalitetu održavnja su primale zadnjih dvajst i kusur godina :)))

DSC05375.JPG


DSC05377.JPG


DSC05381.JPG


DSC05382.JPG


oko 8 navečer je već počela padati noć, kak to već oće kad, jebiga, počne padati noć, pa je bilo vreme za otovriti novu flašicu i rastaviti ovog pizdeka do kraja

DSC05382.JPG


DSC05384.JPG


sada, većina ekipe počne turpijati da treba 3 čovjeka od 220 kila da izvede mašinu iz rame, ali je jednostavniji način da se s mašine, koja ima 70 kila, lepo skine rama koja ima cca 13 i prića je gotova, 5 minuta posla :)

DSC05386.JPG


uglavnom, pala je noć, rastavil sam bajk na relativno male dijelove, i bilo je vreme za otić u vražju mater ( birtiju, ili tak nekaj )




 
U neko gluho doba noći ili drugog dana, tjedna, mjeseca ili kaj već, malo sam pregledal žićice

DSC05387.JPG


DSC05388.JPG


DSC05389.JPG


mjeril sam otpore, računal, pregledaval servisni manual i tak to, i zaključil da su svi ti konektori lagano dobili po čički i krenul sve rastavljat i pregledavat sve skup milimetar po milimetar, lemit, skidat, rezat, psovat i popravljat

 
Nakon "žice na elektirku" na red su došle viilice, njihove posrnule isnutrice i nadasve odbojna vanjština, rigoleto i češki pornići

DSC05419.JPG


DSC05420.JPG


" ma vilje su jebene, malo udarene ali sam sam se prevrnul pijan u jarak, majkemi" reče bivši vlasnik :))))))

DSC05420.JPG


kitu labudovu

DSC05422.JPG


DSC05423.JPG


to ni rođena majka ne može volit'

DSC05426.JPG


DSC05427.JPG


rekli bi ljudi, Hagon progresivne opruge, a bili bi i u pravu

DSC05428.JPG


ravno ko Švicarske alpe

DSC05429.JPG




 
E, sada dolazi onaj dio di sam ja zapravo ( ak to već do sada niste zaključili ) totalni kreten i čovjek sumnjive inteligencije i morala, i kak je došla ta snježna zima, ja sam zaboravil na bajk, otišel se skijat 50 dana i pustil miceka da si ladi jaja na zimi dok ja ladim jaja na još većoj zimi :)

3.jpg


jebiga, male zimske radosti :)

1.jpg


3.jpg


2.jpg


I tak, dok sam ja užival u snijegu, bajk i nije baš :)

DSC05433.JPG


zato kaj je pizdek

DSC05434.JPG


DSC05435.JPG


a i bolje je da se malo čeliči

DSC05436.JPG


DSC05437.JPG


 
He sada, lagano je došlo proljeće, i kao što rekoh, pošto imam podosta interesa, zanimanja i profesija i tak dalje, došlo je doba jedrenja i na Karibima je lagano dolazila sezona monsuna, a kak sam ja neki vražji skiper, ili ti ga kapetan, bilo je vreme za prepelati jednu slatku jedrilicu sa Malih Antila, Karipsko more, ili ti ga sa St. Maratena do Italije, i naravno, andrija, idiote jedan, ne budi ti teško, sel sam se na avionček i spičil na 50 i kusur dana laganog jedrenja, cuganja, borbe sa 9 metara visokim valovima, žena lakog morala, što skupe, što jeftine cuge na putu preko Atlanskog oceana :)))

DSC05863.JPG


ovak zgleda moj drugi "ured" :)

DSC05983.JPG


pogled sa 30 metara visokog jarbola, cca 1500 milja udaljen od najbližeg kopna

DSC05987.JPG


trebalo je popraviti "leteći tanjur"

DSC06020.JPG


just another day in the office ;-)



 
Uglavnom,

za vrijeme svih tih mojih izbivanja na drugim dijelovima kugle zemaljske, u našoj maloj Rvackoj, veći dio mog bajka je bil na pjeskarenju kod ekipe koja se bavi, jelte, pjeskarenjem. Ja sam naprosto smetnuo s uma da je mali kavić tamo i uputio se na još nekoliko sličnih putovanja i nije me bilo u našoj maloj državici ciGlih 6 mjeseci, give or take, i kada sam se vratl, palo mi je na pamet da bi mogel i pokupiti tu hrpu pleha od majstora i nastaviti sa slaganjem male beštije

P1040001.JPG


nisam baš slikal sve te detalje, ali kada sam pokupil sva ta popjeskarena čudesa od majstora, lepo sam ih prefarbal sa duplicolor mat crnom farbom doma u vrtu i krenulo je lagano đuskanje i sastavljanje renoviranih dijlova

P1040002.JPG


P1040002.JPG


bajk sam preselil u stubište da mi ne padaju atmosferilije, kondomi i proljetno lišće po njemu

P1040004.JPG


P1090006.JPG


P1090007.JPG


bez čekića niti na WC

P1090009.JPG


prednja vilica je tu samo iz vica ;-)

P1090012.JPG


ovo je moja šupetina gdje držim božićne ukrase, snimam kućne porniće i slažem bicikle, motore, kompjutere, krpam stare kondome i tk to

P1090013.JPG


ovo je slika dva kotača

P1090014.JPG


P1090016.JPG


svaki dio, lager i šarafić je dobil tretman

P1090017.JPG


P1090018.JPG


P1090019.JPG


P1090020.JPG


P1090021.JPG


P1090022.JPG


P1090023.JPG


P1090024.JPG


lagano se počinje nazirati restarurirana osnova za novi bajk

P1090025.JPG


P1090026.JPG


P1100027.JPG


retardirane vilice imaju vojničke čarape da se ne smrznu

P1100028.JPG


P1100030.JPG


P1100031.JPG


P1100032.JPG


P1100034.JPG


ne znam kaj je s tom mat crnom, ali sve nekak zgleda kak treba

P1100035.JPG


P1100036.JPG


P1100043.JPG


P1100044.JPG


P1100048.JPG


P1100050.JPG


tu negde sam išel spat
 
Onda sam se zbudil oko 6 navečer i nastavil:

P1100052.JPG


tu se vidi još popjeskareni stražnji okvir, nisam ga farbal da ne zgrebem boju dok naštelavam ergonomiju nosača prtljage

P1100053.JPG


P1110058.JPG


P1110062.JPG


tu sam naštimal bočne nosače i bilo je vreme za viski


P1110063.JPG


P1110064.JPG


P1110065.JPG


bolje neg iz tvornice ;-)

P1110066.JPG


širokokutni objektiv, pa zgleda ko Thule :-9

P1110067.JPG


:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

P1110073.JPG


P1110074.JPG


neka žemska

P1110080.JPG
 
E sada dolazi onaj zanimljivi dio :)

Već sam rekao da mi je "serijska" vilica, kolko god onda dobro ili loše bila popravljena, nije baš bila neki naročit gušt za voziti, bacil sam se u potragu za nečim malo "sočnijim" i tu na forumskom oglasniku sam našel lepi prednji kraj od ZXR 750, USD vilica, kočnice, diskovi, kotač, i još par điđa za relativno pristojnu cijenu

P1020802.JPG


P1020803.JPG


P1020804.JPG


P1020805.JPG


P1020809.JPG


P1020814.JPG


P1020815.JPG


dužina je bila perfektna

P1020816.JPG


i sve mjere taman

Nakon kaj smo dogovorili kupovinu, simpatičan striček Mujo mi je dočero prednji kraj iz Slavonskog Broda

P1010100.JPG


Moja pokojna mačketina Nina, spokoj joj duši, je napravila inspekciju

P1010102.JPG


P1010104.JPG


P1010105.JPG


P1010106.JPG


stare levo, nove desno

P1010107.JPG


P1010108.JPG


Naravno, trebalo je istokariti novu centralnu osovinu ili ti ga "svornjak" kak to zove moja žena strojarka, ali to je manji zahvat

P1010109.JPG


još jedan set kočnica :))))



 
Dok je novi "svornjak" bil na izradi kod tokara, ja sam se pozabavil sa kočnicama

P1010110.JPG


Iako je simpatični prodavatelj rekao da su kočnice u super stanju i obnovljene, ja sam ih ipak rastavil na paramparčad i očistio do zadnjeg atoma sranja, smeća, kose, DA kose iz njih, kupio nove dihtunge i brtve i tak to

P1010111.JPG


pošto sam imal dva identična seta, malo sam se pozabavio sa mjerenjima i usporedbom, i sve je to isti K

P1010112.JPG


P1010113.JPG


P1010114.JPG


P1010115.JPG


smeća i naslaga ko u prići

 
U nekom trenutku je došel novi svornjak i krenulo jevaganje, bušenje, kalibriranje, balansiranje i sastavljanje

P1010116.JPG


P1010117.JPG


P1010118.JPG


 
Također sam u jednom trenutku, tikom prije ulaska naše krasne RH u još krasniju EU iskoristio zadnji dašak Balkanske slobode i skočio u napaćenu nam susjednu Sloveniju po novi set guma, iskoristivši zadnje dane privilegije na povrat nam teško zarađenog poreza na ljudsku glupost

i tako kreće slaganje jednog potpuno novijeg i mlađahnijeg motorića

P1010001.JPG


P1010002.JPG


P1010003.JPG


P1010004.JPG


stavil sam neki volanček sa yamahe xt 660 sam za probu da mogu lakše okretati prednji kotač

P1010008.JPG


P1010014.JPG


P1010015.JPG


P1010001.JPG


P1010003.JPG


P1010004.JPG


Naravno, pošto ovaj motor namjeravam lepo legalno i bezbolno registrirati, svi dijelovi su cestovno homologirani, sa svim mogućim i nemogućim TUV, C1, C4, CE i sličnim certifikatima i kaj ja znam kaj sve ne. Gume su naravno serijskih dimenzija i svi bitni dijelovi su bulletproof

P1010006.JPG


P1010009.JPG


motorček sam prebacil u vrt

P1010011.JPG


P1010013.JPG


malo sam se porezal pa sam stavil flastere s likom isusa, duplo brže prođe rana...

P1010014.JPG


P1010020.JPG


lrpi pogled iz vrta za veselo slaganje s pogledom na Zagreb :)

 
Sada dolazi dosadan, ali nadasve nužan dio gdje sam svaku perifernu komponentu totalno obnovio, restauriao, doradio, obradio i kaj sve ne

P6020089.JPG


P6020091.JPG


P6020092.JPG


P6020094.JPG


P6020101.JPG


prije - poslje ;-)

P6020104.JPG


poliranje šarafa

P6020105.JPG


kočnice ko iz dućana ;-)

P6020106.JPG


P6020107.JPG


P6020112.JPG


levi polirani, ostali kak su bili prije

P6020113.JPG


rezultat se vidi :)

P6020115.JPG


reparatura vodene pumpe

P6020116.JPG


P6020120.JPG


sklop termostata

P6020122.JPG


prije

P6020123.JPG


poslje ;-)

P6020130.JPG


P6020131.JPG


distribucija vode prije

P6020132.JPG


i poslje

P6020136.JPG


P6020137.JPG


nove ručke

P6020140.JPG


ravnanje ručica kočnice i kuplunga

P6020142.JPG


P6020145.JPG


reparatura glavnog kočionog cilindra

P6020146.JPG


bratemili kolko dreka

P6020149.JPG


:D

 
Nabavio nove fuziće sa zzr600E modela

P6030011.JPG


P6030012.JPG


iznad su novi

P6030035.JPG


napravio adaptere

P6030038.JPG


Spigani shiftrod, easy fix

P6030039.JPG


P6030040.JPG


P6030041.JPG


P6030042.JPG


P6030047.JPG


montaža u 6 točaka, znam da je overkill, ali sigurnost je na prvom mjestu ;-)
 
Počinje štetanje ergonomije

P6160033.JPG


P6160038.JPG


P6160043.JPG


P6160045.JPG


fakat je mali motorček, ali nema veze :)

P6160047.JPG


P6160048.JPG


prepederska poza, treba viši volan ;-)

P6160050.JPG


P6160053.JPG


Ovak bi bilo puno bolje :)
 
Je sve 5 ali ostavio si motor na snjegu!!!! :pissed:

Tsk tsk tako biti neodgovoran  :jesus:
 
Tank je također bil u relativno zapuštenom stanju, čak nije bilo previše oksidacije unutra, ali bilo je idealno vrijeme za skidanje 'rđe starom dobro elektrolizom. Za ovo je najbolje koristiti kompjutersko napajanje koje ima 15+ Ampera na 12 voltnom izvodu, ovo moje je neko staro 800 vatno sa nekoliko solidnih 24 A izvoda, tak da to jede 'rđu za doručak, pogotovo na većim zapremninama vode.

Da vas sada ne gnjavim detaljima, napunite tank vodom, roknite 30 deka sodabikarbone, spojite -pol na neki neizolirani dio tanka i spojite +pol na neki lako oksidirajući metal ili ti ga žrtveno janje, stručniji izraz bi bil anoda ;-) , stari čavo, šrafciger, bitno da nije inoks, ili galvanizirano neko čudo. Ja sam koristil stari šrafciger, izoliral sam ga od tanka sa čepom od spreja za farbanje i udri buraz preko noći, par puta sam menjal vodu i sodubikarbonu, i prebacil sam nekoliko puta lokaciju -pola na tanku da dobijem bolji "most" na kritičnim dijelovima.

P6180020.JPG


P6180021.JPG


P6180022.JPG


P6180023.JPG


P6180024.JPG


zato svima preporučam kompjuterska napajanja za ovaj posel zato kaj se već za 20 minuta fakat 90 posto oksidacije odkelji od tanka, možete koristiti i punjače za akumulatore, ali su to uglavnom jeftina sranja kojima treba 2 dana da obave posel koje malo jače napajanje odradi za pol sata.
 
singlica said:
Je sve 5 ali ostavio si motor na snjegu!!!! :pissed:

Tsk tsk tako biti neodgovoran  :jesus:

Da ga ostavio na snijegu, par mjeseci je tak stajal, to su sam stvari, iskreno, živo mi se fućka ;-)