Koliko su u stvari današnji MotoGP motori natrpani elektronikom ?

Cvitak said:
Koriste žiroskope ali podešavanje ECU za recimo zavoj broj tri nije optimalan za drugih pet zavoja i zato su koristili GPS kako bi prema poziciji na mapi u realnom vremenu se mapa prilagođavala za svaki zavoj i svaku ravnicu. Bilo je scena kada je GPS stoneru na ducatiu poludio (mislim da je stoner) i to u Qatru pa je motor za oštre zavoje mislio da su blagi i ostvarivao je motor punu snagu a na blagima da su oštri i skroz zatvorio snagu. Osim što je bio spor to je bilo i opasno za vozača.

Zato se i čudim korištenju GPS-a u tu svrhu kad sa daleko preciznijim instrumentima koji su neovisni o vanjskim čimbenicima se to može riješiti uz dovoljno procesorske snage, a budimo realni u vrijeme kad nam čak i mobiteli imaju 4-jezgrene procesore to stvarno nije problem.
 
MIK0 said:
Pa upravo o tome i govorim, ako kombiniraš  /žiroskop-akcelerometar-početni položaj-jedinicu vremena/  imaš u svakom trenutku daleko točniji trenutni položaj vozila  na stazi nego što je to moguće dobiti GPS-om koji je prilično inertan i neprecizan sustav, odnosno čini mi se malo vjerojatno da bi GPS imalo smisla koristiti za preciznu kontrolu/korekciju rada motora, možda je tu ipak još nešto u toj priči oko GPS-a.
Najmanji je problem točan položaj motora na stazi, daleko veći utjecaj imaju očitanja uzdužnog i poprečnog nagiba, G-sile, i još puno toga što GPS ne može dovoljno precizno "dočarati" ECU-u da bi isti korigirao parametre određenog sustava (anti-wheelie, traction control, kočenje motorom itd, itd...) u stvarnom vremenu.
 
Upravo o tome i je riječ, odnosno "zagovaram" teoriju da je GPS na motoru nema smisla.
 
MIK0 said:
Upravo o tome i je riječ, odnosno "zagovaram" teoriju da je GPS na motoru nema smisla.
kako nije
Cvitak ti je objasnio zašto ...
 
MIK0 said:
Zato se i čudim korištenju GPS-a u tu svrhu kad sa daleko preciznijim instrumentima koji su neovisni o vanjskim čimbenicima se to može riješiti uz dovoljno procesorske snage, a budimo realni u vrijeme kad nam čak i mobiteli imaju 4-jezgrene procesore to stvarno nije problem.

Na taj princip podataka među koje se ubraju brzina vrtnje prednjeg kotača, brzina vrtnje zadnjeg kotača, stupanj prijenosa, brzina motora, nagibi motora, vanjska temperatura, temperatura gume, otpor zraka (aerodinamika!) i još bezbroj drugih funkcionira TC Honde koji u doba kada je GPS bio aktualan štekao za Yamahinim koji se temeljiona na GPSu. Dakle Yamahin je ovisio o finom podešavanju samih inžinjera dok hondim sve sam računa. Ukidanjem GPSa Yamaha popušila kajlu dok Honda je na konju.

Dakle nije problem raditi na tom principu koji ti kažeš nego je problem isprogramirati da to funkcionira na motoru. Jedno je teorija a drugo praksa.  (y)
 
A na kraju se sve svodi na to kako odvozit idealne krugove s najmanje odstupanja, kako bi se na cilj stiglo prvi uz najmanju potrošnju goriva. :mrgreen:

Za sad je Lorenzov stil vožnje najbliži tom konceptu.

Za razliku od Honde, čiji strojevi praktički i ove godine mogu odvozit utrku sa 20 litara (čak i "production racer" to može zadovoljit iako nema potrebe, budući će u ne-tvorničkoj klasi imat 24 litre), dogodine će Yamaha bit u grdnim problemima ako ne dovede u red ekonomiju agregata.
 
Hm.... čemu ovo služi?

:LOL:

http://youtu.be/8HejcPgfHS8

Sent from my toilet seat using HTC FartPhone

 
Ima automatski mjenjac, vise elektronike manje kila a opet ga Lorenzo na startu iz drugog reda odere pa konta mozda bi ipak mogo brze da imam kvacilo  :LOL:
 
http://youtu.be/TG8XL6eltqM

Sent from my toilet seat using HTC FartPhone

 
Shepa said:
http://youtu.be/TG8XL6eltqM

Sent from my toilet seat using HTC FartPhone

Kad čuješ šta kaže jedan od main engineers of Honda jasno je da su im vozači manje bitna komponenta na motoru, a oni koji dobiju bingo pa budu u Repsolu tj. HRC-u više će vremena provodit na satovima informatike i upravljanja programskim mapama, nego na stazi  :D :D yebeš to...


Sent from my iPhone 5 Black using Tapatalk
 
Miris... naftalina:

http://m.youtube.com/watch?v=7d3hdDgFMrQ


Sent from my toilet seat using HTC FartPhone

 
http://m.motomatters.com/analysis/2014/02/10/analyzing_braking_stability_why_is_honda.html

Sent from my toilet seat using HTC FartPhone

 
http://www.cycleworld.com/2014/02/22/2014-motogp-racing-preview-fuel-consumption/?src=SOC&dom=tw

Sent from my toilet seat using HTC FartPhone

 
Kad se motor izgubi na stazi...

http://www.crash.net/motogp/news/201432/1/crutchlows-ducati-in-a-different-place.html

Sent from my toilet seat using HTC FartPhone

 
Shepa said:
Malo o potrošnji goriva i elektronici:

http://m.crash.net/motogp/news/201631/1/why-was-the-honda-rcv1000r-short-on-fuel.html


Sent from my toilet seat using HTC FartPhone
Reci ti njima,teoretičaru. (y)
 
No dobro, brišem i to nepotrebno govno.

Aj sad i ti pobriši link iz citata, da se netko ne zajebe pa nedajbože krene čitat.

(y)

Sent from my toilet seat using HTC FartPhone
 
:paper:
nauceni vozaci na minimalnu elektroniku znaci iskra, trebali bi biti cjenjeniji od onih koji se oslanjaju na samu elektroniku u voznji naravno i kriticnim situacijama.
Toliko samo da se ukljucim u temu.  :mrgreen: