K'vrapcu sta je ovo sa polovnim motorima i skuterima?

bubimir92

New member
Pozdrav, u potrazi sam za nekim polovnim skuterom ili motorom min 400 i max 600 kubika. Mogu vam reci da polako ludim jer mi nije jasno da su razlike izmedju novih i polovnih skutera nerealne. Ja zivim u BiH pa cu pisati o cijenama koje se krecu u BiH, a vjerujem da je slicna situacija i u susjednim zemljama.

Primjer:
- Novi Piaggio Beverly Sport 400cc hpe, 2023 godiste iz salona kosta 6650€
- Piaggio Beverly 500cc, 2004-2005 godiste, ako izgleda OK, prodaje se za 3000-4000€

Mislim skuter star minimalno 20 godina, da se cijenom razlikuje minorno evo zanemarit cu to, npr ako na cijene starih skutera nadodate 750€ mozete kupiti NOV CF moto od 300cc. Jeste da je kinez, ali koliko sam shvatio da su dugo radili agregate za KTM i da ih dizajniraju austrijanci.
Znam da mi neki kazu: "Pa pitat cu te ja u kakvom stanju ce ti biti CF Moto za 10 godina...", pa u kakvog god stanju da bude, Piaggio star 30+ godina, sigurno nece biti u voznom stanju.

Npr XMax 2015 godiste, je jeftiniji 1000-1500€ od Renault Megane-a... Pa ipak ovo drugo je auto i da ih prodajes samo u djelove ili staro zeljezo, na autu ces zaraditi minimalno 10 puta vise.

Jos pored svega kilometraze, hahaha skuter star 20godina da je presao u prosjeku 20000 kilometara, pa ja sam sa svojim za samo jedno ljeto presao 4000kilometara, do trgovine i svaki 2. vikend do mora.

Ja sam prije 5 godina, za sitne novce kupio Malagutia od kolege koji inace popravlja motore, te znam da je istog pazio kao oci u glavi, skuter je bio kao sa naslovnih strana, a bio je 15godina star. I opet uz sva odrzavanja, prvo se pokvario regler, pa lezajevi getribe, pa klipnjaca, pa lezajevi radilice, pa elektronika se pocela kvariti itd. Sam sam popravio sve lezajeve, elektroniku, regler zamjenio, klipnjacu... te isti prodao samo da otplatim svoje ulozeno i da platim registraciju svog auta. Znaci kakvog god da ulaganje i odrzavanje bilo, jbg godine cine svoje.

Meni stvarno nije jasno zasto ovakve cijene... Sve ja shvatam, da su to ljubimci, da se tesko rastati, ali covjece nema nikakve osnove u tome da kostaju samo nesto manje od automobila. Automobil je ipak automobil, kao sto sam rekao da ih samo u djelove prodajes, na automobilu ces 10 puta vise zaraditi, ako nista na starom zeljezu.
 
sta tebe zapravo muci?




Srki
Muci me razmisljanje nasih ljudi, koji svoja vozila prodaju pod cijenom kao da cu ja dozivjeti njihove uspomene na tom motoru.
Zato sto prodajom starog motora, zele kupiti nov, a da se skoro nikako ne dirnu po dzepu.
Muci me da vecina pojma nema o mehanici i elektronici motora, pa ne znaju postaviti prave vrijednosti.
 
  • Like
Reactions: diesel power
Muci me razmisljanje nasih ljudi, koji svoja vozila prodaju pod cijenom kao da cu ja dozivjeti njihove uspomene na tom motoru.
Zato sto prodajom starog motora, zele kupiti nov, a da se skoro nikako ne dirnu po dzepu.
Muci me da vecina pojma nema o mehanici i elektronici motora, pa ne znaju postaviti prave vrijednosti.
tebe, kao i 99% normalnih ljudi neupucenih u rad ljudskog mozga muci tzv endowment effekt,

google is your friend


plus ti je dosadno i os nesto kupit a nemas dost novaca :mrgreen:




Srki
 
Do sad si vec shvatio poantu i ovo je sad cviljenje. Donesi odluku sto ti se vise isplati i kupi. Sve ostalo je gubljenje vremena, jedini opravdani razlog detaljne analize ljudskog mozga je studij medicine.😜
 
  • Haha
Reactions: hondimir
mene samo zanima, pa ak netko zna... dal se motori stvarno prodaju za te cijene il bubne pa kad dodj kupac s paama na kraju ode za neku realnu cijenu?
mozda je neko kupovao pa spustio znacajno i sl pa zna iz prve ruke il je cjenkanje u onih cca 10% na ove cijene
 
Btw. Bubimir, odi u salon i kupi novi skuter po svom gustu, ocito si i sam skuzio da se to najvise isplati.
Btw. Ne uspoređuj razne renol megane sa yamahama itd., nema ti to bas nekog smisla.
Megane-a sam uzeo za primjer, jer ima smisla. Npr, jer Megane trenutno ima najbolje 1.5 dci motore, koje cak i Mercedes ubacuje u nove A i B klase. Trenutno najzahvalnijih motor na trzistu sto se tice odrzavanja. Kum koji privatno radi kao automehanicar, odrzava Megane za jednu Taxi kucu i covjek kaze da je fascinantno, da ta auta predju po 460 000 kilometara gradske voznje, gdje ih svakodnevno vozaju 3 razlicite osobe u 3 smjene i da nikada taj auto nije imao problem na motoru i djelovima motora... ja kada vidim yamahe koje prolaze isto toliko i da ih svakodnevno vozaju 3 razlicite osobe, onda cu reci da nema smisla. Kod ljudi je i dalje ostalo misljenje koje se prenosi sa koljena na kljeno npr da se mercedes ne kvari i da moze po milijun kilometara odraditi, pa i dalje drze cijene kao pola garsonjere. A nitko ne gleda na cinjenicu, da taj mercedes, kao i sva ostala auta koriste djelove istih proizvodjaca, poput tandem pumpe, pumpe goriva ... samo tandem pumpa kosta minimalno 2500 eura, a njena izdrzljivost je na 200 000 kilometara, sve ostalo je pitanje vremena kada ce se pokvariti.

Isto za BMW GS, kada pricaju o njemu, ljudi kao da pricaju o svetom gralu, a citav GS se proizvodi u kini, a svabe ga samo sklapaju. Pa onda podje prica kako svabe nadgledju proizvodnju. U blizini mog grada imaju 2 firme, koje rade neke djelove za audi i BMW, znam da se na nekim stvarima podkrada, zbog zarade i koliko vidim i dalje posluju.

Sto se opet na kraju svodi na to, da ne vrijedi prica koja je bila nekada da poznati proizvodjaci mogu drzati velike cijene nakon xx godina jer su provjereni. Ne mogu drzati jer danas sva vozila imaju masu nove tehnologije koja se pravi u kini i ista ima svoj vijek trajanja o odnosu na godine ili kilometrazu, a isti dio kada se pokvari, treba se zamjeniti novim dijelom koji drzi paprene cijene.
 
Ako na cijene starih skutera nadodate 750€ mozete kupiti NOV CF moto od 300cc. Jeste da je kinez, ali koliko sam shvatio da su dugo radili agregate za KTM i da ih dizajniraju austrijanci.

Ako već uzimaš to što proizvode 790 agregat za garanciju kvalitete, onda barem malo pogledaj strane forume o tom agregatu. Neke stvari koštaju jer moraju toliko koštati, a sva dodatna ušteda ide na tvoj račun.

Znam da mi neki kazu: "Pa pitat cu te ja u kakvom stanju ce ti biti CF Moto za 10 godina...", pa u kakvog god stanju da bude, Piaggio star 30+ godina, sigurno nece biti u voznom stanju.

Ljudi voze Vespe koje su i starije od toga. Znam dosta beverlya koji imaju debelo preko 100 000km na satu...
 
tebe, kao i 99% normalnih ljudi neupucenih u rad ljudskog mozga muci tzv endowment effekt,

google is your friend


plus ti je dosadno i os nesto kupit a nemas dost novaca :mrgreen:




Srki
Imam novac, to mi nije problem hvala Bogu, a najvise meni jer jbg radim dosta. Ali ako imam novac ne trebam biti budala.

Pazi slucaj. Kolega ima mercedesa C klasu, pregazila 310 000 kilometara, dobio 3. djete i auto postalo malo i odluci to prodat, da kupi nesto vece. Lik nabio cijenu u vrijednosti 10 godina mladje Opel Insignia-e, jos prica kako ce zaraditi na njemu jer eto malo poskocile cijene, pa on povecao cijenu za 30% vise nego sto treba. Dolazi mu lik, gleda auto, logicno pumpa goriva propišala, lafete lose, podvozije se ima dosta za popraviti i lik mu spusta na realnu cijenu, jer logicno dok se to auto dovede u stanje, sto se kaze da mirne glave mozes prevaliti put npr od Zagreba do Berlina. A da bi se odveo u stanje, trebas uloziti jos 40% od cijene auta... Ovaj nece da ga proda za taj novac, logicno nitko nece da ga kupi, pa ga i dalje budala vozi i ulaze u kvarove... umjeato da ga realno proda, nadoda nesto novca ili keedita i kupi nesto novo... Stavio gavna prodaju prije godinu dana i jos ima istu cijenu 🫤
 
Ljudi voze Vespe koje su i starije od toga. Znam dosta beverlya koji imaju debelo preko 100 000km na satu...
Znam da ima i sa postoje i vidjam iste, ali opet smatram da je nacin proizvodnje bio drugaciji. Jbg imao sam i ja golfa 2, presao bio 740 000 kada sam ga prodao jednom lovcu, te jesdino sto sam popravljao na njemu je bio karburator i prozor od suvozaca. A opet imao golf 5 koji zbog novih tehnologija i djelova koje VW ne proizvodi, a ugradjuje u njega, te isti golf me financijski ukopao i ostavljao na planinama.
 
Do sad si vec shvatio poantu i ovo je sad cviljenje. Donesi odluku sto ti se vise isplati i kupi. Sve ostalo je gubljenje vremena, jedini opravdani razlog detaljne analize ljudskog mozga je studij medicine.😜
Za motore iakreno ne znam, evo i mene zanima. A provjereno znam za auto kuce koje prodaju polovna auta, znaci u zadnja 3 mjeseca 4 osobe koje su dosle u kupovinu, i samo kazu tipa "Nemam toliko novca, trenutno ovdje u kešu imam toliko i toliko.", da vidiš kako im se oči ozare kada kažeš da sada imas gotovinu kod sebe. Pa ljudi su spustali po 2000eura, jer vecinom ti dileri auta kupuju po aukcijama za duplo manje novca.
 
Znam da ima i sa postoje i vidjam iste, ali opet smatram da je nacin proizvodnje bio drugaciji. Jbg imao sam i ja golfa 2, presao bio 740 000 kada sam ga prodao jednom lovcu, te jesdino sto sam popravljao na njemu je bio karburator i prozor od suvozaca. A opet imao golf 5 koji zbog novih tehnologija i djelova koje VW ne proizvodi, a ugradjuje u njega, te isti golf me financijski ukopao i ostavljao na planinama.

Osim neke promašene analogije, taj golf nema nikakve veze s temom.
Činjenica je da se za Piaggo skuter može pretpostavit kakav će biti, za CFMoto - ne.
Za 10g će možda situacija biti drugačija, sada je takva i cijena (polovnih) to reflektira.
 
  • Like
Reactions: enduro
Zato kupiš novo i čuvaš to i održavaš, kada ti dopizdi opet kupiš novo, a ovo staviš na oglasnik sa realnom cijenom i čekaš, nema žurbe, pametan kupac će se javit a prekupci će pokušati spustiti cijenu.
 
  • Like
Reactions: hondimir
Ako su novci tu, samo strpljenja i pratiti oglase. Naletit će.
A usporedba cijena auta i motora teško ide zajedno.
Ja sam prije 5 godina, za sitne novce kupio Malagutia od kolege koji inace popravlja motore, te znam da je istog pazio kao oci u glavi, skuter je bio kao sa naslovnih strana, a bio je 15godina star. I opet uz sva odrzavanja, prvo se pokvario regler, pa lezajevi getribe, pa klipnjaca, pa lezajevi radilice, pa elektronika se pocela kvariti itd. Sam sam popravio sve lezajeve, elektroniku, regler zamjenio, klipnjacu... te isti prodao samo da otplatim svoje ulozeno i da platim registraciju svog auta. Znaci kakvog god da ulaganje i odrzavanje bilo, jbg godine cine svoje.
Vidiš, ti si uložio, prodao za pokriti cijenu dijelova i registraciju auta. Dakle, zaradio. Svi bi tako.
 
Najdrazi su mi ovi sta placu na cijene polovnih,onda naleti neko kome je hitno prodat i da ga za "realnu" cijenu.
Nakon godinu dana placko ide prodat motor/ auto al sad mu je draga trenutna cijena pa gleda kako ce i zaradit.
 
Jos ni na jednom motoru nisam izgubio. Ne znam zasto bih ga ja prodavao ispod cijene ako su trzisne cijene takve da ga mogu prodati uz zaradu. Isto tako necu ga nikada ni oglasiti da bude najjeftiniji u oglasniku iako bih mozda i tako zaradio na njemu, cisto da mi se ne javljaju pametnjakovici sa pitanjem "sta nije u redu sa motorom pa je tako jeftin?". Zasto bih ja gubio novac i komplicirao si zivot samo da bi me netko potapsao po ramenu i rekao mi "Znas, svaka cast, imas realnu cijenu motora koji prodajes." ?
Ako se kome ne svidja ili mu je skupo, neka si kupi novoga u salonu.
 
Osim neke promašene analogije, taj golf nema nikakve veze s temom.
Činjenica je da se za Piaggo skuter može pretpostavit kakav će biti, za CFMoto - ne.
Za 10g će možda situacija biti drugačija, sada je takva i cijena (polovnih) to reflektira.
Mislin da san davno cua su Piaggio i Gillera od 2007. kineski. Mozda ne u vlasnickom udielu ali po dielovima 100%. Sta se to vise osim Japanaca ne sastavlja u Kini ili od kineskih dielova? Samo sta nas je jos sram vozit kinesku znacku. Gledam osobno Benelli 800 trail ali jos me straj. Ne kazem da ne valja. Kao ni Kova, CF moto...
 
Mislin da san davno cua su Piaggio i Gillera od 2007. kineski. Mozda ne u vlasnickom udielu ali po dielovima 100%. Sta se to vise osim Japanaca ne sastavlja u Kini ili od kineskih dielova? Samo sta nas je jos sram vozit kinesku znacku. Gledam osobno Benelli 800 trail ali jos me straj.

Ako su kinezi, onda su kinezi koji su se već odavno dokazali. Nije me sram voziti kinesko, ali neki outsajder na tržištu mora biti dovoljno jeftin da bi ga razmotrio. Za 20-30% razlike u cijeni uzet ću japanca, ta razlika se ionako rastopi kod prodaje polovnog, a znam otprilike što me čeka kao vlasnika takvog stroja prvih 100 000km.

Ne kazem da ne valja. Kao ni Kova, CF moto...
Ne kazem ni ja da ne valjaju, ali ne kažem ni da valjaju.
Nepoznanica su.
Za 10g će biti dovoljno informacija da se procijeni.
Reputacija se gradi desetljećima.
Ne možeš doći na tržište, stavit cijenu 10% od renomiranog brenda i reći : 'gle ja sam pouzdan, jer u kini radimo mobitele i svu bijelu tehniku (koja je danas inače daleko kvarljivija no prije 20g), pa i ovaj mehanički sklop koji proizvodimo 2g mora biti otprilike dobar kao i Hondin koja to radi već 80g'.
Neka se dokazuju kao što su se i japanci dokazivali na zapadu 60ih i 70ih: nižom cijenom, većom pozdanošću i boljim performasama.