Å to znaÄi "oktanska vrijednost veÄa od dozvoljene"? - zar oktanska vrijednost nije indikator "otpornosti" goriva na samozapaljenje pod kompresijom? - i ako je, kako motoru može naÅ”tetiti ako koristim gorivo koje ima veÄu oktansku vrijednost?
hr.wikipedia.org
KrÅ”ten ECU koji koristi knock senzor, lambdu/e, senzor(e) u usisu bi u biti samo doveo paljenje i ubrizgavanje u zonu u kojoj su najefikasniji. Ako je motor iole dobro proraÄunat, nema tu Å”to biti loÅ”e, pogotovo ako je i ECU programirao tim relativno inteligentnih inženjera.
Ako se radi o karbu, nema Å”ta biti. Je elektroniÄko paljenje, ali je ubrizgavanje toliko loÅ”e kontrolirano da ECU ima puno veÄu marginu za odreÄivanje parametara rada motora.
Sama oktanska, "previsoka", vrijednost ne može naÅ”tetiti, Äak i da su ECU pisali invalidi, jer Äe samo otiÄi u kontru i smanjiti efikasnost. Ali mislim da motor sa toliko loÅ”im ECU ne bi nitko kupovao jer bi trokirao na 42 razliÄita naÄina prije nego radi oktanske vrijednosti.
A ovo za pregrijavanje ispuÅ”nih ventila isto nema baÅ” smisla. AFR sa karbom ostaje viÅ”e manje fiksan uvijek (da ne razvlaÄimo sad markove konake), a nije baÅ” da u taj aditiv stavljaju termit, pa da Äe temperatura izgaranja biti milijun i tristo stupnjeva
PreviÅ”e tih ÄistaÄa može jedino oÅ”tetiti plastike, gumu i AKZ u rezervaru. Ili ako se nalije i ne potroÅ”i nego ostavi se da sjedi, onda Äe svakako pojesti bilo Å”to Å”to nije Äelik ili aluminij.
Najbolja metoda ÄiÅ”Äenja je rastavljanje i ruÄno ÄiÅ”Äenje, a najbolja metoda prevencije je redovno mijenjanje goriva (tj. troÅ”enje istoga) i redovno razvrtavanje motora da se sve lijepo ugrije i da protok goriva kroz karb (ili ne nužno, bilo kakav sistem) bude poveÄan.
Redline a day keeps problems away