Maroko 2012 ( Severina , Baba i Ali-Baba )

GeM

Member
Baba i Ali-Baba

Pretežno slikovno izvješće nakon povratka sa našeg sedmog duljeg moto-putovanja,
odnosno petog ostvarenog u društvu lijepe, vjerne i nezamjenjive Severine ( Aprilia Capo Nord )


Skica putovanja ( za povećanje slike - klik na sliku !!! )
 
    Trajanje puta : 21 dan ( 29.7. - 18.8.2012.g. ) , od čega 12 dana Maroko
                        10500 km , od čega 4500 km Maroko             
 

Doviđenja Evropo ( pogled na Gibraltar s afričke obale )


Obala kod Asilaha


Ramazansko slavlje na gradskoj plaži ( El Jadida - 2 sata poslije ponoći po lokalnom vremenu ! )


El Jadida - ulice u starog grada


El Jadida - podzemlje starog grada ( gradska cisterna izgrađena 1514.g. )


El Jadida - gradske zidine ( Portugalska utvrda izgrađena na Afričkoj atlanskoj obali 1500 i neke godine )


Obala - laguna Oualidie


Afrička atlanska obala - tisuće kilometara pješčenih plaža


Na plaži u mističnom duštvu pjeska, valova, vjetra i oceanske izmaglice ( Cap Bedouza )


Stjenovita obala sjeverno od Safia


Essaouira - kyte-surferi na gradskoj plaži


nedaleko Agadira

( nastavak slijedi sutra )
 
Jedva cekam samo daj detaljnije,pakiranje,spavanje,kilometraza,cijene.....
 
jako lijepo, još samo kad bi ovdje bile "cijele" fotke, umjesto klikanja na svaku... (y)
 
ona mistična slika je predobra, već zamišljam kako bi bilo da se naprave puzzle od nje i to jedno 5000 komada, ufff  :mrgreen: (y) (y)
 
Malo faktografije :

Od Zagreba do Gibraltara ( Algecirasa ! ) ima 2500 - 3000 km ( ovisno o izabranom putu ),
što se bez veće teškoće prelazi u 3 do tri i pol dana.

Preporučam da ako idete u Maroko, idite u Maroko i ne gubite vrijeme uz put !

Kroz Italiju i Francusku vjerojatno je zgodno većinu puta odvaliti po autoputevima koji se plaćaju
( cijena autoputa usporediva s našom ). Povremeno je zgodno sići s autoputa zbog razbijanja monotonije.
Cijena goriva u Italiji je  bila za S95 oko 1.90 - 2.00 Eur/l , a u Francuskoj od 1.57 do 1.73 EUR/l.

Kroz Španjolsku se može proći bez cestarina po putevima koji su gotovo na razini autoputeva
( takozvane besplatne "autovie" , za razliku od "autopista" koje se plaćaju ).
Cijena S95 benzina je bila 1.43 - 1.52 EUR/l.

Trajekti iz Algecirasa za Ceutu polaze gotovo svaki sat.
Nije loše tempirati dolazak Algeciras u ranopopodnevne sate.
Na prelazak gibraltarskih vrata potroši se cca 2 h ( sam prelazak cca 40 min ).
Trajekt za motor i dvije osobe u jednom smjeru je cca 86 EUR ( isto i povratak ; povratna karta ne nosi bitnu uštedu )
Kartu za trajekt je najjednostavnije i vjerojatno najpovoljnije uzeti u nekoj od "trajektnih agencija"
posijanih uz cestu na prilazu Algecirasa. Ne vidim smisao internetskih rezervacija trajekta.

Prelazak u Maroko je relativno jednostavan, no za one kojima je to možda prvi ulazak
u arapski svijet, preporučujem da se s "my-friendom" pogode da im za 5 EUR "pomogne" u snalaženju
( što-gdje-kako napraviti da Vi i Vaš motor za 15 - 30 min pređete iz Ceute u Maroko! ).
Pri izlasku možete provjeriti da li ste "izučili" proceduru !

S95 benzin u Maroku je bio cca 1.1 Eur/l. Kvaliteta benzina ja barem na razini naših S95-S98 benzina.
Smještaj za dvije osobe ( hotel , bolja dvokrevetna soba s kupaonicom i u pravilu klimom, doručkom i čuvanim mjestom za motor )
u okviru 30 - 45 Eur . Zadovoljavajući smještaj nije teško pronači u večim  mjestima.

Ne vidim smisao internetskih rezervacija, koje samo obvezuju, ne garantiraju ništa, a vjerojatno rezultiraju i skupljim smještajem.


Ovo putovanje je naše drugo putovanje motorom u Maroko.
Putopis s putovanja 2006 godine objavljen je u Motopulsu br. 74 od 2007.g.
Iako se puno toga u Maroku promijenilo od 2006.g. , eventualnim putnicima u Maroko neće škoditi baciti
pogled na navedeni putopis ( http://motopuls.hr/putopisi/putopisi/2432-gilera-gp-800.html  )



U nastavku , malo slika ( s obale , od Agadira preko Tiznita do Tafraouta - srca Antiatlaskog gorja )

















Predvorje hotela u Tafraoutu - idealnom ishodištu za obilazak Antiatlasa


Tafraout



Nastavak sutra !
 
Samo da se upisem za lakse pracenje... (y) (y)

Jedan sam od onih koji ne voli klikanje...pa za vece slike jos jedan... (y)
 
GeM said:
S95 benzin u Maroku je bio cca 1.1 Eur/l. Kvaliteta benzina ja barem na razini naših S95-S98 benzina.
Smještaj za dvije osobe ( hotel , bolja dvokrevetna soba s kupaonicom i u pravilu klimom, doručkom i čuvanim mjestom za motor )
u okviru 30 - 45 Eur . Zadovoljavajući smještaj nije teško pronači u večim  mjestima.

Veselo im je pod patronatom zapada....prosle godine litra benge je bila 0,85 Eura, spavanac u Kasbahima od cca 30 kvadrata smo placali ispod 20 eura za 2 osobe, dok je spavanje u kampovima placano od 4 -7 eura za motor i dvije osobe.
 
ajde daj nastavak za gladne oči  :mrgreen:
 
Slikovna ilustracija jednog od dana zbog kojih se ide na putovanje.

Dan pokriva rutu od 323 km / cca 12 h na motoru/putu,
( od Tafraouta preko planina do južnih obronaka Antiatlasa prema saharskom pustinjskom platou, povratak u Tafraout,
prelaz sjevernog Antiatlasa, povratak prema obali i prenočištu "iskopanom" cca 15 km sjeverno od Agadira )



Iz Tafraouta, prema planinama južnog dijela Antiatlasa


malo penjanja do prelaza na južnu stranu ( prelaz na cca 1800m )


pa malo spuštanja .....
Prometa nikakvog, temperatura ugodna, ne viša od 40 C


Teško je opisati osjećaj slobode i zadovoljstva kretanja putevima koje niste planirali,
o kojima niste čitali, i kojih nema na karti ( posebno ne na GPS-u ! ).
Jednostavno se prepustite osjećaju da pred vama mora biti nešto lijepo, posebno i vrijedno puta.
Dan je pred vama, i dok ne potrošite pola rezervoara, pola vode ili pola dana,
čemu razmišljati gdje ste i kuda ćete stići !!!


Takav pristup u pravilu donosi najljepše trenutke putovanja.
Ulazak u kanjon - planinsku oazu


Ljepotom, tišinom, mirom i spokojem koji jednostavno zrači oko vas, morate ostati potpuno zatečeni




Teško je ne osjetiti zagrljaj prirode !




Spuštanje kroz kanjon-oazu s cca 1300 na 1000m,


i ulazak u planinsko selo.


Igra prirode - suhozid od višemetarskih "kamenčića" !


Lutanja tipa "kud me ruka i srce vode" znaju završiti i na putevima, gdje je bitno znati kada je vrijeme za okret.


Na povišenim temperaturama ( temperatura 44 - 46 C i u najdebljem hladu ) izuzetno je bitno
procijeniti kada treba stati, popiti i pojesti.

Tijekom putovanju u pravilu, a obvezno pri izletima "u nepoznato", sa sobom nosimo barem 6,
a ponekad i 8 litara "napitka" ( za dvije osobe ! ).
U Maroku smo kao "napitak" koristili podosta razrijeđen prirodni sok od naranče ( 1 l soka na 3 litre vode ).
Po osobi se na cjelodnevnom izletu troši 4 - 6 litara takvog "napitka".
Često se potrebno "tjerati samog sebe" na konzumaciju napitka koji vrlo brzo postaje "topliji" od 50-60C

Pažnju treba obratiti na dovoljan dnevni unos soli!


Kada iscrpite pola dana, goriva ili vode, svakako je vrijeme za povratak u "naseljenije krajeve".






Dolaskom na "pravu cestu", odnosno put na kojem postoje "značajnija" naselja i mogućnosti
opskrbe vodom i gorivom, dnevnu granicu puta odmičete sve dok ne potrošite
ili dnevnu dozu radosti u srcu i snage u tijelu,
ili vas mrak ne natjera na traženje prenočišta!

( nastavak slijedi )
 
(y) za Vericu, Marijana i naravno, Severinu!