Moralne dileme (budućeg?) vlasnika motora

Ja kad sam isao na vozacki ispit drugi put dosao mamuran ko Isus bilo je 10 piva dan prije Instruktor me izvrijeđao da kako vozim pao ko kruska. Par dana poslje pao snjeg zahladilo i nema nista do proljeca....

Ovo sta je ovaj gore napisao je istina. Kad sam ja polagao isao neki deda od 56godina mucio se na slalomu i osmicama jbla ga ravnoteza ali nekako izgurao i polozio iz prve...
Oni koji su stariji od 50 ,a ima ih ,smiju li uopće sjesti na motor?
 
A dobro stariji mladić mozda je imao i 58 god.... Prvi put sjeo na motor
Haha...ako znanost tvrdi da osoba u tim godinama ima problema s ravnotežom ,onda će imati problem ne samo s polaganjem nego i daljnjom vožnjom.A ja svaki dan vidim osobe u tim godinama kako voze i motore i automobile bez ikakvih ekscesa.Nesto mi ne stima u tim tvrdnjama.Ali, eto... možda imaju prednost kad ulaze u zavoje..Naginju se bolje😄
 
  • Like
Reactions: diesel power
Haha...ako znanost tvrdi da osoba u tim godinama ima problema s ravnotežom ,onda će imati problem ne samo s polaganjem nego i daljnjom vožnjom.A ja svaki dan vidim osobe u tim godinama kako voze i motore i automobile bez ikakvih ekscesa.Nesto mi ne stima u tim tvrdnjama.Ali, eto... možda imaju prednost kad ulaze u zavoje..Naginju se bolje😄
A dobro nema svatko iste motoričke sposobnosti netko s 56 je kao s 66...

Znam i ja jednog dedu od 65 god s R1 sta vozi 200km/h plus po drzavnim prometnicama i to s vise vrsnjaka.

Kad nesto pocnes od mlađih dana je lakse je bila poanta.
 
  • Like
Reactions: Viper50
Nisam pročitao ostatak teme jer se kasno uključujem pa je većina već odgovoreno ali

E sad, dođem na motor, i nije dovoljno 1 provjera. Idu 2 provjere. Dakle, okreni glavu, pomakni se u lijevi dio svoje trake, vrati glavu. Onda, opet okreni glavu i pređi u drugu traku. 2 okreta glave, a pritom očekuju da ubrzavaš jer traže 'dinamiku vožnje'. Drugim riječima, ubrzavaj i gledaj u iza? Koji je njima bog?

Vidim da imaš istog instruktora kao i ja :D Ovako sam to ja sebi objasnio: prva provjera i pomicanje u dio trake je priprema za skretanje i to radiš zbog drugih vozača motocikala. Na motociklu ti se traka dijeli praktički na 3 dijela: pozicija 1, 2 i 3 (Lijevo, sredina, desno). Slažem se da bi uljetanje nekome u istoj traci bilo blesavo ali u autoškoli si, učiš se maksimalno defanzivnoj vožnji.
Ovo sa "ubrzavanjem" isto, razlog je što iz osobnog iskustva znam kad radim sve te provjere sam toliko fokusiran na sigurnost i na to da sve odradim po PS-u da često pustim gas. Kad si novi te provjere traju neko vrijeme i tijekom tog vremena ako si pustio gas ti usporavaš. Sad zamisli da se voziš po slavonskoj 60 i mijenjaš traku na ravnom dijelu. Pustiš gas, žmiga, retrovizor, provjera, pomicanje, retrovizor, provjera, prestrojavanje. Dok ti to napraviš ti se voziš 50 radi kočenja motorom. I sad ti mjenjaš traku u prometu u kojem drugi voze 60+. Ako držiš gas ili malo ga čak pojačaš, ti kontroliraš situaciju odnosno približavaš se vozilima koja su isključivo ispred tebe i kojih si svjestan. Naravno da nećeš to raditi ako je netko blizu ispred ili dolaziš na crveno, usporiš. Ali mislim da je to "ubrzavanje" čisto zbog toga, da je ta neka prometna inicijativa na tebi a ne na okolnom prometu.


Kao što sam gore rekao, poligon ok. I dalje sam ukočen i nesiguran, nekako se tješim da to dolazi s vremenom, isto kao i s autom. Danas auto mogu gotovo žmirečki voziti, a kad sam učio, isto sam bio ukočen.
Tako je, stvar iskustva jednostavno. Sjeti se prvog pokušaja one vježbe kretanja i zaustavljanja s žmigavcima a kako ju sada jednostavno odrađuješ. Kad sam se prvi puta "zaletio" 30kmh na vježbi kočenja mislio sam da letim i neću stići stati, ovo je suludo, kasnije ez.


Ono što me najviše 'muči' je zapravo gas. Nekak imam dojam da kaj god da radim da pri šaltanju me malo trzne, i kad dodajem gas da nema onog glatkog, linearnog ubrzanja, nego prvo taj trzaj, sad ne znam možda je to normalno za motore, al meni se čini da ne bi trebalo bit?

Ovisi koju klasu motora voziš, pretpostavljam A, neki MT07. Ti motori imaju dosta okretnog momenta kao paralel-twin plus ubrizgavanje goriva tako da je na tom malom % gasa dosta on-off. Naviknut ćeš se s vremenom, postati bolji s kvačilom, samo stvar iskustva.


Dakle, dosta ljudi mi je reklo - ako ćeš vozit motor i mali će ti vozit motor. Imam sina od 3 godine, i fakat ne bi htio da on vozi motor.

Jbg, to je nešto što svi moraju sa sobom rješiti. Mislim da je glupost da će ti mali sigurno voziti motor ali da će razmišljati o tome jer ti voziš - hoće. A dal se isplati voziti motor i izlagati se opasnosti kad imaš malu djecu jbg to je nešto što moraš sam odlučiti. Znam ljude koji imaju vozačku ali jednostavno su batalili motor zbog svoje obitelji.


Yamaha XSR 125 mi je zapela za oko, pa mi je instruktor reko da je to slabo, i da se neću moć popest na Sljeme s tim.

Ako ti se sviđa uzmi ga. Po meni možda je bolje 250-300-400cc a ne 125cc ali iskreno idu mi na živce ljudi s tim spikama "650cc minimum, visok si i težak, bit ćeš spor". Ako ti se vozi mali motor vozi ga. Pola azije je na 110cc motociklima i okej. Svaka klasa/motor ima svoj gušt i nema ništa lošeg u manjim motorima. Čak bi i rekao da je dobro učiti se na manjim pa napredovati prema jačim kako ti se razvijaju vještine. Sa većeg na mali vjerojatno nećeš ići jer je to s konja na magarca. Ali ima nekog gušta i u jahanju magarca tako da šteta to preskočiti zato što ti neki mangup kaže da to nije za muškarce. Vozi što god želiš i prilagodi svoju vožnju svojim vještinama i 'uvjetima na cesti' ☝️