MotoBox - www.motogume.hr

Ravencali said:
Znam da je zastarila tema al neznam gdje bi drugo pitao... Prije. 2-3dana su mi stigle gume narucene na motobox-u.... narucio Pirelli diablo rosso za t-max. Danas ih montirao i vidim na njima ,"made in China" ,. Mogu rec da sam se razocarao..
Sad me zanima jeli imate iskustva sa gumama proizvedenim u Kini ??

U ovom trenutku Pirelli i Metzeler imaju aktivne 4 tvornice na svijetu, Brazil ( dijagonala i skuterske,) koja se polako gasi, Indonesia ( dijagonala i skuterske ) , Njemačka ( dio radijale ) te Kina ( dio radijale i radijalne skuterske ). U tom dijelu treba naglasiti da kod pojednih modela se recimo prednje rade u CN a zadnje u DE, kod pojedinih obje u DE ili u CN, ali ne postoji paralelna proizvodnja na način da se isti model/ dimenzija radi u obje tvornice.

C/P mog teksta iz 2014 kada je počela proizvodnja u Kini. Pola foruma od tada vozi na jednoj ili obje gume iz CN i mislim da njihovo zadovoljstvo dovoljno govori o tome da li sam bio u pravu ili ne  (y)

Citat: Damian - 15. Ožujak 2014, 09:07:55
Samo da vas upozorim da ovaj dućan prodaje kinesku robu. Nedavno sam naručio gume i doma su mi stigle one kineske proizvodnje. Neznam kako vi, ali meni baš nije svejedno stavljati kinesku gumu na motor. Najgore od svega što su im cijene Njemačke.
Izbjegavajte ovaj dućan, jer nije vrijedno stavljati glavu u torbu, zbog nečijeg profita.

Sa kolegom forumašem Damian je sve riješeno, zadržati će gume i voziti na njima. Razumijem reakciju, ne ljutim se , i nadam se da će se javiti ovdje i malo ispraviti retoriku jer smo okarakterizirani na način na koji osobno smatram da svojim radom i pristupom poslu ne zaslužujemo.

O ovoj tematici se već vodila rasprava na forumu kada su se pojavili određeni modeli proizvedeni u Kini, na što sam dao konkretan i opširan odgovor. Za one koji ga nisu pročitali i nisu upoznati sa tim, evo c/p da se ta priča završi.

“ Idemo odgovoriti na još jedan post pa dosta za danas.

Na stranici prije se to spomenilo, isto tako je postavljeno mi pitanje u temi motogume.hr, a odnosi se na Metzeler i Pirelli proizvedene u Kini.

Prvo , moram priznat da sam se iznenadio na relativno mlaku reakciju, odnosno očekivao sam puno burnije komentare i više rasprave o tome.

Da istina je da se jedan dio moto guma Pirelli I Metzeler radi u Kini od sredine prošle godine. Radi se o modelima Roadtec Z6 i Angel St i udarnim dimenzijama ( 120 , 160, 180 i 190).

Drugo, od jučer ujutro se mislim šta da napišem i kako.

Činjenica je da definitvno je neugodno iznenađenje kada na gumi piše Made in China, i to ne poričem.

S druge strane , sada ću pojasniti neke stvari i na kraju neka svatko sam izvuće zaključak kakav želi.

Pirelli je u zadnje dvije godine uložio u proizvodne pogone, razvoj tehnologija itd.. uložio 1,1 bilion Eura od čega najveći udio otpada na novu tvornicu u Kini, i to je trenutno najveća i najmodernija tvornica guma na svijetu ,godišnjeg kapaciteta proizvodnje 10 miliona auto guma, 1,2 miliona kamionskih guma te 1 miliona moto guma.

Tvornica i ulaganje je napravljeno u Kini iz razloga što je kada su u pitanju auto gume područje Azije ( prvenstveno zahvaljujući Kini i Indiji ) najbrže rastuće na svijetu i predviđa se da je tek počelo ekspanziju. To omogućava bržu distribuciju i manje transportne troškove do krajnjeg potrošaća, samim time i konkurentiju cijenu.
Proizvodnja Z6 i Angel ST je prebačena tamo iz razloga što je zbog ekonomske situacije generalno, u zadnjih nekoliko godina ogroman porast potražnje sport-touring guma u odnosu na sportske. Potražnja na svjetskom tržištu za Z6 I Angel St je tolika da kapaciteti u tvornici u Njemačkoj nisu dovoljni i zato je odlučeno da se u najprodavanijim dimenzijama proizvodnja prebaci u Kinu.

Nakon što je napisan post o mjestu proizvodnje bila su dva komentara.
-Jedan se odnosio na pitanje cijene, odnosno sada se zna zašto su gume jeftine. Razlog niske cijene nije zato što je tvornica u Kini i gume rade mali Kinezi u šupi na otpisanom stroju iz tvornice Europi od reciklirane plastike, nego u količini. Na jednu gumu u dimenziji 180/55-17 trošak materijala koji treba za izradu iste iznosi možda 10 do 15 Eura, ali trošak razvoja, testiranja i formiranja proizvodne linije košta milione i on čini 70% vrijednosti gume. Što je veća količina koja se proizvede, trošak po jedinici je manji i samim time guma je jeftinija ( ovo je inače razlog zašto su i kod auto i moto guma cijene pojedinih dimenzija puno skuplje u odnosu na ostale a u veličini i trošku materijala nema razlike.). U ovom slučaju radi se o dva proizvoda koji su dugo na tržištu, o proizvodima za koje postoji veliki rast potražnje na tržištu ( količine ), i nova tvornica nije napravljena samo za moto gume, nego većim dijelom za auto gume ( puno niži troškovi ). Sve ovo je rezultiralo cijenom na tržištu.
- Drugi se odnosio na to da za tržište Eu gume trebaju biti proizvedene u Europi i da tako treba biti. Neću ulaziti kako treba biti , jer to nije bitno i ne može se promijeniti nego ću samo napisati kako je. Svaki proizvođać ima na desetke tvornica pa čak i neki preko 100 na svijetu. Auto gume se većinom rade u tvornicama koje pokrivaju određeno područje. To nema veze sa teorijama urote i zavjere , te lošijim proizvodima za siromašna tržišta i boljim za bogatija, nego čisto sa logističim potrebama i smanjivanjem troškova. Da bi bilo jasnije, evo vam sljedeći podatak. U ovom trenutku kapacitet HR tržišta je oko 1 miliona auto guma i oko 8 000 kom moto guma. Sličan omjer , ne količina nego odnosa auto naspram moto je u cijelom svijetu. Zbog tog razloga Dunlop ima tvornicu u Južnoafričkoj republici koja ima kapacitet za tržište u Africi, tvornicu u Njemačkoj za potrebe sjeverne Europe, tvornicu u Sloveniji (Sava ) za potrebe južne Europe, tvornicu u Turskoj za istočni dio itd.. Normalno, kod naglih povećanja potražnje, ako neka tvornica ima viška kapaciteta, radi gume koje kasnije završe na tržištu povećane potražnje itd.. Iz tog razloga na jednom tržištu možete naći iste gume različitih mjesta proizvodnje. Takođe, kod auto gume, postoje i drugi faktori koji utječu na mjesto proizvodnje a to su specifični uvjeti, kako klimatski , tako i infrastrukturni, koji zahtjevaju drukčije , prilagođene gume. jedno od takvih tržišta je Amerika. Velike ravnice, veliki raspon klimatskih uvjeta i za to tržište proizvođaći razvijaju drukčije gume. Auto gume koje se proizvode za američko tržište, nemaju homologaciju , niti je mogu dobiti za Eu, niti se mogu izvoziti i distribuirati na ostala tržišta u svijetu.
Kod moto guma je međutim drukčije. Zbog malih količina, u principu se za cijeli svijet rade gume u jednoj ili dvije tvornice. Tako u ovom trenutku Michelin ima tvornicu u Španjolskoj gdke se rade moto gume radijalne konstrukcije. Tvornicu u Srbiji gdje se rade skuterske gume, tvornicu na Thailandu gdje se rade enduro gume i sport -touring gume u udarnim dimenzijama ( Pilot Road 2 u 180 i 190, dio 120 i Pilot Road 3 u 190 ). Metzeler i Pirelli radijalne gume u Njemačkoj, Skuterske i Enduro u Brazilu te Z6 i Angel St u Kini. Conti radijala u Nejmačkoj , enduro i skuterske u Korei itd.. Odnosno, u cijelom svijetu da se ide kupit skuterska guma od Michelina , ona je iz Srbije jer ne postoji ni jedna druga tvornica.
Da bi se guma mogla prodavati na određenom tržištu , ona mora proći homologaciju, odnosno nadležna tijela provode testiranja da li guma stvarno odgovara kvalitetom specifikacijama navedenim na proizvodu. Moto gume na sebi imaju oznaku homologacije ( mali krug sa slovom E i brojem na bočnom dijelu ) i bez toga se ne mogu uvesti , niti staviti u prodaju ( ista stvar je kod auto guma ).
- bio je komentar takođe da nije upozoren od strane trgovca da se gume rade u Kini. Iskreno, osjetljivo pitanje kao i pitanje datuma i milion stvari vezano za odnos trgovac - kupac. Da li itko upozorava nekoga kada dođe i kupi novog ML -a od 100000 Eura rađenog u Meksiku ili Plazmu od 7000 kn rađenu u Kini itd... Iza proizvoda stoji ime i ugled dotičnog proizvođaća, a ostalo čini tržište. Ono što je kvalitetno prolazi, ono što nije ne prolazi, bez obzira na mjesto proizvodnje i ostalo. Odgovornost trgovca je u tome da kupca ne prevari, da mu pruži proizvod i uslugu adekvatnu naplaćenom iznosu, da poznaje tematiku i karakteristike proizvoda koji prodaje i na taj način pomogne kupcu sa savjetom i odabirom, i na taj način kupac dobije proizvod koji ćemu koristiti i s kojim će biti zadovoljan.

Ja vam na kraju mogu reći sljedeće, još je nešto bilo navedenih guma proizvodnje DE , ali od ožujka više nema. Prve gume koje su nam bile stigle krajem prošle godine, prije nego što su stavljene u prodaju, montirane su stalnim kupcima, mogu reći već i prijateljima, koji su znali o čemu se radi. Gume nisu ništa lošije od onih iz DE, dapače mogu reći da je završna obrada puno bolja i da gume traže manje grama kod balansiranja. Po pitanju performansi, isti kvalitetan i provjeren proizvod kao oni iz DE.

Ne znam koliko i tko , ali sigurno ima nekih ovdje na forumu koji se voze na tim gumama, i po komentarima , jer nema negativnih samo pohvale, sami zaključite o kakvim se gumama radi.

Ja mogu samo za kraj kazati sljedeće. Većina vas me dobro poznaje, sami znate da sve što napišem prelazi okvire onog trgovačkog prisustva, nego sam tu i da pomognem sa savjetom i preporukom. Isto tako, milion puta se pokazalo i dokazalo da znam što pričam i da stojim iza napisanog kada su moto gume u pitanju, pa tako stojim i iza ovog gore.

Z6 i Angel ST su super gume, kvalitetne i odlične cijene, dokazano i provjereno, da li će vam mjesto proizvodnje smetati ili ne , tu nažalost ne mogu pomoći, ta odluka je na vama  “

 
Pa skoro sve se proizvodi u Aziji
Adidas,Nike,Reebok...sve je Kina,Banglades, Vietnam......
Apple se cili proizvodi u Kini.....
Prema tome oznaka Made in.... ne znaci nista


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
seki22 said:
Pa skoro sve se proizvodi u Aziji
Adidas,Nike,Reebok...sve je Kina,Banglades, Vietnam......
Apple se cili proizvodi u Kini.....
Prema tome oznaka Made in.... ne znaci nista


Sent from my iPhone using Tapatalk

Meni je isto srce mirnije dok mi na Bridgestonu pise Made in Japan. Ili Mitasu Made in Slovenia :D

error said:
Zato je Bridgestone mejd in Japan redovno (barem S serija)  (y)

(y)
 
error said:
Zato je Bridgestone mejd in Japan redovno (barem S serija)  (y)
je.... od 51 tvornice guma..... 10 ih je u japanu....

nema većeg proizvođača da nije globalno prisutan.... kako sa ponudom... tako i sa proizvodnjom.....
stvar je relativno jednostavna.... skuplje gume sa većom maržom se uglavnom proizvode u domaćim pogonima....
jeftinije gume, sa manjom maržom i većom kvantitetom... tamo di je jeftinija proizvodnja i/ili bliže tržištu.....
 
Nero said:
Meni je isto srce mirnije dok mi na Bridgestonu pise Made in Japan. Ili Mitasu Made in Slovenia :D

(y)
Slazem se ali ka sta san reka.....
Uglavnom mos se zajebat jednom
Uostalom kad montiras novu gumu ionako moras prvih 100 km polakse.onda zapravo vidis kakva je bez da si upa u neko sranje
Pa ako ne valja......trazis gumu iz EU
Mos izgubit 1500 kn.....
Mada mislim da nema razlike iako ako cemo posteno proizvodi neke marke iz Poljske su bitno losiji nego isti takvi u Njemackoj,Italiji ili Francuskoj.Prasak za robu i tablete za masinu recimo.....
A recimo govorilo se da je Clio iz Slovenije bolji nego Clio iz Francuske.....
Quasqai iz Velike Britanije je ima velike probleme....

Na kraju sve je stvar srice
Kod mene se roje misli Pirelli ili Continental
Scorpion Trail 2 ili Trail Attack 3
Ili pak Michelin Anakke Adv....kolega kaze da je odlicna

Bas cu vidit odakle mi je Bridgestone sta mi je na motoru


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Bimba....iako gume necu kupiti kod tebe jer si mi daleko a i ne vjerujem da ti se isplati da ih saljes za CH molio bih te za savjet.

gs 1200 adv, ja 125 kg, "malo" zivlja voznja. kisa mi ne smeta...95% cesta
vecinom po passevima Alpa. Trajnost mi nije bitna. bitno je da drzi

hvala
 
A zato meni Angel ST ne more 6000 učinit.
J... Kinezi,sve ih triba vratit u Japan [emoji38]

A sad ozbiljno,iz Kine dolazi sve tj. prisutno je Made in China ili PRC u svim segmentima tržišta,zašto onda pitanje valja li nešto ako je iz Kine.Tu su po meni najveću štetu učinili naši trgovci koji redovno kupuju u Kini najjeftinije proizvode ili proizvode iz dna cijenovne ponude i takvi proizvodi naravno traju najkraće ali kod nas se ne prodaju pod jeftino nego redovno muda pod bubrige...
Ekipa je već navela puno primjera vrhunskih sportskih marki kao i elektronike koja se proizvodi u Kini a ja bi naglasija tu Kineske proizvođače koji rade jednako dobre ili bolje stvari nego ostatak svita,recimo Huawei kojem smo se do prije koju godinu smijali a danas je jedan od vodećih proizvođača mobitela i popratne tehnologije.
U mojoj branši imamo robnu marku Rapid by Fairland koji proizvode jedne od najboljih toplinskih pumi za bazene na svitu a Made in China je otisnuto na proizvodu.
Računica je jednostavna,stave Mitssubishi komponente koje oni ne znaju proizvesti (ne mogu ili ne žele) u toj kvaliteti,full inverter tehnoligija sa wi-fi upravljanjem,titanskim izmjenjivačem,alu kućište itd...
Rezultat toga je duplo povoljniji proizvod od konkurentskog modela iz EU proizvodnje.
Koliko su kvalitetne govori najbolje statistika (ispod 1% reklamacija na ukupan broj prodanih ) ali to i dalje nije jeftilen proizvod nego top proizvod po jeftinijoj cijeni od konkurencije.


P.S.Već x godina vozim Angel ST Made in China i nemam zamjerke u usporedbi sa bilo kojom gumom iz konkurencije ;)


Poslano sa mog SM-G975F koristeći Tapatalk

 
lesli eldridž said:
je.... od 51 tvornice guma..... 10 ih je u japanu....

nema većeg proizvođača da nije globalno prisutan.... kako sa ponudom... tako i sa proizvodnjom.....
stvar je relativno jednostavna.... skuplje gume sa većom maržom se uglavnom proizvode u domaćim pogonima....
jeftinije gume, sa manjom maržom i većom kvantitetom... tamo di je jeftinija proizvodnja i/ili bliže tržištu.....

Zato sam i napomenuo da govorim o S seriji koju koristim ili sam koristil (S20, S20evo, S21, RS10 il kak se već zvala). Općenito, nije mi to nešto jako bitno, niti mislim da guma iz Kine automatski ne valja. I nebitan podatak, ali zanimljivo za primjetiti....kod balansa guma su mi sve gore navedene tražile od čak 0 pa do max. 20 grama, ne više.
 
Malo sam razmisljao.

Ikar je letio visoko, otopila mu se krila.

Kako je grcka bila na kineskom putu, nabavio je kineska krila, Lettelli Flione ST 666 i vidite kako je to zavrsilo.
 
Nero said:
Malo sam razmisljao.

Ikar je letio visoko, otopila mu se krila.

Kako je grcka bila na kineskom putu, nabavio je kineska krila, Lettelli Flione ST 666 i vidite kako je to zavrsilo.

Šta je veča visina temperatura je niža, kako su se rastopila? :misli: :mrgreen:
 
Zog said:
Šta je veča visina temperatura je niža, kako su se rastopila? :misli: :mrgreen:

ispravit cu te jer letin Airbusom na flightsimu....:mrgreen: :mrgreen:
From ground level up to the tropopause the atmosphere cools down to about minus 60 to 70 dgs Celsius. There are some exceptions; like an inversion, where the temperature rises for a few hundred or thousand feet. Moran to znat kad radin flight plan.  Mislim da je na 36090 feet-a. 
 
zoky_29 said:
Bimba....iako gume necu kupiti kod tebe jer si mi daleko a i ne vjerujem da ti se isplati da ih saljes za CH molio bih te za savjet.

gs 1200 adv, ja 125 kg, "malo" zivlja voznja. kisa mi ne smeta...95% cesta
vecinom po passevima Alpa. Trajnost mi nije bitna. bitno je da drzi

hvala

Pirelli Scorpion Trail II  (y)
 
bimba said:
Pirelli Scorpion Trail II  (y)
Prijatelj ih vozi na istom motoru (vise setova), hvali grip, kudi trajnost. Ali to dvoje je ionako u takvoj posljedicnoj vezi

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
 
3alfa3 said:
Prijatelj ih vozi na istom motoru (vise setova), hvali grip, kudi trajnost. Ali to dvoje je ionako u takvoj posljedicnoj vezi

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Kazu da je Conti Trail Attack 3 izdrzljivia za 3 dlake....
Po suhom kaze test conti za dlaku bolji dok na mokrom scorpion za dvi dlake bolji

Samo niko nema  conti da potvrdi dok za scorpion kazu da je vrhunska guma
Isto tako test kaze da je po mokrom Michelin Anakke adv najbolja


Sent from my iPhone using Tapatalk