naravno da ntko ne pamti :jesus: ali da li ste znali da se u Zagrebu di je južna tribina DINAMA nekada vozilo i svjetsko prvenstvo u spidveju ??
ps. nije bilo besplatnog graha
copy- paste s povjest HMSa
Godine 1924. (vjerojatno 8. rujna) osnovan je u Zagrebu i prvi Savez moto klubova Kraljevine Srba, Hrvata i Slovenaca. Prvi vozači koji su se bavili tim atraktivnim sportom bili su Antun Štrban, Antun Uroić, Ludvig Stanić, a nešto kasnije i Veljko Metz, Jerko Babić te mnogi drugi. Oni su postizali dobre rezultate i u međunarodnoj konkurenciji. Nakon 2. svjetskog rata, godine 1946. osnovan je Odbor za auto-moto športove pri Fiskulturnom savezu Jugoslavije. Te iste godine počelo je poslijeratno prvenstvo Jugoslavije. Nakon toga motociklisti djeluju u Auto-moto savezu Jugoslavije koji je djelovao i u okviru Narodne tehnike. U Jugoslaviji su bile poznate cestovne brzinske utrke za Veliku nagradu Jadrana na stazi Preluk između Opatije i Rijeke, a održavale su se od 1946. do 1977. godine. Prva trka poslije drugog svjetskog rata je održana 1.9.1946. godine. Trke su organizirali Gradski tjelesni (fiskultura) odbor Rijeke i Motoristička sekcija Rijeka na stazi dugoj 6 km. Trke su se bodovale za prvenstvo NR Hrvatske, a u svim kategorijama su pobijedili natjecatelji FD Mladosti i FD Metalca iz Zagreba.
Prve trke za prvenstvo Jugoslavije na stazi Preluka su održane 14.09 1947. godine, pred oko 30.000 gledatelja, a nastupilo je preko 80 vozača. U klasi 125 ccm na «Puchu» je pobjedio Danilo Širca, a u klasi 250 ccm Anton Jakšić, klasi 350 ccm Veljko Metz, a Ivan Vukelić je pobijedio u klasama 500 ccm i 1000 ccm. Svjetsko prvenstvo na stazi Preluk održalo se prvi puta 14. rujna 1968. godine i tako godinama sve do 1977. kada je stigla već neko vrijeme najavljivana, a tada i potvrđena zabrana održavanja cestovnih Grand Prix utrka.
Zbog sve većih brzina i u cilju sigurnosti vozača i publike, natjecanja su se morala ubuduće održavati na motodromima. Uskoro je Grobničko polje postalo veliko gradilište i u samo nekoliko mjeseci godine 1978. na njemu je izrasla staza – zvana Grobnička ljepotica.
Po kalendaru FIM-a, Grand Prix utrka Svjetskog prvenstva održala se već u rujnu 1978. godine na Grobniku. Prvi apsolutni rekord staze bio je 153,110 km/h. Zadnji put se GP vozila na Grobniku 17. lipnja 1990. godine. Staza je i danas u punoj funkciji te se na njoj održavaju svakodnevno treninzi te međunarodna i domaća natjecanja. Osim brzinskih cestovnih natjecanja od početka motociklizma, održavale su se i bile međunarodno poznate brdska utrka na Ljubelju u Sloveniji, najpoznatiji speedway stadioni bili su u Zagrebu, Crikvenici, Osijeku, Krškom, a danas još djeluje stadion u Prelogu, kao i novosagrađeni stadion namijenjen isključivo disciplini speedway u Donjem Kraljevcu. Od početka 1961. godne uspješno se razvija i dsiciplina motocros