NC750 X/S DCT

Čitam i nije mi jasno. Na CBR-u, lanac ima 30+ tisuća. Na X11 je na 15 000 i nije zatezan još.

Tu i tamo ga operem naftom, podmazem ga Renco sprejom.

Motori sa 140 Ks i 180 Ks. Voze se po kiši, pere se motor miniwashem, tako da mi je nejasno.

Ne shvaćam što se točno vama događa s lancima.
 
  • Like
Reactions: seki22 and Igor28
Kažu i za te uljne podmazivače da znaju zezati i ne rade dobro posao.

Mislim da ću ići na maintenance free lanac kad ga budem mijenjao. Skuplji je ali ako je stvarno bez održavanja onda se isplati. 🤔
Da
I ako triba chain cleanerom svakih 500 km
Ili najbolje masinskim uljem......ima kupit di su stvari za bicikle
10 kn......
 
Moram napisat da g Satelis je veliki gospodin, znalac i pedantan covik. Da ne kazem da sve to jos podkrijepi sa slikama. Da bi mu da mi radi sve motore i koliko god novaca zeli. Znam da ce napravit sve kako treba. I vise od toga.

gospodine moj naklon!
 
  • Like
Reactions: stalker and Satelis
Zdravo decki, sta se radi na estradi :)
Imao sam problem (nadam se resen) sa DCT menjacem na mojoj gospodji, otkazala poslusnost.
Igranka je traja nekoliko dana, nisam citao sve stranice ove Teme unazad pa da ne dupliram ako je vec neko imao i resio problem?
Problematika je veza za saltanje menjaca iz 2 u 1 brzinu..... pricajte ako trebam pisati, fala lipa.
 
  • Like
Reactions: stalker
Srećom do nisam ni čuo da je netko drugi imao takvih problema. O čemu se radilo, znaš da smo "gladni" tvojih riječi :mrgreen: !?
Problem s mjenjačem se općenito smatra delikatnim kvarom jer su rijetki meštri koji su "doktori" za to a kad se još radi o automatskom mjenjaču takvi se mogu na prste nabrojati. Kad sam kupovao sadašnju Hondu mnogi su s podsmjehom govorili: kad ti to rikne , tko će ti to znati popraviti 😜
 
  • Like
Reactions: Satelis
Zdravo decki, sta se radi na estradi :)
Imao sam problem (nadam se resen) sa DCT menjacem na mojoj gospodji, otkazala poslusnost.
Igranka je traja nekoliko dana, nisam citao sve stranice ove Teme unazad pa da ne dupliram ako je vec neko imao i resio problem?
Problematika je veza za saltanje menjaca iz 2 u 1 brzinu..... pricajte ako trebam pisati, fala lipa.
Ako ti nije tlaka napisi, iskreno me zanima
 
  • Like
Reactions: Satelis
E ovako, da pocnemo od pocetka. Kokice u ruke i uvlate se u fotelju, moze i uz pivu 🍺 bice poduzi post.

Desavanje je relativno skoro, isao sa drugarom na jedan djir od 550km koliko smo presli taj dan.

negde na pola puta, dok sam trazio kadar da uslikam Majdanpek


U tom klackanju kreni stani, ucini mi se da cujem kako menjac radi cudno pri prebacivanju iz 2 u 1 brzinu. Nisam bio siguran jer su kamioni prolazili pored nas, medjutim kad smo se spustili u grad menjac je zablokirao u 2 brzini.
Kazem Milosu da imam problem sa menjacem, moramo stati da vidim o cemu se radi.

Prvi zajeb, ne treba ugasiti motor na ulici jer posle nema paljenja. Dok radi, skloniti se sa ulice pa tek onda ugasiti motor, bezbednosti radi.

Desava sa da pri datom kontaktu na tabli ispise u kojoj je brzini ostao i cuje se blago kuckanje iz menjaca. To kuckanje je pokusaj da izadje iz brzine u neutral.
Pokusavam nekoliko puta okretati zadnji tocak pri datom kontaktu tako dok kucka ne bi li presao u N.... N kao N ili ti nece djole.

Milos vec razmatra opciju da zovemo slep jer 10-15min nista se ne desava.
Fora je da pustite da se makina malo ladne pa tek onda dati kontakt i okretati zadnji tocak ili gurati motor ko nema cent. stender i menjac ce odglaviti. Cim odglavi eto i paljenja.... kez, idemo gas dalje po zamisljenom.

Od Majdanpeka na Kladovo - Golubac - SD - autoban ka kuci..... nigde problema, sve salta kako treba.
Nedelja, rekoh ajd da operem i da istestiram motor tj menjac.
Ene ti ga sad, zaglavi opet i to se desava kad postigne radnu temperaturu, vruc motor.
Ladan nece kaki, vruc hoce kaki, opet isto, problem iz 2 u 1 brzinu.

Cuo se sa Nacetom (Glavni Majstor u Ovlascenom Hondinom Servisu), ponedeljak NC odlazi na dijagnozu, ostavljam i odlazim raditi.
Dijagnoza prijavljuje el. motor za menjanje brzina.
Greska se brise, resetuju svi parametri, ucenje menjaca, proba i konstatacija da je sve Ok sa gospodjom mojom.

Sreda, placam, preuzimam i gas kuci ujedno da testiram menjac.
Menjac drugacije salta nego lani to na prvu primecujem, kad se ugreje obrtaji su dosta nizi od zadatih, to ce se samo od sebe namestiti.

Sve bese dobro do pred kucu, kanda mi se uceni da se pomuci iz 2 u 1 da udje. Ne gasim, nek se dobro zagreje, skidam kacigu, sedam da probam i slusam menjac.
Nisam presao 100m, klik zaglavi opet.... pu sve ti hebem, okreci, parkiraj nek se ladi.

Nista, odglavih posle menjac, razmisljam sta dalje raditi? Dal pravac Ovlasceni servis ili na moj operacioni sto.... bese ovo drugo.

Kad je ovakav kvar, uzrok moze biti na vise strana.... el. motor, menjac, TR senzor, instalacija, napon i td.....
Hvatam se za prijavljen kvar dijagnoze, to me zanima za pocetak.

pozicioniran je na levoj strani ispod pr. lancanika


prvo - klemu skinuti pre radova


raskaciti dvopinac dzek, 3 srafa M6 ga drze, el motor koji salta brzine


prvo proveriti kontakt dzeka jer nije mali potrosac
u kombinaciji sa vibracijama pinovi/buksne mogu nagoreti, ovde to nije slucaj




Drugo sta sledi je proba na stolu i tu primecujem da ne zvuci isto u oba smera dok se okrece, cak dobije sitnu vibraciju kad vrti u levo ako se ne varam.
Takav mu je princip rada tj menja se polaritet na samom dzeku, zavisno dal salta na gore ili dole.
Meni jasno ki dan sta se zbiva jer sam mnogo anlasera, alternatora, el. motora provrteo kroz ruke iz autelektrike dok sam radio.

moze se obeliziti crtom a i ne mora, ja to po navici


ima tragova vode unutra i ako je ne bi smelo tu biti


mala biksna pravi problem, unutrasnjeg precnika 9mm, spoljnog 12 ili 13mm


kad se ode na KATALOG, tako nesto nece se moci naci nigde kod nas u slobodnoj prodaji


Ovaj el. motor neme rotaciju rotora vec se samo zakrece 1/4 ili 1/2 kruga dok radi.
To moze biti problem jer se ondak biksna ne trosi podjednako vec vise u donjem delu, postaje polako ovalna.
Cim je ovalna to znaci da se rotor polako kosi, cim se kosi to dalje znaci da dolazi do povecane otpornosti koju prati racunar i cim izadje iz tolerancije eto baga u sistemu.
Ovde to nije slucaj, mogli su staviti iglicasti ili obican lezaj umesto biksne i do problema "nikad" ne bi doslo.
Nikad namerno pod " " jer..... nikad, ne reci nikad :)

sve sam odmastio, presmirglao, ocistio, podmazao sta treba
napred je lezaj Koyo 699Z oznake dobrog stanja


nikakvu anomaliju nisam nasao na rotoru sem ovog traga toplote
za svaki slucaj odneo sam ga kod Zorana (Kukica) na proveru, sve Ok


sve sklopio pa proba na stolu pre ugradnje obavezna


Skroz druga pesma, drugi zvuk na probnom stolu, nema vibracija koje je ima pre rasklapanja i sredjivanja.
Moze montaza, ziv nisam da probam kako ce sad ponasati i dal ce glaviti menjac.
Vozio, vrteo se ko ludak po kraju, 100 lezecih ima, klikce mali kao doksa
:jee:

Neverovatno koliko tise salta brzine, posebno na dole, to tek sada cujem/primecujem.... navikne se covek s'vremenom pa i ne primeti promene.
Sad mi ostaje da pratim situaciju i da vidim kako cu doakati maloj bakarnoj biksni.

Kod mene je problem bio u bakarnoj biksni zadnjeg dekla, rasusila se za ove km koliko sam presao + prljavstina i eto problema.

E da, umalo da zaboravim sto se niskih obrtaja tice......
Nakon sto brisete, resetujete, ucite sistem putem dijagnostike...., nakon radova treba skinuti klemu, sacekati par minuta pa vratiti.
Upaliti motor i pustiti da radi u leru.
Polako ce podizati obrtaje, dodavati i oduzimati gas kako bi se step motor naterao da radi.... namesti se sam tj unormali obrtaje na leru i to je to.

ovo je kataloski broj dela tj el. motora.... kod nas kosta 280e


Eto, toliko od mene i izvinte na poduzem postu, mozda nekom pomogne kad ga snadje muka na putu.
 
svaka cast na postu.
moj dct malo grubo prebacuje iz 2 u 1 brzinu sto je prilicno neugodno na serpentinama. Sve ostalo salta ko maslo.
sto mislis, da ga resetiram?
 
Za pocetak uradi reset menjaca.

- mora imati radnu temperaturu (ukljucenje ventilatora).
- kontakt kljucem na OFF, Kill prekidac na ON
- sesti na bajk, povuci P kocnicu
- dati pun gas na rucici, palcem drzati D dugme
- dati kontakt kljucem, sacekati da se ugasi EFI lampa (check engine)
- pustiti D dugme, drzaati i dalje pun gas
- pritisnuti D-D-N-D-N, pustiti gas
- na tabli ce se pojaviti sibol D-S i blinkace ispod " - "
- upaliti motor i pustiti da radi, nista apsolutno ne dirati
- posle nekoliko sekundi (10ak) sa table trebaju nestati simboli D-S
- ugasiti motor
- upaliti motor i uraditi probnu voznju

Ende, reset gotov :)
 
Dva puta čitam post da pronađem gdje piše na koji si način piksnu (biksnu) zamijenio, ali o tome ni slova!? Jesi li novu napravio ili si negdje našao odgovarajuću i koja joj je vanjska dimenzija, 12 ili 13 mm? Ovo bi mogla biti serijska greška DCT modela i dobro je ovo znati iz tvog iskustva. Možda je čak poželjno i imati spremnu rezervnu ...
 
kad se ode na KATALOG, tako nesto nece se moci naci nigde kod nas u slobodnoj prodaji

sve sam odmastio, presmirglao, ocistio, podmazao sta treba
Kod mene je problem bio u bakarnoj biksni zadnjeg dekla, rasusila se za ove km koliko sam presao + prljavstina i eto problema.

Nisi moga naci slovo napisano jer kao sto rekoh, biksna kod nas kao sto je ova sa slike ne postoji.
Takodjer ni kod Ovlascenih se ne moze naruciti jer el. motor nije predvidjen da se servisira kao sto je recimo anlaser predvidjen gdese moze birati deo ponaosob.

Premerio sam osovinu rotora i odmah mi bi cudno izmerenih 9mm jer sve krecu od 10mm. Zbog toga nisam smeo da je vadim dok ne proverim dal cu naci negde novu odgovarajucu.
Ovako malu biksnu izvaditi iz slepe rupe da se ne napravi nikakvo ostecenje je gotovo nemoguce odraditi jer su dosta mekane u odnosu na druge materijale. Vole ulje, cak mogu i popiti (naucio me jedan stari majstor) ganc nova kad je.
Moja je dobila ciscenje i podmazivanje mascu koja je otporna na visoke temperature.

juce sam napravio duzu test voznju, 8 motora, 440km






Klikce menjac samo tako, nikakvih problema da kucnem u drvo.
Preventive radi, svako ko je presao vise od 50.000km valjalo bi da skine i sredi el. motor.
 
Čitam i nije mi jasno. Na CBR-u, lanac ima 30+ tisuća. Na X11 je na 15 000 i nije zatezan još.

Tu i tamo ga operem naftom, podmazem ga Renco sprejom.

Motori sa 140 Ks i 180 Ks. Voze se po kiši, pere se motor miniwashem, tako da mi je nejasno.

Ne shvaćam što se točno vama događa s lancima.

Da pojasnim sustinu.....

Fabricki lanac za NC je slabog kvaliteta jer agregat ima malo konja (50-55), ne traje dugo, zna da se brzo isteze, 520, ima O-ring gumice.
Slicnu da ne kazem gotovo istu sudbinu deli lanac od CB500X.
Na sve to kad dodas sprej koji lepi prasinu = jos brze doprinosi habanju lanca.

Motori od 100, 140, 180ks nose 525 ili 530 lance koji su mnogo jaci jer lanac mora pratiti ks.

kada sam radio servis na


tad sam uzeo lanac koji nema O vec X-ring, zlatni DID najaca verzija za 520 .... mnogo bolja opcija






Presao sam skoro 20.000km uz jedno dotezanje ni celih 1/4 kruga.... gotovo nista mrdnuo nije, isti nacin voznje, isto odrzavanje, nega.... sve.
Prezadovoljan sam ovim lancem, preporuka sa moje strane.

drugaru sam na X-ADV


izbacio fabriku














ubacio RK X-ring


takodje jednako dobra opcija kao DID koji sam pomenuo gore
 
Izgleda da si točno detektirao kvar.... (y) pratim neke Američke forume, kvar se pojavljuje relativno učestalo.... izgleda upravo zbog razloga koje si sam naveo! BRAVO! doduše Amerikancima je trebalo mjesec dana da utvrde da je elektromotor crkava, ali ne i zašto..... to si izgleda samo ti otkrio! :mrgreen:
Javi se u HONDU, ha ha ha .... jer oni imaju očigledno problem sa DCT mjenjačima koje će doduše otkloniti izmjenom samog elektromotora.

"Ovaj el. motor neme rotaciju rotora vec se samo zakrece 1/4 ili 1/2 kruga dok radi.
To moze biti problem jer se ondak biksna ne trosi podjednako vec vise u donjem delu, postaje polako ovalna.
Cim je ovalna to znaci da se rotor polako kosi, cim se kosi to dalje znaci da dolazi do povecane otpornosti koju prati racunar i cim izadje iz tolerancije eto baga u sistemu.
Ovde to nije slucaj, mogli su staviti iglicasti ili obican lezaj umesto biksne i do problema "nikad" ne bi doslo"

to je zapravo cijela suština problema!

I'm off: ATW by motorcycle | an AfricaTwin on the loose | Page 2
https://www.africatwinforum.com/att...6748313437938_599377658412793856_n-jpg.49341/
For 2007-2021 Honda Foreman 500 Rancher 420 Pioneer Shift Motor Control Assembly | eBay
Evo, ako imaš volje poprati.... to je to, a to je gore lik sa Africom, koji je to i poslikao....
svaka čast meštre, ili kako vi u BG kažete Alalvera majstore! :D(y)
Šteta da nisi bliže, pa da svi servisiramo kod tebe! aaaa da ti damo HR putovnicu? :unsure:
:mrgreen::mrgreen::mrgreen:
 
  • Like
Reactions: stalker and Satelis
A kome će sad ta ista Honda prodavati nove elektromotore? Tko je iskeširao 12-15 soma ojra za novi motor neće valjda cviliti za 500-600 ojra popravka nakon 60-70 tisuća km? Moraju i servisi od nečega živjeti a da nije mijenjanje ulja i filtera 😁
 
Izgleda da si točno detektirao kvar.... (y) pratim neke Američke forume, kvar se pojavljuje relativno učestalo.... izgleda upravo zbog razloga koje si sam naveo! BRAVO! doduše Amerikancima je trebalo mjesec dana da utvrde da je elektromotor crkava, ali ne i zašto..... to si izgleda samo ti otkrio! :mrgreen:
Javi se u HONDU, ha ha ha .... jer oni imaju očigledno problem sa DCT mjenjačima koje će doduše otkloniti izmjenom samog elektromotora.

Hvala!
U Ovlascenom Hondinom servisu dobio sam od jednog majstora informaciju da se el. motor ne moze otvoriti, nista videti jer je zaliven.
Drzao je u ruci drugi el.motor koji su vec zamenili nekom od musterija iz istog ili vrlo slicnog razloga.

Ja rekoh Ok, sve je moguce jer su se oni vec susreli sa time, velika i ozbiljna kuca kojoj su na dlan dostupne sve informacije.
Moj "problem" je sto nicemu ne verujem dok se licno ne uverim da je nesto zaista tako, kao sto se kaze.
Njihova informacija koju su mi rekli......nije imala smisla :)

Šteta da nisi bliže, pa da svi servisiramo kod tebe! aaaa da ti damo HR putovnicu?
Koga god put nanese na ovu stranu..... rado cu pomoci sta treba :)
_____________

Srafim od svoje 17 godine, 04.06. bice tacno 20god rada iza mene, konstantnog ucenja jer me zanima i pre svega volim to sto radim.
Kvar sam lako detektovao jer napisah lani..... mnogo anlasera, elektromotora, alternatora je proslo kroz moje ruke :)
Moze se napraviti druga biksna kod strugara ali to nije najbolje resenje, cilj je prepraviti na lezaj ;)

recimo, Metropolis400 ima ovakva 2 elektormotora samo vecih gabarita (vidi se 1 ispod leve rucke)
oba su za blokadu, 1 prednje osovine, 2 je za P zadnju kocnicu (fenseraj)


Oba elektormotora imaju neku svoju otpronost pri radu, kontorilise i prati ih racunar.
Cim se izadje iz tolerncije otpornosti, racunar vidi kao kvar (nesto negde glavi) i odmah ulaze u "safe mod".
 
  • Like
Reactions: Caljka1