E ovako, da pocnemo od pocetka. Kokice u ruke i uvlate se u fotelju, moze i uz pivu 🍺 bice poduzi post.
Desavanje je relativno skoro, isao sa drugarom na jedan djir od 550km koliko smo presli taj dan.
negde na pola puta, dok sam trazio kadar da uslikam Majdanpek
U tom klackanju kreni stani, ucini mi se da cujem kako menjac radi cudno pri prebacivanju iz 2 u 1 brzinu. Nisam bio siguran jer su kamioni prolazili pored nas, medjutim kad smo se spustili u grad menjac je zablokirao u 2 brzini.
Kazem Milosu da imam problem sa menjacem, moramo stati da vidim o cemu se radi.
Prvi zajeb, ne treba ugasiti motor na ulici jer posle nema paljenja. Dok radi, skloniti se sa ulice pa tek onda ugasiti motor, bezbednosti radi.
Desava sa da pri datom kontaktu na tabli ispise u kojoj je brzini ostao i cuje se blago kuckanje iz menjaca. To kuckanje je pokusaj da izadje iz brzine u neutral.
Pokusavam nekoliko puta okretati zadnji tocak pri datom kontaktu tako dok kucka ne bi li presao u N.... N kao N ili ti nece djole.
Milos vec razmatra opciju da zovemo slep jer 10-15min nista se ne desava.
Fora je da pustite da se makina malo ladne pa tek onda dati kontakt i okretati zadnji tocak ili gurati motor ko nema cent. stender i menjac ce odglaviti. Cim odglavi eto i paljenja.... kez, idemo gas dalje po zamisljenom.
Od Majdanpeka na Kladovo - Golubac - SD - autoban ka kuci..... nigde problema, sve salta kako treba.
Nedelja, rekoh ajd da operem i da istestiram motor tj menjac.
Ene ti ga sad, zaglavi opet i to se desava kad postigne radnu temperaturu, vruc motor.
Ladan nece kaki, vruc hoce kaki, opet isto, problem iz 2 u 1 brzinu.
Cuo se sa Nacetom (Glavni Majstor u Ovlascenom Hondinom Servisu), ponedeljak NC odlazi na dijagnozu, ostavljam i odlazim raditi.
Dijagnoza prijavljuje el. motor za menjanje brzina.
Greska se brise, resetuju svi parametri, ucenje menjaca, proba i konstatacija da je sve Ok sa gospodjom mojom.
Sreda, placam, preuzimam i gas kuci ujedno da testiram menjac.
Menjac drugacije salta nego lani to na prvu primecujem, kad se ugreje obrtaji su dosta nizi od zadatih, to ce se samo od sebe namestiti.
Sve bese dobro do pred kucu, kanda mi se uceni da se pomuci iz 2 u 1 da udje. Ne gasim, nek se dobro zagreje, skidam kacigu, sedam da probam i slusam menjac.
Nisam presao 100m, klik zaglavi opet.... pu sve ti hebem, okreci, parkiraj nek se ladi.
Nista, odglavih posle menjac, razmisljam sta dalje raditi? Dal pravac Ovlasceni servis ili na moj operacioni sto.... bese ovo drugo.
Kad je ovakav kvar, uzrok moze biti na vise strana.... el. motor, menjac, TR senzor, instalacija, napon i td.....
Hvatam se za prijavljen kvar dijagnoze, to me zanima za pocetak.
pozicioniran je na levoj strani ispod pr. lancanika
prvo - klemu skinuti pre radova
raskaciti dvopinac dzek, 3 srafa M6 ga drze, el motor koji salta brzine
prvo proveriti kontakt dzeka jer nije mali potrosac
u kombinaciji sa vibracijama pinovi/buksne mogu nagoreti, ovde to nije slucaj
Drugo sta sledi je proba na stolu i tu primecujem da ne zvuci isto u oba smera dok se okrece, cak dobije sitnu vibraciju kad vrti u levo ako se ne varam.
Takav mu je princip rada tj menja se polaritet na samom dzeku, zavisno dal salta na gore ili dole.
Meni jasno ki dan sta se zbiva jer sam mnogo anlasera, alternatora, el. motora provrteo kroz ruke iz autelektrike dok sam radio.
moze se obeliziti crtom a i ne mora, ja to po navici
ima tragova vode unutra i ako je ne bi smelo tu biti
mala biksna pravi problem, unutrasnjeg precnika 9mm, spoljnog 12 ili 13mm
kad se ode na
KATALOG, tako nesto nece se moci naci nigde kod nas u slobodnoj prodaji
Ovaj el. motor neme rotaciju rotora vec se samo zakrece 1/4 ili 1/2 kruga dok radi.
To moze biti problem jer se ondak biksna ne trosi podjednako vec vise u donjem delu, postaje polako ovalna.
Cim je ovalna to znaci da se rotor polako kosi, cim se kosi to dalje znaci da dolazi do povecane otpornosti koju prati racunar i cim izadje iz tolerancije eto baga u sistemu.
Ovde to nije slucaj, mogli su staviti iglicasti ili obican lezaj umesto biksne i do problema "nikad" ne bi doslo.
Nikad namerno pod " " jer..... nikad, ne reci nikad
sve sam odmastio, presmirglao, ocistio, podmazao sta treba
napred je lezaj Koyo 699Z oznake dobrog stanja
nikakvu anomaliju nisam nasao na rotoru sem ovog traga toplote
za svaki slucaj odneo sam ga kod Zorana (Kukica) na proveru, sve Ok
sve sklopio pa proba na stolu pre ugradnje obavezna
Skroz druga pesma, drugi zvuk na probnom stolu, nema vibracija koje je ima pre rasklapanja i sredjivanja.
Moze montaza, ziv nisam da probam kako ce sad ponasati i dal ce glaviti menjac.
Vozio, vrteo se ko ludak po kraju, 100 lezecih ima, klikce mali kao doksa
Neverovatno koliko tise salta brzine, posebno na dole, to tek sada cujem/primecujem.... navikne se covek s'vremenom pa i ne primeti promene.
Sad mi ostaje da pratim situaciju i da vidim kako cu doakati maloj bakarnoj biksni.
Kod mene je problem bio u bakarnoj biksni zadnjeg dekla, rasusila se za ove km koliko sam presao + prljavstina i eto problema.
E da, umalo da zaboravim sto se niskih obrtaja tice......
Nakon sto brisete, resetujete, ucite sistem putem dijagnostike...., nakon radova treba skinuti klemu, sacekati par minuta pa vratiti.
Upaliti motor i pustiti da radi u leru.
Polako ce podizati obrtaje, dodavati i oduzimati gas kako bi se step motor naterao da radi.... namesti se sam tj unormali obrtaje na leru i to je to.
ovo je kataloski broj dela tj el. motora.... kod nas kosta
280e
Eto, toliko od mene i izvinte na poduzem postu, mozda nekom pomogne kad ga snadje muka na putu.