Nostalgija (Tomos APN4 sa agregatom od E90 i rasplinjačem Dell'orto 24)

nije se vozio ovakav ali se vozio E-90 crveni a bjeli sic od skaja sivao snajder  :LOL:,kakva je to picolovka bila davne 81g!
 
Pa ovo i je Latasica samo bez latene zastite,ispravite me ako grijesim

Cicibanka je redizajnirana "Koza" sa plasticnim rezervarom i blatobranima
 
strasilo said:
I ja sam se ko klinac vozikao na BT-u sa E90 mašinom, karburatorom od ETZ-a (bez ler gasa) i MF-powerom ... Naravno da je tu bilo i još kojekakvog turpijanja i slično .... Motor je bio ofarban u "milka" boju sa milka naljepnicama na rezervaru .... ma ljepota jedna...  :mrgreen:

Ko nije prošao ovakve stvari, nikad od njega majstora...  :mrgreen:

sve se nešt pitam tko li je prvotno Otrovu sastavio mašinicu  :mrgreen:

dok sam gazio elektronku tamo negdje oko 1981-1982  (y)  uvijek sam imao šarafciger u džepu za malkice popravit smjesu  :mrgreen:  i nije nikada zatajio u lovu, svaka je htjela malo guzu provozati  :wink:
A i radilica sam se namjenjao, čak sam na kraju jednu cijelu napravio i to od Č.3840 obzirom da sam u strojnu obradu išao na praksu, problem je bio od čega napraviti klinjaču i tada se sjetih, od federplate, s tom sam ga radilicom i prodao i išao je još koju godinu... e da lijepa stara vremena...tako nekako je sve i počelo ozbiljnije  :?
 
mms said:
sve se nešt pitam tko li je prvotno Otrovu sastavio mašinicu  :mrgreen:

dok sam gazio elektronku tamo negdje oko 1981-1982  (y)  uvijek sam imao šarafciger u džepu za malkice popravit smjesu  :mrgreen:  i nije nikada zatajio u lovu, svaka je htjela malo guzu provozati  :wink:
A i radilica sam se namjenjao, čak sam na kraju jednu cijelu napravio i to od Č.3840 obzirom da sam u strojnu obradu išao na praksu, problem je bio od čega napraviti klinjaču i tada se sjetih, od federplate, s tom sam ga radilicom i prodao i išao je još koju godinu... e da lijepa stara vremena...tako nekako je sve i počelo ozbiljnije  :?

Djelimično si upravu ...  (y)

Samo je Otrov imao blok izljeven u Plamenu i dosjed ležaja nije bio dobroobrađen, pa je zaribavao ... i ako me sjećanje služi (jebiga, davno je bilo) mislim da je on stavio karburator sa neke 15ice.... ali za ovo ne mogu dati lijevo jaje ...  :mrgreen:

No u svakom slučaju, motorić koji je bio vrlo zapažen i od strane curica u luna parku i od strane policije jer je vozačka dozvola bila imaginarni pojam ...  :LOL:
 
eee legendarna Apn Deva popularno zvana kod nas..kada sam je prvi put vozio ..mislio sam da je to kraj svemira, da bolje ne može..lijepa vremena su to bila.. (y)
 
Da, ovo budi lijepa sjecanja...
Ja sam imal apn 7, za neupucene isti ko apn 4 ali bez onih stitnika za noge i sa puno niklovanih detalja, od prerada sam stavio radilicu od petnajstice i klip sa L karikom, isao je jako lijepo i jako dugo!
Prodao ga u bescjenje i sad mi je zao!
 
jel to ovaj motor? :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=byopZTo_N7U

http://www.youtube.com/watch?v=xnoZWip2t3k
 
Je, to su bili dani o kojima ova danjašnja mladež može samo sanjati  :mrgreen:

E90, kompresijski omjer 10.5, polirani i šireni kanali, usis 177°, preljevni 138° (barem mislim), ispuh 180°  :mrgreen:
Naravno svi uvijek redovito zagube paljenje zbog kojeg se i zvao Elektronik i stave ono platinsko, ja sam imao neko AET zlovenačko koje nije dobro radilo jer je imalo retardaciju paljenja s porastom okretaja (nekih 7°prema GMT ako me sjećanje služi).
Auspuh proračunat prema Jenningsu za max snagu na 8500 rpm, karburator od MZ-a 150, neki Bing 24 ako se sjećam. Modificirana duljina usisne grane prema rezonanciji motora (proračunu). Karb je radio OK dok je motor bio topal, kad je bio hladan malo je zafrkavao a nisam stalno htio nositi "šarafciger" po hrvatski sa sobom  :mrgreen:

Ne znam koliko prednjih lančanika sam pokidao  :mrgreen:, i finale je bilo kad je radilicu SAVIO i to na rukavcima, ubacio drugu i "sašio se" s motora pa ga prodao. Idući vlasnik se isto "sašio" s tog motora  :mrgreen:.

(y)
 
Ala brale zavrtia san se u 1986 kad san kupia novu Kozu cicibanku, latašice su već bile "out" jbg. ono ka bili stari modeli šta se više ne proizvde :mrgreen:... cicibanka smo u Splitu zvali APN 6 onu sa plastičnim blatobranima... Moja je bila noviji model sa pojačanjem rame ispod sica... pa sam turpija više usisno i manje ispušno krilo klipa sto puta pa pojačava smjesu jer se više nije mogla uštelat za normalan rad pogotovo u leru pa kemijenje oko faze, pa prištelavanje zazora na platinama, minimum nije postojao, pa klip od zika ( APN 3 M automatic) bia je lakši pa se radilica lakše i brže vrtila što je rezultiralo povećanjem snage pa rastavia kumplug i getribu za ugradit 5 brzinu, slaganje zupčanika od pomične i nepomične piramide sa lisnatim šajbama, puvalica Lipnik pa ona druga sa kolinom šta se samo montirala nije tribalo varit na spoju ka Lipnika... pa skraćivanje aupuha do iza one pregrade (prigušivača) pilanje kromirane ispušne cijevi na spoju sa auspuhom sa pirijon pa bez nje,... pilane štafne za bolje prolazit ćoše pa štipe od petera pa koso kolino za karburator Dellorto i umjesto filtera ženski hulahop na ispilanu sprej bočicu od Pipsa... 1001 kalvarija, ali svaki put uvjerenja da je ovo zadnji put sa alatom u ruci i da će ovaj put sve bit u redu ... moga bi sad o tome pisat tri dana... :) :mrgreen: :mrgreen:
 
Koji je bio original rasplinjač ?? BING  20 ili 22  . Ja sam na Crossa juniora 50 stavio Dellorto  22 umjesto BING 18 i malo sam se zajebo, kod naglog otvaranja gasa ,znalo ga zalijat pa se gušio a filter je bio mamina hulahopka preko "trube" da ne sauga prašinu. To je bilo prije 36g , jbg ko klinac još u ona vremena bil sam "sam svoj majstor" samouk , kasnije sam zamjenio sa 20 i bilo je OK. Ovaj primjerak izgleda super, svaka čast vlasniku!!! (y) (y)
 
mladen59 said:
Koji je bio original rasplinjač ?? BING  20 ili 22  . Ja sam na Crossa juniora 50 stavio Dellorto   22 umjesto BING 18 i malo sam se zajebo, kod naglog otvaranja gasa ,znalo ga zalijat pa se gušio a filter je bio mamina hulahopka preko "trube" da ne sauga prašinu. To je bilo prije 36g , jbg ko klinac još u ona vremena bil sam "sam svoj majstor" samouk , kasnije sam zamjenio sa 20 i bilo je OK. Ovaj primjerak izgleda super, svaka čast vlasniku!!! (y) (y)


Origigi je bio bing 20, a bila je i serija sa dellortom  :wink:
Imas ti jos tog juniora ima ih puno koji bi ga udomili...
 
jako lijep apn  (y)
svaka čast majstoru na trudu za uređenje i vjerujem da privlači pažnju gdje god se pojavi.
tomos je bio nepresušan izvor za razne ideje koje su se mogle realizirati na tim strojevima.
s druge strane ne bih se složio baš 100% s tvrdnjom da se stalno trebalo nešto šarafiti po njima.
to su bili super strojevi koji su se mogli voziti godinama bez ikakvih problema i mogli su prijeći ogromne količine kilometara.
problem je bio u ljudima koji su ih vozili i pokušavali od njih napraviti nešto za što oni nisu bili predviđeni. u čestim slučajevima pretjerivanja bilo je sasvim realno očekivati da će radilica trajati 2-3 dana. isto kao motor formule 1 kad ne izdrži utrku do kraja, pa nitko ne kaže: vidiš ti motori ne valjaju  :LOL:
ima još i danas divnih primjeraka tomosa koji normalno rade i ne treba ništa dirati po njima, samo su ih je sve manje i manje - nažalost
 
kad se vec prica o tomosima,evo i mog stroja kojeg san proda prije godinu ipo...

bt s masinom od CTX-a,klip 48L...nazad dunlop sportmax 110/70-17...i prednje svitlo od yuga :LOL:...sve me vuce da nabavin opet jednog (y)
 
haha ja sam si nabavio prošli tjedan jednog apenca 6 jer me pere nostalgija za šarafljenjem i tuningom.ma ima da ga nabrijem da ide bar 8 banki hahaha.imam posla na njemu ajd bok.
 
EXD9M said:
Origigi je bio bing 20, a bila je i serija sa dellortom  :wink:
Imas ti jos tog juniora ima ih puno koji bi ga udomili...
Nemam, već sam pisao o njemu u Tehnička pitanja- tema "Tomos Cros 50 junior" i bilo je upita na PP.  :LOL: 8)
 
ronny said:
haha ja sam si nabavio prošli tjedan jednog apenca 6 jer me pere nostalgija za šarafljenjem i tuningom.ma ima da ga nabrijem da ide bar 8 banki hahaha.imam posla na njemu ajd bok.


Ako trebas "tunning dijelova" SL cilindri, junior itd. javi na pp! (y)
 
EXD9M said:
Ako trebas "tunning dijelova" SL cilindri, junior itd. javi na pp! (y)
  haha prijatelju moj trenutni tuning se svodi na želju da zapali i popis djelova koji mi trebaju.kad zatrebam javim ti se (y)