Nostalgija (Tomos APN4 sa agregatom od E90 i rasplinjačem Dell'orto 24)

sisak35 said:
jako lijep apn  (y)
svaka čast majstoru na trudu za uređenje i vjerujem da privlači pažnju gdje god se pojavi.
tomos je bio nepresušan izvor za razne ideje koje su se mogle realizirati na tim strojevima.
s druge strane ne bih se složio baš 100% s tvrdnjom da se stalno trebalo nešto šarafiti po njima.
to su bili super strojevi koji su se mogli voziti godinama bez ikakvih problema i mogli su prijeći ogromne količine kilometara.
problem je bio u ljudima koji su ih vozili i pokušavali od njih napraviti nešto za što oni nisu bili predviđeni. u čestim slučajevima pretjerivanja bilo je sasvim realno očekivati da će radilica trajati 2-3 dana. isto kao motor formule 1 kad ne izdrži utrku do kraja, pa nitko ne kaže: vidiš ti motori ne valjaju  :LOL:
ima još i danas divnih primjeraka tomosa koji normalno rade i ne treba ništa dirati po njima, samo su ih je sve manje i manje - nažalost
Poštarima i pecarošima Tomos je trajao vječno.Poznata priča.Ovdje je riječ o preradama i jednom vremenu u kojem je Tomos bio dostupan i svi su htjeli da stvore od njega vozniji,jači ili brži stroj.Gotovo svi su se bavili tuningom a to je značilo i vječno mehaničarenje.Bila je parola sam svoj majstor.Nije to bilo loše vrijeme.Uostalom bile su aktuelne utrke Tomosa u nacionalnoj klasi što je svakako doprinosilo popularnosti ovih malih strojeva.


 
   
Da je ovom Tomosu ugrađena mašinka E90 lakše bi mu bilo,





Motocikli
 
jolly the roger said:
a upasavanje cilindra od vanbrodskog motora, ili radilice od mješalice?bušenje ramena radilice? :mrgreen:
vanbrodski cilindar 42 sam ja pripasao na svog atx crossa s apn mašinom, i uz Dellorto 20 fergazer motor je letio... neopisivo kak je dobro išao.
a sad recimo imam apna6 i na njega sam stavio vanbrodski i bing 21 i to nije niti sjena tom crossu, trebalo bi cilindar probušiti na 42.5...
 
danas mi je jos palo na pamet kako bi se jebava kad bi triba skidat glavu/cilindar na automaticu,pa nikad nac gedor 11 s dovoljno tankom stijenkom da moze upast među rebra,pa brusit gedor da upadne,pa kad se vraca nazad i steze onda pukne gedor jer je previse izbrusen :LOL: :LOL: :LOL:
 
:LOL: :LOL: nisi čuo za cjevaste ključeve

problem su bile i same matice, nama dostupne M7 koje su se proizvodile u ''repa'' kvaliteti
 
bob the biker said:
vanbrodski cilindar 42 sam ja pripasao na svog atx crossa s apn mašinom, i uz Dellorto 20 fergazer motor je letio... neopisivo kak je dobro išao.
a sad recimo imam apna6 i na njega sam stavio vanbrodski i bing 21 i to nije niti sjena tom crossu, trebalo bi cilindar probušiti na 42.5...
sta ti nije bilo logicnije staviti cilindar od t-15 i L 38.....na atx-a...vidjevisi da je od tvornicki imao bolcnu od 12 mm...cilindar od t-4 nije bio nikada za neke okretaje...imao je snage na manjim okretajima...i  naravno trajnost....i to je bilo sve.... :wink:
 
ma... to nije bio atx za cestu i postizanje brzine nego baš za šumu ,koja kod mene nije ravna tj. brdovita je, znači vožnja u 1. brzini .
Bio sam stavio junior cilindar gore(kopija) i taj se mučio i jednostavno stao na pola brda ,gubio snagu  nije imao hlađenja za klanje  po šumi...

E kad je stavljen 42L i vanbrodski to jednostavno nemogu opisati kako sam bio zadovoljan... imao prijenos 10-34 vukao je kamo sam poželio(mojih skromnih 95+ kg),a s prijenosom 12-34 se frend yamahom xt125x morao malo potruditi da me prestigne...
mašina je bila apn s 5 brzina
evo pile  :mrgreen:
 
moje turpijanje TLS 14 svodilo se na to da dal brusit cilindar, klip L40, spuštena glava, radilica reparirana od 15-ice (Jadranko iz Slavonije-na Jakuševcu kupil dijelove)fergazer od BT-a mislim, kosi usis, dizna za štelanje zraka, i dizna za štelanje goriva, 5 brzina...nikad ga nisam složil da ide kak spada-okretaje dobil samo nizbrdo :LOL: kad je valjda 100km/h išao...a na niskim obrtajima onaj mukli wooom kad puni gas dal  :Dpa izgubil volju bna kraju, faks, pa Zagreb i na tome stalo
sad sve to skupa stoji u vrečici (fergazer i glava) a stari se vozi na posel 1km
Znači, sad je L40 klip, fergazer od 14-ice i ide super već 5-6 godina, tu i tamo ga propušem i onda dimi ko vrag i gori ulje u auspuhu

jedno pitanje;
kak riješiti filter zraka, onaj lisnati narolani tuljac? Staviti spužvu?
Sad dobivam volju za složit ga konačno, puno bi trebalo, ha
 
imao sam i ja par e-90.najbolje sjećanje je od jedne roza na BT rami u dubrovniku(nije bio moj odabir boje) prilikom štelovanja paljenja niz lapad odvio se magnet, motor se momentalno ugasio a magnet brzinom zvuka ispred mene u kontra traku ispod jednog fiat tipa i zaustavio se u podnožju vinarije...bez poginulih :mrgreen:
ispuh je bio 186, usis 170 stupnjeva (na tom cilindru)
na slici jedan od zadnjih projekata apn 42.5 usus na karter, zadnji karburator, od brojnih, walbro 20 od motorne pile, 15000 okretaja (mjereno tahografom)
brzina nikad štopana jer su se lamele raspale prilikom prve vožnje (bille su čelične)
 
joke,moga si mi javit da si pokrenija lavinu,bas sam se nasmija.
hvala svima na pohvalama. jos ima posla oko "kolina" i prijenosa ...  :D
gusti su gusti...
 
matrix357 said:
nije se vozio ovakav ali se vozio E-90 crveni a bjeli sic od skaja sivao snajder  :LOL:,kakva je to picolovka bila davne 81g!
81.godine su u vinkovcima bile tri ovakve "verzije" APN E 90 motora..imali su ih Kanjo,Raco i ja...  ali naši su bili sa svim dijelovima E90 osim rame i rezervoara... naravno papiri su bili APN 49 ccm
moj je bio metalik srebrni sa niklovanim rezervarom,marcoki vilicama,far i satovi od E 90 ,točkovi od E90,kros volan tomaseli a također i ručke tomaseli..
imao sam i delorto 24 mm sa filterom zraka koji je imao mogučnost podešavanja otvorenosti protoka zraka... prirubnice su nam bile gumene ali konusne i motor mi je najbolje išao sa originalnim auspuhom ali bez unutarnjeg prigušivača... prijenos je bio original elektronkin a po potrebi sam stavljao i veči zadnji od 15-ice...
picolovac bez konkurencije...
 
za ovakve teme bi trebalo otvoriti novo poglavlje i napisati  MUSEUM MOTORCICLEili još bolje JUGONOSTALGIČARI. :mrgreen:
 
He,he...to su bila vremena...Ja sam imao apn petku (mašina od BT-a) sa felgama i uricama od BT-a i bio sam glavna faca u mjestu i okolici.Bio je crn sa crvenim felgama.Išao je okruglo 90 po ravnome,i mašina je bila oriđiđi sa delortom 20 koji mi je pljuvao benzin po nozi kod odvrtanja gasa  :LOL:
Onda sam ga prodao i uzeo BT sa mašinom od elektronika tj. deva kod nas. E to je išlo ko svinja  (y) ali je stalno nešto zezao pa sam vratio original mašinu i većinom sam imao problema sa magnetom koji se pomjerao (izglodao se na klinu),pa sa ključem brzina,i naravno sa zaribavanjem klipa i cilindra.U suradnji sa frendovima probavali smo širiti kanale,polirati ih,kosi usis,delorto ili bing 22 pa i 24,ovisno o veličini usisa,čak smo negdje bili nabavili papire od tomosa za friziranje za trke.Stavljala se marmita sa prigušivaćem kupljenim u Trstu, leovinci i tome slično.Redovito bježanje policiji,i odvrtanje gasa bez prigušivača po selu u noćnim satima.Bez problema sev vrtio do 12000 o/min.Bila je i jedna varijanta sa felgama od malagutija i nekom gljivom na njoj od ni manje ni više nego 130 širine.Jedva je stala u zadnji trap.A one plastične piksne što su odlazile na zadnjem trapu,pa padanja sa njega i montiranje svjetla od peglice  :LOL: To su bili dani...prljavih ruku i kidanja živaca.
 
svi smo mi morali poceti sa necim
i ja evo slazem jednog apn6 83 god
tast mi ga dao da ga slozim jedini grijeh je
sto je stajao oko 15 god da ga nitko dirnuo nije
pa sad imam brdo posla oko njega
 
zvonko situm said:
81.godine su u vinkovcima bile tri ovakve "verzije" APN E 90 motora..imali su ih Kanjo,Raco i ja...  ali naši su bili sa svim dijelovima E90 osim rame i rezervoara... naravno papiri su bili APN 49 ccm
moj je bio metalik srebrni sa niklovanim rezervarom,marcoki vilicama,far i satovi od E 90 ,točkovi od E90,kros volan tomaseli a također i ručke tomaseli..
imao sam i delorto 24 mm sa filterom zraka koji je imao mogučnost podešavanja otvorenosti protoka zraka... prirubnice su nam bile gumene ali konusne i motor mi je najbolje išao sa originalnim auspuhom ali bez unutarnjeg prigušivača... prijenos je bio original elektronkin a po potrebi sam stavljao i veči zadnji od 15-ice...
picolovac bez konkurencije...

Sjecam se jedne 80 i neke godine u Osijeku na Majskim susretima doslo je par njih tako sa elektrodama na APN ramu,mislim da su bile Kikinda table-momci su vozili po citav krug na zadnjem i preticali sve zivo na poligonu (y)
 
21 godina star sve orginal cak i gume, do jucer visija na zidu u garazi danas registriran
 
 moj junior

 i  ja   ha ha ha ha e sad nek mi neko objasni kako smo ja i prijatelj vozili se i sidili na ovom sicu
.....
Evo još malo mojih ljubimaca




Puhova prva registracija iz 63 god



a i kćer sve više oće

svi motori su sa urednim papirima .........................ima još toga ali je u izradi ---