Nova Honda Africa Twin

Slažem se, DCT na X-advu daleko bolje i mekše funkcionira nego na Africi i primjereniji je manjem momentu i snazi agregata. To se u laganoj vožnji ne manifestira ali itekako dolazi do izražaja kad ih potjeraš do granica njihovih mogućnosti.
 
DCT počinje bit zanimljiv od ride by wire, 2016 je gas na sajlu, a sa IMU je renesansa.
Vjetocatno di vozio noviju xadv, 2018 i plus.
 
Da, drugu gen X-adva i 2021. Africu Twin Adventure Sports ES sa elektronskim ovjesom i DCTom.
 
Ovaj komentar se odnosi na 2021 ATAS DCT ES.

Meni se DCT svidao po gradu (sva koncentracija ide na gluposti oko tebe a ne na zajebavanje motorom). S druge strane van grada mi nije nista puno znacilo kad sad vise manje svaki motor ima QS. Ali nije bilo niti lose iskustvo. Rekao bi neutralno.

Ali ako i pomisljate na ikakav off road po meni absolutno izbjegavati DCT. Nikako mi nije sjelo ne imati kuplung i moci instantno maknut snagu ako treba i imati preciznu kontrolu (probajte na obicnom motoru samo s gasom voziti vrlo sporo). Desilo mi se 2-3 puta da sam slucajno malo povukao ruku gasa zbog cega vec i bilo je jebeno uzasno iskustvo u tom trenutku ne imati kuplung. Nebi htio bit na nekoj planini blizu litice i slucajno se posklizne noga i ulovis se za gas i ode ti niz planinu.

Ali najgora stvar na ovom motoru je UX za vozaca. Toliko jebenih gumbica, i tako idiotsko slozen UX da doslovno kao da je netko radio tko nikad u zivotu nije sjeo na motor.

Evo sto je trebalo za prebaciti motor na off road:

- Switch to the appropriate riding mode (off road, gravel, user 1/2)
- Go to page 4 if not on it (don't have GOLD mode active? fuck you you're not changing shit)
- Enter
- Turn off ABS on the rear wheel: left, enter, WOULD YOU REALLY LIKE TO CANCEL ABS RR?, up (because it defaults to no.. thanks Honda), enter
- Turn off TC: down, hold left
- Turn off WC: down, hold left
- Turn on G mode: favorite button

I onda to sve nazad kad se vratite na cestu. Imate par puta na sat promijenu? Ako zelite da sve bude namjesteno kako treba i za cestu i za off road onde ovo iznad 5 puta u sat vremena dojadi vrlo brzo i vozite u bilo cemu i odjebete sve postavke (sto vas onda kosta jer TC/WC maknu svu snagu i na najmanjem brdu ako ima ikakvog proklizavanje i ne idete NIKAM--i najvjerojatnije padnete na nezgodnom mjestu usred brda jer ste zaboravili/nije vam se dalo drkat s ovim).

Uz to:

- Ekran treba 100 godina da se upali, i morate kliknuti ok na ekranu ili enter gumb da se makne neko glupo upozorenje koje se pokaze kad se motor upali
- Nemoguce je spremiti ABS RR (da se ugasi ABS iza) po modu
- Nemoguce je spremiti TC/WC postavke po modu, odvojene su od moda
- Nemoguce je spremiti G mode postavku
- Kad se ugasi straznji ABS dode idiotske upozorenje preko cijelog ekrana koje treba kliknuti, ili maknuti sa up+enter, jer default je no pa up promijeni na yes
- Samo gold verzija ekrana omogucava gasenje TC/WC on-the-fly (tako da ove druge verzije koje su u principu namijenjene za off road jer pokazuju manje detalja nije moguce koristit uopce ako vas je briga da mozete mijenjati TC/WC--sto je potrebno s obzirom da se ne moze spremiti s modom voznje)
- Vizir se ne moze podizati/spustati s jednom rukom nego mora s dvije... uzasna glupost koja je sigurno napravljena tako da mogu reci "nije dizajnirano da se mijenja u vozni" ali to ce naravno svi svejedno radit i tako na kraju Honda ugrozava zivote svojih kupaca nepotrebno

Honda je cak napravilja jebeni SIMULATOR za ovo govno od ekrana pa mozete vidjet uzivo kako ovo sve radi bez da imate motor:

Da sam se bar vise pozabavio s time prije nego sam kupio motor nebi ga nikad kupio. Dok god Honda radi ovakve gluposti sa UX-om Africa mi je bila zadnja Honda.

Za usporedbu na Tuareg 660:

- Jedan gumb switcha mode
- TC se moze mijenjati on-the-fly u svakom modu, i motor zapamti na koliko je individualno namjesten u SVAKOM MODU
- ABS se moze spremiti u Off Road / Individual modu (i ugasiti skroz naprijed ne samo iza)
- Ako se spremi da je TC ugasen i ABS ugasen u off road na primjer sve ostane spremljeno; tako da 1 gumb 2x da se dode iz off road u explore (citaj sport), i onda opet isto to da se vrati absolutno SVE u off road
 
  • Wow
  • Like
Reactions: Nike11 and AnteK
Za usporedbu na Tuareg 660:

- Jedan gumb switcha mode
- TC se moze mijenjati on-the-fly u svakom modu, i motor zapamti na koliko je individualno namjesten u SVAKOM MODU
- ABS se moze spremiti u Off Road / Individual modu (i ugasiti skroz naprijed ne samo iza)
- Ako se spremi da je TC ugasen i ABS ugasen u off road na primjer sve ostane spremljeno; tako da 1 gumb 2x da se dode iz off road u explore (citaj sport), i onda opet isto to da se vrati absolutno SVE u off road

Inače, kako ti je sjeo Tuareg ?
 
Ali može krepat kad se ganjaš propisno. Meni je DCT nekoliko puta zablokirao nakon žestoke vožnje, vruć bi upao u brzinu i ne bi mogao prešaltati ni višu ni nižu. Gašenje, paljenje nekoliko puta ga nije moglo prešaltati u neutral i ništa ne bi pomoglo dok ne bih pustio da se sklop ohladi.
 
  • Like
Reactions: Nike11
Sva sreća pa postoji verzija na šaltanje.
Makae se nečuje kao da će svakog trena pljunut klipnjaču
 
Inače, kako ti je sjeo Tuareg ?
Tuareg je odlican. Napisem opsirniji osvrt u njegovoj temi kad budem imao malo vremena.

S druge strane, dct ti ne može krepat u offtoadu.
Da nemoze sto je super u nekim normalnim situacijama. Ali ako slucajno stisnes gas a nisi htio nemas nikakav drugi nacin maknut snagu i letis i ti i motor. Kad se vozi pored nekih litica ili neznam cega po meni to je nepotreban rizik.
 
  • Like
Reactions: gvo
Sva sreća pa postoji verzija na šaltanje.
Makae se nečuje kao da će svakog trena pljunut klipnjaču
Postoji u teoriji. Kad sam ja pitao u Hondi jel imaju kaj bez DCT-a rekao je da nemaju i da nisu te godine ni narucivali. Ti mozes naruciti i onda cekati mjesecima motor (meni su prosle godine rekli da vise nista ne dolazi tamo u 8. mjesecu i da bi onda doslo na proljece). Ako hoces odmah bio je samo DCT na izbor.
 
Provajte onima iz američkih filmova šta voze HD prodat tu priču da je DCT prava stvar.😬
 
  • Like
Reactions: prpa and Dene
Već drugi treći put da sam naletio po internetu na ovo. Osovina uljne pumpe. 2018, navodno da je izašla novija osovina pod novim part number
FB_IMG_1666964140903.jpg
 
Mislim da je ovo pametnije odraditi prije nego riskirati havariju. Ima ih već par što sam vidio po netu
Šta si naručio već?
Ja kad gledam u online katalozima daje broj 15130-MJP-G50, a na Partzilli sam našo 15130-MJP-G51...čak je cijena dobra 53,56$
 
Šta si naručio već?
Ja kad gledam u online katalozima daje broj 15130-MJP-G50, a na Partzilli sam našo 15130-MJP-G51...čak je cijena dobra 53,56$
Nisam još ništa naručivao, samo sam zapisao ali mislim da ću u neko skorije vrijeme to naručiti i zamjeniti.
 
  • Like
Reactions: toecutter
Slazem se sa time da DCT nije za off road, nikako. Za po cesti, dusu dao.
Sta se tice offroada….tog nekog jaceg jel……svak zna svoje…..ali 250+ kg motor nije za to….moze se naravno ali moj stav je da to nije motor za to….
Plus cijena 130-150 iljda kn
Ka i GSA ili Multica PP od 200+ iljada kn
Mogu na offroad ali po meni to nije normalno
Sta se tice makadama i slicno tu naravno nema problema…..DCT ili ne
Sa druge strane DCT po gradu je milina….ATAS se vozi ka bicikla…..
Ja san u manualu i po gradu a i van grada
Tako mi pase….zapravo van grada i nema neke razlike ali ostajen u manualu tako da se “vise angaziran” a i posto san po gradu u manualu onda rukapoleti sama tj prstici🤪😂
Zajebana misicna memorija…..sidnen na Kralja pa nabijen gasa pa livon rukon ocu saltat😂😂😂😂😂

Nadalje….za sve…… voznja 10,15,30,50 km jednom sa DCT-on ne moze ti pokazat jel ti pase ili ne….
Prvo triba resetirat DCT onda vozit nekoliko dana(tjedana)da DCT “skuzi” tvoj nacin a i da se ti naucis na DCT…..

Dakle DCT da ili ne na kraju je stvar pojedinca….Africa ili ATAS su odlicni motori sa ili bez DCT-a
Medutim ja osobno ako bi isa na motor bez DCT-a ne bi nikad uzea Africu(ATAS).Razlog je cijena
U rom slucaju isa bi na puno jeftinije rjesenje u slucaju polovnog…Supertenera1200(od 2014 nadalje) ili u slucaju novog na Stroma 1050……Ima strom 1050 obicni novi ispod cekica za manje od 100 iljda kn
Ili XT za 20tak iljada kn vise ili evo sad jos malo 1050DE za slicne pare

I jos nesto onako usput😎🤪
Za sve one koji misle da je DCT za pickice
Mogu mi napravit punpin
 
  • Like
Reactions: CrispyKevin