picoda
Well-known member
Odakle je Fatamorgana?
Ne znate? Uz malo strpljenja, saznajte u nastavku.
Plan je bio Maroko, jebem ga u oko. Ostali smo kratki za koji tjedan, sto je dosta bitno da bi Maroko odvozili kako treba. Aktivirali smo plan B. Tunis. Nasa, nezasluzeno nazvana, rezervna opcija. Krenuli smo, kao i uvijek do sada, iznimno organizirani. Znali smo da idemo u Saharu, vozit se malo po pustinji. I to je to. Trajekte nismo rezervirali, plan puta nismo imali, krenuli smo tri mjeseca kasnije nego smo mislili u Maroko i tako... Ukratko, sve kako treba.
Evo par slikovitih natuknica, cisto da znate vrijedi li ostati s nama do kraja:
- nesto za ljubitelje dobre terenske voznje...
- nesto za ljubitelje dobre ceste...
- poseban odjeljak za varioce, brusace i ostale majstore...
- i za ostale, svasta pomalo...
I nemoj slike samo da gledate, ima da citate. Necu ja pisat za nista. Inace...
Krenimo redom. Jedno popodne prije petnaestak dana nazove me Ivan i kaze da su mu vratili putovnicu iz americke ambasade gdje je bila zbog vize. Mozemo sad na put. Kad idemo? Sutra. Aj dobro. Internet, provjera brodova. Idemo iz Dubrovnika za Bari pa voznja do Palerma i tamo brod za Tunis. Medjutim, provjerim jos jednom navecer i brod iz Palerma otkazan. Novi plan. Idemo za Anconu pa voznja do Civitavecchie i brod za Tunis. Tako smo i napravili. Ovaj ho-ruk stil organizacije nas je kostao na povratku. O tome kasnije.
Do Ancone morem...
Da ne propadne put do Civitavecchie idemo malo do Toskane...
Kad neznas put, pitaj...
Nisam ja majke mi...
...samo sam se naslonio.
Bjez dok ne vide...
Sienna...
Rucak i sibaj dalje...
Ivan upao u majicu...
Brod je kasnio cijelih 10 sati. Poznavajuci talijansku poslovicnu tocnost to me zaprepastilo. Svatko je kratio vrijeme na svoj nacin.
Zeus Palace, morski autobus, brod koji ne staje s plovidbom na linijama iz Italije za Tunis.
Afrika
Znaju li Tunizani hrvatski?
Znaju, znaju. Ne vjerujete? Pazi sad ovo. U Tunis smo stigli kasno navecer. Gladni i bez smjestaja. Prvo rjesavamo glad. Bez razmisljanja upali smo u prvi restoran i to pred zatvaranje. Opalili smo 4 puta kus. Sto znaci 2 kus kusa. I sladoled. I jos neke ludosti. Cijelo vrijeme imao sam otkopcanu jaknu. Doslo je vrijeme placanja. Moja jakna je jos bila otkopcana. Evidentno nezainteresirani konobar gurne mi komad papira na kojem pise 39 dinara. I nista drugo. Posto jos nismo promjenili novce pitam mogu li euri. Moze, kako da ne. Dam mu 30 eura on mi vrati 10 dinara. Tek kasnije sam skuzio da me obradio na tecaju. Al znam i zasto. Zato sto covjek zna hrvatski. Sjecate se moje otkopcane jakne. E pa nosio sam ovu majicu.
Vidite da znaju hrvatski. Da se razmemo, nije to neki novac za nase pojmove, 5-6 dinara, al je njima to dobra napojnica. Hotel smo nasli nedaleko centra. Nismo mogli bas birati u 11 navecer.
Nocni pogled iz hotela...
...i jutarnji
Al-džumhurija at-Tunisija
Na spomen Tunisa, prosjecnom Hrvatu, pred ocima se otvori slika staklenog izloga lokalne turisticke agencije, obljepljenog sarenim plakatima s natpisom Djerba, Hammanet i slicno. To i jeste ono sto cini Tunis najjacom turistickom destinacijom na Mediteranu ove godine. Iako joj, po Bajsu, za vratom dahce "Mala zemlja za veliki odmor". Medjutim, nas to ne zanima, tako da se ne cudite sto nismo bili na tim razvikanim destinacijama. Lazem, bili smo u jednom od tih resorta na brzinu u povratku. Inace, da nam je do plaze, guzve, visokih cijena i polupijanih europljana, samo bi "otvorili ponistru". Nas cilj je onaj drugi Tunis. Ako ga jos uvijek ima.
Tunis ukratko...
Tunis, mala zemlja za Africke pojmove, granici s Alzirom na zapadu i Libijom na jugoistoku. Sjever i istocni dio drzave nalaze se na Sredozemnom moru. Saharska pustinja pokriva veliki dio drzave, skoro 40 posto. Tunis upada u povjest kada su Fenicani poceli graditi postaje na njegovim obalama. Najpoznatija postaja je Kartaga osnovana 800 i neke godine prije Krista. Nakon par stoljeca Kartaga postaje velika pomorska i trgovacka sila. Rimljanima to bas nije bilo po volji. Dvije tadasnje sile krecu u rat. Bili su to poznati Punski ratovi. Rimljani su tada uz pomoc pobunjenih Berbera pobijedili Kartagu. Tada Kartaga postaje glavnim gradom Rimske provincije Afrike.Uglavnom, nakon tog doba pocinje djumbus. Bilo je na Tuniskom tlu ratova, napada, velikih osvajanja, gusara i jos mnogo toga. Nakon Turaka, koji su dugo vladali Tunisom, 1881 godine Francuzi upadaju u Tunis i preuzimaju vlast. Drzavu pod Francuskom vlasti zahvacaju velike promjene. U isto vrijeme nastaje jaka nacionalisticka stranka koja Francuzima zadaje glavobolje. Za vrijeme drugog svjetskog rata, mnoge poznate bitke vodile su se na tlu Tunisa. Neko vrijeme Tunis je bio i pod njemackom okupacijom.
Tek 1956 godine Tunis postaje nezavisna drzava. Dugo godina nakon toga drzavom je vladao predsjednik Bourguiba. Jos jedan od onih samoproglasenih dozivotnih predsjednika. Ni on se nije bas nesto proslavio. Bilo je tu raznih previranja, kriza i pobuna. Danas je Tunis jaka turisticka destinacija Mediterana. Zemlja raznolike ekonomije. Glavni sektori su poljoprivreda, industrija i turizam. Tunizana ima oko 10 milja. Vecina je Berberskog podrijetla iako se izjasnjavaju kao Arapi. Prosjecna placa im je izmedju 110 i 130 eura. Jezik je Tuniski arapski al' vecina govori i francuski. Eto, Tunis ukratko. Sve ostalo probat cemo pribliziti, uz slike, u narednim djelovima.
Odmah sibamo sto dalje na jug. Zapadnom stranom Tunisa. Posto su nas docekala 3 stupnja i kisa, odustajemo od prve zamisljene stanice, Table de Jogurtha, i nastojimo stici u Tamerzu. Ko zna put bolje od njih...
Grijane rucke su "must have" u Africi...
Juznije je vec bolja situacija. Cijelih 7 stupnjeva.
Boca nije nasa al znamo cija je...
Tamerza, nasa prva stanica...
Only for Americans...
Nasa rezidencija...
Jedini smo gosti u Tamerzi, a sudeci po dosad vidjenom i u cijelom Tunisu. Vecera u restoranu Dva lava. Zivopisno mjesto. Gazda je dao preparirati dva pustinjska lava. I to je napravljeno tako lose da sam mislio da su ovce ili neko slicno blago. Njega to nije sprijecilo da ih ponosno stavi uz vrata. Slika nazalost nemam. Zato mu je hrana odlicna. Vrhunski kus kus.
...nastavak slijedi...
Ne znate? Uz malo strpljenja, saznajte u nastavku.
Plan je bio Maroko, jebem ga u oko. Ostali smo kratki za koji tjedan, sto je dosta bitno da bi Maroko odvozili kako treba. Aktivirali smo plan B. Tunis. Nasa, nezasluzeno nazvana, rezervna opcija. Krenuli smo, kao i uvijek do sada, iznimno organizirani. Znali smo da idemo u Saharu, vozit se malo po pustinji. I to je to. Trajekte nismo rezervirali, plan puta nismo imali, krenuli smo tri mjeseca kasnije nego smo mislili u Maroko i tako... Ukratko, sve kako treba.
Evo par slikovitih natuknica, cisto da znate vrijedi li ostati s nama do kraja:
- nesto za ljubitelje dobre terenske voznje...
- nesto za ljubitelje dobre ceste...
- poseban odjeljak za varioce, brusace i ostale majstore...
- i za ostale, svasta pomalo...
I nemoj slike samo da gledate, ima da citate. Necu ja pisat za nista. Inace...
Krenimo redom. Jedno popodne prije petnaestak dana nazove me Ivan i kaze da su mu vratili putovnicu iz americke ambasade gdje je bila zbog vize. Mozemo sad na put. Kad idemo? Sutra. Aj dobro. Internet, provjera brodova. Idemo iz Dubrovnika za Bari pa voznja do Palerma i tamo brod za Tunis. Medjutim, provjerim jos jednom navecer i brod iz Palerma otkazan. Novi plan. Idemo za Anconu pa voznja do Civitavecchie i brod za Tunis. Tako smo i napravili. Ovaj ho-ruk stil organizacije nas je kostao na povratku. O tome kasnije.
Do Ancone morem...
Da ne propadne put do Civitavecchie idemo malo do Toskane...
Kad neznas put, pitaj...
Nisam ja majke mi...
...samo sam se naslonio.
Bjez dok ne vide...
Sienna...
Rucak i sibaj dalje...
Ivan upao u majicu...
Brod je kasnio cijelih 10 sati. Poznavajuci talijansku poslovicnu tocnost to me zaprepastilo. Svatko je kratio vrijeme na svoj nacin.
Zeus Palace, morski autobus, brod koji ne staje s plovidbom na linijama iz Italije za Tunis.
Afrika
Znaju li Tunizani hrvatski?
Znaju, znaju. Ne vjerujete? Pazi sad ovo. U Tunis smo stigli kasno navecer. Gladni i bez smjestaja. Prvo rjesavamo glad. Bez razmisljanja upali smo u prvi restoran i to pred zatvaranje. Opalili smo 4 puta kus. Sto znaci 2 kus kusa. I sladoled. I jos neke ludosti. Cijelo vrijeme imao sam otkopcanu jaknu. Doslo je vrijeme placanja. Moja jakna je jos bila otkopcana. Evidentno nezainteresirani konobar gurne mi komad papira na kojem pise 39 dinara. I nista drugo. Posto jos nismo promjenili novce pitam mogu li euri. Moze, kako da ne. Dam mu 30 eura on mi vrati 10 dinara. Tek kasnije sam skuzio da me obradio na tecaju. Al znam i zasto. Zato sto covjek zna hrvatski. Sjecate se moje otkopcane jakne. E pa nosio sam ovu majicu.
Vidite da znaju hrvatski. Da se razmemo, nije to neki novac za nase pojmove, 5-6 dinara, al je njima to dobra napojnica. Hotel smo nasli nedaleko centra. Nismo mogli bas birati u 11 navecer.
Nocni pogled iz hotela...
...i jutarnji
Al-džumhurija at-Tunisija
Na spomen Tunisa, prosjecnom Hrvatu, pred ocima se otvori slika staklenog izloga lokalne turisticke agencije, obljepljenog sarenim plakatima s natpisom Djerba, Hammanet i slicno. To i jeste ono sto cini Tunis najjacom turistickom destinacijom na Mediteranu ove godine. Iako joj, po Bajsu, za vratom dahce "Mala zemlja za veliki odmor". Medjutim, nas to ne zanima, tako da se ne cudite sto nismo bili na tim razvikanim destinacijama. Lazem, bili smo u jednom od tih resorta na brzinu u povratku. Inace, da nam je do plaze, guzve, visokih cijena i polupijanih europljana, samo bi "otvorili ponistru". Nas cilj je onaj drugi Tunis. Ako ga jos uvijek ima.
Tunis ukratko...
Tunis, mala zemlja za Africke pojmove, granici s Alzirom na zapadu i Libijom na jugoistoku. Sjever i istocni dio drzave nalaze se na Sredozemnom moru. Saharska pustinja pokriva veliki dio drzave, skoro 40 posto. Tunis upada u povjest kada su Fenicani poceli graditi postaje na njegovim obalama. Najpoznatija postaja je Kartaga osnovana 800 i neke godine prije Krista. Nakon par stoljeca Kartaga postaje velika pomorska i trgovacka sila. Rimljanima to bas nije bilo po volji. Dvije tadasnje sile krecu u rat. Bili su to poznati Punski ratovi. Rimljani su tada uz pomoc pobunjenih Berbera pobijedili Kartagu. Tada Kartaga postaje glavnim gradom Rimske provincije Afrike.Uglavnom, nakon tog doba pocinje djumbus. Bilo je na Tuniskom tlu ratova, napada, velikih osvajanja, gusara i jos mnogo toga. Nakon Turaka, koji su dugo vladali Tunisom, 1881 godine Francuzi upadaju u Tunis i preuzimaju vlast. Drzavu pod Francuskom vlasti zahvacaju velike promjene. U isto vrijeme nastaje jaka nacionalisticka stranka koja Francuzima zadaje glavobolje. Za vrijeme drugog svjetskog rata, mnoge poznate bitke vodile su se na tlu Tunisa. Neko vrijeme Tunis je bio i pod njemackom okupacijom.
Tek 1956 godine Tunis postaje nezavisna drzava. Dugo godina nakon toga drzavom je vladao predsjednik Bourguiba. Jos jedan od onih samoproglasenih dozivotnih predsjednika. Ni on se nije bas nesto proslavio. Bilo je tu raznih previranja, kriza i pobuna. Danas je Tunis jaka turisticka destinacija Mediterana. Zemlja raznolike ekonomije. Glavni sektori su poljoprivreda, industrija i turizam. Tunizana ima oko 10 milja. Vecina je Berberskog podrijetla iako se izjasnjavaju kao Arapi. Prosjecna placa im je izmedju 110 i 130 eura. Jezik je Tuniski arapski al' vecina govori i francuski. Eto, Tunis ukratko. Sve ostalo probat cemo pribliziti, uz slike, u narednim djelovima.
Odmah sibamo sto dalje na jug. Zapadnom stranom Tunisa. Posto su nas docekala 3 stupnja i kisa, odustajemo od prve zamisljene stanice, Table de Jogurtha, i nastojimo stici u Tamerzu. Ko zna put bolje od njih...
Grijane rucke su "must have" u Africi...
Juznije je vec bolja situacija. Cijelih 7 stupnjeva.
Boca nije nasa al znamo cija je...
Tamerza, nasa prva stanica...
Only for Americans...
Nasa rezidencija...
Jedini smo gosti u Tamerzi, a sudeci po dosad vidjenom i u cijelom Tunisu. Vecera u restoranu Dva lava. Zivopisno mjesto. Gazda je dao preparirati dva pustinjska lava. I to je napravljeno tako lose da sam mislio da su ovce ili neko slicno blago. Njega to nije sprijecilo da ih ponosno stavi uz vrata. Slika nazalost nemam. Zato mu je hrana odlicna. Vrhunski kus kus.
...nastavak slijedi...