održavanje i poboljšanje amortizera - 600rr 06 - 1.dio

aurellie said:
haha, nema beda, bude toga još  :mrgreen: Samo sam glupo postupio a to je da sam rastavio amortizer bez da sam prvo kupio ulje. Neznam ni podloške na ventilu kojih su dimenzija, ali ovako na izgled nemam ih doma, pa će trebat čekat nekog donatora (kao za vilice, kad sam od jednog dobrog čovjeka dobio 8 ventila i 100+ raznih podloški  (y) )

ako ti je ovo štivo zanimljivo, svakako baci oko na
http://www.motori.hr/forum/index.php/topic,114412.0.html
( samo sad gledam baš, slike iz topica su nestale???  :( :( :( :( )

Mrtva ti je tema o ovjesu  :mrgreen: oživio sam ju pa malo update-aj nešta novo tamo  :wink:  (y)
 
aurellie said:
tko to ne preporuča? Što je Hondin amortizer bolji od Ohlinsa kojeg treba servisirat svako 8 tisuća km? U njemu je čarobljno ulje i komponente koje ne propadaju s vremenom?
hondin service manual(honda vtr sp 1). Prednji ovjes se moze otvarati...servisirati...dijelove mijenjati..ali zadnji amortizer ne. Opisuje se samo skidanje i ponovna ugradnja...nema otvaranja istog. Naravno da se sve moze otvoriti....i cijenim tvoj entuzijazam....da me ne shvatis krivo.... :wink: medjutim pitanje je sta ce biti iz tog amortizera kad se ponovo slozi... :?
 
U servisnom priručniku(484 stranice) koji imam za DUCATI 916/748 na 10 stranica je slikama i pismom opisana kompletna reparacija i izmjena ulja u stražnjem SHOWA amortizeru.
Nažalost, na mom SPS-u je Ohlins  :wink:
 
Vjerujem da nije problem nabaviti za ohlinsa manual  :wink:
 
M900 said:
U servisnom priručniku(484 stranice) koji imam za DUCATI 916/748 na 10 stranica je slikama i pismom opisana kompletna reparacija i izmjena ulja u stražnjem SHOWA amortizeru.
Nažalost, na mom SPS-u je Ohlins  :wink:

Baš mi te žao  :mrgreen:
 
M900 said:
U servisnom priručniku(484 stranice) koji imam za DUCATI 916/748 na 10 stranica je slikama i pismom opisana kompletna reparacija i izmjena ulja u stražnjem SHOWA amortizeru.
Nažalost, na mom SPS-u je Ohlins  :wink:

M900, molim te možeš li pogledat u tom manualu na koji tlak treba "napuhat" amortizer, kao ima taj podatak. Ja sam stavio manometar i ništa mi nije pobjeglo i napuhao je 2.5 bar. A siguran sam da unutra mora bit puno, puno veći tlak  :?
 
aurellie said:
M900, molim te možeš li pogledat u tom manualu na koji tlak treba "napuhat" amortizer, kao ima taj podatak. Ja sam stavio manometar i ništa mi nije pobjeglo i napuhao je 2.5 bar. A siguran sam da unutra mora bit puno, puno veći tlak  :?
 
Hm... ovo što je M900 okačio kaže :" ..up to 10 kg/cm na kvadrat." E sad kako to protumačit... mislim da je to do max 10 bar-a, a koliko je zapravo potrebno?  :misli: ti si izmjerio 2,5 bara, velika razlika ako je falilo 7,5 bara u amortizeru...

EDIT:

što se crnog "balona" tiće ja bi vratio stari, stlačio ga na jedno 3-5 bara i pratio dan dva. ako ne pušta vozi s ugradnjom ako pušta onda  :misli: gdje po drugi...  :neznam:
 
Joy Rider said:
Hm... ovo što je M900 okačio kaže :" ..up to 10 kg/cm na kvadrat." E sad kako to protumačit... mislim da je to do max 10 bar-a, a koliko je zapravo potrebno?  :misli: ti si izmjerio 2,5 bara, velika razlika ako je falilo 7,5 bara u amortizeru...
jeste, 142 psi dođe 9,79 bara




pratim temu  :wink:

i imam jedno možda offtopic pitanje. Naime jednom prilikom je iskočio onaj crni poklopac sa pikse uz popriličan zvuk. Zbog čega je to došlo? prelazila sam preko manje grabe dok je iskočio(ako to ima veze)
 
lili said:
jeste, 142 psi dođe 9,79 bara




pratim temu  :wink:

i imam jedno možda offtopic pitanje. Naime jednom prilikom je iskočio onaj crni poklopac sa pikse uz popriličan zvuk. Zbog čega je to došlo? prelazila sam preko manje grabe dok je iskočio(ako to ima veze)

pretpostavljam da ti je popustio ventil mjehura (bladder) i prenabio pritisak u prostor između njega i poklopca i to je reultiralo kako si opisala...

EDIT:

svakako bi trebalo prekontrolirat tlak u amortizeru..

kad nađemo točan podatak  :mrgreen:
 
Joy Rider said:
pretpostavljam da ti je popustio ventil mjehura (bladder) i prenabio pritisak u prostor između njega i poklopca i to je reultiralo kako si opisala...
ja sam isto pomislila da je uzrok tlak,al su mi govorili,ma nema šanse, to je nemoguće....al nije mogao sam od sebe... samo je bilo zeznuto vratit poklopac  :mrgreen: mislim da i dan danas stoji lagano nakoso u piksi  :mrgreen:


ok,hvala na odgovoru, čekamo razvoj priče glavne teme  :wink:
 
Načekat ćeš se, vjerovala ili ne, sutra idem na put biciklom od 40km  :? (kondicija mi je 0) i ako to izdržim za vikend idemo bicama u orebić
 
aurellie said:
Načekat ćeš se, vjerovala ili ne, sutra idem na put biciklom od 40km  :? (kondicija mi je 0) i ako to izdržim za vikend idemo bicama u orebić

Sretan put.  (y)
 
aurellie said:
Načekat ćeš se, vjerovala ili ne, sutra idem na put biciklom od 40km  :? (kondicija mi je 0) i ako to izdržim za vikend idemo bicama u orebić
ako je po ravnom, pis of kejk  (y)  :mrgreen:

sretno  :wink:
 
kad budeš sklapao amortizer, ako je moguće probaj ga napunit dušikom umjesto zrakom (y)

@bmw - u svakom priručniku, za one stvari koje ne trebaju bit održavane na redovnim servisnim intervalima, piše da se otvore "na vlastitu odgovornost" , pogotovo ako su pod tlakom kao večina amortizera današnjice :wink:
 
jolly the roger said:
kad budeš sklapao amortizer, ako je moguće probaj ga napunit dušikom umjesto zrakom (y)

@bmw - u svakom priručniku, za one stvari koje ne trebaju bit održavane na redovnim servisnim intervalima, piše da se otvore "na vlastitu odgovornost" , pogotovo ako su pod tlakom kao večina amortizera današnjice :wink:
to znam....radi se tu o drugim stvarima....zadnji amortizer radi pod puno vecim opterecenjima nego prednja vilica...sama rijec kaze "mono amortizer" dakle jedan jedini koji nosi veci teret...trpi veca opterecenja...a njegova pozicija u vecini slucajeva je blizu bloka masine....a kod V masina cesto je u blizini ispusnih grana...Konstruiran je i punjen dusikom upravo da bi bio postojaniji na vecim temperaturama....i njegovo rastavljanje je kompleksnije nego je to odrzavanje prednje vilice koja ne rabi dusik pod visokim pritiskom(klasicna usd vilica npr)...Postoji razlog ako tvornica u svom prirucniku nije predvidjela otvaranje i servisiranje tog amortizera. Upravo se i radi o tome "na vlastitu odgovornost" jer je pitanje sta mozemo ocekivati od takvog amortizera kad ga mi "laici" bez specijalnog alata za rastavljanje...i punjenje....otvorimo...i ponovno zatvorimo.. :wink:
 
Može on radit i bez tlaka, za cestovne potrebe sasvim dobro. Čak i bolje od nerastavljenog amortizera starog 5+ godina. A drugo, nikakav specijalni alat osim hidrauličke prese ne treba. Ako imas presu, rastavlja se CIJELI za 30 minuta, i to 30 jer nisam znao kako su spojene neke stvari - iduci put mislim da bih ga rastavio za 5-10 minuta. Toliko je stvar jednostavna, pa gle zadnju sliku ima sve zajedno manje od10 djelova. Ovako izgledaju potpuno rastavljene vilice, što je kompleksnije?  :misli:

 
hm....stvarcica koja je u stanju drzati pritisak od skoro 10 bar-a nebih mogao drugacije nazvati nego kompleksnom...u stvari...to je kao da imas tempiranu bombu ispod guzice.....a prednja vilica...kao svaka druga...tako slicno izgleda i vilica od apn 4  kad je rastavis u sastavne dijelove.... (y)
 
bmw m 5 said:
to znam....radi se tu o drugim stvarima....zadnji amortizer radi pod puno vecim opterecenjima nego prednja vilica...sama rijec kaze "mono amortizer" dakle jedan jedini koji nosi veci teret...trpi veca opterecenja...a njegova pozicija u vecini slucajeva je blizu bloka masine....a kod V masina cesto je u blizini ispusnih grana...Konstruiran je i punjen dusikom upravo da bi bio postojaniji na vecim temperaturama....i njegovo rastavljanje je kompleksnije nego je to odrzavanje prednje vilice koja ne rabi dusik pod visokim pritiskom(klasicna usd vilica npr)...Postoji razlog ako tvornica u svom prirucniku nije predvidjela otvaranje i servisiranje tog amortizera. Upravo se i radi o tome "na vlastitu odgovornost" jer je pitanje sta mozemo ocekivati od takvog amortizera kad ga mi "laici" bez specijalnog alata za rastavljanje...i punjenje....otvorimo...i ponovno zatvorimo.. :wink:
dušik nije unutra radi topline, nego zato da ulje ne oksidira uslijed prisustva kisika (kad bi bio napunjen zrakom) :wink:
a amortizer mislim da čak i nije više opterećen od vilice, jer je prednji kotač "naletni" a stražnji nije (makar, čisto statički gledano, amortizer je opterećeniji jer mu je krak na trapu manji od kraka stražnje osovine)