pegaso 650 - 2000 god - pitanja

zwer_1982

Member
Planiram sam mijenjat ulje na pegasu 650, 2000 - ta godina. Odvezal bi ga u servis ali financije ne dopuštaju  jel...
Da se razumijemo nisam neki antitalent za mehaniku, dosta se razumijem i dosta stvari znam sam napravit jer stalno šerafam po nečem.
Nemam niti ovdje nekih problema jedino me malo buni dvostruki smještaj ulja ( rezervoar kod volana i u motoru) jer su sve mašine po kojima sam šerafal imale samo ulje u motoru i cijeli posal oko ispusta ulja bi se svodil na ispuštanje ulja iz kartera.

Našal sam jedan link u kojem je sve skupa dosta dobro objašnjeno međutim ako ima neki link sa slikama bio bi jako zahvalan da ga netko stavi.
http://www.apriliaforum.com/techtips/650/oilchange.htm

1. Warm engine for at least 10 minutes or 10 miles. Place vehicle on center stand.

2. Remove lower plastic skid plate to gain access to engine oil drain plug.

3. Place oil catch pan under the engine and remove the oil drain plug. Inspect drain plug gasket for nicks, replace as necessary. The drain plug is located on the bottom of the engine case.

4. Allow all the oil to drain out.

5. Just behind the front wheel is a secondary oil drain plug. This plug drains the oil tank since this is a dry sump oiling system.  It looks like a spigot attached to the frame.  Use caution here! The oil comes out hard and fast, and will completely soak the back of your front tire with oil.  Hold the drain pan up to the spigot to catch the oil. Allow all this oil to drain.

6. Remove oil filter cover by removing two 5mm head Allen bolts.  The filter cover is located on the right side of the motorcycle just forward and above the countershaft sprocket cover.

7. Pull out filter and replace with new filter. Replace cover and tighten the two bolts.

8. Replace both drain plugs and tighten.  The engine oil drain plug should be 28.9 ft-lb tight and the frame mounted oil tank spigot drain plug should be tightened to 15.9 ft-lb.

9. Pour about 1.69 Qts (1.6L) of clean new motor oil into the oil fill/dipstick located just in front of the gas tank.

10. Start the engine and let idle for one minute.

11. Add an additional 0.63 Qts (0.6L) of oil.

12. Start bike and let fully warm up. Ride the bike 5-10 miles.

13. Recheck oil level, fill as necessary.

14. Dispose of used engine oil and filter properly.
 
nije niš komplicirano, ispustiš ulje na šarafiću sa prednje strane rame, odmah ispod kilera i onda na šarafu ispod motora. odšarafiš dva imbus šarafića sa filtera ulja, primineiš filter i sve ponovno sastaviš. uliješ ulje kroz čep na rami, al ti najveroajtnije ne bu stalo odmah sve, zapališ motor na kratko da ventil propusti ulje i nakon toga natočiš ostatak. to ti je ovak u grubo, ak ne treba nekaj detaljnije delat i bilo bi poželjno promijenit one bakrene podloške da ne propusti ulje kad zašarafiš šarafe za ispust.
 
biso1 said:
nije niš komplicirano, ispustiš ulje na šarafiću sa prednje strane rame, odmah ispod kilera i onda na šarafu ispod motora. odšarafiš dva imbus šarafića sa filtera ulja, primineiš filter i sve ponovno sastaviš. uliješ ulje kroz čep na rami, al ti najveroajtnije ne bu stalo odmah sve, zapališ motor na kratko da ventil propusti ulje i nakon toga natočiš ostatak. to ti je ovak u grubo, ak ne treba nekaj detaljnije delat i bilo bi poželjno promijenit one bakrene podloške da ne propusti ulje kad zašarafiš šarafe za ispust.
Šta će minjat ulje ako će na kraju zapalit motor.  :LOL:
NHF (y)
 
biso1 said:
nije niš komplicirano, ispustiš ulje na šarafiću sa prednje strane rame, odmah ispod kilera i onda na šarafu ispod motora. odšarafiš dva imbus šarafića sa filtera ulja, primineiš filter i sve ponovno sastaviš. uliješ ulje kroz čep na rami, al ti najveroajtnije ne bu stalo odmah sve, zapališ motor na kratko da ventil propusti ulje i nakon toga natočiš ostatak. to ti je ovak u grubo, ak ne treba nekaj detaljnije delat i bilo bi poželjno promijenit one bakrene podloške da ne propusti ulje kad zašarafiš šarafe za ispust.

thx

u pravilu imam običaj uvijek stavljat nove bakrene podloške di god mijenjam ulje ;) (auto traktor, freza....)

thx na savjetu

@ Zubakis: thx na manualu :)
 
još nešto, može preporuka ulja?

Negdje sam čital da ide polusintetika 10-50W, kak sam trenutno u financijskoj stisci a motor nemogu doma gledat i ne vozit se, jel mogu stavit kao privremeno rješenje neko 10w-40 ulje tipa shell ?
 
Preporuka je 15w50 ulje
 
zwer_1982 said:
sad više ništa neznam, koje ulje ide na kraju?

prati  ...........

DaRRth Vader said:
  (y)  To je preporuka za uništiti spojku anlasera  :mrgreen:

5W 40 je ulje za Rotaxa

serviser zna  (y)
 
zwer_1982 said:
sad više ništa neznam, koje ulje ide na kraju?
U manualu piše 5W-40 pa sad gledam i ja šta pišete 10W-40 ili 15W-40.
S obzirom da je DaRRth Vader alfa i omega za Apriliu ja tu nemam šta nadodat. Slušaj čovika i nečeš falit.  (y)
 
OK
sa savjetina priznetih servisera nemam dilema, znači 5-40 ide unutra.

Nego da li je jako bitno da to bude neko moto ulje ili može i neko brand auto ulje - imam doma mobil i castrol 5-40 za auto?
 
zwer_1982 said:
OK
sa savjetina priznetih servisera nemam dilema, znači 5-40 ide unutra.

Nego da li je jako bitno da to bude neko moto ulje ili može i neko brand auto ulje - imam doma mobil i castrol 5-40 za auto?
A prijatelju ti bi najradije da ti mi rečemo da može sojino ulje, pa da ga možeš doma maznit iz kuhinje.  :LOL: :LOL:
To je 2,2 litre ulja. Kupi kako triba ili ne vozi.
 
Zubakis said:
A prijatelju ti bi najradije da ti mi rečemo da može sojino ulje, pa da ga možeš doma maznit iz kuhinje.  :LOL: :LOL:
To je 2,2 litre ulja. Kupi kako triba ili ne vozi.
Ok, kupujem po prepuruci, nema potrebe za podje.......
 
DaRRth Vader said:
  (y)   To je preporuka za uništiti spojku anlasera  :mrgreen:

5W 40 je ulje za Rotaxa

Buš kada navratiš onda Akiu istrljao uši  :mrgreen: mene su ismijali ,a radio sam sa Rotaxom i ZNAM da je 5w kod njih ZAKON ali eto AKI je kriv sunce mu 
 
Makki said:
Buš kada navratiš onda Akiu istrljao uši  :mrgreen: mene su ismijali ,a radio sam sa Rotaxom i ZNAM da je 5w kod njih ZAKON ali eto AKI je kriv sunce mu 
ne dirajte mi AKIJA  :wink: :box: :box: :box:
 
hAHAHAHA znači pod tvojom je zaštitom, zato je tak bahat od kas si mu bliže  :LOL:
 
evo motor je konačno doma.

Danas pokupim ulje i filtere i mijenjam. Neki motul 5w-40 4T je u igri. Jel to to?

Nego imam pitanje, prokužio sam da mi na ležaju volana ima malo lufta, na koji način se doteže ležaj?

Sljedeće: Kod gašenja dosta se čuje onaj povratni metalni udarac, bojim se da bude i bendix trebalo uskoro slagat. Može preporuka člana ili majstora da mi to pogleda pa da saniram ili spriječim veliki trošak ako nije već pre kasno?