piksiranje cilindara na dvotaktnim motorima

DaRRth Vader

Active member
U zadnje vrijeme vidim puno motora na kojima je nikasilni alu cilindar piksiran košuljicom pa me zanimaju iskustva vlasnika, pouzdanost, i razlika u performansama. Tu se poanjviše radi o dvotaktnim cvajerima...Ja o tome imam svoje mišljenje i sa mehaničasrke i sa alatničarske strane, no da čujemo vozače...
 
ja sam imao na dvije kante ... osjetan pad snage i smanjenje broja obrtaja...


ustvari, gotovo sve je lošije osim izuzetno jeftinije cijene ...  :LOL: :LOL:
 
imam ja piksu na svom rs-u, po riječima prošlog vlasnika napravljena je u zagrebu, katastrofa napravljeno  :palacdolje: majstora ima svakakvih i odrade to svakak, od neravnog vrha cilindra, loše obrađenih rubova kanala pa do pomicanja pikse u cilindru, al neke sitnice koje sam ja primjetil uspoređivajući rs sa nikasilom i moj rs :
1. moj rs se dulje grije, ima termostat :)
2. dulje se hladi, puno dulje
3. postoji razlika u snazi al nije tolko osjetno kod mene jer je polini pa se tu krpam malo  :mrgreen:
4. problemi s dihtanjem glave, tj. gumicom na glavi, "majstori" odrade piksu i to je to, dalje ih nije briga
5. zbog spomenutih "majstora" imal sam poprilične muke jer sam doslovno lovil piksu po cilindru  :palacdolje:
svakak sam za nikasil, istina je da treba malo dulje pričekat da se riješi i malo je skuplji al je u krajnosti isplativiji  (y)
 
za starije motore...sa zracnim hladjenjem..moze se i piksiranjem rijesiti problem...ali za sve ostalo..samo nikalsil...trajniji je...termicki stabilniji...podnosi manje postotke mijesanja ulja ...daje vise snage...te su zaribavanja radi lose uparenog klipa sa cilindrom...minimalne...odrzavanje masine sa nikalsil cilindrom je je jednostavnije...po potrebi..istorsenost cilindra se kompezira vecim klipovima...(pod uvijetom da nije zaribao...ili da fale komadi nikalsila)... (y)
 
bmw m 5 said:
za starije motore...sa zracnim hladjenjem..moze se i piksiranjem rijesiti problem...ali za sve ostalo..samo nikalsil...trajniji je...termicki stabilniji...podnosi manje postotke mijesanja ulja ...daje vise snage...te su zaribavanja radi lose uparenog klipa sa cilindrom...minimalne...odrzavanje masine sa nikalsil cilindrom je je jednostavnije...po potrebi..istorsenost cilindra se kompezira vecim klipovima...(pod uvijetom da nije zaribao...ili da fale komadi nikalsila)... (y)
znam ja to sve, ali tražim vlasnike koji ponosno svoje motore prodaju sa tim da je cilindar ko curica, piksiran kod XY i to je bomba  :mrgreen:
iskustva kao rukakc-ova  ;)
 
DaRRth Vader said:
znam ja to sve, ali tražim vlasnike koji ponosno svoje motore prodaju sa tim da je cilindar ko curica, piksiran kod XY i to je bomba  :mrgreen:
iskustva kao rukakc-ova  ;)
ha...nece ti to nitko priznati...dok ti ne ribne u nekom zavoju...pa ces onda znati.... :mrgreen:
svi oni tvrde da je na motoru sve original...i da je bez greske...a kad se desi sranje onda dolazi spika: "nemam pojima...takvog sam ga kupio od tipa".... :LOL:
 
Ja sam nekad davno dobil vrlo povoljno neku cagivu kojoj je trebalo radit cilindar. Naravno zad nisam ni znal za nekakve nikasil cilindre, ja uredno cilindar na brusenje i piksiranje, kad veli gazda da on to nebu delal, neg nek si nabavim drugi cilindar. Nakon tog ki covijek ukratko to objasnil i reko da on nece na sebe preuzet takvu brigu. Naravno nakon toga nis od cagive, cilindar se nikak ni mogo nabavit.
 
DaRRth Vader said:
U zadnje vrijeme vidim puno motora na kojima je nikasilni alu cilindar piksiran košuljicom pa me zanimaju iskustva vlasnika, pouzdanost, i razlika u performansama. Tu se poanjviše radi o dvotaktnim cvajerima...Ja o tome imam svoje mišljenje i sa mehaničasrke i sa alatničarske strane, no da čujemo vozače...

A kak to šljaka s četverotaktnim cvajerima....mislim pikse i to......?

:mrgreen: :mrgreen:

M.
 
makazica said:
A kak to šljaka s četverotaktnim cvajerima....mislim pikse i to......?

:mrgreen: :mrgreen:

M.
e to ne znam ni ja  :shock:    tipfeler  :mrgreen:
 
meni je piksiran KR, KX i aprilia tuareg...u pravilu ako hoćeš performanse približne ko i na nikasiliranim cilindrima tolerancije cilindar-klip
su veće u toj mjeri da se MORA čut klapanje klipa u radu motora...problem se javlja kod dužeg 'rastezanja' 5. i 6. brzine kod cestovnih motora kada redovno klip hoće blokirat pa gas treba iskustveno 'dozirat' :mrgreen:

drugi par opanaka je to da majstori ,ako i znaju posao što se tiče tolerancija i paraleliteta, zajebu visine kanala jer ih probiju po visini protokarenog cilindra a to bude prenisko i neuredno pa uvijek treba tražiti da kanale uopće ne probije nego to uradiš sam

treća stvar je dali će nanos na prstenima biti kompatibilan s gizom :LOL:
 
yatasaki said:
meni je piksiran KR, KX i aprilia tuareg...u pravilu ako hoćeš performanse približne ko i na nikasiliranim cilindrima tolerancije cilindar-klip
su veće u toj mjeri da se MORA čut klapanje klipa u radu motora...problem se javlja kod dužeg 'rastezanja' 5. i 6. brzine kod cestovnih motora kada redovno klip hoće blokirat pa gas treba iskustveno 'dozirat' :mrgreen:

drugi par opanaka je to da majstori ,ako i znaju posao što se tiče tolerancija i paraleliteta, zajebu visine kanala jer ih probiju po visini protokarenog cilindra a to bude prenisko i neuredno pa uvijek treba tražiti da kanale uopće ne probije nego to uradiš sam

treća stvar je dali će nanos na prstenima biti kompatibilan s gizom :LOL:

(y) još ako je malo siromašnija smjesa eto veselja, uh doživio to, nije lijepo kad cvikne na 160  :mrgreen:
Koju toleranciju preporučuješ? jel dosta 0,06?
Kod mene je bio problem šetanje pikse gore-dolje + tolerancija, a radio jedan renomirani majstor  :palacdolje:
Jedino su kanali bili odlično pogodjeni i malo dignuti čak, ispuh za 2,5mm preljevni za 1mm, uglavnom jači je bio nego serijski (zbog kanala naravno)
 
Ja vam mogu reći da sam stavio piksu na 4t mašinu 450ccm i ja osobno nisam osjetio nikakve gubitke da je motor slabije išao ili da se više grijao mašina bez otvaranja je izdržala 200 rh
 
rudakc said:
i riješio to na koji način? samo nemoj napisat promjenom cilindra/pikse  :mrgreen:

(y) upravo tako, govorili su mi da to zalijepim, zabušim itd, ma alu se brže širi od pikse i moš ga j.... drži jedno vrijeme i onda popusti.
sad sam radim piksu, koja ima deblji "šešir" tako da nemože šetati i u plusu je 0.2mm u odnosu na cilindar, probao tako na par skutera i ok je. Vidjet ćemo šta će Aprilia reći  :mrgreen:
 
Uuuu koliko razlicitih tema :mrgreen:


No krenimo redom. Kad se nikasil oguli, oljusti, nema druge nego piksica. Teoreticari ce reci nije istina, moze se nikasilirati ali to je radio samo neki manijak na tomosu i kostalo ga vise nego drugi cilindar ( htio imati bas taj klip uz izuzetan cilindar )
I odgovor na temu. Za par dana napravim to, sve poslikam i kazem iz prve ruke iskustva ;)
 
Sip said:
Uuuu koliko razlicitih tema :mrgreen:


No krenimo redom. Kad se nikasil oguli, oljusti, nema druge nego piksica. Teoreticari ce reci nije istina, moze se nikasilirati ali to je radio samo neki manijak na tomosu i kostalo ga vise nego drugi cilindar ( htio imati bas taj klip uz izuzetan cilindar )
I odgovor na temu. Za par dana napravim to, sve poslikam i kazem iz prve ruke iskustva ;)

(y) može onda par brzopoteznih:
Koji materijal ćeš koristiti čelik ili gus i gdje ga nabaviš?
Koju toleranciju preporučuješ za lijevani klip? (npr polini)
Koliko će piksa bit "starija" od cilindra, jel puno 0.2mm jel dosta 0.1mm?
 
wand said:
(y) može onda par brzopoteznih:
Koji materijal ćeš koristiti čelik ili gus i gdje ga nabaviš?
Koju toleranciju preporučuješ za lijevani klip? (npr polini)
Koliko će piksa bit "starija" od cilindra, jel puno 0.2mm jel dosta 0.1mm?
Postupak je sljedeci. Piksa sa ebaya, pojma nemam kakva ( kakva stigne  ;) ) kad piksa dodje cilindar izbusiti na mjeru. Ubaciti i gas :mrgreen:
Piksica bi trebala imati zarez i gornji rub, koji nikakvo setanje ne dozvoljava ;)