Pločica čepa kartera

Nekad promijenim a nekad ne. Tako sam radio i sa automobilima i nikad mi ni kap ulja nije procurila na tom mjestu. Kad se prvi put dogodi da mi procijedi ulje onda ću mijenjati svaku izmjenu.
Meni piše da ide ona ''napuhana'', što se stiskanjem deformira ali ja ju nigdje nisam našao za kupiti pa sam stavio običnu aluminijsku. Tu što se deformira bih mijenjao svaki puta, sa njom ne bih riskirao puštanje ulja.
 
Nije ju nužno promijeniti svaki put ,ali budući da se ulje mijenja i šaraf odšarafljuje iz kadice ulja 17 puta godišnje onda je to poveći trošak pa onda ne treba.😊😊
 
Nekad promijenim a nekad ne. Tako sam radio i sa automobilima i nikad mi ni kap ulja nije procurila na tom mjestu. Kad se prvi put dogodi da mi procijedi ulje onda ću mijenjati svaku izmjenu.
Meni piše da ide ona ''napuhana'', što se stiskanjem deformira ali ja ju nigdje nisam našao za kupiti pa sam stavio običnu aluminijsku. Tu što se deformira bih mijenjao svaki puta, sa njom ne bih riskirao puštanje ulja.

Pa i aluminijska se deformira i to je razlog zasto se nova (mekanija i deblja) stavlja, tako se "garantira" da ce uz propisani moment stezanja serafa brtvit kako treba - nesto slicno kao i svjecice - moment stezanja vrijedi za nove, a ne one koje se vade i vracaju iako najcesce sve bude OK. Bakrene su nesto tvrdje, a kako je navedeno, zagrijavanjem do usijanja se bakar kemijski vraca u mekano stanje i moze se koristit visestruko jer se stezanjem na ispravni moment ponovo deformira kako treba. Kod aluminija to nije slucaj, odnosno, taj postupak je puno kompliciraniji (iako ne i nemoguc, al cemu?)

Ono sto je meni sa Kawasakijem (vecina modela koristi iste alu podloske pa tako i Z750 i Z900 koje vozim zadnjih 10+ godina) je dimenzija koja je tesko nabavljiva, a da nije OEM, ali, nasao sam prije par godina da Athena prepakirava OEM podloske i prodaje za barem upola cijene, ako ne i jeftinije, a na deklaraciji je OEM broj i zapravo se radi o OEM podloskama. Motormanija je ducan gdje kupujem (sve to ide iz istih skladista kao i npr Njemacki BTS), nema ih uvijek na stanju, ali kad se pojave, a ja na rezervi (2-3 komada), kupim 2 paketa po 5 komada- godisnje ih potrosim cca 4.


Btw, englesko govorno podrucje za te podloske koristi izraz "crush washer" i to je prilicno dobra definicija sto su zapravo podloske serafa za ispustanje ulja na karteru - svojom deformacijom zabrtve, a jednom deformirane i stlacene stezanjem, nema garancije da ce brtvit i dalje iako najcesce brtve sasvim OK. Nek jednom bude problema sa slinjenjem, ajd ti zamijeni brtvu bez da ispustis ulje. OK, mozes ga ponovo nalit, ali prvo ispustit u cistu posudu, poslije nekako pretocit nazad u motor..... Fala ne, stavim novu podlosku i prst u uho. Zadnja stvar na motoru gdje cu skrtarit jer je cijena smijesna. Sto ne znaci da nebi koristio staru podlosku kad nebi imao novu, ali, ne dovedem se u tu situaciju jer pazim da imam i zalihe ulja, filtera, i podloski.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: JureR
A nitko ne pise na koliko treba stisnut, vecina stisne ko sivonja 😆

Ja uvijek na 29Nm kako je propisano za moj motor. Bome i filter ulja ne stezem rukama nego kljucem na 17Nm po manualu sto je u praksi vise nego bi mogao rukama. Nikad problema (a i zasto bi ga bilo kad tvornica tak navodi)? :) Jedino sto sam skuzio na 3 Kawasakija koja sam imao je da je tvornicki filter ulja stegnut puno preko mjere i sretno onima koji nemaju dobar alat za skidanje te prve ugradnje filtera (da, prvu izmjenu radim ja, a ne ovlasteni servis iako je motor u garanciji, ali i koristim OEM filter ulja):)
 
ja recimo sa time imam problema (stezanje rukom). Kako sam brutalno nabildan i jak, jednostavno nisam svjestan svoje snage, tako mi se desilo da sam par puta prstima pretegnuo čep kartera, o filterima necu ni pričat, njih uvijek kupim 2 jer znam da cu jednog provrtit.
 
ja recimo sa time imam problema (stezanje rukom). Kako sam brutalno nabildan i jak, jednostavno nisam svjestan svoje snage, tako mi se desilo da sam par puta prstima pretegnuo čep kartera, o filterima necu ni pričat, njih uvijek kupim 2 jer znam da cu jednog provrtit.

Podsjetilo me na rane 80te kad su starci gradili vikendicu. Stari "uparkirao" ficeka (da, ficeka :D ) tako da su prednji kotaci utonuli u blato, a auto bio nizbrdo i frend od starog koji je pomagao betonirat temelje reko cekaj, dignut cu prednji kraj, a ti gas u rikverc. Ficek uredno "isparkiran" iz gliba jer je ovaj digo u zrak cijeli prednji kraj iako je auto visio prema naprijed: 130kg covjek, jak ko bik, gledali i nismo vjerovali :D
 
Ali golf je počeo slinit već ok vijka za ispuštanje ulja.
Tako da ću revidirat moje mišljenje na recimo, svaki drugi put mjenjam bakrenu brtvu.
A alu svaki put.
 
Na motoru jednom nisam imao novu pa sam stavio staru i nije slinilo.
Ista stvar na autu, dali mi krivu u dućanu i dok sam ispustio ulje vidim ne paše a dućan zatvorio tako da sam morao ostaviti staru bakrenu podlošku.
Sutra dan otišo zamijenit te krive i uzeo novih 5 kom da imam u šteku(neću štedit na tih par kuna), ali evo sa ovom starom ne slini ništa.

Bitno je uvijek prekontrolirat nakon izmjene da li ima kakvih tragova curenja bez obzira stara ili nova brtva, veću pažnju treba obratit kad su gumene u pitanju

Jedan slučaj u ovlaštenom servisu nakon izmjene ulja odmah počelo kapat jer nisu dovoljno stegli vijak, jer oni naravno da nemaju vremena pustit auto da odradi koju min. nego teraj odma van.

Također kada šarafim po čeljustima i sl. uvijek nakon prve vožnje prekontroliram je li sve dotegnutno, i evo zadnji put mi se odvrno na pola jedan šaraf od čeljusti a drugi je bio labav. Uzeo kilo ključ, loctite i zakuco ga nazad. Moja greška što sam stavio na njega točkicu masti jer je bio užasno zapeko kad sam ga prvi put odvrćo, toliko da sam ga tek nakon poštenog zagrijavanja jedva odvrnuo, i onda se djubre samo odvrne:LOL:.
Na to sam posumnjao kad sam vozio auto i rikverc i lagano kocio, culo se tupkanje tako da sam imao šta vidjet
 
  • Like
Reactions: koss
neki spominju specijalizirane ducane a neki zeljezarije? jel to obicna podloska il specijalna?
nisam jos do sada minjenjao sam ulje pa da ne zeznem
i dal netko zna dimenziju za er5
 
lako vama budalu zajebavati :mrgreen:
al ja fakat pitam, jer ne znam a kazu da nema glupih pitanja ;)

pa onda evo i jos jedno ... imaju li smisla oni magnetni cepovi kartera u odnosu na obicni
 
A žvaka koju staviš umjesto šarafa mors biti Bazooka žvakana 7 minuta socijalnim gebisom 🫢
 
Magnetni cepovi imaju smisla ako znas cemu sluze. Podloske nisu specijalne. Uzmi obicne u zeljezariji.
 
  • Wow
Reactions: neven
Magnetni cepovi imaju smisla ako znas cemu sluze. Podloske nisu specijalne. Uzmi obicne u zeljezariji.
hvala

znas li slucajno dimenziju za er 5 jer do odrginala necu moci dok sve ne raskopam a onda nije prakticno ici do ducana 😅
 
Piše samo Kawasaki pa nisam bio siguran sam moj mali i recimo h2r imaju isti