Nekad promijenim a nekad ne. Tako sam radio i sa automobilima i nikad mi ni kap ulja nije procurila na tom mjestu. Kad se prvi put dogodi da mi procijedi ulje onda ću mijenjati svaku izmjenu.
Meni piše da ide ona ''napuhana'', što se stiskanjem deformira ali ja ju nigdje nisam našao za kupiti pa sam stavio običnu aluminijsku. Tu što se deformira bih mijenjao svaki puta, sa njom ne bih riskirao puštanje ulja.
Pa i aluminijska se deformira i to je razlog zasto se nova (mekanija i deblja) stavlja, tako se "garantira" da ce uz propisani moment stezanja serafa brtvit kako treba - nesto slicno kao i svjecice - moment stezanja vrijedi za nove, a ne one koje se vade i vracaju iako najcesce sve bude OK. Bakrene su nesto tvrdje, a kako je navedeno, zagrijavanjem do usijanja se bakar kemijski vraca u mekano stanje i moze se koristit visestruko jer se stezanjem na ispravni moment ponovo deformira kako treba. Kod aluminija to nije slucaj, odnosno, taj postupak je puno kompliciraniji (iako ne i nemoguc, al cemu?)
Ono sto je meni sa Kawasakijem (vecina modela koristi iste alu podloske pa tako i Z750 i Z900 koje vozim zadnjih 10+ godina) je dimenzija koja je tesko nabavljiva, a da nije OEM, ali, nasao sam prije par godina da Athena prepakirava OEM podloske i prodaje za barem upola cijene, ako ne i jeftinije, a na deklaraciji je OEM broj i zapravo se radi o OEM podloskama. Motormanija je ducan gdje kupujem (sve to ide iz istih skladista kao i npr Njemacki BTS), nema ih uvijek na stanju, ali kad se pojave, a ja na rezervi (2-3 komada), kupim 2 paketa po 5 komada- godisnje ih potrosim cca 4.
Btw, englesko govorno podrucje za te podloske koristi izraz "crush washer" i to je prilicno dobra definicija sto su zapravo podloske serafa za ispustanje ulja na karteru - svojom deformacijom zabrtve, a jednom deformirane i stlacene stezanjem, nema garancije da ce brtvit i dalje iako najcesce brtve sasvim OK. Nek jednom bude problema sa slinjenjem, ajd ti zamijeni brtvu bez da ispustis ulje. OK, mozes ga ponovo nalit, ali prvo ispustit u cistu posudu, poslije nekako pretocit nazad u motor..... Fala ne, stavim novu podlosku i prst u uho. Zadnja stvar na motoru gdje cu skrtarit jer je cijena smijesna. Sto ne znaci da nebi koristio staru podlosku kad nebi imao novu, ali, ne dovedem se u tu situaciju jer pazim da imam i zalihe ulja, filtera, i podloski.