Poboljšani kočni sustavi

Pec

Member
Vrlo često u zadnje vrijeme možemo se susresti s terminom „Advanced Braking Systems“ (hrvatski: „poboljšani kočni sustavi), a spominju ga kreatori tehničkih EU pravila koja se odnose na motorna dvokotačna vozila. Razvoj takvih, unaprijeđenih kočnih sustava forsiran je od strane onih koji brinu o sigurnosti, a ima i podršku EU udruga proizvođača motornih dvokotačnih vozila. Iza tog naziva („Advanced Braking Systems“ ) krije se više različitih sustava kojima je osnovna zadaća povećati sigurnost kočenja, a to su redom:
1. dobro nam već znani ABS;
2. CBS -„Combined Braking System” (hrv.- kombinirani kočni sustav) kojem je osnovna funkcija da onima manje iskusnima i onima koji panično koče onemogući značajno koćenje samo stražnjom kočnicom i to na način što nožnu kočnu polugu (ili lijevu ručnu polugu skutera) „usmjerava“ i na prednju kočnicu. Honda i BMW, koji su pioniri ovakvih kočnih sustava, otišli su i korak dalje pa čak i aktivacijom prednje desne ručne poluge kočna sila biva razdijeljena na ponajviše prednju ali ponešto i na zadnju kočnicu („Dual CBS“);
3. „Automatic brake force distribution“  (hrv.: automatska razdioba kočne sile) je sustav koji dopunjava CBS ili Dual CBS tako da prema unaprijed zadanom algoritmu elektronički vrši razdiobu kočne sile (prednja/zadnja) prema potrebi trenutne dinamike vožnje i masenog opterećenja vozila;
4. RLP („Rear wheel Lift-off Protection) – zaštita od podizanja stražnjeg kotača, a logika rada je da pri snažnom kočenju prvom kočnicom, kada dođe do podizanja stražnjeg kotača, da automatski popusti kočna sila prve kočnice kako bi oba kotača bila stalno u kontaktu s podlogom;
5. „Amplified braking systems“ (hrv.: pojačani kočni sustav) je neka vrsta „serva“ koja pojačava ili bolje rečeno prilagođava i čini optimalnom silu kočenja u prvim trenutcima stiskanja komandi pluga za aktivaciju kočenja, jer u tim prvim djeličcima sekunde dok ne osjetimo „dokle možemo ići s kočenjem“ gubimo jedan mali ali važan djeličak moguće kočne sile koje nam u slučaju ovakvog sustava biva automatski namještana.
6. „Brake by wire“ (hrv.: kočenje preko žice) je sustav najčešće ukomponiran s ABS-om i Dual CBS-om, a kojim se vrlo precizno glatko i brzo elektronski („žicom“) upravlja modulatorima ABS (izvršnim elementima kočenja) bez zastoja i pulsiranja te se tako smanjuje jalovo vrijeme ABS-a.

Uz prethodno opisane sustave dosta se polaže nade i na sustave trokotačnih vozila poput Piaggio-vog mp3-a jer veliki grip koji osiguravaju dva kotača naprijed i mogućnost kontrolirane razdioba kočenja na lijevi i desni kotač imaju veliki razvojni potencijal. Uz sve postojeće mane takvog sustava (kompliciran, glomazan, težak,…) ne bi me začudilo da za koju godinu kralj R-ova bude GSX-RMP3  :mrgreen: .

 
Ovde "dole" u Splitu vlada mišljenje da je ABS(iliti sve nabrojane inačice poboljšanih kočnih sustava) za neznalice, a da je za prave frajere normalan sustav kočenja bez ikakvih "pripomoči".

Haugh, ja sam govorio(pisao)
 
Pa tak je i tu na forumu, vecina ne zeli nit cut, jer nebu njih niko jebal na kocenju, ipak oni u kriznim situacijama mogu bolje  :LOL:
 
Ja mogu reči da je na određenoj(klizavoj) dionici, sa dva identična vozila sa različitim sustavima kočenja puno krači put onog koji nema ABS, unatoč neospornom proklizavanju kotača, bar kad ja vozim.
 
joke said:
Ovde "dole" u Splitu vlada mišljenje da je ABS(iliti sve nabrojane inačice poboljšanih kočnih sustava) za neznalice, a da je za prave frajere normalan sustav kočenja bez ikakvih "pripomoči".

Haugh, ja sam govorio(pisao)
Onda su po analogiji najveći znalci oni koji još guraju obruč od bačve ispred sebe  :mrgreen: Oni su prave i najveće face jer potpuno ignoriraju suvremene tehnologije  (y)
 
Ja bih iz igre izbacio primitivne abs sustave, starijih generacija cija je funkcija svedena samo na pulsiranje, a takvih je na zalost vecina. Tek od hondinog proboja ce stvari krenuti kako spada. No, opet, kriticne situacije su dosta bitne...

 
Nije Hondin ABS ništa pretjerano revolucionarno, a kamoli bolje od ajmo reć BMW-ovog abs-a ipak bmw ima tu godine i godine iskustva. I na dobroj i lošoj cesti vozač koji ima kontrolu će bit bolji od abs-a, a to nije bit abs-a već je bit da nas izvuče iz govana kad se ne stignemo ni snać a već smo blokirali kotače i padamo, kad se sve zbije tako brzo da *nemamo* kontrolu. I auti i motori imaju abs pa nitko ne koči tak doa do kraja nasjedne na kočnicu, već se zna kad abs udara - kad je situacija van vozačeve kontrole  :D  Mislim da se previše piše o ABS-ovoj svemoći a premalo o nedostacima, kojih abs ima ohoho, pa bi bilo dobro da se ljudi malo informiraju što abs *ne* može  :?
 
Pec said:
Onda su po analogiji najveći znalci oni koji još guraju obruč od bačve ispred sebe  :mrgreen: Oni su prave i najveće face jer potpuno ignoriraju suvremene tehnologije  (y)

Osvrnuo bi se i na integralne, ili kombinirane sustave kočenje kao neminovnu suvremenu tehnologiju, ali na klizavoj cesti kakva je u Splitu ista uzrokuje neminovno proklizavanje, odnosno kočenje prednjeg kotača, koje je nemoguče izbječi na ijedan smrtniku dostupan način.
Dakle i gore naveden sustav i ABS (konvencionalni) "padaju" na mom testu i potvrđuju izbor Splitskih "znalaca"
 
Icek said:
Da ali svi ste krenuli po ABSu, a što je sa ostalim sustavima ?

Kaj ti nisi pročital ono moje "....osvrnuo bi se i integralne i kombinirane sustave kočenja kao neminovnu suvremenu tehnologiju ....." :misli:
 
Pec said:
2. CBS -„Combined Braking System” (hrv.- kombinirani kočni sustav) kojem je osnovna funkcija da onima manje iskusnima i onima koji panično koče onemogući značajno koćenje samo stražnjom kočnicom i to na način što nožnu kočnu polugu (ili lijevu ručnu polugu skutera) „usmjerava“ i na prednju kočnicu. Honda i BMW, koji su pioniri ovakvih kočnih sustava, otišli su i korak dalje pa čak i aktivacijom prednje desne ručne poluge kočna sila biva razdijeljena na ponajviše prednju ali ponešto i na zadnju kočnicu („Dual CBS“);

Lijepo napisano, ali se ne slažem u detaljima npr. da je CBS namijenjen manje iskusnima. Ugrađuje se u ne baš početničke motore (XX, Varadero...)
Prije bi rekao da mu je namjena udobnije kočenje bez velikog propadanja prednje vilice i sigurnije zaustavljanje jer je sila raspoređena na oba kotača.

joke said:
Osvrnuo bi se i na integralne, ili kombinirane sustave kočenje kao neminovnu suvremenu tehnologiju, ali na klizavoj cesti kakva je u Splitu ista uzrokuje neminovno proklizavanje, odnosno kočenje prednjeg kotača, koje je nemoguče izbječi na ijedan smrtniku dostupan način.
Dakle i gore naveden sustav i ABS (konvencionalni) "padaju" na mom testu i potvrđuju izbor Splitskih "znalaca"

Na Hondi sa CBSom ako stisneš zadnju do kraja znači do blokiranja samo 33% se prenosi na prednju kočnicu i to neće biti dovoljno za blokiranje čak ni na ljigavom asfaltu.
Smatram da je pri jačim kočenjima najsigurnije kombiniranje prednje i zadnje kočnice, a CBS je utoliko korak naprijed jer to radi sam.
 
joke said:
Osvrnuo bi se i na integralne, ili kombinirane sustave kočenje kao neminovnu suvremenu tehnologiju, ali na klizavoj cesti kakva je u Splitu ista uzrokuje neminovno proklizavanje, odnosno kočenje prednjeg kotača, koje je nemoguče izbječi na ijedan smrtniku dostupan način.
Dakle i gore naveden sustav i ABS (konvencionalni) "padaju" na mom testu i potvrđuju izbor Splitskih "znalaca"
ABS nije primarno uveden da bi se skratio zaustavni put
 
Ja govorim iz iskustva, svoga i Splitskih ulica(vjerujem da je takva večina u Dalmaciji), a imao sam određeno vrijeme i Hondu XX tako da mislim da moj sud ipak vrijedi.
Na Hondi definitivno manje nego na Piaggiu(integralno kočenje), ali proklizavanje prednjeg unatoč CBS, u bilo je prisutno.
Da ne spominjem masne mrlje i ine površine na kojima ne smiješ ni promisliti kočiti prednjom, gje je i 1% previše.
 
I ja govorim iz iskustva, 130.000 km na Varaderima od toga 50.000 km sa ABSom tako da smatram da ni moj sud nije za baciti.

Ako kočiš samo sa zadnjom nema teorije da blokira prednja.

Ako se pretjera sa prednjom, a bez ABSa, naravno da će blokirati. CBS nije ABS i zato se ugrađuju paralelno.

 
...jebi*a, ja sam našao par zamjerki u takvom sustavu kočenja, ali mogu (opet) naglastiti da ih je najmanje kod tog branda bilo

Honda je Honda  :mrgreen:
 
http://www.youtube.com/watch?v=X6kO6ltk3a0
Drago mi je sto na forumu ima tako mnogo profesionalaca koji u svakom trenutku mogu kociti maksimalno snazno (y)
 
Mille said:
http://www.youtube.com/watch?v=X6kO6ltk3a0
Drago mi je sto na forumu ima tako mnogo profesionalaca koji u svakom trenutku mogu kociti maksimalno snazno (y)
Sad bi rekli neki sa foruma: Ah, ovi sa MCN-a...žuta štampa :mrgreen:
 
Bandit said:
Sad bi rekli neki sa foruma: Ah, ovi sa MCN-a...žuta štampa :mrgreen:
Hvale hondu :LOL:
 
joke said:
Ovde "dole" u Splitu vlada mišljenje da je ABS(iliti sve nabrojane inačice poboljšanih kočnih sustava) za neznalice, a da je za prave frajere normalan sustav kočenja bez ikakvih "pripomoči".

Haugh, ja sam govorio(pisao)

a za koji curac imate motore na barkama kad moze i na vesla