Početnik

Citiram Leslija:
"honda cb500x ili nc750x......
pitomi, pouzdani i dovoljno brzi/spori......"

To je to.
I jeftini za odrzavanje i nekvarljivi.

Slazem se osim nc750.. osim male konjaze i male potrosnje ne vidim ni jedan razlog zasto je taj motor popularan.. Sva tezina je naprijed i uzasan je za vozit.
 
Motorist kao ja.
U 150 000km na motorima, 2 puta sam podmazao lanac.
To je to od stvari koje ja sam radim na motoru.
Dobro da nemas remenaša, bio bi nula od motoriste.
 
Koliko novaca želiš uložiti? A i koliko si visok isto igra ulogu jer ipak moraš malo moći dirati tlo. Toliko je puno motora da je teško reći par komada, to ćeš morati sam odlučiti a to će ti biti malo lakše nakon polaganja. Tada razmisli po kakvim putevima želiš voziti, trebaš li zaštitu od vjetra, voliš li mijenjati brzine ili želiš automatik (dct), želiš li moći krpati gume (tubeless) u slučaju nužde ili ćeš mijenjati zračnicu nakon svakog bušenja.
 
Ja sam sa 29 položio, nikad prije nisam ništa od motora/skutera vozio.
Kupio kymco downtown 300i, i još uvijek ga vozim, 4 godine, 20k km napravio, i nisam ga prerastao kao što ti svi kažu da hoćeš, meni je 300 sasvim dovoljno, sad ako baš želiš motor, 500cc će ti biti dosta, zato što ispod toga i nema baš nekog izbora.
 
  • Like
Reactions: Dene
Hvala na odgovorima!

Ovo s autoškolom je dobra ideja, da. Nakon toga odlučim 250 ili 500 tinjak. Po ovih cca 200 km što sam prošao mislim da manje od 250cc nije potrebno.

Gledao sam malo cijene i izgleda da je do 10k € dovoljno za neš solidno u početku? Prek 15 sigurno ne bi išo.

Visok sam 183, ne vjerujem da bi mi neš bilo preveliko?
 
Last edited:
Hvala na odgovorima!

Ovo s autoškolom je dobra ideja, da. Nakon toga odlučim 250 ili 500 tinjak. Po ovih cca 200 km što sam prošao mislim da manje od 250cc nije potrebno.

Gledao sam malo cijene i izgleda da je do 10k € dovoljno za neš solidno u početku? Prek 15 sigurno ne bi išo.

Visok sam 183, ne vjerujem da bi mi neš bilo preveliko?

Taj budjet dopusta puno toga (skoro sve :D ). Ako ces ici na novi motor, a "prerastes" ga u skorije vrijeme (ili se ne nadjes na tom tipu motora), izgubit ces puno novaca kod prodaje (jako puno). Onda bolje kupit nesto jace u startu ako znas sto zelis i to vozis dulje vrijeme. Druga opcija je polovno gdje ces najvjerojatnije izgubit malo ili nista (ponekad i sitno zaradit) u godinu dana pa kad shvatis u tom periodu sto bi zelio, kupis to jer ces imat novca ako ih ne potrosis na nesto drugo.
Jel barem znas tip motora kojeg zelis? Naked, custom, sport, ADV itd? Ako ne, ne kupuj unaprijed nista nego saznaj barem tip motora. Lako poslije, novaca imas.

E da, racunaj i na trosak opreme (kaciga, rukavice, jakna, hlace, obuca, ako mislis rastegnut sezonu racunaj i na duplu opremu ovisno o vanjskoj temperaturi jer univerzalno (slojevi koji se skidaju) je kompromis koji mozze, ali i ne mora biti OK: svakako ces se kuhat u tome kad je vruce - nerijetko i 3 seta igra: zimski, proljetno/jesenski i ljetni). To se tice prvenstveno jakne, hlaca i rukavica, eventualno obuca.

Spominjes autoput: Ako ces se vecinom vozit iz gushta, a ne na neke dulje ture koje bas traze autoput, skuzit ces da je autoput zlo i dosada: bolje lokalnim cestama, puno vise ces uzivat na motoru. Ako je autoput obavezan i cesto ces biti na njemu, onda ne biraj naked motor, eventualno neki veci ADV ili sportourer, a tu ti je najzahvalnija kubikaza od 1000ccm i vise.


P.S.
sve napisano je samo osobno misljenje :)
 
Last edited:
Aprilia tuareg 660
Strom 650
Tenera 660
Možeš i neki od malih Gs ova
za taj budžet a svi se dobro voze i lako se održavaju a kasnije se i lako prodaju
 
Ja sam prošle godine imao sličnu dilemu kao i ti, pa da podijelim iskustva prve godine vožnje. Imam 38 god. i nisam prije nikad vozio motor ni skuter. Nisam ni nabrijan na jurnjavu. Prije polaganja sam imao dosta strah od motora i tolike snage ali želja je bila veća. Prije polaganja sam mislio kupiti nešto od max. 500 cc, vjerojatno ER5. Međutim za vrijeme polaganja strah je nestao jer shvatiš da ti voziš motor a ne on tebe i da on ide koliko ti gasa daješ. Ja sam 185 cm visok pa sam skužio da su mi 500cc motor premali. U autoškoli sam vozio mt 07 i nije mi se nikako svidio jer je za mene kao početnika suviše nervozan motor a i narednih par mjeseci sam imao bol u desnoj ruci od vibracija. Nakon polaganja sam poslušao savjete par ljudi da ne kupujem prvi motor preskup jer ću ga brzo zamijeniti, da ne ulažem puno u njega (iz istog razloga), da kupim 4 cilindra jer su manje nervozni i da bude svestran motor pa ću kasnije vidjet što mi se sviđa... i kupio sam fz6 s2, 2007 god. i motor je super, možda ga zadržim i više godina. Fz6 kažu da je lijen u nižim okretajima ali to je za mene koji sam vozao samo aute opet enormno ubrzanje (cca. 4 sec. do 100 km/h), a o višim okretajima da i ne govorim. A i čovjek se brzo navikava na takva ubrzanja!
Nadam se da sam pomogao! Sretno!
 
  • Like
Reactions: ncnc
evo meni prvi motor er5 i ja sam zadovoljan.
mana je zastita od vjetra (jbg takav je tip), i malo je manji (ja sam 187 i ne smeta mi al kad ga vidis malo je mrsaviji od vece brace) plusevi su odrzavanje, potrosnja, voznost, okretnost po gradu....
al na tvoj buđet mislim da mozes i bolje od njega, al meni 500 i vise nego dosta, da imam 700 ne bih vjerojatno 30% iskoristio (jbg vozim se lagano za gust ne za rekorde)
 
Nisam autor teme, ali imam početničko pitanje. U gradskoj vožnji zg redovno se guram naprijed do semafora, a kakvo je iskustvo motorista po pitanju naplatnih, konkretno Lučkog u sred sezone 😁? Jel ok izgurat se naprijed i ubacit se nekom?
 
Nisam autor teme, ali imam početničko pitanje. U gradskoj vožnji zg redovno se guram naprijed do semafora, a kakvo je iskustvo motorista po pitanju naplatnih, konkretno Lučkog u sred sezone 😁? Jel ok izgurat se naprijed i ubacit se nekom?

Gotovo nikad ne idem na autocestu motorom, ali da idem, progurao bi se ako bi bilo vise od 5-6-7-8 auta.
Ne znam kako je sto se zakona tice, npr. neko je napisao da je u SLO to dozvoljeno, ali taman i da u HR nije, progurao bi se dokle mogu. Ako vidis policijski auto parkan pred ulazima, nebi bilo lose doc do njih i pitat da izbjegnes moguce probleme.
 
Screenshot_2023-06-24-16-35-34-09_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6.jpg
 
Apsolutno. I govorom tijela pokaži da je to normalno, ne se ko curica gurat bi ne bi... :mrgreen:
 
izguraj se, al budi spreman, ako plaćaš da je sve pri ruci... a ne da se izguraš, onda dođeš na naplatne pa se prpaš po đepovima, tražiš karitcu, novce... ja sam filozofije da je lakše nekome čekat 30sec više u autu pod klimom nego meni drkat se kreni stani i još na suncu...
na granicama stojim u redu, jebiga...zaobiđem ponekog al ono pogledam kimnem glavom pa ako prođe...
 
izguraj se, al budi spreman, ako plaćaš da je sve pri ruci... a ne da se izguraš, onda dođeš na naplatne pa se prpaš po đepovima, tražiš karitcu, novce... ja sam filozofije da je lakše nekome čekat 30sec više u autu pod klimom nego meni drkat se kreni stani i još na suncu...
na granicama stojim u redu, jebiga...zaobiđem ponekog al ono pogledam kimnem glavom pa ako prođe...
Da, to je bitan detalj. Obično prođem cijelu kolonu do zida između kućica, tu stanem, skinem rukavice i pripremim lovu i onda ubacivanje. I to radim relativno često jer mi je većina vožnji do Karlovca po autoputu.
 
  • Like
Reactions: stock and DuroDu
ma da, kad se već izguraš onda samo budi brz u tim radnjama...a ne na semaforu se frajer izgura u prvi red i onda vadi mobitel i tipka poruke, pa zeleno, pa dok on spremi mobitel ovo ono, mršupičkumterinu...

ja i na naplatnima platim, pa rukavice ne navlačim tu, nego prođem malo i stanem sastrane i stavljam rukavice ili još nešto opreme ako treba...