pravilan pritisak/tlak u gumama!?!

balkanac

New member
dobar dan svima!
imam jedno pitanje koje me zanima, a nazalost nemam koga pitat osim vas. (y)
proizvodac mog motora(z750s) kaze da tlak u gumama treba bit prednja/zadnja 2.5/2.9.
jedan lijepi dan u 9 mjesecu isao sam napravit dir i samnom je isao decko koji se recimo redovito vozi po grobniku i isao ja do pumpe provjerit tlak u gumama i on se cudom cudi koliko ja to pumpam tlak u gumama. kaze da on pumpa gume uvijek na prednja/zadnja 2.1/2.3(isto kao kad se vozi po grobniku) i da onda gume drze super,ali da se brze trose. meni kad je tlak nizi u gumama imam osjecaj da imam vrecu cementa na prednjem kotacu i puno teze se spustam u zavoj. tako da ja nisam ni pokusao spustit tlak na tu razinu.  :misli:
trenutno se vozim na dunlop qualifier i na njihovim sluzbenim stranicama ne pise nista posebno osim max PSI koji je 42 ili 2.9bara

tako da pitam ja vas da li se vi drzite preporuke koje vam daje vas proizvodac motora iliti vi imate neka saznanja koja ja nazalost nemam...?  :misli:
 
unaprijed se zahvaljujem na odgovoru!  (y)
 
Ti podatci su ti maksimalni pritisak na koje se gume pumpaju i to ti je idealno za voznju u dvoje...
Vecina ce ti ovdje reci, a tako se i ja vozim nakon dosta probavanja, prednja na nekih 2.3, a zadnja na 2.6
Naravno premalo napumpana guma je mlohava i iako ima vecu gaznu povrsinu dinamicke sposobnosti motocikl su katastrofa s takvim pritiskom te se guma nepravilno trosi.. Ako gumu pumpas na ove maksimalne vrijednosti koje navodi proizvodac nece joj nista biti ali meni osobno drze losije, naravno jer su tvrde pa znaju poskociti i popustiti u zavoju...
 
uvijek se drzi preporuke proizvodaca. Nije isto pumpanje guma za pistu ili za normalnu upotrebu. I na kraju krajeva nisu ni gume napravljene od istoga materijala.... 8)
 
Ja inače pumpam 2.3/2.5.
Kada idem na put koji podrazumjeva umjerenu vožnju i autocestu ili vožnju u dvoje onda 2.5/2.9.
Sada vozim na gumama za stazu i pumpam ih isto kao i cestovne ali kada se idem voziti malo žešće po magistrali onda 2.1/1.9 kao i za stazu.

To su savjeti koje sam do sada dobivao sa različitih strana i pokazalo se da mi tako i paše.
 
bmw m 5 said:
uvijek se drzi preporuke proizvodaca. Nije isto pumpanje guma za pistu ili za normalnu upotrebu. I na kraju krajeva nisu ni gume napravljene od istoga materijala.... 8)

Ali proizvodac je naveo maksimalni pritisak i zasto za boga da pumpa na toliko... To je stvarno previse... A i sam ako si vozio sa zadnjom na 2.9 i na 2.6 recimo to je nebo i zemlja...
 
zelio sam reci...proizvodac motocikla....Lijepo pise na zadnjoj vilici....ili na stitniku lanca.....na svakom motoru. A ja jos nisam sreo neki motocikl kojemu se gume pumpaju na 2.1... :misli:
 
bmw m 5 said:
zelio sam reci...proizvodac motocikla....Lijepo pise na zadnjoj vilici....ili na stitniku lanca.....na svakom motoru. A ja jos nisam sreo neki motocikl kojemu se gume pumpaju na 2.1... :misli:

Kakve veze ima proivodac motocikla s pritiskom u mojim gumama  :misli:
To mi je jos jasno da se pridrzavam za gume koje su dosle s motorom, ali ja jednog dana stavim neku desetu gumu koja nema veze s tom cemu ta slijedim upute u manualu od motora :misli:
 
bmw m 5 said:
zelio sam reci...proizvodac motocikla....Lijepo pise na zadnjoj vilici....ili na stitniku lanca.....na svakom motoru. A ja jos nisam sreo neki motocikl kojemu se gume pumpaju na 2.1... :misli:
kako ne , meni pise 2,1 za prednju , ja ju pumpam 1,8 na hladno
SM trkaci pumpaju blize 1,5
 
prednja / zadnja - po cesti, nebitno o proizvođaču, stavljam na 2.3 / 2.1
                       ak idem nekud dalje sa nekim iza, onda zadnja na 2.3 ili 2.4

staza - 2.1 / 1.9
 
Ja svoje uvijek pumpam na 2,30 prednju i 2,60 zadnju osim kad idemo u dvoje nakrcani sa 3 kofera onda ih dopunim na 2,50/2,90.  (y)
Istina je da kad su mi napumpane na 2,50/2,90, a vozim se sam, onda su malo pretvrde i imam osjećaj kao da se vozim na drvenim kotačima koji poskakuju u zavoju.  :mrgreen:
 
hvala na odgovorima.
doduse sto se tice vrece cementa na prednjoj gumi valjda je tada bila ispumpana guma u kombinaciji sa starom istrosenom kockastom gumom.
kad se sunce bude malo pokazalo pa cu jos malo spustit tlak na 2.3/2.6 ili jos nize pa da vidim kako ce mi pasat. inace nisam ja ni pumpao max uvijek malo nize,ali ne toliko koliko vi. :wink:
 
 
znaci...ako stavis marku guma koje nisu bile prva ugradnja....po tebi ono sto je proizvodac preporucio kao idealan tlak...vise ne vrijedi ???? Pa nebitno dali je guma metzeller....pirelli...michelin..dunlop..avon...itd itd...i dalje se treba postivati preporuka proizvodaca. Meni konkretno na motoru pise....2.5-front....i 2.9-rear....bez obzira na proizvodaca i marku guma....a na zadnjoj vilici stoje tri opcije: metzeller...dunlop i michelin...i tlak uvjek isti. Sto se mene tice...mozes ti pumpati i na 0.5...bara....ako ti tako pase. J asam samo rekao da ipak proizvodac motora zna najoptimalniji kompromis....i na kraju krajeva...zasto komplicirati....?? I da stavis na kraju krajeva i stotu xy marku gume na svoj motor...tlak se uvijek prilagodava preporucenom tlaku navedenom u manualu...Barem ja tako radim...
 
u mene prednja 2.2 zadnja 2.4
iako mi paše još malo niža varijanta....
 
bmw m 5 said:
znaci...ako stavis marku guma koje nisu bile prva ugradnja....po tebi ono sto je proizvodac preporucio kao idealan tlak...vise ne vrijedi ???? Pa nebitno dali je guma metzeller....pirelli...michelin..dunlop..avon...itd itd...i dalje se treba postivati preporuka proizvodaca. Meni konkretno na motoru pise....2.5-front....i 2.9-rear....bez obzira na proizvodaca i marku guma....a na zadnjoj vilici stoje tri opcije: metzeller...dunlop i michelin...i tlak uvjek isti. Sto se mene tice...mozes ti pumpati i na 0.5...bara....ako ti tako pase. J asam samo rekao da ipak proizvodac motora zna najoptimalniji kompromis....i na kraju krajeva...zasto komplicirati....?? I da stavis na kraju krajeva i stotu xy marku gume na svoj motor...tlak se uvijek prilagodava preporucenom tlaku navedenom u manualu...Barem ja tako radim...

:shock:

Kojeg proizvodaca, pa naravno da se necu pridrzavati uputa proizvodaca motocikla, vec PROIZVODACA GUME KOJU SAM MONTIRAO...vecina ih navodi recimo za zadnju 2,9 kao maksimum, ja smanjim nesto ispod toga i to je to...Tebi na motoru konkretno pisu maksimalne vrijednosti koje vecina proizvodaca navodi na svojim stranicama i misljenja sam da su za cestovnu voznju u solo to pretvrde gume....Pa to sto ti pise nije najoptimalniji kompromis, optimalno je nesto izmedu dvije vrijednosti koje ima pozitivno od oba svijeta a to definitivno nisu vrijednosti maksimalnog pritiska  :?
Uostalom sto ako taj motor budes imao i za 10 godina, isti, a gume kao i sve u tehnici napreduje, hoces li i dalje citati te vrijednosti koje stoje na motoru, a mozda ce tlak nekih ultrauberovoono guma koji je proizvodac preporucio biti skroz drugaciji....
 
tommee
gdje vidis na gumi da pise na koliko se pumpa ? odnosno kako dolazis do podataka za doticnu gumu ...
 
objasni mu ti....markookram....ja nemogu.... :mrgreen:. Valjda se pumpanje gume odreduje prema tezini motora...njegovoj ukupno dozvoljenoj nosivosti....namjeni....snazi....konstrukciji...a i za 100 god moj ce motor imati 136 ks....198 kg....itd itd....Ja kad odem na michelin stranicu....utipkam marku i model motora...trazilica mi izbaci preporucenu gumu i dimenziju...kao i PREPORUCENI TLAK...za moj motor...Michelin power 190-50-17....i 120-70-17...i 2.5...i 2.9....koji su PREPORUCENI protisci...a ne MAKSIMALNI.... 8)
 
bmw m 5 said:
objasni mu ti....markookram....ja nemogu.... :mrgreen:. Valjda se pumpanje gume odreduje prema tezini motora...njegovoj ukupno dozvoljenoj nosivosti....namjeni....snazi....konstrukciji...a i za 100 god moj ce motor imati 136 ks....198 kg....itd itd....Ja kad odem na michelin stranicu....utipkam marku i model motora...trazilica mi izbaci preporucenu gumu i dimenziju...kao i PREPORUCENI TLAK...za moj motor...Michelin power 190-50-17....i 120-70-17...i 2.5...i 2.9....koji su PREPORUCENI protisci...a ne MAKSIMALNI.... 8)
e pa na to sam ciljao  (y)
sve ce gume za taj motor preporuciti tlak kakav i tvornica predlaze

naravno da se moze i drugacije pumpati zavisno od "zelja"
 
markookram said:
tommee
gdje vidis na gumi da pise na koliko se pumpa ? odnosno kako dolazis do podataka za doticnu gumu ...

Recimo na stranici proizvodaca  :shock:

A vecina guma ima Max pritisak naveden....
 
eto...s tim se ja vec natezem dobrih sat vremena..... :mrgreen:. Barem netko da razumije.....zelje su jedno...a preporuke su drugo....ali naravno da bih ja iz sigurnosnih razloga izabrao uvijek ovu drugu opciju... (y)
 
bmw m 5 said:
objasni mu ti....markookram....ja nemogu.... :mrgreen:. Valjda se pumpanje gume odreduje prema tezini motora...njegovoj ukupno dozvoljenoj nosivosti....namjeni....snazi....konstrukciji...a i za 100 god moj ce motor imati 136 ks....198 kg....itd itd....Ja kad odem na michelin stranicu....utipkam marku i model motora...trazilica mi izbaci preporucenu gumu i dimenziju...kao i PREPORUCENI TLAK...za moj motor...Michelin power 190-50-17....i 120-70-17...i 2.5...i 2.9....koji su PREPORUCENI protisci...a ne MAKSIMALNI.... 8)

:D

Evo moj privi savjet je da brobas sa 2.3 i 2.6 pa javi dojmove.. e i da, koji je onda maksimalni pritisak za tu gumu  :misli: