pravilan pritisak/tlak u gumama!?!

...i ljudi ... BABE  :mrgreen: ... nemojte brkati tlak guma na pisti i na cesti. Trkaća guma se u boxu grije na preko 80° i za vrijeme utrke je opterećena full i grije se još i više. Samim tim se zagrijeni zrak u gumi širi i diže pritisak na više, zato se na hladno pumpa na manje, a vaše gume u svakodnevnoj explataciji se ne ugriju niti na pola tako da vam je nam je pritisak u hladnoj gumi jednak onome u ''ugrijanoj'' i to je valjda po proračunu inžinjera koji su te gume konstruirali oko onoga što piše u manualu ili na motoru.

 
bmw m 5 said:
auuu....kako ste sve iskomplicirali(po obicaju).... :mrgreen:. Onda neka mi "strucnjaci" objasne na sta se odnosi podatak koji je tvornica doticnog motocikla preporucila.?...Pa i na tabeli koju je dao medo lijepo pise: autobahn(autoput)...znaci voznja velikim brzinama....2.5....2.9.... :x. I to se podudara sa preporukom proizodaca motora. Pa nije japanac glup  :shock:..!! Oni su unaprijed predvidjeli da ce netko tko kupi takav motor sigurno voziti "zestoko"....brzinama preko 200 km/h...sigurno meni taj motor ne sluzi da odem sa njim do kioska po kifle!! U tom slucaju guma moze biti napumpana i na 05 - 1.0....Ono sto zelim reci to je da...podatak na zadnjoj vilici je  sigurno najoptimalniji(voznja velikim brzinama...autocesta...otvorena cesta)...i to nije sigurno max. pritisak koji guma moze izdrzati(kao sto neki uporno tvrde)...dakako...guma se moze pumpati kako tko zeli...ali...zasto bih ja stalno "visio" po benz. pumpama....i pumpao gume...zavisno o vrsti ceste i nacinu voznje..???  Ja se vec 20 god. vozim svakakvim motorima....i uvijek sam pumpao gume prema toj tablici....i nikad nisam imao problema....Druga stvar je race guma....slick guma....pista....stunt......Dakle....zakljucak....tko se pridrzava uputa o tlakovima koje je preporucio proizvodac motocikla....sigurno nece pogrijesiti !! A to sam je napisao vec u DRUGOM odgovoru..a vidi gdje smo sada....na DRUGOJ stranici...bokte... :LOL:. Total nepotrebno..... :mrgreen:

Ako ti vec dvadeset godina godina vozis motore i ko pijan plota se drzis samo te tablice onda mogu jedino reci da si stravicno sam sebe ogranicio...
I usput nitko ne komplicira, jednostavno mi nije jasno sto si zapeo za tvornicu, trpanje stvari unutar nekih fiksnih okvira je iznimno neprikladno...naravno da tvornica mora staviti neku referencu, to je zbog zakona (inace bi imali milijun tuzbi od amerikanaca)

Sto se tice podebljanog pa koji je tebi vrag :shock: Nije maksimalni, ali je gotovo maksimalni preporuceni za radni vijek i performanse pneumatika i pumpanje iznad te razine nije preporucljivo jer tvornica ne garantira postojanost gume na VECEM PRITISKU OD DOPUSTENOG TOKOM ZIVOTNOG VIJEKA GUME!!!
 
Ukoliko nemaš namjeru vozit utrke onda lijepo uzmi priručnik (upute) za svoj motor i pročitaj šta ti proizvođač kaže. Ja na Z750 stalno držim  prednja-2,5    zadnja-2,9 i nemam nikakvih problema. Jedino ako malo popusti pritisak to osjetim po tome šta mi zadnji kraj počne mijesiti u zavojima, a kod prednjeg mi volan oteža malo. I to je to (y)
 
ajd da se i ja malo pokakim

motocikli dolaze postelani za nekakvog standardnog vozaca (dakle cca 178cm visine, oko 75kg zive vage) i za nekakav pretpostavljani nacin voznje

pa se shodno tome i preporuca tlak u gumama. a onda ako ti se ne svidi to sve (odnosno ne spadas u te gabarite) probas s malo tvrdjim, malo meksim ovakvim onakvim gumama

i to je to
 
jolly the roger said:
ajd da se i ja malo pokakim

motocikli dolaze postelani za nekakvog standardnog vozaca (dakle cca 178cm visine, oko 75kg zive vage) i za nekakav pretpostavljani nacin voznje

pa se shodno tome i preporuca tlak u gumama. a onda ako ti se ne svidi to sve (odnosno ne spadas u te gabarite) probas s malo tvrdjim, malo meksim ovakvim onakvim gumama

i to je to

Pa prika ako su po tim parametrima malih japanaca stelali onda bih ja trebao pumpati prednja otprilike 3,5 a zadnja 4,0 :LOL:
A ako je komad sa mnom onda 4,0 i 4,5 najmanje  :LOL:
 
max34 said:
Pa prika ako su po tim parametrima malih japanaca stelali onda bih ja trebao pumpati prednja otprilike 3,5 a zadnja 4,0 :LOL:
A ako je komad sa mnom onda 4,0 i 4,5 najmanje  :LOL:

a nego po cemu su stelali :misli:

dosli kod tebe doma, izmjerili te i onda postelali motor prema tome?
 
jolly the roger said:
a nego po cemu su stelali :misli:

dosli kod tebe doma, izmjerili te i onda postelali motor prema tome?

Smiješne su mi te brojke jer to nije ni prosječna visina ni težina...barem ne europljana....
Možda to varira od tržišta do tržišta, ne znam po kojim parametrima izračunavaju to. Ja sam svoje napumpao kako piše u "user manuals" i motor mi se ponaša odlično. Jedino sam ljetos prilikom putovanja sa suputnicom i prtljagom malo povećao pritisak na 2,7 i 3,1 i to je bilo o.k.
 
max34 said:
Smiješne su mi te brojke jer to nije ni prosječna visina ni težina...barem ne europljana....
Možda to varira od tržišta do tržišta, ne znam po kojim parametrima izračunavaju to. Ja sam svoje napumpao kako piše u "user manuals" i motor mi se ponaša odlično. Jedino sam ljetos prilikom putovanja sa suputnicom i prtljagom malo povećao pritisak na 2,7 i 3,1 i to je bilo o.k.

ajd provjeri koja je prosjecna visina i tezina pa javi

 
jolly the roger said:
ajd provjeri koja je prosjecna visina i tezina pa javi

Sigurno nije ta koju si napisao...osim ako nisi mjerio po sebi.... :jesus: :LOL:
 
bmw m 5 said:
...Pa i na tabeli koju je dao medo lijepo pise: autobahn(autoput)...znaci voznja velikim brzinama....2.5....2.9.... :x. I to se podudara sa preporukom proizodaca motora. Pa nije japanac glup  :shock:..!! Oni su unaprijed predvidjeli da ce netko tko kupi takav motor sigurno voziti "zestoko"....brzinama preko 200 km/h...sigurno meni taj motor ne sluzi da odem sa njim do kioska po kifle!! U tom slucaju guma moze biti napumpana i na 05 - 1.0....Ono sto zelim reci to je da...podatak na zadnjoj vilici je  sigurno najoptimalniji(voznja velikim brzinama...autocesta...otvorena cesta)...i to nije sigurno max. pritisak koji guma moze izdrzati(kao sto neki uporno tvrde)...dakako...guma se moze pumpati kako tko zeli...ali...zasto bih ja stalno "visio" po benz. pumpama....i pumpao gume...zavisno o vrsti ceste i nacinu voznje..???  Ja se vec 20 god. vozim svakakvim motorima....i uvijek sam pumpao gume prema toj tablici....i nikad nisam imao problema....Druga stvar je race guma....slick guma....pista....stunt......Dakle....zakljucak....tko se pridrzava uputa o tlakovima koje je preporucio proizvodac motocikla....sigurno nece pogrijesiti !! A to sam je napisao vec u DRUGOM odgovoru..a vidi gdje smo sada....na DRUGOJ stranici...bokte... :LOL:. Total nepotrebno..... :mrgreen:
Vožnju preko 200 na autocesti ne smatram žestokom vožnjom već ubijanjem dosade i tu je bolji veći tlak da trenje bude manje, guma se manje grije i time manje i troši po sredini (ali to vjerujem znaš).
Manji tlak, brže grijanje, veći grip i veća potrošnja, ali opet kažem veći grip koji je potreban za žešću vožnju po zavojitim dionicama.
Igrao sam se sa tlakovima i razlika se osjeti, i definitivno mi paše niži tlak od 2.5/2.9 za moj način vožnje. Da se vozim turistički tlak bi mi stalno bio 2.5/2.9 tako da se guma što manje troši.

I još jednom tablica u kojoj si preskočio podatak koji se odnosi na preporuku od strane proizvođača guma, za cestovne gume a ne trkaće, za otvorenu cestu. (Sad ću citirati tebe: "Pa nije japanac glup.")



Ne znam zašto uporno tvrdiš da je jedino ispravno gume pimpati na 2.5/2.9? Mislim da sam ja taj koji sebi štela ovjes na motoru za moj stil vožnje, isto tako i položaj volana, ručica kočnice i kvačila, visinu sjedala (tko može), položaj oslonaca nogu (tko može), a isto tako i tlak u gumama s obzirom na stil vožnje.

Kažeš nisi imao nikakvih problema 20g pumpajući na taj tlak, pa normalno da nisi jer razlika u tlaku od 0.2/0.4 nije drastična ali je nijansa koja se osjeti u vožnji.

A sada mi je dosta ove glupe rasprave koja ne vodi nikuda, ode provjerit tlak u gumama i idem se provozati po sunčanom vremenu dok ga još ima. :mrgreen:
 
jolly the roger said:
da su mjerili po meni bi stavili šire gume i to ko na kamionima

Opasno onda izgledaš... :rofl:
Ej prešli smo u off topičarenje, nema smisla stvarno, peace brother  :gace:
 
onaj tko zeli biti motoru rob...istalno "visiti nad njim"...neka...Ja pumpam kako pise...i amen...I nisam rekao da je neispravno pumpanje van preporuka proizvodaca...nego da ipak postoji razlog zasto je ta jebena naljepnica zaljepljena na zadnjoj vilici....necemu sluzi.....Kao i prometni znak...mozes ga postovati...a i nemoras....stoga...dosta o ovoj temi..... :?
 
a kakvo pravilo vrijedi za čopere,yamaha drag star 1100, 275kg.
nemem knjižicu.
 
vlais said:
a kakvo pravilo vrijedi za čopere,yamaha drag star 1100, 275kg.
nemem knjižicu.
Pogledaj na zadnjoj vilici bi trebala biti naljepnica gdje bi ti trebao biti napisan preporučeni tlak!
 
Dižem temu iz mrtvih jer nisam na forumu pronašao na koji tlak staviti gume po hladnome vremenu, dakle oko 5°C recimo konstanta (dok se led ne uhvati) :D i za sve one koji se voze ovih dana, dakle u service manulu za cbr 600f veli 2.3/2.5  Dođem na bengu danas prednja guma je bila na 1.6  :shock: a zadnja na 2.4. Što velite koji tlak za hladne dane za normalnu vožnju? Ja sam sada stavio 2.2/2.4
 
zlogi said:
Dižem temu iz mrtvih jer nisam na forumu pronašao na koji tlak staviti gume po hladnome vremenu, dakle oko 5°C recimo konstanta (dok se led ne uhvati) :D i za sve one koji se voze ovih dana, dakle u service manulu za cbr 600f veli 2.3/2.5  Dođem na bengu danas prednja guma je bila na 1.6  :shock: a zadnja na 2.4. Što velite koji tlak za hladne dane za normalnu vožnju? Ja sam sada stavio 2.2/2.4
zakaj nisi stavio kak piše u priručniku?!?  :mrgreen: