zoky_29
Well-known member
ne znam je li bilo ali ovo prenosim sa vecernjakova sajta:
U prosjeku mjesečno gine deset motociklista
Iako prema policijskim podacima čine najviše tri posto ukupnog broja sudionika u prometu, od ukupnog broja poginulih na našim cestama motociklista je čak 15 posto
Motociklisti su specifična skupina sudionika u prometu koja je vrlo osjetljiva na uvjete na cesti i ponašanje drugih sudionika u prometu. Dokazuju to i »crne brojke«.
Statistički, motociklisti imaju čak pet puta veće »izglede« od ostalih sudionika u prometu da će poginuti. Iako prema policijskim podacima čine najviše tri posto ukupnog broja sudionika u prometu, od ukupnog broja poginulih na našim cestama motociklista je čak 15 posto. Govori to i o poražavajućoj činjenici da motociklisti ne mare mnogo za Nacionalni program sigurnosti u prometu.
Naime, prema podacima MUP-a, u prvih osam mjeseci ove godine poginula su 62 motociklista i 12 mopedista, dok je tijekom cijele prošle godine poginulo 48 motociklista i pet mopedista. Ozlijeđenih motociklista u prvih osam mjeseci ove godine bilo je 1366, a mopedista 987, dok je u 2006. ozlijeđeno 969 motociklista i 749 vozača mopeda.
U prvih osam mjeseci zabilježeno je 1829 prometnih nesreća u kojima su sudjelovali motociklisti, nasuprot 1410, koliko ih je zabilježeno tijekom cijele prošle godine, što je povećanje od 29,7 posto. Poražavajući je podatak da je u prvih osam mjeseci zabilježeno 16.696 slučajeva nenošenja zaštitne kacige, što je povećanje od 17,4 posto u odnosu na lani.
Kako bi se smanjili smrtnost i najteže ozljede motociklista, nedavno je donesen rigorozni Zakon o sigurnosti cestovnog prometa, kojim je kazna za nenošenje kacige povećana s 50 na 700 kuna. No, učestali crni motociklistički vikendi govori da veće novčane kazne i stalna upozorenja nisu »ušli« u uši motociklista.
I liječnici upozoravaju. Specijalist neurotraumatolog Kliničke bolnice Dubrava dr. Vjekoslav Jelić ukazuje na teške ozljede, dugo liječenje i zahtjevno zbrinjavanje, posebice stoga što su motociklisti kudikamo slabije zaštićeniji od vozača automobila, jer ne postoje elementi pasivne sigurnosti poput sigurnosnog pojasa i zračnih jastuka.
Posebna su priča sve brojniji vozači mopeda i skutera. Vozači tih gradskih »igračaka« kao da zaboravljaju da su i oni sudionici u prometu te da i za njih vrijede ista prometna pravila. Opasnost leži i u činjenici da skutere i mopede često voze maloljetnici bez položenog ispita, i to gotovo u pravilu bez zaštitne kacige. Vozači skutera podcjenjuju brzine kojima se voze, pravdajući se pritom »kako brzina 50 kilometara na sat i nije velika« zaboravljajući pritom da i ona može biti smrtonosna.
Stoga MUP-ov glasnogovornik Zlatko Mehun apelira na roditelje koji djeci kupuju skutere upozoravajući da neiskustvo, nesigurnost, neznanje i varljivi osjećaj slobode mogu odvesti u smrt.
Hrvatska udruga za sigurnost motociklista (HUSMOP) priopćenjem je pozvala medije da posvete veću pozornost problemu motociklista na hrvatskim cestama. Udruga poziva i nadležne državne, ali i nevladine institucije da pokrenu dijalog na nacionalnoj razini.
Naime, upravo motoudruge i ostale nevladine institucije poput Udruge prometnih žrtava posvećuju pozornost tom problemu, dok mu se od državnih institucija povremeno posveti jedino MUP najavom strožih mjera tijekom ponekog vikenda.
U prosjeku mjesečno gine deset motociklista
Iako prema policijskim podacima čine najviše tri posto ukupnog broja sudionika u prometu, od ukupnog broja poginulih na našim cestama motociklista je čak 15 posto
Motociklisti su specifična skupina sudionika u prometu koja je vrlo osjetljiva na uvjete na cesti i ponašanje drugih sudionika u prometu. Dokazuju to i »crne brojke«.
Statistički, motociklisti imaju čak pet puta veće »izglede« od ostalih sudionika u prometu da će poginuti. Iako prema policijskim podacima čine najviše tri posto ukupnog broja sudionika u prometu, od ukupnog broja poginulih na našim cestama motociklista je čak 15 posto. Govori to i o poražavajućoj činjenici da motociklisti ne mare mnogo za Nacionalni program sigurnosti u prometu.
Naime, prema podacima MUP-a, u prvih osam mjeseci ove godine poginula su 62 motociklista i 12 mopedista, dok je tijekom cijele prošle godine poginulo 48 motociklista i pet mopedista. Ozlijeđenih motociklista u prvih osam mjeseci ove godine bilo je 1366, a mopedista 987, dok je u 2006. ozlijeđeno 969 motociklista i 749 vozača mopeda.
U prvih osam mjeseci zabilježeno je 1829 prometnih nesreća u kojima su sudjelovali motociklisti, nasuprot 1410, koliko ih je zabilježeno tijekom cijele prošle godine, što je povećanje od 29,7 posto. Poražavajući je podatak da je u prvih osam mjeseci zabilježeno 16.696 slučajeva nenošenja zaštitne kacige, što je povećanje od 17,4 posto u odnosu na lani.
Kako bi se smanjili smrtnost i najteže ozljede motociklista, nedavno je donesen rigorozni Zakon o sigurnosti cestovnog prometa, kojim je kazna za nenošenje kacige povećana s 50 na 700 kuna. No, učestali crni motociklistički vikendi govori da veće novčane kazne i stalna upozorenja nisu »ušli« u uši motociklista.
I liječnici upozoravaju. Specijalist neurotraumatolog Kliničke bolnice Dubrava dr. Vjekoslav Jelić ukazuje na teške ozljede, dugo liječenje i zahtjevno zbrinjavanje, posebice stoga što su motociklisti kudikamo slabije zaštićeniji od vozača automobila, jer ne postoje elementi pasivne sigurnosti poput sigurnosnog pojasa i zračnih jastuka.
Posebna su priča sve brojniji vozači mopeda i skutera. Vozači tih gradskih »igračaka« kao da zaboravljaju da su i oni sudionici u prometu te da i za njih vrijede ista prometna pravila. Opasnost leži i u činjenici da skutere i mopede često voze maloljetnici bez položenog ispita, i to gotovo u pravilu bez zaštitne kacige. Vozači skutera podcjenjuju brzine kojima se voze, pravdajući se pritom »kako brzina 50 kilometara na sat i nije velika« zaboravljajući pritom da i ona može biti smrtonosna.
Stoga MUP-ov glasnogovornik Zlatko Mehun apelira na roditelje koji djeci kupuju skutere upozoravajući da neiskustvo, nesigurnost, neznanje i varljivi osjećaj slobode mogu odvesti u smrt.
Hrvatska udruga za sigurnost motociklista (HUSMOP) priopćenjem je pozvala medije da posvete veću pozornost problemu motociklista na hrvatskim cestama. Udruga poziva i nadležne državne, ali i nevladine institucije da pokrenu dijalog na nacionalnoj razini.
Naime, upravo motoudruge i ostale nevladine institucije poput Udruge prometnih žrtava posvećuju pozornost tom problemu, dok mu se od državnih institucija povremeno posveti jedino MUP najavom strožih mjera tijekom ponekog vikenda.