R.I.P. Tomos otišao u povijest

mislim da je jako malo onih koji voze motore a da na neki način to nisu počeli na tomosu ... bio to automatic, apn, BT ... E90 ... ATX...

ne mogu reći da me duša boli jer se zatvara tamo neka tvornica.... pogotovo što nije u HR ....

ali da je šteta da se jedan dio moto povijesti zatvara na taj način, šteta je .. ali sam siguran da ćemo tomose još dugo dugo viđati na ulicama...  (y)
 
moj prvi motorčić tomos tori,ajme koja sreća kad sam ga dobio,danima sam ga gledo u garaži i pokrivo dekicom da nepadne prašina po njemu. neprocjenjivo (y)
 
Moj prvi stroj BT 50 N, onaj s oklopom, a jesam bio faca, bio, i nikad više... :(

:mrgreen:
 
sve sirotinja i yugovići u temi :hehehe:


elita je vozila puch-ove 8)
 
OldBoy said:
 

  ...ne preveć kenjati po kineskim proizvodima ako ih niste koristili. Vozim 'baotiana' i dobro se drži  :wink:.
Koristio i može se slobodno "kenjati". baotian 2 god i 4200km i ode radilica. Tomos neznam km no more km i dok nije turpijanje počelo radio ko singerica. Poslje isto no radilica se mjenjala svako par god.
 
R.I.P. neuništivi i dragi prijatelju iz djetinjstva... :cry:
 
Ah Tomos će uvijek imati posebno mjesto u mom srcu.Počevši sa APN 6 prvi put u životu sjeo i vozio bez greške,pa nastavljajući sa T 12 ,1963 godina 3 ručne i  3 nožne brzine,pa APN 4 uu što je tu bilo turpijanja i kombinacija uhh.Na kraju šlag dolazi 14M  1986.godina.E to je bio stroj sve original na njemu nikakva ""nabuđivanja""  samo pali i vozi ,motorić kakvog možeš zamisliti.Šteta što sam ga prerastao.
Sve u svemu Tomos mi je priuštio mnogo sretnih đireva i trenutaka sa prijateljima,naučio voziti na njemu,naučio mehaniku i princip rada  itd itd .Šteta što se zatvara ali će uvijek buditi uspomene na neka bezbrižna vremena kad se samo điralo i điralo i ....


R.I.P.
 
tutankamon said:
sve sirotinja i yugovići u temi :hehehe:

elita je vozila puch-ove 8)

Da, i moji njemački kolege su vozili kojekakve Krajdlere, Herkulese i Zindape, a i Hondice. Nikad nisu imali crne ruke, nikad nisu smrdjeli po benzinu, ali malo koji danas zna kak izgleda taj klip koji stvara magiju u motoru, kak izgleda razjebana radilica, kak se podlozuju zubcanici getribe i opcenito, nitko od njih (danas ozbiljni ljudi s familijama) ne vozi više motore. Jednostavno nije taj neki "virus" preskočio na njih.
 
vickodu said:
Sto to imaju drugo osim APN-a da znaju da su im najbolji  :misli:

znaju jer su im redovito dolazili na probe. ne kod vas u Dubrovniku, jer nije imalo smisla. motori su dolazili na test u Zagreb2, Branimirovu jer je tamo svaki dan u upotrebi cca 100 komada i spremna cijela logistika. sami dostavljači su ocjenjivali motore. tako je bilo prije pa su kasnije i odustali od testiranja jer nije bilo potrebe. Isprobavali su skutere još prije pojave Kineza.  Tomos je jednostavniji, robustan, manje dijelova (za mijenjati u slučaju padova koji su bili česti jer se vozi cijele godine, i po ledu). APN je bio robustan i pouzdan,  kritike su išle na račun rame kod šestice, četvorka je bila bolja. Automatik isto nije prošao jer nema prisilno hlađenje i pucale su rame (curenje benzina).

Tomos je bio kvalitativno dobar, u usporedbi sa bilo čime u klasi, možete pričat kaj hoćete.

RIP Tomos
 
zagi2 said:
Međimurec ,nisam videl da je proglašen dan žalosti na tomos-riders forumu  :misli: ,a trebalo bi  :cry: ipak je to žalosna vijest bez obzira ko ima kakvo mišljenje ili sječanje na Tomos !

Zagorec, tvoja Elektronka mi je pobjegla za dlaku, ko mi je kriv kaj nisam doma :-(
sad se neki janez s njom vozi
 
Imao sam dva Tomosa automatik i BT 50. Pravi motorići znalo nas se i četvero voziti na mom BT,gnjavio sah ih oba dva i uvijek su išli.   

 
Izdržljivo smeće  :angel: :)
Uff kad sam ga sa 14 dobil,ufff,koja makina,ganc novog za birmu ufff,dan danas se sjetim prve vožnje,najviše do treće sam ga šaltal  :)
Ljep trag je prednja guma ostavljala na blatu  :LOL: ,pjesku, uff kad se sjetim ,japansko crven 6s
Kasnije su sljedile prerade dorade,friziranja,divljanja,vožnje bez spuha,padovi,ozljede.... 8) (y) (y)
Prije njeg sam na ujakovom automatiku odradio par vožnji...dodaš gas a ide  :021: (y)

Neostvariva želja mi je bilo imat ctx-a 80 ccm,space shutle za nas klince,sportiva do daske,bt-jci su bili naoko ljepi....
Dan danas bi imo ctx-a  :) Okretomjer,brzinomjer,doista svemirski brod...  8) (y)

Najjači serijski 80 tih je bila četrnajstica mislim,5 brzina,neznam kolko kubika,zna neko jel to bila mašina ko na ctx-u 80 ccm?
Znam da je 90 išel  (y)

 
Same pohvale se pišu! Budimo iskreni, bili su to kramići koje smo vozili sedamdesetih i početkom osamdesetih a gledali MZ-ejce a sanjali o Kawasakijima i Suzukijima itd. Ovo sad je čista nostalgija ljudi u malo ozbiljnijim godinama. Dakle i ja sam se '73 naučio voziti na T12 i ja sam '75 položio A kat. na nekavom poštarskom sa štitnicima ali je i istina da je bilo puno boljih. Jedino što se Tomosu mora priznati da je pored hrpe mana imao srce, dušu i karakter pravog motora! Zato je odgovoran za "zarazu" koje se mnogi nisu riješili cijeli život. Dakle ipak je pozitivan lik i šteta ga je! Isto tako je i istina što je netko napisao (Jota?) da su zbog protekcionističke politike bivše države otežavali uvoz ozbiljnijih motora
 
kuglager said:
Najjači serijski 80 tih je bila četrnajstica mislim,5 brzina,neznam kolko kubika,zna neko jel to bila mašina ko na ctx-u 80 ccm?
Znam da je 90 išel  (y)
A "Petnajstica", pa "Elektronka"...? :mrgreen:
 
Nikad više,govoreći o motorima,nisam osjetio tako nešto kao kad sam postao vlasnik prvog Tomosa,mog prvog motora. 15-tica sa devom,delortom i lipnikom. Došao je iz Poreča,plavi...1993 je bila.
 
14-tica je bila sa malo otvorenijom i optimiranom APN-masinom, max brzina negdje 75kmh, dok je 15-tica bila kao luksuzna verzija (kromirani dijelovi,grimeka duplex doboš,domino ručke) ali i jači i otvoreniji motor bez prisilnog hladjenja (ventilatora) i išao tvornički kojih 85kmh. I 14-tica i 15-tica su 49ccm i vodjeni su kao motocikli (na veliku tablu).

Elektronka je pak 90ccm ,ali u biti jako slična 15-tici, ali opet različita. Osim drugačijeg rezervora,prednjih vilica,dodanih žmigavaca i jačeg zadnjeg doboša, elektronka ima i drugačije paljenje, ali i drugačiji i veči cilindar (aluminijski + nikasil). Mislim da je i radilica jača od ostalih tomosa,ali problem je da je ostatak mašine skoro ko standard APN mašina (zubčaniki,ležaji,dosjedi,blokovi....) Pa je to sve preslabo za 90ccm.

Usprkos tome e90 (elektronka) je kraljica tomosovih motora,česti je predmet restauracija, dosta je rijetka i tražena i cijene (pogotovo u SLO) preko 2000€ nisu rijetkost.