Rasprava nakon reportaže : Kaptol Cargo - DKS

Jebes ti nas jel. Znas odgovor a krijes ga za sebe :mrgreen: :mrgreen:
Nisam nista kupovao na kredit pa s nisam oko toga raspitivao. Ali bas me zanima pravi razlog.
 
:mrgreen: ovako, jesam i motorista ali sam i trgovac.....zastupam podjednako obje strane a iznad svega se zalažem za poštenje.....valjda je to neka stara bikerska solidarnost....ostatak dinosaura u bikerima moje generacije :? .....valjda.....da pokušam razjasniti neke stvari.....

prvo činjenice:

1. preko 80% motora se prodaje na kredit
2. svi mi smo navikli na popust za cash
3. meni (kao i svakom trgovcu) je isto da li mi netko da 50.000 casha koji ću položiti na banku ili mi banka uplati na račun taj iznos

zaključak (ili čitaj: odgovor):

1. trgovac zarađuje više (vidi činjenicu 1.)
2. umjetno je stvoreno zadovoljenje našeg trgovačkog duha (vidi činjenicu 2.)
3. trgovac za cash može ići i sa smješno malom maržom i na taj način se reklamira kao izuzetno povoljan te privlači ljude koji ipak kupe na kredu :wink: tu je pravo vrhnje :mrgreen:

svi dodatni troškovi (javni bilježnik i troškovi obrade kredita) su posebni dio ugovora o kreditu i nisu dio računa koji trgovac ispostavlja banci - dakle, uračunati su u ratu a često (gotovo uvijek) se dešava da je naplati i trgovac i banka :mrgreen:

zaključak: jedina poštena trgovina je ista cijena za cash i kredit, banka će uzeti svoje - to je jasno ali trgovačka cijena za cash i kredit MORA biti ista!
ma ne mora.....ako mogu u oči gledati kolegu bikera i zaraditi na njemu VIŠE jer nema love da mi plati u cashu :wink:
 
ajd ovak postavi cijena za kredit i za cash je ista, ali trgovac daje popust od 5% za gotovinu i onda on gubi tih 5% ,a ne da dobiva na kredit kak si ti napisal :wink:
 
ili prvobitno digne cijenu 5% pa se onda za kesh vrati na realnu cijenu, a za kredit ide ili linijom pa ako moze on zasto ne bi mogao i ja, ili pa ako vec kupuje na kredit moze on i vise platiti.
 
Vedran said:
ajd ovak postavi cijena za kredit i za cash je ista, ali trgovac daje popust od 5% za gotovinu i onda on gubi tih 5% ,a ne da dobiva na kredit kak si ti napisal :wink:

KRIVO!!!!!!!!!!!!!!
ja ću umjetno dignuti cijenu pa ti lako dam popust na cash :mrgreen:

ZAPAMTI : cijena za cash i kredit MORA biti ista ukoliko trgovac ne koristi naivnost potrošačkog mentaliteta.... primjer koji si naveo je varijacija na temu onog što sam već napisao

JEDINO OPRAVDANJE za dizanje cijene je plaćanje kreditnim karticama jer matične kuće (Diners, American i dr.) uzimaju proviziju
 
kad pogledaš cijene na onom linku kaj je dal sa stanjem skladišta sve cijene su veće neg kad stisneš na glavnoj strani cijenik pa dobiješ listu svih motora s cijenama... neznam u čem je kvaka
 
Sasa MK Motori said:
Nemoj koristiti termin MORA jer ja u svojoj maloprodaji zakonski mogu dati popust na gotovinu.

naravno da možeš :mrgreen: a koja je razlika između casha i plaćanja na račun?????? naravno ako ne prodaš na crnjaka :wink:
KREDIT je mužnja kupaca sa nerealno visokim maržama ukoliko je cijena za kredu veća od cijene za gotovinu.....i točka!
 
kredit nigdje ne piše da mora ići prek Banke... recimo ja sam sad kupil motor na karticu (kredit), nije kompletna cijena na karticu neg je pol gotovina a pol na master karticu.

trgovac more radit sa cijenam kaj hoće davat popuste na kaj hoće, može on dati i popust na kredit ak hoće, ali još nisam videl da itkoo je to napravil, pa ajde nek se najde neko pa nek napravi marketinški trik, "kupite na kredit odobravamo 5% popusta"
 
naravno da svatko može raditi kak on hoće.....poanta je u tome da trgovci rade sa različitim maržama i to sam vam htio objasniti no ako netko želi platiti skuplje i u tome uživa nek dođe meni :mrgreen:

lozinka: deri bikere bez casha :mrgreen:
 
Evo pokušaja objašnjenja: Prvo da se zna da bi cijena kod svih OVLAŠTENIH distributera trebala biti ista, pa nek svatko svojim znanjem i ponudom privlači kupce sebi, a ne raznim spuštanjima cijena do nabavnih pa i niže u nekim slučajevima. To mi osobno kao motoristu pogoduje jer mogu trenutno jeftinije doći do željenog proizvoda, ali generalno i u konačnici uništava sve, jer ako nema zarade, nema ni ulaganja, kako u znanje, tako i u opremu i ponudu. Ako je bit prodavati motore usput uz lonce ili vodu, po malim cijenama iz dnevnog boravka putem telefona, slažem se, ali ako kupac treba još nešto osim golog proizvoda, to onda ne ide. No to je neka druga tema.
CIJENA motora za keš i kredit je ISTA iz razloga što banka na osnovu kreditne ponude isplaćuje traženi iznos kredita, znači trgovac uvijek dobije svoje pare. Čak je i bolje za trgovca ako se kupuje na kredit, nema problema oko gotovine, pologa, provizija itd. Različit je samo pristup trgovca, koji ili će reći pošteno, koliko motor košta sa uvećenjem za troškove obrade kredita ( 2- 3 % ovisno o obliku i načinu kredita) ili će to ostaviti da stranka sazna kad potpiše ugovor i dobije otplatni plan pa ustanovi da je iznos traženog kredita uvećan od cijene motora za troškove obrade i osiguranja kredita. Isto tako i u preliminarnom izračunu kredita pojavljuje se razlika u rati, ako je u cijenu uključen ili nije trošak obrade. Pojedini trgovci koriste tu foru da privuku kupca, jer je rata u prividnom izračunu manja nego kod onih koji ju iskažu sa troškom obrade kredita. Uostalom, fer je stranci i reći za taj trošak unaprijed i ponuditi joj čak i opciju da sama plati nevedene troškove prilikom ostvarenja kredita. Iznos na računu za motor će bez obzira na način kupnje biti isti, osim u koliko se kupuje kreditnim karticama gdje prevelike provizije kartičara kompliciraju stvar, pa je ustaljena praksa da se cijena motora digne za navedenu proviziji. To se baš i ne sviđa kartičarima, ali jednostavno ne ide drugčije, jer su njihove provizije počesto veće od trgovačke zarade, osim u slučaju da uvoznik ne snosi veći dio provizije, pa se cijena ne mijenja. U svakom slučaju je dobro znati da su zarade na jeftinijim "no name" markama skutera i motocikala višestruko veće, izraženo u postotcima, nego kod "poznatih" marki, tako da je za očekivati da će vam npr, prodavatelj nekog "kvog fa" kineza, kojeg nema niti u jednom moto katalogu, dati čak i 15 % popusta za gotovinu i još zaraditi. Sjetite se da su Baotinani koštali 8000 kn, a sad se mogu kupiti i za 4000. ( 50 % popusta !!!! ).
Eto toliko, nadam se da je malo jasnije
 
Ma puno je jasnije. Nego, daj mi reci di to ima kupit Baotian za 4000kn?! :wink:
 
mms said:
1. Prvo da se zna da bi cijena kod svih OVLAŠTENIH distributera trebala biti ista, pa nek svatko svojim znanjem i ponudom privlači kupce sebi, a ne raznim spuštanjima cijena do nabavnih pa i niže u nekim slučajevima. To mi osobno kao motoristu pogoduje jer mogu trenutno jeftinije doći do željenog proizvoda, ali generalno i u konačnici uništava sve, jer ako nema zarade, nema ni ulaganja, kako u znanje, tako i u opremu i ponudu. Ako je bit prodavati motore usput uz lonce ili vodu, po malim cijenama iz dnevnog boravka putem telefona, slažem se, ali ako kupac treba još nešto osim golog proizvoda, to onda ne ide. No to je neka druga tema.

2.CIJENA motora za keš i kredit je ISTA iz razloga što banka na osnovu kreditne ponude isplaćuje traženi iznos kredita, znači trgovac uvijek dobije svoje pare. Čak je i bolje za trgovca ako se kupuje na kredit, nema problema oko gotovine, pologa, provizija itd. Različit je samo pristup trgovca, koji ili će reći pošteno, koliko motor košta sa uvećenjem za troškove obrade kredita ( 2- 3 % ovisno o obliku i načinu kredita) ili će to ostaviti da stranka sazna kad potpiše ugovor i dobije otplatni plan pa ustanovi da je iznos traženog kredita uvećan od cijene motora za troškove obrade i osiguranja kredita. Isto tako i u preliminarnom izračunu kredita pojavljuje se razlika u rati, ako je u cijenu uključen ili nije trošak obrade. Pojedini trgovci koriste tu foru da privuku kupca, jer je rata u prividnom izračunu manja nego kod onih koji ju iskažu sa troškom obrade kredita. Uostalom, fer je stranci i reći za taj trošak unaprijed i ponuditi joj čak i opciju da sama plati nevedene troškove prilikom ostvarenja kredita. Iznos na računu za motor će bez obzira na način kupnje biti isti, osim u koliko se kupuje kreditnim karticama gdje prevelike provizije kartičara kompliciraju stvar, pa je ustaljena praksa da se cijena motora digne za navedenu proviziji. To se baš i ne sviđa kartičarima, ali jednostavno ne ide drugčije, jer su njihove provizije počesto veće od trgovačke zarade, osim u slučaju da uvoznik ne snosi veći dio provizije, pa se cijena ne mijenja. U svakom slučaju je dobro znati da su zarade na jeftinijim "no name" markama skutera i motocikala višestruko veće, izraženo u postotcima, nego kod "poznatih" marki, tako da je za očekivati da će vam npr, prodavatelj nekog "kvog fa" kineza, kojeg nema niti u jednom moto katalogu, dati čak i 15 % popusta za gotovinu i još zaraditi. Sjetite se da su Baotinani koštali 8000 kn, a sad se mogu kupiti i za 4000. ( 50 % popusta !!!! ).
Eto toliko, nadam se da je malo jasnije


moram reagirati, odvojio sam ti post na dva dijela pa po tome i odgovaram:

1.ako mi netko prodaje ispod nabavne cijene onda je to za mene kao kupca ok :mrgreen: kakve veze ima trgovina sa servisom - nek se servis bori za svoju opremu radom i nek on stvara ime sam a ne preko nerealno velikih provizija u trgovini....zar se na motoru od 60.000 MORA zaraditi 7-8.000 kn????????

2. ako se već računaju troškovi obrade onda treba uračunati i troškove javnog bilježnika kao i kamata, zar ne!? Ne može se uzeti dio kreditnih troškova i njima (često puta lažno-pri tom ne nislim na nikog određenog) opravdavati višu cijenu na kredit.... ako već neki trgovac želi realno prikazati cijenu na kredit onda je JEDINO pošteno da iskaže iznos rate sa uračunatim SVIM troškovima :mrgreen:

činjenica: masa trgovaca koristi neznanje odnosno mentalni sklop kupca koji "zna" za popust u gotovini pa im nije čudno kad ih prodavač "oženi" jer kupuju na kredu

OVO PIŠEM ISKLJUČIVO SA GLEDIŠTA KORISNIKA - VOZAČA iako živim od prodaje i servisa kao i mnogi ovdje

i malo pitanje: tko to konkretno prodaje ispod nabavne cijene?
 
Rivi said:
Ma puno je jasnije. Nego, daj mi reci di to ima kupit Baotian za 4000kn?! :wink:

Bilo u PŽ :cool: promotivna cijena ili tako nešto, ne znam kakva je sad situacija s time
 
4rijeke said:
moram reagirati, odvojio sam ti post na dva dijela pa po tome i odgovaram:

1.ako mi netko prodaje ispod nabavne cijene onda je to za mene kao kupca ok :mrgreen: kakve veze ima trgovina sa servisom - nek se servis bori za svoju opremu radom i nek on stvara ime sam a ne preko nerealno velikih provizija u trgovini....zar se na motoru od 60.000 MORA zaraditi 7-8.000 kn????????

2. ako se već računaju troškovi obrade onda treba uračunati i troškove javnog bilježnika kao i kamata, zar ne!? Ne može se uzeti dio kreditnih troškova i njima (često puta lažno-pri tom ne nislim na nikog određenog) opravdavati višu cijenu na kredit.... ako već neki trgovac želi realno prikazati cijenu na kredit onda je JEDINO pošteno da iskaže iznos rate sa uračunatim SVIM troškovima :mrgreen:

činjenica: masa trgovaca koristi neznanje odnosno mentalni sklop kupca koji "zna" za popust u gotovini pa im nije čudno kad ih prodavač "oženi" jer kupuju na kredu

OVO PIŠEM ISKLJUČIVO SA GLEDIŠTA KORISNIKA - VOZAČA iako živim od prodaje i servisa kao i mnogi ovdje

i malo pitanje: tko to konkretno prodaje ispod nabavne cijene?

1. sama prodaja motora, odnosno trgovina bez servisa i nije prodaja u što se se mnogi kupci već osvjedočili, usluga mora biti kompletna da bi kupac bio zadovoljan, ili možda i griješim ? Volio bih prodavati te motore koji koštaju 60.000 kn a zarada je 7-8.000 kn :D :D samo da saznam koji su to !!!

2. kao trgovac sigurno znaš i da postoje krediti bez troška javnog bilježnika, pa onda nije moguće generalizirati i trošak bilježnika stavljati u cijenu motora i kamata se ne može računati u cijenu, jer je ona uglavnom promijenjiva i nitko ne zna kolika će biti za 15 dana ili za 2 godine ili hoće li stranka izvršiti slučajno djelimičnu prijevremenu ili potpunu otplatu kredita, pa bi opet moglo biti problema jer to sve direktno onda utječe na cijenu. ( naravno, ako i kamatu i javnog bilježnika uračunamo u kreditnu cijenu). Stoga mislim da je pošteno onako kako mi iskazujemo cijenu, možda i nisam u pravu, ali tako radimo već 10 tak godina i nitko nam na tome nije zamjerio, jer u kreditnom izračunu kod dogovora o kupnji, kao cijena motora stoji gotovinska cijena, a cijena na kredit se dobije kad se gotovinska uveća za troškove obrade.

3. A da se trgovci dovijaju na sve moguće načine, istina je. I to ponovo govori u prilog tome da servis i prodaja moraju biti jedno, jer ako te zavalja trgovac, a ideš drugdje na servis, trgovca nije briga, jer se ti kao kupac ne vraćaš, a ako je u skloplu firme i servis, druga je priča, jer i servis treba koju kunicu da bi opstao, pa ako trgovac zabrlja ništa od servisa!!! :)

4. tko prodaje ispod cijene konkretno? ne znam, svašta ljudi pričaju, vjerovatno i pretjeruju da bi izvukli dodatni popust, ali sam čuo da ima Kawa Z 750 S za 56000 kn !!!! :mrgreen:
 
mms said:
cijena na kredit se dobije kad se gotovinska uveća za troškove obrade

to valjda obračunava banka a ne trgovac i ti troškovi obrade se lako stave u ratu.... pa čemu ih i zbog čega iskazivati u cijeni motora ako ne iskazujemo i SVE ostale troškove!?

stvar je jasna, na gotovinu je točno xy kn a na kredit sa SVIM troškovima je XY eura i to je to..... oboje smo u trgovini i moram priznati da sam i sam mislio raditi da dignem 5% na kredit (iako su troškovi obrade kredita 1,74% i to da bude jasno: TO NE PLAĆA PRODAVAČ BANCI nego kupac plaća banci a ne trgovcu) pa sam odustao od dizanja jer sam i sam:
1. biker
2. nemam cash
3. ne čini drugima što ne bi htio da čine tebi

što se tiče logike i stava da trgovina mora zarađivati za servis to mi je čudno, zar nije servis profitabilna djelatnost pa mu treba zarada i od prodaje?

a što se tiče marži u to ne bi htio ulaziti jer dobro oboje znamo postotke :wink:
 
4rijeke said:
a što se tiče marži u to ne bi htio ulaziti jer dobro oboje znamo postotke :wink:

Daj nam svima napiši da bude javno - koliko zarađuju oni koji nam prodaju motore. Njih sam uvijek primjetio da voze najjače ili najskuplje strojeve :mrgreen: :mrgreen: