Da li ma netko tko je kupio motocikl iz Njemačke putem nekoga tko taj motocikl doveze (firma za uvoz itd?), kako izgleda ta priča? Mislim načina plaćanja, dovoza, kome se daje lova... sigurno je da je takova kupovina nekakva vrsta kupnje "na slijepo", bez našeg osobnog pregleda motocikla i probne vožnje, jer se pouzdajemo u fotografije i podatke i ono što veli prodavatelj kada se čujemo sa njime... no kako onda dalje? Koliko od toga dalje odradi tvrtka koja doveze motocikl u Hrvatsku, kada se i kome plaća itd, ima netko osobnih iskustava iz prakse takove kupnje, nisam još čuo tu priču pa me zanima...
Ne znam kako funkcioniraju firme, ali pretpostavljam da je i kod njih zapravo najbitniji faktor cijena motora. Naime, da ti ga dofura on ga mora kupiti, ima troškove dovoza i da mu ti onda kažeš "sorry, ali ipak ne bih". Možda nekima nije problem koji se time bave (a za motore imaš 2-3 firme u Hr) ili ako je cijena neka manja, ali za npr. motor od 15-20t € ne znam baš da će ti ga netko dofurat bez da ga platiš unaprijed.
A na istom pricipu ti funkcioniraju i ljudi koji rade to u "fušu". Imam takog jednog vrlo, vrlo pouzdanog, ako hoćeš, spojim te s njim, on živi u Münchenu i "pozna" taj bazen.
Ono što je možda prednost takvog je da će si dati više truda i da će kontaktirati i privatne prodavače, a neće samo otići u neki salon i uzeti kaj oni nude. A tu je već dosta opcija i oko cijene i svega ostaloga. Naravno, njemu neki takav "veći" iznos treba dati unaprijed i to je zapravo tvoj najveći rizik kao kupca, jer doslovno ispada da kupuješ na neviđeno i zato moraš imati apsolutno povjerenje u njega.
Procedura dalje je vrlo jednostavna, motor ti dođe na kućni prag (odnosno, gdje god ti želiš) i dalje si možeš riješiti sam unos, a može ti to riješiti i on. No, s obzirom da se u zadnje vrijeme sve radi preko E-građani, jednostavnije ti je da to sve sam napraviš, a procedura traje doslovno jedan dan (i brže ako provjeravaš na sustavu često). Nakon toga tehnički gdje odradiš homologaciju i to je to.
Od papira ti treba:
1. dokaz vlasništva - ugovor (ako je od privatne osobe) ili račun (ako je od auto/moto kuće)
2. CoC - za novije aute/motore obično vlasnik ima, ako nema, onda se kontaktira ovlašteni distributer i njemu se plati 40-50€ (za neke marke se može i na tehničkom to riješiti)
3. prometna dozvola
4. tzv. brif - to bi bilo najsličnije našoj staroj knjižici vozila
5. za postupak carine treba ti još i ispunjen obrazac OV1 (ima ga na stranicama carine za skinuti)
Bitno je da je vozilo odjavljeno, bez toga ti kod nas neće dati niti probe. Naravno, netko tko se time bavi će taj dio riješiti odmah prije nego dostavi motor.
Ne znam kakva je pocedura za ostale zemlje, ali vjerojatno slična ili ista kao za Njemačku.