sklizačka iskustva

tomtigar said:
Radi se i o geološkom porijeklu kamena koji se miješa s asfaltom. Točnije kamen vapnenačkog porijekla (koji je kod nas najčešći), ima dosta loša svojstva za primjenu u cestogradnji i nebi se smio koristiti za to jer osobito u mokrim kišnim uvjetima se otapa i stvara vrlo sklizak lužnati sloj. Vrlo izraženo na nekim dionicama magistralnih cesta.
Unazad nekoliko godina u Hrvatskoj, na državnim cestama, za sve završne slojeve koriste se isključivo asfaltne mješavine od eruptivnog drobljenog kamena. Treba proći vremena da se sve ceste presvuku s novim slojem od eruptivca i zamjene starije vapnenačke kolnike koji se nakon nekoliko godina jako zaglade i postaju veoma skliski. :starac:
Da ne bi bilo zabune, kada su se počele koristiti površinske obrade i mikroasfalti (tanki slojevi sa grubljom granulacijom - jeftinija varijanta od klasičnog asfalta =  više km obnovljene površine na mjestima gdje vapnenački kolnik nema većih oštećenja) na zavojima i usponima, kako bi se povećala hvatljivost kolnika, Hrvatske ceste su "optuživane" da su u dosluhu s proizvođačima guma (valjda Tigar, Sava, Barum).  :yikes:
markookram said:
asfalt koji se koristi kod nas vani se ne koristi desetljecima
mislim prvenstveno na prirodi soder koji stavjalu u asvalt,koji znamo da je okruglastog oblika i gladak,dok se vani radi od drobljenog kamena koji ima bridove-ostrice- i takav drzi gumu 100x kvalitetnije
kod nas se samo koristi za natjecateljske staze i mozda koji metar zakrpa na cestama
Više se nigdje takav asfalt ili "bitošljunak" ne koristi za radove na državnim cestama. :p
st_driver said:
Ja se pridružujem prosvjedu, baš sam prije koji dan zbog laganog stiskanja prednje kočnice naletio na strelicu na cesti i samo proklizao po njoj i završio po podu. Taj koji je rekao da je jednako skliska crta i asfalt je ili budala ili laže jer svatko zna da su crte opasno skliske :palacdolje: :palacdolje: :palacdolje:
Oznake na kolniku same po sebi nisu toliko skliske bez prljavštine na cesti (od ulja, pneumatika, ispadajućeg tereta, lišća, blata iz njive ili dvorišta itd.), pogotovo kada se to navlaži dobiješ mulj. Opasno, pogotovo strelice koje se nalaze u sredini voznog traka, točno tamo gdje majstoru curi ulje. :palacdolje: :misli:
 
Vezano za ovo gore ni ja nisam zadovoljan stanjem cesta, nisu sjajne, dapače neke dionice su stvarno katastrofa, ali ima i gorih cestovnih mreža od naše.  Naveo sam neke činjenice koje znam. Dosta se ulaže u popravak državnih cesta, ali županijske......., da ne spominjem lokalne.... Puno je to kilometara ljudi. Ali radi se....  :zeko:
 
aero said:
Oznake na kolniku same po sebi nisu toliko skliske bez prljavštine na cesti (od ulja, pneumatika, ispadajućeg tereta, lišća, blata iz njive ili dvorišta itd.), pogotovo kada se to navlaži dobiješ mulj. Opasno, pogotovo strelice koje se nalaze u sredini voznog traka, točno tamo gdje majstoru curi ulje. :palacdolje: :misli:

Ne bih se bas slozio. Zviznuo sam drito na zutoj crti (prilikom prelaska preko nje), dakle sa desne strane kolnika, a ne na sredini. Skliske su i to jako.
 
Vjerujem ti. Žute rubne crte ako se još negdje i nalaze starije  su od tri godine (dakle dobro izlizane) - sada su sve bijele.
 
ti aero sigurno radiš u hrvatski cestama pa ću potražiti par odgovora :mrgreen:
a kaj je s onim katranom (ili kaj to već je) s kojim premažu pukotine na cesti? kad s prvim kotačem zahvatiš to u zavoju zna biti zabavno. ili kad (opet ne znam kaj to je ali opet nije dobro) s nečim izgrebaju asfalt, opet u zavoju naravno, pa kad fino naletiš s motorom na to, urnebes... a možda najbolje od svega je kad majstori nakon zime, znači sedmi, osmi mjesec ;) popravljaju oštećenja pa kad skinu onaj prvi sloj asfalta u širokoj prugi i odu doma jer je radno vrijeme do 16 sati :mrgreen:
a ima toga još...
 
kruns said:
ti aero sigurno radiš u hrvatski cestama pa ću potražiti par odgovora :mrgreen:
a kaj je s onim katranom (ili kaj to već je) s kojim premažu pukotine na cesti? kad s prvim kotačem zahvatiš to u zavoju zna biti zabavno. ili kad (opet ne znam kaj to je ali opet nije dobro) s nečim izgrebaju asfalt, opet u zavoju naravno, pa kad fino naletiš s motorom na to, urnebes... a možda najbolje od svega je kad majstori nakon zime, znači sedmi, osmi mjesec ;) popravljaju oštećenja pa kad skinu onaj prvi sloj asfalta u širokoj prugi i odu doma jer je radno vrijeme do 16 sati :mrgreen:
Sve što si naveo je točno - dakle opasno za nas na motorima.
Ono prvo ti se zove fugiranje pukotina. Problem je u tome što se masa kojom se zapunjavaju pukotine ne smije stvrdnjavati, već mora ostati fleksibilna da vrši funkciju trajnog zapunjavanja. Također, izdignuta je par milimetara iznad kolnika i pošto je fleksibilna izmiče se ispod gume i uzrokuje nestabilnost. Za auto nema veze, ali za motor - oprez. To nije naša izmišljotina, koristi se u cijelom svijetu i EU i USA. Kad vidiš šare po cesti samo polako i biće dobro.
Ono drugo je totalna katastrofa koja se zove frezanje asfalta. Primjenjuje se za izravnavanje površine kolnika (uzdužna udubljenja-kolotrazi i sl.) prije polaganja novog sloja asfalta ili površinske obrade (ono grubo u zavojima i usponima). Nikako ne bi smjelo ostati bez presvlačenja novim asfaltom. Opet, za auto nema veze, ali za motor - oprez.
Ono treće je nešto što se ne bi smjelo događati, ali... nažalost događa se (nekad i ima opravdanja, ali rijetko). U svakom slučaju mora biti jako dobro označeno prometnim znakovima sa ogr. brzine 20-30 km/h, radovima na cesti itd.. Opasno i za aute i za motore, zato oprez.
Vezano za stanje ceste, kolotrage od kamiona, odrone, oštećenja afalta, izvođenje radova na cesti i druge opasnosti što vrebaju, često ne vidimo ili previdimo (uključujući i mene) uz rub ceste one štapove s krugovima, trokutima i kvadratima na vrhu  u raznim bojama: crvenim, plavim ili žutim. To mi cestari stručno zovemo "prometni znakovi". Ponekad nam mogu spasiti život, pogotovo krugovi i trokuti s crvenim rubom - treba im vjerovati.
Činjenica je da kada smo mi najnabrijaniji za vožnju motorom, dakle s prvim proljetnim zrakama sunca, cesta je najopasnija. Još je puna sipine od zime, pojavile su se rupe i pukotine, traktoraši vrijedno nanose blato iz njiva, itd., a mi zbog neopisivog užitka prve vožnje zaboravljamo da je cesta u puno lošijem stanju nego što smo je prije zime ostavili. Slijedećih mjesec-dva cestari će nastojati to stanje popraviti i stvoriti sigurnije uvjete na cesti kako god to tko shvaćao.
Zato, obratimo više pažnje, vozimo s još više opreza u proljeće, jer se svake godine ponavlja isto, prihvatimo činjenicu da se cesta troši kao i svaka druga stvar, da je netko treba popraviti, da to u jednom trenutku stvara dodatne opasnosti, "poštujmo naše znakove" i sve će to biti dobro.
Ride safe (y)
 
ti se zrokajna cesti jer je tam rupa od 30 metara i oni bu ti sam rekli da nisi prilagodil uvjetima na cesti...
 
rednyaW said:
ti se zrokajna cesti jer je tam rupa od 30 metara i oni bu ti sam rekli da nisi prilagodil uvjetima na cesti...

Nije valjda da misliš na štakinu nezgodu?
 
gle,frend mi radi u cestama (neću reć kojim)-u velikoj gorici uglavnom-i moram reć da najviše vremena provode u betoniranju dvorišta ,prilaza vikendicama šefovima i ekipi koja im isto plati.
a za cestu:kaj ostane i kakve kvalitete.
nerijetko te zakrpe već drugi dan "ispadnu" iz rupe.
al ko ga jebe.

2.mrcine sa šoder graba redovito odlaze pretovarene,pa pol tereta do svog odredišta ostave na cesti,to normalno nitko ne dira a kamoli da bi očistio,čeka se prva kiša pa se samo ispere,a korumpirana milicija se na to uopće ne obazire (vrlo dobro znaju polazišta i odredišta kamiona).
Ista stvar sa traktorima.

Crte i zebre da ne spominjemo.
Glavno da registraciju i naknadu za ceste plaćamo sa 10 čekova jer je skupa do boli.
 
neki dan sam ja prijavil hrpu šodra na cesti prema zelini i bome su se odma seli u auto i odjurili

čak su mi i zahvalili

al bil sam kombijem-pošteni građanin :mrgreen:
 
i kad se spičkaš zbog šodera u zavoju,ak imaš sreće da ostaneš živ,možeš se tužit upravi vodovoda i svojoj mami.
Zato,uvijek nosite fotić sa sobom,iako ni slika nije dokaz na sudu (kolko ja znam).
 
tomee said:
neki dan sam ja prijavil hrpu šodra na cesti prema zelini i bome su se odma seli u auto i odjurili

čak su mi i zahvalili

al bil sam kombijem-pošteni građanin :mrgreen:
sve to štima.
al ta sranja treba spriječiti.
kaj da si došel i zateko prometnu nesreću na tom mjestu?
 
ja te razmem

al bar to .

nije da je u redu - problem je kaj se dogovara prevoz u kubicima a ne u turi i prvo kad uvezu drajakser il firakser prvo se vari još jedan red stranica -jer kaj ti je pa viš da ima 400 konja i more povleči

kreteni-al tak je
 
na žalost bu tak i ostalo još duuugo čini mi se.

Al evo 1 osvrt na kazne npr.za pojas,svjetla itd.
Recimo kaj muriju boli kurac jesam ja vezan il ne,pa moja glava je u torbi jel tak?napunio sam 18 i odgovaram za svoje postupke...
Al kita! Jer: ak se ne vežem i doživim saobraćajku,ostajem ko invalid recimo,na državnoj skrbi.
sasvim logično jelte.
Al ista stvar je i s ovakvim slučajevima,al braco,para vrti tamo gdje burgija ne može,I ZAKON NIJE ISTI ZA SVE.
E kad se to uredi,onda ćemo imat pravnu državu,a ovo je banana država.
sad sam razjeban i idem na pivu.
grrrrrrr.
 
Ja sam radil žute crte po cesti, ali po sredini, sa svojim kombinezonom kad sam pao, pa su me ljudi nazvali cestar :)
 
ja ne znam što se vi žalite..kod nas u Požegi cestari idu i lopatom istresu malo asfalta u rupčage, onda to lopatom malo nabiju i idu dalje..... majku im njihovu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jebem ja njihovog prvog nadređenog koji vjerojatno nije završio ni osnovnu školu i sve što zna o poslu je kurac!!!! Da bar malo pročiste, izbace prljavštinu, bace malo katrana i onda nalopataju pa žabom malo nabiju i rubove zaliju opet katranom...15 minuta posla, a bar će držati neko vrijeme... ovako, već popodne rupa zjapi kao i prije, samo je stotinjak auta išpricano asfaltom i opet imaju rupu na cesti gdje su imali....
 
Znate kako sam ja neki dan pao s motora? Dođem pred semafor na crveno da stanem i ispružim lijevu nogu i poskliznem se te skupa s motorom na bok
 
Sto se svi zalite? pa jeste li vidjeli ceste po Rijeci kakve su? ogledalo! Kad kisa padne sve se sjaji kao pasja jajca! i tako vec dvadesetak godina.
Ima samo jedan semafor gdje mi se fora zaustaviti i driftati motorom kojih 30-ak metara kad se zeleno upali. Ali samo desna traka, lijeva je ok :mrgreen: (rijecani ce znati, prvi u smjeru centra rijeke poslje ravnice od 3.maja).

Aj ne mogu se zaliti, cijelu su ucku nanovo asfaltirali, jedva cekam da malo zatopli i da se sljunak raznese :D
 
Sto se Ri tice... danas sam sisla s autoputa za centar Rijeke a ono u jednom lijevom zavoju u obje trake 2 raspadnute 2 vrece cementa nasred ceste... nakon 3 sata prodjem s autom ..i  naravno..to i dalje atmo stoji...