sklizačka iskustva

Duke said:
Sto se svi zalite? pa jeste li vidjeli ceste po Rijeci kakve su? ogledalo! Kad kisa padne sve se sjaji kao pasja jajca! i tako vec dvadesetak godina.
:D
Istina. Prošlo ljeto nas je uhvatila kiša u Rijeci na povratku u Novi Vinodolski. Vozili smo se ko po jajcima dok nismo izašli.  :D
To su sve stari kolnici od vapnenačkog kamena, izlizani i izuzetno opasni. Pomaže ako znaš na što nailaziš, ali ako ne....... :palacdolje:
Čuvajmo se, pazimo se.... :gitara:
 
Ceste su takve i u Zadru, a dok padne kiša je bolje ne ići u grad bilo motorom ili autom.
 
Ono treće je nešto što se ne bi smjelo događati, ali... nažalost događa se (nekad i ima opravdanja, ali rijetko). U svakom slučaju mora biti jako dobro označeno prometnim znakovima sa ogr. brzine 20-30 km/h, radovima na cesti itd...
Ovo obožavam kod naših cesta! Poslije svakog trećeg zavoja je prometni znak i 20-30 km/h ograničenje brzine kao oštećenja kolnika pa se vi drag vozači hebite kak znate... Baš me zanima što bi mi rekao djelatnik na tehničkom kada bi mi guma na bilo kojem vozilu bila u komi, kočnice poluučinkovite a ovjes nikakav... Možda da ja njemu kažem, čuj striček ja Vam se inače ne vozim preko 50 km/h pa je ovo sasvim zadovoljavajuće... Ako želiš prolaz zadovolji standarde i plati davanja... Isto tako neće biti reda na cestama dok bude moguće postavljati nebulozna ograničenja zbog uništenih kolnika... Ako cesta ispravna nije za promet kategorijama i brzinama vozila kojima je namijenjena zatvori ju i pusti u promet kada bude osposobljena...
 
miro said:
ja ne znam što se vi žalite..kod nas u Požegi cestari idu i lopatom istresu malo asfalta u rupčage, onda to lopatom malo nabiju i idu dalje..... majku im njihovu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jebem ja njihovog prvog nadređenog koji vjerojatno nije završio ni osnovnu školu i sve što zna o poslu je kurac!!!! Da bar malo pročiste, izbace prljavštinu, bace malo katrana i onda nalopataju pa žabom malo nabiju i rubove zaliju opet katranom...15 minuta posla, a bar će držati neko vrijeme... ovako, već popodne rupa zjapi kao i prije, samo je stotinjak auta išpricano asfaltom i opet imaju rupu na cesti gdje su imali....
znas onu -posao treba cuvati  :mrgreen:
 
Meni je postalo sasvim normalno da kad kisa padne da su sve one bijele crte na cesti skliske ko led. Zapravo sto su svejzije obojene to se vise sklize po njima. Npr. i po najjacoj kisi se moze autoputom vozit 150+, ali cim prelazis iz jednog traka u drugi i zahvatis bijelu crtu, straznji se odma posklizne i zavrti. To je jos ok sto se kontrole motora tice, ali da mi se prednji tako posklizne ne bi se lijepo proveo. Bijele crtu se dosta skliskije i po suhom naravno, sto sam se isto imao prilike osvjedociti, iako je taj efekt puno izrazeniji na mokroj cesti. Ne znam da li se to moze ikako popraviti, ali svakako mi se ne dopada.
U pravilu izbjegavam bijele linije na cesti kad god je to moguce, bas kao i sljunak, rupe, zakrpe i slicno.
 
Sjećam se jedne anegdote od prošlog proljeća;
Mjesto radnje Velka Gorica, ja u firmi žvačem gablec i buljim prek ceste.Do maloprije sipala kiša i lokve vode na cesti i par udarnih rupa na cesti (vj. od ralice) koje kad bi pogodio sa 80/90 kmh sigurno
puca guma i felga na bajku. :x
U to doletava TAM-ić i iz njega izletavaju tri četri derana. Jedan otvara stranicu, drugi lopatom baca
asfalt u rupu (voda šprica uokolo) i treći nabija asfalt nekim batom. Cijela radnja trajala je cca 30 s.
i kamion odlazi brže nek šta je doletio. :misli:
Još se nisam ni okrenuo kad evo ti kipera punog ko čep, s jedno 6 banki prelazi preko zakrpe i nadiže ju
metar dalje. Sad smo dobili i grbu hehe, za nevjerovat al na svoje oči vidio. :shock:

Ta rupa još uvjek tam... :LOL:
 
aeron, dobro zvuči kaj pišeš, ali činjenica je da se tak radi naše ceste bi izgledale drugačije. Oni frajeri iz Zagrebačkih Cesta se busaju da će potrošit 30tona asfalta da poprave rupe. Bolje da ih odma kipnu nekome u vikendicu jer se ovom prije spomenutom tehnologijom lopata asfalta u rupu i gibanica sav asfalt završava na cesti, kasnije u kanalizaciji, te tako prouzročuje dodatne štete. Da se ceste saniraju kako treba izgledale bi kako treba. U Zagrebu nema 50metara ceste bez rupe. Ili su rupe ili su propali šahtovi, ali ravne glatke ceste nema. Drugo i kad se nekaj napravi, ne traje dugo jer je asfalt mekan kao putar. Na Ljubljanskoj Aveniji su na sredini brda od 15-20cm. Pred semaforima su hrptovi od kočenja, zeleni val je seoska kaldrma. U grad idem isključivo skuterom jer mi se ne da razbit motor na ovim neljudskim cestama. Vani toga nema, gradovi su još veći, promet još gušći pa ipak ceste bolje izgledaju.
Zagreb ima ceste u rangu Bukurešta, svi ostali gradovi imaju bolje ceste nego mi.
 
2 xjr1300: U pravu si. (y)

Ne bih želio ulaziti u polemiku glede stanja cesta, pogotovo za područja koja nisu "moja", jer bojim se da ne može biti plodna.
Pogotovo jer se ne želim dovesti u situaciju da branim nešto što ne želim braniti, a sve zbog nerazumijevanja "Who is who" u cijeloj priči.

Bez želje da zamaram bilo koga, slijedeće retke pišem za one koje možda zanima da pravilnije kanaliziraju svoj opravdani gnjev, a oni koje ne zanima, neka preskoče ovaj post.

Koliko sam pregledao teme nisam našao neku u kojoj se  cestama daje neko ime ili pripadnost glede kategorije, sve su samo ceste. I to u pravilu loše.

Vrste cesta po kategoriji i izvoru financiranja - pojednostavljeni prikaz:
1. državne ceste, one koje spajaju gradove i županije, održavaju ih Hrvatske ceste od novca iz prodane litre goriva
2. županijske i lokalne ceste, spajaju manja mjesta, održavaju ih Županijske ceste svake pojedine županije, financiraju se iz naknade pri registraciji vozila i dio iz litre prodanog goriva
3. nerazvrstane ceste, gradske ulice i sve ostale, finaciraju se iz sredstava lokalne uprave, gradova, županija

Dakle, državne ceste su one nekadašnje magistrale, glavni pravci kroz državu (bez auto-cesta) i ja sam govorio o nastojanju da na našem području , (bjelov. i virovit. županija), posao na održavanju državnih cesta odradimo po pravilima struke, u okviru raspoloživih sredstava, te iza toga i dalje stojim.

10 godina od izgradnje neke nove ceste ili popune obnove stare, trebalo bi ponoviti istu stavr, dakle potpunu obnovu sa izravnanjem kolnika (uzdužno i poprečno), korekcijom nagiba u zavojima, proširenjem, min. 2 sloja asfalta i sve ostalo.
To znači da bi godišnje takvu potpunu obnovu svake godine trebalo izvesti na min. 10% cesta, što su stotine kilometara samo na mreži državnih cesta, a da o županijskim i lokalnim ne govorim. Za stotine kilometara potpune obnove godišnje nema love i točka. Gradske ulice koje i ne spominjem, vrlo često izvor frustracija svakoga na dva kotača, isključiva su briga gradova.
U tih deset godina, svake godine ceste se moraju održavati počevši od zimske službe, krpanja asfalta, iskopa jaraka i uređenja bankina do označavanja horizontalne signalizacije, prometnih znakova, odbojnika i dr. Tu spada i izgradnja raznih objekta koji koštaju jako puno - mostova, nadvožnjaci, obilaznice i dr. Cesta se troši i propada kao i naši motori. Što je lošija, treba sve više love da se sredi (kao i prastari motor), tako da je teško s istom lovom krpati rupu koja je sve veća. Ilustracije radi za motor od 500ccm platio sam 185,00 kn naknadu za ceste, a jedan prometni znak košta 700-800 kn i traje 5 godina. Dakle jedan motor održava jedan znak.

U Hrvatskoj ceste održava desetine poduzeća i tisuće ljudi, na tisuće načina, dobrih ili loših.
Ako vidite neko sranje, umjesto kuknjave, j****** matere i pljuvanja po svim cestarima, postupite kao index.hr u slučaju policajca koji se parkira na invalidovo mjesto i prijavite sranje. Samo tako se stvari mogu ispravljati
.

Osim toga zar mislite da su sve ceste u Europi ili USA nove, ravne, bez rupa, bez skliskih linija i drugih sranja. Daleko od toga. Siđite malo sa auto-cesta, pa ćete vidjeti i ono što možda ni kod nas niste vidjeli. Zar Slovenija ima dobre ceste? Ili Italija, Mađarska, Austrija, tamo su sve 5+? Pogledajte malo filmove, ako već ne putujete van, vidjeti ćete da su i američke i evropske ceste pune zakrpa, išarane fugiranim ispunama (ono vijugavo što je toliko pogubno za motocikliste, jer se miče ispod kotača). Pa formula 1 u Monte Carlu se vozi po zakrpanim cestama.

Često je i naše poimanje dobre ceste nerealno. Volim i r-ove i nakede i endure, ali stilovi vožnje i afiniteti su različiti. Endurac se "veseli" blatu, kaldrmi i rupama, a R za brzine koje  može postići treba Grobnik ili slano jezero u USA.

Naravno da se udarne rupe ne krpaju lopatom, kao da se krava pobalegala, i ako se tako nešto kod nas dogodi, takav posao se ne plaća.

Ovaj post nisam opterećivao stručnim terminima u nastojanju da me što više ljudi razumije. Ako ovo još itko čita, svaka mu čast na strpljenju, a sada naputak za psovanje i spominjanje majke s početka posta:

- za sranja na državnim cestama, odgovorna je majka šefa ispostave Hrvatskih cesta :bananalove:
- za sranja na žup. i lok. cestama odgovorna je majka ravnatelja Županijske uprave za ceste  :bananalove:
- za sranja na gradskim ulicama i selskim cestama odgovorna je majka gradonačelnika ili selonačelnika, što već imate  :bananalove:

:wc: Umjesto poučka: Normalno i zdravo je bojati se nepoznatog. Shvatite i cestu na taj način. Ona je kakva god bila, sve drugo, samo nije vaš prijatelj.
Ride safe. (y)

P.S. Pokušao sam naći smajlića za mlaćenje prazne slame, ali nema.........  :nasilni:

P.S.S.S. Ceste nisu dobre, poneke su čista katastrofa, ali mogu biti i gore.  :closed:
 
:shock:
Odsklizasmo mi u „off“. Početno pitanje je: jesu li crte (bijele, žute, zebre i sve ostale) skliskije od okolnog asfalta (što po propisu ne bi smjele biti) ili nisu? Ako jesu, a vi to potvrdite svojim mišljenjem i eventualnim konkretnim primjerima opisa padova, onda možemo tražiti Ministarstvo prometa da inspektori za ceste npr. odobravaju izvođačima upotrebu samo onih boja koje imaju dokazana svojstva trenja. Dakle, jesu ili nisu? 
:ugovor:
 
ne da su skliske nego su gore od leda!! kolko puta mi je zbacalo zadnji kraj kad sam išal preticavat()ne puna nego isprekidana). jednom sam skoro zviznul kad sam jače zakočil(upalilo se žuto) i taman onih pola metra bjele široke trake do koje se treba zaustavit mi je sfalelo a prednji kotač u stranu, sva sreča pa sam več usporio na cca10kmh i uspio motor zadržat nogom. na motoru mogu zatvorenih očiju znat kad je crta ispod mojih guma! koristim najmekše gume (iz drugih razloga) pa se pitam kaj bi bilo da imam neke tvrđe???
 
Pec said:
:shock:
Odsklizasmo mi u „off“. Početno pitanje je: jesu li crte (bijele, žute, zebre i sve ostale) skliskije od okolnog asfalta (što po propisu ne bi smjele biti) ili nisu? Ako jesu, a vi to potvrdite svojim mišljenjem i eventualnim konkretnim primjerima opisa padova, onda možemo tražiti Ministarstvo prometa da inspektori za ceste npr. odobravaju izvođačima upotrebu samo onih boja koje imaju dokazana svojstva trenja. Dakle, jesu ili nisu? 
:ugovor:
,,,ja maximalno siječem zavoje(jeb ga tak sam naučio :) ),,,dakle svako malo pa prelazim preko pune i isprekidane i zaista nisam nikad osjetio da su klizavije od asfalta,,,može bit da jesu,,,može bit da sve i ovisi o kvaliteti te boje,,ko zna,,nadam se da neću osjetit tu klizavost pa da bu kasno :)
 
Pec said:
:shock:
Odsklizasmo mi u „off“. Početno pitanje je: jesu li crte (bijele, žute, zebre i sve ostale) skliskije od okolnog asfalta (što po propisu ne bi smjele biti) ili nisu? Ako jesu, a vi to potvrdite svojim mišljenjem i eventualnim konkretnim primjerima opisa padova, onda možemo tražiti Ministarstvo prometa da inspektori za ceste npr. odobravaju izvođačima upotrebu samo onih boja koje imaju dokazana svojstva trenja. Dakle, jesu ili nisu? 
:ugovor:

toliko su skliske da kad ides pješke možeš se pokliznit i polomit se. uzas jedan
i još nešto, ne znam kak bas sad u zagrebu i nekim većim mjestima, al ovdje kod nas traktoristi prave takva sranja da je to nenormlano. nanestu toliko blata da se asvalt ne vidi na nekim djelovima. a kad padnje kiša na to blato, to je pravi led...
jos bi htio upozorit vozače da ako ide državnom cesto 34. (barem mislim da je taj broj) , Virovitica- D. Miholjac, da se cuvaju VELIKIH oštećenja na cest. Pogotovo neka se cuvaju desnog ruba kolinika jer je tamo strašno. eto toliko. nadam se da će nekome pomoći ako bude prolazio ovuda
 
tu debatiram s vama o asfaltu i poslije toga sjednem na skuter (beverly 250) i evo vraga...  :palacdolje:

Tražim jet kacigu, điram po Oranicama (Moto 01, Eloda). STOJIM na raskršću na crvenom. Zeleno, krećem udesno, easy, niš posebno, 2-3m kasnije, na pol zavoja ode zadnji kotač u *urac, ko na ledu... Uspijevam stat na desnu nogu i održati se na kotačima, zglob još danas boli.

Niti brzina, ni pijesak, jedan od onih bijelih asfalta (raskršće Orenice prema Malešnici u Zagrebu) pun zlizanog kamena. Da sam bio se velikom makinom, ležao bi na boku, ni kriv ni dužan.  :x :x :x