2 xjr1300: U pravu si.
Ne bih želio ulaziti u polemiku glede stanja cesta, pogotovo za područja koja nisu "moja", jer bojim se da ne može biti plodna.
Pogotovo jer se ne želim dovesti u situaciju da branim nešto što ne želim braniti, a sve zbog nerazumijevanja "Who is who" u cijeloj priči.
Bez želje da zamaram bilo koga, slijedeće retke pišem za one koje možda zanima da pravilnije kanaliziraju svoj opravdani gnjev, a oni koje ne zanima, neka preskoče ovaj post.
Koliko sam pregledao teme nisam našao neku u kojoj se cestama daje neko ime ili pripadnost glede kategorije, sve su samo ceste. I to u pravilu loše.
Vrste cesta po kategoriji i izvoru financiranja - pojednostavljeni prikaz:
1. državne ceste, one koje spajaju gradove i županije, održavaju ih Hrvatske ceste od novca iz prodane litre goriva
2. županijske i lokalne ceste, spajaju manja mjesta, održavaju ih Županijske ceste svake pojedine županije, financiraju se iz naknade pri registraciji vozila i dio iz litre prodanog goriva
3. nerazvrstane ceste, gradske ulice i sve ostale, finaciraju se iz sredstava lokalne uprave, gradova, županija
Dakle, državne ceste su one nekadašnje magistrale, glavni pravci kroz državu (bez auto-cesta) i ja sam govorio o nastojanju da na
našem području , (bjelov. i virovit. županija), posao na održavanju državnih cesta odradimo po pravilima struke, u okviru raspoloživih sredstava, te iza toga i dalje stojim.
10 godina od izgradnje neke nove ceste ili popune obnove stare, trebalo bi ponoviti istu stavr, dakle potpunu obnovu sa izravnanjem kolnika (uzdužno i poprečno), korekcijom nagiba u zavojima, proširenjem, min. 2 sloja asfalta i sve ostalo.
To znači da bi godišnje takvu potpunu obnovu svake godine trebalo izvesti na min. 10% cesta, što su stotine kilometara samo na mreži državnih cesta, a da o županijskim i lokalnim ne govorim. Za stotine kilometara potpune obnove godišnje nema love i točka. Gradske ulice koje i ne spominjem, vrlo često izvor frustracija svakoga na dva kotača, isključiva su briga gradova.
U tih deset godina, svake godine ceste se moraju održavati počevši od zimske službe, krpanja asfalta, iskopa jaraka i uređenja bankina do označavanja horizontalne signalizacije, prometnih znakova, odbojnika i dr. Tu spada i izgradnja raznih objekta koji koštaju jako puno - mostova, nadvožnjaci, obilaznice i dr. Cesta se troši i propada kao i naši motori. Što je lošija, treba sve više love da se sredi (kao i prastari motor), tako da je teško s istom lovom krpati rupu koja je sve veća. Ilustracije radi za motor od 500ccm platio sam 185,00 kn naknadu za ceste, a jedan prometni znak košta 700-800 kn i traje 5 godina. Dakle jedan motor održava jedan znak.
U Hrvatskoj ceste održava desetine poduzeća i tisuće ljudi, na tisuće načina, dobrih ili loših.
Ako vidite neko sranje, umjesto kuknjave, j****** matere i pljuvanja po svim cestarima, postupite kao index.hr u slučaju policajca koji se parkira na invalidovo mjesto i prijavite sranje. Samo tako se stvari mogu ispravljati.
Osim toga zar mislite da su sve ceste u Europi ili USA nove, ravne, bez rupa, bez skliskih linija i drugih sranja. Daleko od toga. Siđite malo sa auto-cesta, pa ćete vidjeti i ono što možda ni kod nas niste vidjeli. Zar Slovenija ima dobre ceste? Ili Italija, Mađarska, Austrija, tamo su sve 5+? Pogledajte malo filmove, ako već ne putujete van, vidjeti ćete da su i američke i evropske ceste pune zakrpa, išarane fugiranim ispunama (ono vijugavo što je toliko pogubno za motocikliste, jer se miče ispod kotača). Pa formula 1 u Monte Carlu se vozi po zakrpanim cestama.
Često je i naše poimanje dobre ceste nerealno. Volim i r-ove i nakede i endure, ali stilovi vožnje i afiniteti su različiti. Endurac se "veseli" blatu, kaldrmi i rupama, a R za brzine koje može postići treba Grobnik ili slano jezero u USA.
Naravno da se udarne rupe ne krpaju lopatom, kao da se krava pobalegala, i ako se tako nešto kod
nas dogodi, takav posao se ne plaća.
Ovaj post nisam opterećivao stručnim terminima u nastojanju da me što više ljudi razumije. Ako ovo još itko čita, svaka mu čast na strpljenju, a sada naputak za psovanje i spominjanje majke s početka posta:
- za sranja na državnim cestama, odgovorna je majka šefa ispostave Hrvatskih cesta :bananalove:
- za sranja na žup. i lok. cestama odgovorna je majka ravnatelja Županijske uprave za ceste :bananalove:
- za sranja na gradskim ulicama i selskim cestama odgovorna je majka gradonačelnika ili selonačelnika, što već imate :bananalove:
:wc: Umjesto poučka:
Normalno i zdravo je bojati se nepoznatog. Shvatite i cestu na taj način. Ona je kakva god bila, sve drugo, samo nije vaš prijatelj.
Ride safe.
P.S. Pokušao sam naći smajlića za mlaćenje prazne slame, ali nema......... :nasilni:
P.S.S.S. Ceste nisu dobre, poneke su čista katastrofa, ali mogu biti i gore. :closed: