sklizačka iskustva

Pec

Member
:?
Prema Zakonu o javnim cestama objavljenom u Narodnim novinama broj 180/2004 stoji:
Članak 7.
Javne ceste moraju biti građene, rekonstruirane i održavane na način da ih na siguran način mogu koristiti svi korisnici cesta kojima su namijenjene.
Članak 72.
Poslove inspekcije javnih cesta obavlja Ministarstvo (u daljnjem tekstu: inspekcija za ceste), sukladno ovom Zakonu i posebnom zakonu, a nadzor provodi inspektor za ceste (u daljnjem teks¬tu: inspektor).
Članak 8.
(4) Ministar, sukladno zakonu kojim se uređuje sigurnost prometa na cestama, donosi propise o:
– prometnim znakovima, opremi i signalizaciji na javnim cestama,
Pa je tako ministar prometa i donio Pravilnik o prometnim znakovima, signalizaciji i opremi na cestama (Narodne novine broj 33/2005) u kojem piše:
Članak 68.
Oznake na kolniku ucrtavaju se, lijepe, ugrađuju ili utiskuju u kolnički zastor i ne smiju povećavati sklizavost kolnika.  :x
Moja „klizačka“ iskustva mi govore da nije baš tako kako u pravilniku piše, a bojim se da radi te sklizavosti više među nama nisu i neki naši dragi prijatelji koje je sklizavost raznolikih crta stajala života. Među stranim motociklistima pričaju se priče o „slalomima“ po hrvatskim crtama i izrezbarenim zavojima pa nam i turizam (čitaj buđet) pati. U želji da odgovornima ukažem da daleko više vrijede naši životi od nekoliko hektolitara kvalitetne boje molim da iznesete svoja „klizačka“ iskustva i njihove posljedice kako bi ovaj poticaj dobio na težini. Namjera mi je obratiti se odgovornima u ministarstvu prometa sa zamolbom da provedu ono što je propisano i to ne kako bi ih optužio nego kako bi im omogućio da zajedno s nama svjedoče popravljanju užasavajuće statistike smrtnosti i nesreća motociklista. Želio bih dopis koji ću uputiti ministarstvu dopuniti ispisom ove naše teme i ako su moje spoznaje o pretjeranoj skliskosti hrvatskih cesta ispravne napišite to ili osporite.



 
U pravu si...

No najtužnije od svega je što je po pitanju odgovornosti u ovoj državi Hrvatska još ne u debelom real-socijalizmu, nego je otišla i korak unatrag...

Drugim riječima, ako ti se nešto dogodi, možeš ih tužiti... i Grada Zagreb je odgovoran za javne površine. Sin mi je prije 4 godine imao frakturu lubanje i lom ključne kosti zbog nečijeg nemara, i ovih dana, točnije tek sredinom lipnja, imam PRVU raspravu...

Kod nas, kada bi neki šef cestara znao da zbog pijeska ili šljunka na kolniku ide u zatvor kao da je on sam osobno prouzročio nezgodu (kao što je to u uređenim državama zapada), ceste bi se sjale... čak je i u tom "trulom" socijalizmu bilo barem 15x više reda i zakona nego što ih je danas, barem u praksi. Sjećam se da je na izlazu sa svakog gradilišta bila mala baraka, hidrant i crijevo, i svaki kamion se prao prije izlaska na javnu prometnicu (da, u toj truloj SFRJ!), tako da su se gradila cijela naselja i na cestama oko njih nije bilo niti šljunka niti pijeska. Danas se voziš po centru grada i zmažeš auto kao da si odvozio barem 2 dionice Paris - Dakar!

Nešto je trulo u državi Danskoj... ako smo mi Danci.
 
danas mi je traktor istresao ispred motora jedno 20 kila dreka ..... treći auto iza mene je bio policijski auto - skoro je meni naplatio kaznu što urlam na jadnog čovjeka..... mislim da je svaki komentar suvišan....
 
Iwa said:
danas mi je traktor istresao ispred motora jedno 20 kila dreka ..... treći auto iza mene je bio policijski auto - skoro je meni naplatio kaznu što urlam na jadnog čovjeka..... mislim da je svaki komentar suvišan....

Kako ne kužiš? Nije kriv traktorist! Kriv si ti "jer nisi prilagodio vožnju uvjetima na cesti..." Isto je kad se desi da uletiš motorom u rupetinu na cesti, ili otvoreni šaht... tako je i sa asfaltom glatkim kao staklo, kojega kod nas u Istri ima za poludit...oni nisu nikad krivi, naravno... :mrgreen:
 
ma kužim ja....samo mi se malo gadi.... :?
 
Iwa said:
danas mi je traktor istresao ispred motora jedno 20 kila dreka ..... treći auto iza mene je bio policijski auto - skoro je meni naplatio kaznu što urlam na jadnog čovjeka..... mislim da je svaki komentar suvišan....

...a kaj su rekli traktoristu?Predpostavljam da ništ :palacdolje: .Inače mi se želudac frče kad moram vozit po mokroj cesti kroz naselja(prek "zebri").Važno da su si izmislili onu famoznu rečenicu"NIJE PRILAGODIO BRZINU UVJETIMA NA CESTI" :palacdolje: :palacdolje: .Najbolje bi bilo da samo plačamo sve dadžbine i da idemo pehaka,ili da guramo vozila po cesti.Uh,uh,uh.Odah sam ljut.Bok.
 
Iwa said:
danas mi je traktor istresao ispred motora jedno 20 kila dreka ..... treći auto iza mene je bio policijski auto - skoro je meni naplatio kaznu što urlam na jadnog čovjeka..... mislim da je svaki komentar suvišan....
teško mi je zamislit da jedna motiristica kao ti urla na ljude.... a djeluješ tako krhko i nježno....
 
Iwa said:
ma kužim ja....samo mi se malo gadi.... :?

meni se to jako gadi, ali tako je...kad sam na motoru pažljiviji sam otprilike 3 puta više nego kad vozim auto... :(
 
ne samo da su skliske crte mego je skliska cesta... ima više stvari koje su faktor skliskosti
prva je ... nekvalitetan asfalt (previše pjeska, presitna granulacija)
druga je ... stanje naših vozila (svakom drugom vozilu curi ulje i benzin cestu)
treća je ... neznanje asfaltera (asfal mora odstajati jedan dan nakon asfaltiranja bez da se vozi po njemu)
četvrta ... dotrajalost ceste (neke ceste nisu nikad obnavljane (recimo cesta prema Dugom selu))
peta... kamioni koj se voze po prometnicama (od njih sto, deset nema osovinski pretovar)

ma ima sto razloga

što se tiće crta... kod nas umjesto da se svako malo bojaju crte i posipavaju onim prahom protiv klizanja oni narokaju debelo boju posipaju površinu s prahom i to je to, a kad se taj površni dio izliže ostaje gola boja koja je skliska

 
Moram se složiti sa svima, ceste su nam katastrofa i najgore je to šta ne možemo ništa napraviti u vezi sa tim. Stalno nam naplaćuju nekakve cestarine, pristojbe... samo daj pare, pa će oni popravit ceste.... :?
Aha, moš' mislit!!! :( :palacdolje:
 
kuko said:
Moram se složiti sa svima, ceste su nam katastrofa i najgore je to šta ne možemo ništa napraviti u vezi sa tim. Stalno nam naplaćuju nekakve cestarine, pristojbe... samo daj pare, pa će oni popravit ceste.... :?
Aha, moš' mislit!!! :( :palacdolje:
evo ja baš mislim.... pa ima tu i tamo poneka dobra cesta.....
 
miro said:
evo ja baš mislim.... pa ima tu i tamo poneka dobra cesta.....
Pridruzujem se misljenju cijenjenog kolege.Osobno sam se i sam u to uvjerio.
 
Ceste su nam MINSKA polja za ipašu krava prepunih dreka :x
 
Od jedne odgovorne osobe u županijskim cestama sam čuo da se te boje temeljito ispituju i da im je klizavost ista kao i po asfaltu  :blink:
 
Ibiza said:
Od jedne odgovorne osobe u županijskim cestama sam čuo da se te boje temeljito ispituju i da im je klizavost ista kao i po asfaltu  :blink:

pa da, istina. jednako su skliski :mrgreen:
 
Ja se pridružujem prosvjedu, baš sam prije koji dan zbog laganog stiskanja prednje kočnice naletio na strelicu na cesti i samo proklizao po njoj i završio po podu. Taj koji je rekao da je jednako skliska crta i asfalt je ili budala ili laže jer svatko zna da su crte opasno skliske :palacdolje: :palacdolje: :palacdolje:
 
Iwa said:
danas mi je traktor istresao ispred motora jedno 20 kila dreka ..... treći auto iza mene je bio policijski auto - skoro je meni naplatio kaznu što urlam na jadnog čovjeka..... mislim da je svaki komentar suvišan....

Kaj su panduri mislili da je čokolada, a? Jesu degustirali...... :klopa: ....???..... :rofl:
 
asfalt koji se koristi kod nas vani se ne koristi desetljecima
mislim prvenstveno na prirodi soder koji stavjalu u asvalt,koji znamo da je okruglastog oblika i gladak,dok se vani radi od drobljenog kamena koji ima bridove-ostrice- i takav drzi gumu 100x kvalitetnije
kod nas se samo koristi za natjecateljske staze i mozda koji metar zakrpa na cestama
 
Radi se i o geološkom porijeklu kamena koji se miješa s asfaltom. Točnije kamen vapnenačkog porijekla (koji je kod nas najčešći), ima dosta loša svojstva za primjenu u cestogradnji i nebi se smio koristiti za to jer osobito u mokrim kišnim uvjetima se otapa i stvara vrlo sklizak lužnati sloj. Vrlo izraženo na nekim dionicama magistralnih cesta.