Morao sam klipice izvadit i sve pocistit , ne volim takve stvari na pola radit.
Kako ocistiti klipice - mozda nekome pomogne moj nacin
Prvo odvrnemo mali sigurosni ravni sarafic ispod kojeg se nalazi imubus 5 koji drzi limic celjusti, njega otpustimo da ga kasnije mozemo prstima do kraja skinut
Zatim odvrnemo celjust i malo ju cimnemo lijevo desno da se lakse skine sa diska, izvucemo imubs 5, plocice i limic ispadaju van
Ja nisam skidao celjust sa lajtunga jer nemam trenutno kompresor(zbog vadenja klipica)
Istjeramo klipice sa vanjske strane celjusti(ona na kojoj nije lajtung) skoro pa do kraja - obavezno neka budu paralelni
Kada su klipici skoro pa vani uzmemo gumicu,stipaljku sto god da stisnemo rucicu kocnice kako nebi izgubili ulje iz posude/lajtunga - ručica ostaje stisnuta dok se ne slozi sve natrag! Tu pripaziti da vam na taj zadnji stisak ne izlete klipici van jer cilj je da budu sto vise vani kako bi ih kasnije prstima izvukli
Sad odvrnemo zvjezdasta 4 sarafa kako bi odvojili celjusti po pola, kod mene je islo rukom na trzaj dok sam drzao celjust u ruci
Odvojimo celjusti i maknemo jednu polovicu sa strane(na kojoj su klipici skoro pa vani) - njih izvucemo prstima i ocistimo ih krpom da budu ko novi(wd,DOT,petrolej i sl), ako nesto ne ide moze i fina smirgla na vodobrusni ili polir pasta sa malo grubljom krpom, bitno je ne ostaviti riseve na klipicima.
Stapicem za usi ocistimo vanjsku gumicu od prljavstine(namociti stapic u DOT4 da nije suh i ne ostavlja mucice), ja sam potrosio 4,5 stapica po gumici dok nije bilo cisto.
Sada kad je sve cisto i uredno mozemo vratiti klipice na nacin da ih umocimo u dot 4 do pola ili cijele kako bi lakse kliznuli i podmazali gumice(obicno u cep od ulja nalijem i tamo umocim klipic) i lagano RAVNOMJERO ih stisnemo do kraja
Sada idemo na drugu polovicu celjusti kojoj cemo izvuci klipice na sljedeci nacin:
Zacepimo rupicu kroz koju prolazi ulje (medicinska rukavica i palac i stisak) te PUSTIMO RUCICU kocnice !
Ako ste sami malo nezgodno istovremeno zacepit rupicu i stiskat kocnicu da istjerate klipice van(pogotovo ako jedan steka pa ga morate blokirat) ali da se, ja sam glavom stisko rucico dok sam rukama pratio klipice van.
Pripremimo posudu ispod celjusti za ulje iz celjusti i tjeramo opet klipice paralelno skoro do kraja, cim krene jedan ispadat van opet stiscemo rucicu kocnice gumicom da ostane stisnuta(paziti da bude uvijek ulja u posudi) i okrenuti celjust da se iskapa iz nje, povuci i drugi klipic van prstima.
Nisam vise slika stavljao jer nisam planirao pisati, ali ako nekome treba pomoc neka javi
Ponoviti postupak ciscenja i njezno ih ravnomjerno vratiti natrag u celjust.
Bitno je da gumice nemaju ostecenja i da su klipici cisti i podmazani kad se vracaju unutra.
Spojimo celjusti (paziti da ne ispadne negdje onda mala gumica gdje se spajaju najbolje ju odmah sa strane staviti) i ravnomjerno vratimo 4 zvjezdasta sarafa.
Namjestimo plocice, vratimo limic, stavimo imbus 5 rukama koliko ide, stavimo celjust na disk, stegnemo celjust, stegnemo lagano imbus 5, vratimo sigurnosni ravni sarafic.
Preostaje odzracivanje sistema, ključ broj 8 i jedno prozirno crijevo koje nataknemo na odušak na čeljusti.
Maknemo gumicu/stipaljku/stegu sa ručice kočnice i polako stišćemo kočnicu nekoliko puta i nadolijevamo ulje.
Stisnemo kočnicu do kraja i odvrnemo na par sekundi šaraf odzračnika. Zavrnemo šaraf, pumpamo kočnicu par puta i opet odvrnemo šaraf i gledamo kako mjehurići izlaze van. To ponavljamo cca. dok ne potrošimo jednu posudu tekućine odnosno dok ne izađu svi mjehurići van. Pumpaj pumpaj - zadrži - odvrni - zavrni - pumpaj pumpaj
Ponoviti postupak na drugoj čeljusti, paziti da negdje ne kapne DOT, ako kapne odmah vodom isprati nikako utrljati suhom krpom jer sj%be lak, zato je pametno imati spremnu posudu sa vodom ili slauf te nekoliko krpi da se mogu brisati celjusti i ostalo
Laganini 2h vam treba ako sami radite i minimalno alata
Koliko sam primjetio diskovi su slične temperature što znači da je posao imao smisla
još ću izmjerit temperature diskova onim uređajem čisto da vidim koliko je i to je to.
Prvo sam odvojio čeljusti pa sam na vanjskoj kompresorom tjerao klipice van sto nije pametno jer klipic moze odletit kod susjeda u tanjur i pritom se oštetiti, a i ulje onda prska van u maglici što nije zdravo. Tako da je bolje tjerati pumpicom na motoru klipice van, zato ne skidamo lajtung kočnice i zato ručica kočnice ostaje stisnuta kad se vade klipići kako bi ulje ostalo u lajtunzima.
Evo ako nekome pomogne drago mi je, takve poslove je najbolje sam sebi odradit jer onda znaš da je tip top i uvijek provjeriti da je sve dovoljno stegnutno