Tutta la forza // Sicilija 2016

Još jednom hvala svima  :D (y)

@gianni
Znam točno na kojeg misliš, ali nisam taj  :mrgreen:
 
7. dan

Preporuka za slušanje, Blue Oyster Cult: Veteran of the Psychic Wars

https://www.youtube.com/watch?v=7pFdkkjGiEs

Danas smo jako kratko na motoru,



Sara je odlučila danas malo duže odspavati, ja sam za to vrijeme otišao po doručak i u razgledavanje Catanije po danu.

Btw, što se tiče parkinga, Talijani će vam pokušati prodati foru da vam čuvaju motor na ulici uz naravno koji ojro naknade, nemojte nasjedati na te jeftine trikove jer je potpuno sigurno... Osim ako baš ne želite biti dobrog srca pa im ostaviti koji euro za kavicu  :dobar:



Velika ulična ribarnica u gradu....









Centar... :shock:































Canolli za doručak obavezno...

Odluka za danas je da cijeli dan provedemo u Sirakuzi. Nakon doručka, palimo TuDuMa i krećemo na nekih 45 min vožnje do odredišta,

https://postimage.io/https://certificity.com

Antički je to grad na istočnoj obali Sicilije, koji je nastao kao grčka kolonija. Ljepote Sirakuze inspirisali su mnoge, koji su Sirakuzu opisali kao “od svih, najveći i najljepši grčki grad”. Ovo je grad bogate povijesti, legendi i mitova. Jedna od meni najzanimljivijih je ona o Arhimedu. Prema legendi Arhimed je konstruirao toplinske zrake sunca dometa ispaljene strijele (nekih 50-ak metara). Koristeći reflektirajuća svojstva štitova načinjenih od bronce, Arhimed je fokusirajući sunčeve zrake zapalio drvene brodove Rimljana koji su opsjedali Sirakuzu. Poznati izraz za ovaj podvig je „Arhimedova zraka smrti“. Iako ne postoje čvrsti dokazi kako se ovaj podvig u povijesti zaista dogodio, grčka mornarica uspjela je rekonstruirati taj događaj tako da su 1973. godine na isti način zapalili drveni brod s udaljenosti od 50 metara,

Kako je to, navodno, izgledalo...

https://postimage.io/

Grad ima oko 124.000 stanovnika, drevna jezgra je danas na UNESCO-ovom popisu Svjetske baštine. Po dolasku, prelazimo most i parkiramo u samom centru grada. Predivno  :mrgreen:

































Castello Maniace - jedan od simbola grada, tvrđava izgrađena 1038. godine













Kratak obilazak prati ručak (kebab s nogu) i ponovo gelatino,





Obilazimo neke zanimljivosti - Chiesa Santuario Madonna Delle Lacrime, katolička crkva vrlo originalnog dizajna i podužeg imena...











Castello di Eurialo - također tvrđava, ali ostale su uglavnom ruševine, tu nismo ulazili jer se naravno plaća ulaz, a već smo vidjeli dosta tih ruševina pa rekli ajmo dalje  :mrgreen:



Ne daj se smesti....



Bok i tebi čupavi...













Predvečer se lagano vraćamo u Cataniu, uživamo u toploj noći, šećemo i spavanje. Sutra idemo na sjever za Palermo uz obavezno stajanje u Cefalú.



Predivna Etna  :0648:





Još par slikica iz Catanie,





Ovdje je ujutro bila riblja tržnica,

https://postimage.io/
















Laganiji dan koji nam je baš trebao da se malo oporavimo i napunimo baterije za dalje, mislim da ćete se složiti s nama - Sirakuza je stvarno magična...

https://postimage.io/
 
8. dan

Preporuka za današnje slušanje, Disturbed - The Sound Of Silence

https://www.youtube.com/watch?v=u9Dg-g7t2l4

Tura,

https://postimage.io/

Već klasično, buđenje, ovog puta doručak je u gradu u jednoj maloj kafeteriji. Ubrzo krećemo! Da bi došli do Palerma i Cefalúa moramo proći kroz planinski masiv Nebrodi, mislim, možemo i okolo ali su navodno pejzaži kroz masiv obavezni za vidjeti ukoliko ste u mogućnosti, e pa mi jesmo i idemo.

Prosudite sami...



















I tako na nekih pola puta od Catanie do Cefalúa, stižemo u gradić Cesaro. Sam grad nije ništa posebno, ali je lokacija zanimljiva, na visini od 1.150m se nalazi kip Isusa sa kojeg puca nevjerojatan pogled na otok. Mir i tišina, samo fijukanje laganog povjetarca - mjesto kao stvoreno za kontemplaciju.

I ovdje ponovo prolazi kroz glavu koliko ustvari možemo biti sretni da imamo mogućnost ovakvih putovanja i doživljaja.













Pogled je stvarno prekrasan...

















Međugorje...?! :mrgreen:







Nakon poduže vožnje, probjamo se na sjevernu stranu otoka i ponovo vidimo Tirensko more i temperature ponovo rastu (što se više spuštamo),



Zanimljivog li imena mjesta....







Ručak! :)









Preslatki su...

















I evo nas, Cefalú!





Gradić koji broji 15.000 stanovnika ali u ovo doba godine ta se brojka čak utrostruči i to ne samo turistima iz Italije već i cijele Europe. Što automaski znači da su ulice i putovi u grad i oko grada zakrčeni. Malo probijanja i parkiramo u samom centru.  :0648:



:mrgreen:







Uvijek sam volio istraživati gradove, zemlje, lokacije bez nekog pretjeranog planiranja. Jednostavno takva sam osoba, prepustim se prostoru da me vodi (uz nekoliko naravno smjernica). Takvo je i cijelo ovo putovanje. Neprocjenjivo. Stižemo u centar starog grada, prvo što upada u oči je katedrala koja je na UNESCOvoj listi svjetske baštine.

https://postimage.io/app.php

Oko nje su restorani, gelaterije, suvenirnice, razni dućani...Sjedamo na stepenice i ručamo (neke sengulice), za desert naravno cannoli. Kako su samo dobri! Nastavljamo dalje i kroz šumu malih uličica i prolaza dolazimo do ogromne gradske plaže! Opa.

I tu pada naravno odluka da se moramo okupati, već smo 7 dana na godišnjem, jednom smo se samo okupali (ne doslovno - znate na šta mislim  :mrgreen:). Treba taj prosjek malo popraviti. Zanimljivo valovi su poveći pa se ponovo budi ono dijete u nama koje pokušava biti jače od valova i sve ih slomiti. Također, neprocjenjivo.  :0648:



























Vrijeme leti, noć pada, a mi lagano krećemo prema glavnom gradu Sicilije, fascinantnom Palermu! Nakon nekih 70ak km vožnje stižemo u sada već noćni život Palerma. Mala muka sa pronalaskom smještaja - Bed and Breakfast koji je ustavi ogroman stan sa nekih 3-4 velike sobe, balkonom i dvije kupaonice. ima dvije lokacije - odnosno dva su takva stana, međusobno udaljena nekih 300m zračne linije, ali po noći u nepoznatom gradu trebalo nam je malo vremena dok nismo pronašli pravi. Soba odlična, točno šta nam treba, cijena oko 25€ noćenje.

Kraći obilazak uz piće u gradu i čorka, sutra smo cijeli dan ovdje (ukupno dva noćenja).

Palermo je grad koji vam ili sjedne ili ga ne možete smisliti. Što mislite u koju kategoriju mi spadamo?...
 
9. dan

Danas smo cijeli dan u Palermu, Tudum je sretno sparkiran u hladu  :mrgreen:

Preporuka za slušanje, Sophia Loren - Mambo Italiano

https://www.youtube.com/watch?v=s3Nr-FoA9Ps

Ah, taj Palermo! Grad koji živi 24 sata, 365 dana. Prometno je kaos, kao i ostatak Sicilije/Italije, i ponavljam, sviđa mi se  :D

Inače, Sicilijancima vrijeme zaista ne znači ništa. U tom njihovom prometnom kaosu autobusi imaju tek okvirni vozni red kojeg se već do deset ujutro prestaju držati jer ga više jednostavno ne mogu imati pod kontrolom. Grad ima sve mane velikog grada, već navedeni promet, onečišćeni zrak, prenapučenost, a istodobno u njemu buja i bogat kulturni, noćni i prije svega ulični život. Nevjerojatno, s jedne strane, taj grad je svjedok dugih stoljeća neopisivog bogatstva Sicilije.

Samo u uređenje katedrale utrošeno je sedam tona zlata! Tu ćete još pronaći i Teatro Massimo - najveće kazalište u Italiji i jedno od najvećih u Europi, Palazzo dei Normanni - palača koja je bila dom kraljeva Sicilije dok je danas, ako se ne varam, sjedište parlamenta. Inače grad broji oko 700.000 stanovnika,











Teatro Massimo



































Palazzo dei Normanni

















Zbog obračuna mafijaških obitelji tijekom cijelog 20. stoljeća davali su mu predznak opasnog i gospodarski nesigurnog grada. Nakon svega, kao što sam već rekao, čini mi se da je ovo jedan od onih gradova koji vam se jako sviđaju ili su vam skroz odbojni. Mi smo ostali oduševljeni!

Spomenuta katedrala...  :shock:































Doduše bila je jedna situacija koja je mogla ispasti dosta nezgodna.

Odmah iza stana gdje smo bili smješteni nalazi se jedna manja tržnica, gdje smo krenuli ujutro vidjeti šta ima i eventualno nešto kupiti. Taman smo uletili u neku svađu, dvije starije gospođe su se temperamentno raspravljale sa ekipom na cesti koja je držala štandove. Koliko smo uspijeli procijeniti, svađa je bila oko štanda jer je preblizu balkonu. Bez veze. Uglavnom, odlična prilika za uloviti pravi Sicilijanski temperament. Kako sam uslikao, dotične gospođe se to vidjele i započele sa dernjavom koja je sudeći po svemu viđenom bila upućena nama, vjerujem nešto u stilu da ne slikam, zašto slikam ili tako nešto. I u idućem trenutku okružilo nas je nekih troje-četvero domaćih - da šta je bilo, briši sliku... Naravno ne pričaju engleski, a meni bome nije bilo drago fotić pokazivati i pred njima brisati slike. Sreća pa je sve dobro završilo, slike su (nažalost) obrisane, a mi smo krenuli dalje uz ispriku sa naše strane. Ipak, na tržnici smo kupili lubenicu koju smo tu večer sa užitkom smazali na balkonu  :mrgreen:

Stvarno lud grad...







Najgore što smo jeli, ako se ne varam nekakava jetrica...a inače ne podnosim ista...uf, :palacdolje:





A Joe Cocker kaže - You Can Leave Your Hat On! HEY...









mmmmmmmm  :)





























Inače originalno su Feničani (koji su osnivači) nazvali grad Ziz, a osnovan je prije nekih 3.000 godina. Kroz povijest okupirali su ga, pazite sada, Feničani, Grci, Rimljani, Vandali, Goti, Arapi, Normani, Španjolci, Austrijanci, Kartažani i Burboni  :shock: Svi ti utjecaji stvorili su grad tolikih različitosti u već spomenutom kulturološkom pogledu da više jednostavno ne znate što je od koga ili kuda. Posebno se to odnosi i na arhitekturu cijelog grada.

Malo novije povijesti, Ziz je bio jako bombardiran krajem WWII, a više od šest desetljeća kasnije mnogi dijelovi središta grada još uvijek nisu u potpunosti renovirani,

Potpuno nas je očarao  :0648:





































Sirotinja se ženi....







































Ovo je slikano u 23:30h  (y)



Stvarno poseban dan i osjećaj koji se nikako ne može prenjeti u riječi...  :0648:
 
10. dan

Preporuka za slušanje, Beth Hart & Joe Bonamassa - Caught out in the rain

https://www.youtube.com/watch?v=5SzhkOMp_0Q

Plan za danas,
https://postimage.io/

Budimo se u oblačno jutro. Mogla bi kiša. Iskreno - dugo je i bilo suho  :D. Nakon predivnog dana u Palermu danas smo ponovo malo na motoru i u planu je posjet drugog najzapadnijeg grada Siclije, Trapania i  grčkog hrama Segesta, dok je spavanje ponovo u Palermu.

Kako to obično ide, puno toga za vidjeti - premalo vremena. Nakon nekih 45min vožnje stižemo u Segestu (kiša naravno pada). Taman smo se parkirali i stali pod krov kad je počela dosta jako tuć. Vrijeme koristimo da smislimo kako ući, a da ne platimo  :mrgreen: Za to sam naravno ja zadužen, da se Saru pita sve bi platili jer je baš neugodno proći, a ne platiti jer imaš osjećaj da te svi čudno gledaju. Ja nemam.

Nakon otprilike sat vremena, kiša je malo popustila i tu smo iskoristili priliku i šmugnuli pokraj kučice. Hram je usred ničega i stvarno me zanima kako su dovukli svo to silno kamenje. Zanimljivo da nema nikakvog krova, mišljena oko toga su podijeljena, dok jedni smatraju da je gradnja hrama bila iznenadno i nasilno prekinuta, možda nekim napadom ili provalom drugih naroda, ostali misle da je krov namjerno izostavljen, te da je hram zapravo služio kao svojevrsno otvoreno svetište za obrede.













Sa druge strane brda je Grčki teatar, ima nekih 20 min hoda, tu nažalost nismo uspijeli "ući" pa smo ostavili za drugi put.















Idemo za Trapani, i putem nas nas tlači takva kiša da smo morali stati ispod nadvožnjaka zajedno sa ostalom moto braćom koji su se našli ovdje u tom trenutku. Kod nas mi ovakvo zaustavljanje nebi palo na pamet, ali ovdje zaista vrijede neka druga pravila,





Do Trapanija smo se već skroz osušili i uz ručak u Lidlu ulazimo u grad. Mali gradić od 70.000 stanovnika. Prvi dojam grada moramo priznati da nije bio baš sjajan, ali se na kraju dojam potpuno popravio jer smo ulovili neku glazbenu povorku kroz grad i vidjeli neke zanimljivosti. Tek kasnije kad sam čitao o gradu sam saznao da postoji velika solana ovdje, žičara koja vodi na vrh grada Erica sa kojeg se pruža predivan pogleda na cijeli Trapani i tako. Čovjek uči dok je živ. Ali smo obišli druge znamenitosti, Castello di Terra - dvorac iz 12. stoljeća koji je danas ruševina, Ligny toranj - koji je u prošlosti služio kao izvidnica.







Castello di Terra









Ligny toranj











he-he...















Ne izgleda baš oduševljen sa pozicijom....



Povratak u Palermo i izlazak u grad u kojemu je vrlo lako izgubiti pojam o vremenu, jer su ulice uvijek pune.





Počastili se Limoncellom....ipak, rađe bi pivu :)

Spavanac i ujutro za Agrigento. Inače smještaj je skroz dobar, jako smo zadovoljni, čak smo imali i balkon :)













Sutra dakle Agrigento i posjet Dolini hramova, što je uz Turske stepenice (plažu) nešto što obavezno treba posjetiti na ovom pravom malom raju na zemlji  (y)
 
11. dan

Preporuka uz slušanje, The Godfather Theme Song

https://www.youtube.com/watch?v=HWqKPWO5T4o.

Današnja ruta,

https://postimage.io/

Doručak, pakiranje i krećemo.

https://postimage.io/

Cilj danas je Agrigento - grad na južnom dijelu otoka u kojem dominira također Grčki hram. Ali prije svega, plan nam je proći kroz mali gradić zanimljivog imena - Corleone. Da točno to.









57km od Palerma i 115km od Agrigenta odlična je usputna stanica. Najpoznatiji upravo po mafiji i jednom od najozloglašenijih klanova Corleonesija i njihovog kuma Luciana Leggia koji je bio, nažalost, poznat kao najnasilniji i najnemilosrniji vođa klana u povijesti Mafije, osuđen na doživotni zatvor 1974. godine u kojem je i umro '93 zbog ubojstva 945 osoba! :shock: među kojima i Michele Navarra (kum druge mafijaške obitelji) nakon čega je Leggio je postao šef mafije u Corleoneu. Koga zanima više -
http://povijest-svijeta.orgfree.com/povijest_sicilijanske_mafije.htm

























Mjesto je poznato po tome što je iz njega emigrirao Vito Corleone u filmu „Kum“ i istoimenom romanu Marija Puza. U drugom dijelu „KumaVito kao i druge osobe u više navrata posjećuju Corleone. Grad je pun obilježja na te filmove. Zanimljiv je podatak da su djed i baka Ala Pacina emigrirali iz ovog mjesta u Ameriku!

Ulazimo u grad baš u vrijeme popodnevne "sieste". Sve je prazno, pomalo zastrašujuće. Vlada neki poseban osjećaj. Teško za opisati riječima te i mi u tišini šećemo ulicama po kojima su se nekad vodili krvavi obračuni. Dolazimo do antimafijaškog muzeja koji je otvoren 2001. godine - trenutno je zatvoren  :mrgreen:

























Nakon vrlo zanimljivog iskustva krećemo dalje za Agrigento, nakon 2 sata teške vožnje - prosječna brzina 60km na sat, malo se penjemo, malo se spuštamo, serpentine, vrućina, Sari je bilo u jednom trenutku malo kritično od cijele te vožnje ali je junački to odradila uz pokoji nervozni ispad što je potpuno razumljivo  :D









Napokon stižemo u Agrigento , grad bogate prošlosti (crna strana priče - u strašnim klizištima tla 1944. i 1966. god. poginule su tisuće ljudi) koji je pun skrivenih dragulja. Najpoznatiji od njih, Dolina hramova koja je od 1997. godine na listi UNESCOve svjetske baštine. Također, plaža Scala dei Turchi (Turske Stepenice / Stepenice Turaka) na nekih 4km od grada je nešto što jednostavno morate vidjeti uživo do koje se doći samo strmim stepenicama, a dobila je ime po mnogim napadima turskih gusara koji su u prošlosti pljačkali regiju, kao i po svom neobičnom izgledu koji podsjeća na bijele stepenice koje izranjaju iz mora.





































Večera u gradu, ma divota...







Dečki idu van....

Par riječi o smještaju, spavali smo u Guesthouse Villa Kaos - noćenje 25€ po glavi i potpuna je suprostnost imenu koje nosi. Cura koja drži ovu "vilu" je skoz pozitivna i zanimljiva, engleski joj leži ko nama talijanski, ali na kraju smo se uspiješno sporazumjeli i spavali kao bebe.





Nakon noćenja, prvo krećemo prema Turskim stepenicama na kupanjee! Uživajte ali prije pogled sa balkona sobe...

































Nakon stvarno predivnih par sati opuštanja na plaži i kupanja, vrijeme da krenemo dalje... Probijamo se iz nevjerojatne gužve (svi se guraju, prednost ne postoji, budući da je glatki asfalt - guranja automobila uzburdo je standardna procedura i malo je izazovnije ali ništa strašno (y)) na glavnu prometnicu i krećemo prema malo povjesti...

Dolina hramova...Naplata ulaza kao i parkinga, ali ništa što malo "snalažljivosti" nije riješilo i evo nas unutra! Inače za vašu informaciju, naplata parkinga za motore je 2€, a ulaznica 10€ po glavi.

























Lunch break!







Gdje je Jura?!







Pada mi na pamet onaj stih od Jure Stublića, "lijepo, lijepo neopisivo"...

Kako je samo brzo prošlo ovih 10 dana i koje uspomene! Teškog srca se moramo oprostiti sa predivnom Siclijom, ali  vrijeme je da krenemo ponovo prema Messini, do koje imamo 260km. Isti dan hvatamo trajekt za Villu San Giovanni - isti taj trajekt koji nas je prije 6 dana prepustio svim čarima ovog prekrasnog otoka.

Potpuno iscrpljeni vozimo se još malo i ulazimo u Palmi, mali gradić o kojemu nemam baš ništa posebno za napisati već smo našli koliko toliko izolirano mjesto gdje smo podigli šator (po posljednji put za ovo putovanje - na OPĆE oduševljenje bolje polovice  :mrgreen:).

Do idućeg susreta..







Poslije ovakvog dana, i puta, vrijeme je (kao što sam rekao) da polako krenemo ponovo prema Bariju. Iduća dva dana nam spremaju neke stvarno spektakularne prizore koje su nam preporučili u turističkom uredu još u Napulju! i sva sreća da smo ih poslušali.  (y)
 
svaka cast na putaovanju i na putopisu  (y)
radi ovakvih tema mi nocna smjena brze prodje i dobijemo volje za krenut na put  :mrgreen:
 
12. dan

Preporuka za slušanje, Temple of The Dog - Say Hello to Heaven, RIP Chris  :cry:

https://youtu.be/5qi8hhiYEQA

Plan za danas,

https://postimage.io/app.php

Ono što se sinoć činilo kao romantično mjesto odmah uz more, jutrom biva kao rukom odnešeno. Uz put gdje smo spavali, ljudi đogiraju, šeću pse i tako to, a pogled puca kao na industrijsku zonu Bakra. Nema šta, smještaj 5 zvjezdica. Dobar odabir oboje smo se složili.

https://postimage.io/

Pakiranje i gas dalje. Današnji plan je obići Grotte di Castellana - fascinantne pećine čije je formiranje počelo prije samo 90 milijuna godina i jedinstvenu Materu - Europsku prijestolnicu kulture 2019. godine gdje ujedno i spavamo zadnju noć na ovom stvarno nezaboravnom putovanju.

No, prije svega toga, treba nešto doručkovati. U Palmiju u pekari kupujemo neko pecivo tek toliko da zavaramo želudac i krećemo dalje. Naravno da je velika gužve jer je pekara na glavnoj prometnici koja je jako mala i uska. Nakon "doručka" krećemo na nekih 370km istočno prema pećinama. Nakon poduže vožnje, uz nekoliko usputnih stajanja uz Jonsko more stižemo do navedenih pećina. Nisu baš najbolje označene, ali ipak ih pronalazimo.

Dolazimo do ulaza, gdje nas dočekuje gužva kao na ulazu u 17icu u ponedjeljak u 07:45 ujutro. Da vam pojasnim, stigli smo oko 15h, a ušli u pećinu u 16:30h. U to vrijeme dok smo čekali da vam napišem par riječi o ovoj stvarno predivnoj špilji. Otkrivena je 1938. godine, duga ukupno 3.000m, a sastoji se od nekolicine odvojenih špilja od kojih je najfascinantnija "bijela špilja" za koju se kaže da je najljepših na svijetu - iskreno nisam bio u previše špilja ali u ovoj ostajete bez daha koliko je impresivna.

Zanimljivo kako sva velika otkrića nastanu slučajno, tako su i ovu "white cave" otkrili slučajno jer su kod zida koji ih je dijelio od otkrića stavili lampu kojoj plamen nije gorio mirno, već zbog laganog cirkuliranja zraka je treperio te su rušenjem zida otkrili veličanstvenu bijelu špilju. Inače, fotografiranje je najstrože zabranjeno osim u ulaznoj špilji u kojoj dominira velika rupa promjera 60m na "stropu". Ali zašto je zabranjeno, ne zbog stalaktita i stalagmita već zbog toga što je talijanska vlada stavila copyright na slike. Navodno su kazne poprilične ako vas ulove.  :?





I tako konačno ulazimo. Cijena karte je 16€ za potpun obilazak (sa Bijelom špiljom), ili 12€ za kraću turu. Izbor je jednostavan. Inače kompletan prolazak špilje traje 2 sata.























U ovoj ulaznoj špilji, održavaju se kazalištne predstave! Žao mi je što nemam više slika iz ovog podzemnog raja ali vjerujte mi, must see ukoliko ste u blizini.

Vrijeme u proletilo, završavamo sa obilaskom i odlučujemo kuda dalje..Odmah za Materu ili prema Alberobellu. Stvarno smo na knap sa vremenom, i odlučujemo se za ovu prvu. Žao mi je Alberobello, drugi put, obećajemo :0648:

Matera, dodatnih sat vremena vožnje od trentne lokacije. Inače grad je udaljen nekih 20km od Altamure, gradića u kojem smo prvu noć spavali po dolasku u Italiju. Kad se sjetim vremena, i bolje da nismo došli do Matere jer tko zna po onoj oluji kako bi ju doživjeli.

Oko 19:30h stižemo u Materu! Tajanstveni dragulj juga Italije!









Ovaj drevni grad od kamena jedan je od najljepših ne samo talijanskih već i svjetskih gradova! Matera plijeni neobičnim izgledom, a upravo ovdje je snimana „PasijaMela Gibsona. Stari dio grada je prepun špilja koje su izdubili pastiri koji su boravili na tom području, a koje su danas dio baštine ovoga grada – sve donedavno ljudi su doslovno živjeli u tim špiljama. 

Zanimljivo je i to da se ulice u nekim dijelovima često nalaze na krovovima susjednih kuća. Po Fosteru "Matera jedino mjesto na svijetu gdje se ljudi mogu pohvaliti da još uvijek žive u istoj kući svojih predaka već 9000 godina".


:)









Mjesto je magično, krasi ju neobičan sklad naoko nasumice posloženih kuća, farmi i crkava u kamenu.  Nije bez razloga Europska prijestolnica kulture 2019. godine.

Vozimo se lagano kroz ovaj grad iz bajke prema hostelu, Ostello dei Sassi. Sve je usko i malo, puno jednosmjernih ulica i navigacija se zajedno s nama muči ali na kraju ipak pronalazimo traženi hostel. Doduše bila je jedna škakljiva situacija, uspon od jedno 15%, ali, brušeni kamen kao podloga.

Samo po sebi je dvoljno za problem sa vožnjom, a dodajte i veliku gužvu jer je to ustvari cesta/trotoar. Naravno da sam počeo klizat unatrag u više navrata. Sara je naravno sišla sa tuduma i zajedno sa još jednim dečkom pogurala staru klavijaturu. Kad sam konačno ulovio grip, samo blicanje i truba i popeo se do vrha. Parkiramo, uzimamo stvari i pravac presvlačenje i check in u hostel. Inače, noćenje u sobi sa 4 kreveta smo platili 20€ po glavi. Konačno se presvlačimo, uzimamo kartu grada i nakon par minuta ćakulanja krećemo u šetnju.











Naravno, prvo idemo pojest nešto. Na preporuku sjedamo u obližnji restoran i budući da nam je ovo zadnja noć u Italiji - častimo se. Jako fina klopa, lagana, ljetna uz pivicu i vino. Vrh.









Nakon večere, kreće prava šetnja. Apsolutno je nevjerojatno koliko je grad natiskan, a u isto vrijeme skladan.  :shock:











Daklem, gospođa u jednoj ruci drži dijete, drugom prodaje suvenire, a iza nje je kuhinja u kojoj kuha večeru. Svaka čast! (y)



















Palombaro Lungo - pravo čudo inženjeringa.





Self-service gelaterija! Sami si slažete sladoled, umake, priloge i na kraju vam izvažu tako natrpan sladoled i naplate po kilaži. Odlična stvar.























Dosta kasno završavamo sa šetnjom i idemo na spavanje. Ujutro o 09:00 polazak za Bari jer nam trajekt ide u podne  :(. Prava šteta što duže ne možemo ostati u ovom gradu u kojem imate osjećaj da ste u nekom drugom vremenu...
 
13. dan

Preporuka za slušanje, Audioslave- Hypnotize, jer takav je bio cijeli put i kako Chirs kaže - oh no don't you keep your good luck to yourself...

https://www.youtube.com/watch?v=1SoCHPgxHrk

Buđenje, pakiranje i lagani polazak za Bari. Uz put obavljamo doručak (pekara) i evo nas lagano u luci. Nakon preuzimanja karata, pregleda i obavezne prijave količine novaca koju nosite ulazimo na trajekt. Prvi kontakt na Hrvatskom nakon dužeg vremena. Svi vrlo ljubazni. Isto kako je bilo kad smo kretali, i ovaj put smo kasnili sa polaskom sat vremena - ali apsolutno nebitno.

Pokušali smo rekapitulirati dojmove ovih nezaboravnih 11-12 dana. Teško. Još smo pod prevelikim dojmom. Lagano krećemo, pozdravljamo se sa Barijem, Sicilijom, cannolima, gelaterijama, pizzama, vulkanima, Talijanima i Talijankama , drevnom povješću uz lagano doviđenja, nikako zbogom. Vrijeme je da još par dana provedemo sa frendovima na našoj obali prije povratka u Zagreb.

https://postimage.io/

I da, ona uzrečica, ''Kada vidite Siciliju, otkrili ste cijeli svijet'' stvarno ima istine! Ali nemojte meni vjerovati, uvjerite se sami! (y)

https://postimage.io/
 
Prekrasan putopis, posebno mi se svidjaju fotografije...imate sjajan osjecaj za detalj!

I ja sam lani bio na Siciliji, smo puno krace...i sada vidim da sam dosta toga propustio. Dakle, trebat cu ici na popravni  :wink:

A s obzirom da sam i ja odusevljen Sicilijom, to nece biti problem...
 
@Kal
(y) obavezno ponoviti ako imate prilike, sigurno se nećete razočarati - upravo suprotno  :D