Uvoz motocikala poslije 01.07.2013.

Daytona

New member
Danas sam imao sastanak u Ministarstvu financija vezano na konačni oblik Zakona o posebnom porezu (trošarini) i uz konačni Naputak za primjenu istog. Za one koji to još ne znaju, situacija će biti ovakva.
1) Novim vozilo smatra se vozilo do 6 mjeseci starosti od dana prve registracije u inozemstvu, ili sa manje od 6.000 km. Dakle, ako je vozilo staro 3 mjeseca i ima 10.000km smatra se novim. Ako je staro 2 godine i ima 2.000km, smatra se novim. Ako je staro 6 mjeseci i jedan dan i ima 6001km smatra se rabljenim.Drugim rječima čim je jedan od dva uvjeta (li je mlađe od 6 mjeseci, ili ima manje od 6.000km) zadovoljen - vozilo se smatra novim.
2) Za novo vozilo (po gornjem kriteriju) prodavač (privatni vlasnik, distributer, firma,...) ima pravo na odbitak PDVa u svojoj zemlji, a mi kod uvoza plaćamo PDV u Hrvatskoj i naravno trošarinu. 3) Za rabljeno vozilo po gornjim kriterijaima bez obzira je li u inozemstvu vlasnik bila privatna osoba, trgovac rabljenim vozilima, neka druga firma... ne dobiva se povrat poreza u inozemstvu i ne plaća se PDV u Hrvatskoj. Plaća se samo trošarina.
Kod određivanja porezne osnovice za obračun PDVa i trošarine, kod individulanog uvoza iz inozemstva (ili unosa iz EU), uzima se aktualni cjenik domaćeg uvoznika (ne znam što ako nema uvoznika u Hrvatskoj) i potpuno je nevažno koliko je osoba koja uvozi vozilo to isto vozilo platila u inozemstvu.
Ako netko ima neko pitanje - stojim na raspolaganju. Ako netko misli suprotno od ovoga, može si uštrediti trud pisanja, jer bit će baš ovako.
 
Samo jedno pitanje. Želim uzet vani motocikl koji će služiti samo za vožnju stazom, znači nije za registraciju, tipa cross, SM i slično. Recimo ima jedan interesantan u Italiji za 5000 eura, kolika su moja davanja? Recimo da dobijem normalno račun na svoje ime.  :misli:
 
Daytona said:
Danas sam imao sastanak u Ministarstvu financija vezano na konačni oblik Zakona o posebnom porezu (trošarini) i uz konačni Naputak za primjenu istog. Za one koji to još ne znaju, situacija će biti ovakva.
1) Novim vozilo smatra se vozilo do 6 mjeseci starosti od dana prve registracije u inozemstvu, ili sa manje od 6.000 km. Dakle, ako je vozilo staro 3 mjeseca i ima 10.000km smatra se novim. Ako je staro 2 godine i ima 2.000km, smatra se novim. Ako je staro 6 mjeseci i jedan dan i ima 6001km smatra se rabljenim.Drugim rječima čim je jedan od dva uvjeta (li je mlađe od 6 mjeseci, ili ima manje od 6.000km) zadovoljen - vozilo se smatra novim.
2) Za novo vozilo (po gornjem kriteriju) prodavač (privatni vlasnik, distributer, firma,...) ima pravo na odbitak PDVa u svojoj zemlji, a mi kod uvoza plaćamo PDV u Hrvatskoj i naravno trošarinu. 3) Za rabljeno vozilo po gornjim kriterijaima bez obzira je li u inozemstvu vlasnik bila privatna osoba, trgovac rabljenim vozilima, neka druga firma... ne dobiva se povrat poreza u inozemstvu i ne plaća se PDV u Hrvatskoj. Plaća se samo trošarina.
Kod određivanja porezne osnovice za obračun PDVa i trošarine, kod individulanog uvoza iz inozemstva (ili unosa iz EU), uzima se aktualni cjenik domaćeg uvoznika (ne znam što ako nema uvoznika u Hrvatskoj) i potpuno je nevažno koliko je osoba koja uvozi vozilo to isto vozilo platila u inozemstvu.
Ako netko ima neko pitanje - stojim na raspolaganju. Ako netko misli suprotno od ovoga, može si uštrediti trud pisanja, jer bit će baš ovako.

E sad se ti zajebavaj s glupim pitanjima. :mrgreen:

http://www.motori.hr/forum/index.php/topic,225013.msg3917696.html#msg3917696
 
Daytona said:
Danas sam imao sastanak u Ministarstvu financija vezano na konačni oblik Zakona o posebnom porezu (trošarini) i uz konačni Naputak za primjenu istog. Za one koji to još ne znaju, situacija će biti ovakva.
1) Novim vozilo smatra se vozilo do 6 mjeseci starosti od dana prve registracije u inozemstvu, ili sa manje od 6.000 km. Dakle, ako je vozilo staro 3 mjeseca i ima 10.000km smatra se novim. Ako je staro 2 godine i ima 2.000km, smatra se novim. Ako je staro 6 mjeseci i jedan dan i ima 6001km smatra se rabljenim.Drugim rječima čim je jedan od dva uvjeta (li je mlađe od 6 mjeseci, ili ima manje od 6.000km) zadovoljen - vozilo se smatra novim.
2) Za novo vozilo (po gornjem kriteriju) prodavač (privatni vlasnik, distributer, firma,...) ima pravo na odbitak PDVa u svojoj zemlji, a mi kod uvoza plaćamo PDV u Hrvatskoj i naravno trošarinu. 3) Za rabljeno vozilo po gornjim kriterijaima bez obzira je li u inozemstvu vlasnik bila privatna osoba, trgovac rabljenim vozilima, neka druga firma... ne dobiva se povrat poreza u inozemstvu i ne plaća se PDV u Hrvatskoj. Plaća se samo trošarina.
Kod određivanja porezne osnovice za obračun PDVa i trošarine, kod individulanog uvoza iz inozemstva (ili unosa iz EU), uzima se aktualni cjenik domaćeg uvoznika (ne znam što ako nema uvoznika u Hrvatskoj) i potpuno je nevažno koliko je osoba koja uvozi vozilo to isto vozilo platila u inozemstvu.
Ako netko ima neko pitanje - stojim na raspolaganju. Ako netko misli suprotno od ovoga, može si uštrediti trud pisanja, jer bit će baš ovako.

Odlična informacija, hvala! Čak zvučiš i dosta uvjereno u svoje riječi.  :mrgreen:

Pitanje: Što znači "aktualni cjenik domaćeg uvoznika"? Ako uvozim rabljeni motocikl iz npr. 2006. sa 12tkm kakve koristi je "aktualni" cjenik?

Sori ako je pitanje glupo, nemam baš neko znanje o temi!
 
Taj dio sam komentirao s jednim uvoznikom. Pretpostavljam da će se se cijena novog u postotcima smanjivati po godinama starosti i onda eventualno usprediti s oglasnicima.

 
mate said:
Taj dio sam komentirao s jednim uvoznikom. Pretpostavljam da će se se cijena novog u postotcima smanjivati po godinama starosti i onda eventualno usprediti s oglasnicima.

Ne postoji li već neki sličan sistem procjene vrijednosti rabljenih vozila? Znam da ima ona "knjiga" na poreznoj po kojoj su ti porez rezali.  :mrgreen: A znam i da procjenitelji također imaju pristup sličnim informacijama.

Ako netko zna koliko novi auto gubi na vrijednosti, godišnje, u postotcima bilo bi možda korisno da napiše...
 
jel se može uvesti starije vozilo ili je ograničenje na primjer 6 godina starosti?
 
makazica said:
Ne postoji li već neki sličan sistem procjene vrijednosti rabljenih vozila? Znam da ima ona "knjiga" na poreznoj po kojoj su ti porez rezali.  :mrgreen: A znam i da procjenitelji također imaju pristup sličnim informacijama.

Ako netko zna koliko novi auto gubi na vrijednosti, godišnje, u postotcima bilo bi možda korisno da napiše...

Te tablice su zapravo bezveze, prije točno 11 godina sam uvozio jedan motor, šef carine ga je samo ukucao u google i u sekundi dobio točnu uvoznu cijenu. Raspravljati o tome u 2013. je bespredmetno. :mrgreen:
 
Evo traženih odgovora:
- ako se vozilo misli koristiti samo na stazi, treba na njega platiti sva davanja kao i na motocikl koji se registrira. (Osobno sam to provjerio u na sastanku u Ministarstvu financija, jer sam i sam zainteresiran). Na Grobniku sam svjedočio carinskoj kontroli imaju li vozači uredne dokumente (dokaz da su motocikli uvezeni i ocarinjeni), bez obzira bi li oni ikad, ili nikad, regsitrirani u RH
- što se procjene vrijednosti vozila, iz npr. 2006. tiče, postupak će biti sljedeći. Ako postoji uvoznik za RH koji je tada uvozio takvo isto vozilo, uzima se cijena koja je tada bila aktualna kod tog uvoznika, i ta se vrijednost zatim umanjuje po jasnim tablicama, koje su dio Naputka koji sam spominjao. Ako se do tog podatka ne može doći, jer nije bilo uvoznika, nadležni organ ima pravo na temelju raspoloživih izvora o cijeni tog vozila u inozemstvu, ili sličnih u RH, procijeniti vrijednost koju je to vozilo imalo 2006. i nakon toga opet korištenjem istih tablica umanjiti mu vrijednost, te odrediti davanja.
Ministarstvo financija je otvorilo WEB aplikaciju u koju od 01.07.2013. nadalje svi uvoznici moraju unositi svaku promjenu cijene. Sve cijene se arhiviraju i za koju godinu će i problem prociene vrijednosti starijih vozila na taj način biti riješen. Važno je i napomenuti da dobijete li od trgovca u Hrvatskoj popust kod kupnje novog vozila, on će se obračunavati isključivo na cijenu bez trošarine, a trošarina će se iz cjenika primjeniti upravo onakva kakva je određena za vozilo bez dodatnog popusta.
Uvoznici mogu cjenike mijenjati i prijavljivati promjene Mistarstvu koliko god puta u godini žele. Objavljeni cjenik se primjuje uvijek od jučerašnjeg dana u odnosu na dan objave.
Mnogi očekuju da će nakon 01.07.2013. doći do povećanog uvoza rabljenih vozila. Realno se procjenjuje da će situacija biti upravo suprotna. Zemlje koje imaju trošarinu (kao mi), ili visoki PDV (kao Mađarska, Hrvatska,...) imaju od strane proizvođača (barem onih proizvođača koji o tome vode računa) niže nabavne (tvorničke) cijene, pa samim time postaju potencijalni IZVOZNICI rabljenih vozila. I to, što novije vozilo bilo, to je veća vjerojatnost da će ga netko iz inozemstva kupiti u Hrvatskoj i izvesti, nego obrnuto.
Novi izgledi cjenika sa izraženom cijenom, PDVom i trošarinom, moći će svakom transprentno dati do znanja je li motocikl bez davanja kod nas jeftiniji ili skuplji nego u inozenstvu. Drugim rječima svatko tko uvozi novi motor moći će odmah znati hoće li ga u konačnici koštati isto, manje, ili više nego da ga je kupio kod domaćeg uvoznika.
 
Daytona said:
...................................
Mnogi očekuju da će nakon 01.07.2013. doći do povećanog uvoza rabljenih vozila. Realno se procjenjuje da će situacija biti upravo suprotna. Zemlje koje imaju trošarinu (kao mi), ili visoki PDV (kao Mađarska, Hrvatska,...) imaju od strane proizvođača (barem onih proizvođača koji o tome vode računa) niže nabavne (tvorničke) cijene, pa samim time postaju potencijalni IZVOZNICI rabljenih vozila. I to, što novije vozilo bilo, to je veća vjerojatnost da će ga netko iz inozemstva kupiti u Hrvatskoj i izvesti, nego obrnuto.
.....

Ovo bas ne razumijem.
Receno je da se PDV moze odbiti samo kod izvoza novih vozila te da se onda placa u zemlji u koju se vozilo uvozi (valjda je tak i u drugim zemljama ako je tak kod nas). U tom slucaju mi je logicno da bi drzavljani EU mogli kupovati nova vozila u HR jer je osnovna cijena niza zbog veceg PDVa.

Ali za rabljene si rekao da nema odbitka davanja nego se kupuju po bruto cijeni i placa se samo trosarina u zemlji registracije pa ne vidim zasto bi netko iz EU kupio rabljeni kod nas jer su vani jeftiniji ili u najmanju ruku imaju istu cijenu  :misli:


I jos jedno pitanje; mozes li onda konkretno reci koja ce biti davanja na primjeru jednog rabljenog motora?

Nekakav GSXR Turbo egzotik koji je kupljen u Dojšland po 10.000 EUR i ima emisiju CO 130?
Koliko bi takvo vozilo kostalo do registracije u HR?

Inace hvala sto si podijelio informacije s nama  (y)
 
Vozila za koja će biti povećan interes za izvoz iz Hrvatske će biti vozila koja se po kriteriju koji sam opisao smatraju novim: dakle "mlađa" od 6 mjeseci ili sa manje od 6.000km. Realno će najveći potencijal za izvoz biti za po uobičajenom kriteriju rabljena vozila, a po kriteriju koji će se primjenjivati de facto nova vozila. Dugim rječaima to su rabljena vozila sa 0 km, ili potpuno nova vozila koja se kupuju u Hrvatskoj i odmah izvoze.
Već danas se javljaju trgovci iz zemalja EU raspitujući se za upravo takva vozila i za izvozne cijene hrvatskih uvoznika, ili trgovaca.
 
Daytona said:
Vozila za koja će biti povećan interes za izvoz iz Hrvatske će biti vozila koja se po kriteriju koji sam opisao smatraju novim: dakle "mlađa" od 6 mjeseci ili sa manje od 6.000km. Realno će najveći potencijal za izvoz biti za po uobičajenom kriteriju rabljena vozila, a po kriteriju koji će se primjenjivati de facto nova vozila. Dugim rječaima to su rabljena vozila sa 0 km, ili potpuno nova vozila koja se kupuju u Hrvatskoj i odmah izvoze.
Već danas se javljaju trgovci iz zemalja EU raspitujući se za upravo takva vozila i za izvozne cijene hrvatskih uvoznika, ili trgovaca.


Tablice prema kojima se umanjuje vrijednost vozila s obzirom na starost su naravno tajna?
 
Nije hrvatska danska ili zemlja beneluxa. To o izvozu drži vodu jedino za potpuno nova vozila s 0 km koja idu u izvoz po neto cjeni.
Bilo što rabljeno zaboravi preskupo a i biće moguć povrat pdva izvoznicima ( ili neto kupovina) povrat trošarine , co2 naknade i eventualne carine nije moguć.
Drugo jeftinija vozila za HR tržište znači i ujedno vozila C kvalitete, za D tržište su A kvalitete.
 
Daytona said:
Vozila za koja će biti povećan interes za izvoz iz Hrvatske će biti vozila koja se po kriteriju koji sam opisao smatraju novim: dakle "mlađa" od 6 mjeseci ili sa manje od 6.000km. Realno će najveći potencijal za izvoz biti za po uobičajenom kriteriju rabljena vozila, a po kriteriju koji će se primjenjivati de facto nova vozila. Dugim rječaima to su rabljena vozila sa 0 km, ili potpuno nova vozila koja se kupuju u Hrvatskoj i odmah izvoze.
Već danas se javljaju trgovci iz zemalja EU raspitujući se za upravo takva vozila i za izvozne cijene hrvatskih uvoznika, ili trgovaca.

Ako dobro citam izmedju redaka, baza za velika ocekivanja izvoza auta starih do 6 mjeseci i kilometraze do 6000 km se temelji na nedostatku sankcija za laziranje predjenog broja kilometara na vozilima u HR te ce se nekim cudom kod izvoznika iznenada pojaviti brdo automobila, par godina starih sa sumnjivo malom kilometrazom (najvise onih sa 5999 km)  :mrgreen:
 
Da li bi voljeli da se prilikom uvoza koristi aktualni cjenik uvoznika? I to onaj koji taj uvoznik nudi kad ga pitamo za otkup ili zamjenu rabljeno/novo
(Nedavno je mazda 3 stara godinu i pol sa 45kkm otisla za 7.5k€) (kupljena za 18 k€)
 
Koja intitucija će biti zadužena za procjenu i naplatu, jer carina to više neće radit.
 
- tablica umanjenja vrijednosti, nije tajna, dio je javno objavljenog Pravilnika
- najzanimljiviji će biti izvoz novih vozila
- povrat trošarine i PDVa izvozniku je moguć samo kod izvoza novih vozila (mlađa od 6 mjeseci, manje od 6.000km)
- primjedbu o tome da je u tvornici moguće proizvoditi vozila lošije kvalitete za jedno tržište, a bolje za drugo, može dati samo onaj tko nije upoznat sa procesom proizvodnje (sastavljanja) vozila i tko nikad nije posjetio ni jednu tvornici automobila, motockla,... Taj i takav neka ostane u svom uvjerenju.
- moći će se uvoziti motocikli koji zadovoljavaju EURO 3 bez obzira na starost + oldtimeri koji imaju poseban pravilnik
- nije EU baš tako naivna da čeka lukave Hrvate koji će joj od 01.07.2013. početi uvaljivati vozila sa lažiranom kilometražemo.