VJEČNO PITANJE- ulje

Mayco

Member
Ovih dana listam stare teme o uljima, uglavnom se sve svodi na to koje ulje odabrati sintetičko ili polusintetičko, te se na kraju priča svede na prepucavanje o cijenama ulja ili o preferiranju pojedinih proizvođača...
  Također bilo je govora o tome kako se mineralna ulja stavljaju u motore u fazi razrade, polusintetičko za večinu motora, sintetičko za motore koji razvijaju veče okretaje, sport, racing...

E dobro, sad mene zanima kako vozim kawasaki zr7 iz 2003. znači nikakav supersofisticirani stroj, pa mi ljudi kažu: za njega ti je dobro i polusintetičko 10w40, ne moraš stavljati skuplje ulje, itd, itd.
Ja i kad u svom starom golfu (tdi) mijenjam ulje dajem mu najbolje što mogu i ne gledam koliko tih 4,5 L koštaju, 300 ili 400 kn.

   Kako mi je kawić puno draže vozilo (te želim i njemu dati najbolje što mogu na servisu) mene na kraju nakon svih ovih silnih topičarenja o uljima zanima samo:
ne koje je ulje dobro za njega, tipa:ne treba ti bolje/ skuplje već me samo zanima mogu li, obzirom na njegovu danas već zastarjelu koncepciju mašine, zračno hlađenje, itd.,  ja njega "počastiti" na servisu sa (skupljim) fullsintetičkim uljima i pritom se dobro osječati ili bih zapravo sa takvim uljem, koje se ovdje preporuča u svim temama o uljima samo za motocikle koji razvijaju visoke performanse, na neki način naškodio svom motoru?!? - jer čuo sam i to...

Stoga bih molio tehnički potkovanije članove za savjet... 
 
gradaciju potraži na netu, profiltriraj iz tekstaova marke ulja koje ljudi hvale. Tak je svejedno jel u taj motor staviš polusintetiku ili sintetiku, mada ja bi u njega trpao polusintetiku i uživao u kilometrima iza sebe. Dosta je nezahvalno govoriti o marki ulja i koja je dobra koja nije, jer je sveijedno ulje proizvedeno u 2008 godini (polusintetičko)  bolje od onog proizvedenog 2003 (polusintetičkog) tak da nemreš fulat....a jesam mudar :mrgreen:
 
tociš po preporuci proizvođaca - što se tice gradacije i tipa
i kao sto je live rekao , proizvođaca ulja možeš sam birati  :mrgreen:
 
Pogledaj si ovo...Zgodno za znati!

ulje_viskozitet.jpg


Evo ti i link na tekst o uljima:
http://www.nsautoforum.com/index.php?topic=380.0

:wink:

 
BobaCH said:
Pogledaj si ovo...Zgodno za znati!

Evo Hondine tablice koja pobija ovu prvu :misli:

i opet smo na početku,jel starija kokoš ili jaje :misli:

več se puno govorilo o ovoj temi,pa bi ipak bila preporuka da sipaš preporučenu polusintetiku.

možeš ga počastiti i sa ful sint.,a on bi tebe mogao počastiti sa večom potrošnjom ulja i proklizavanjem kvačila :palacdolje:
 
Jednom prilikom sam u GSX 1400 del full sintetiku (isto da počastim motor jer j...š par kuna razlike u cijeni) i ne vjerujem da je štetilo agregatu (nije ga čak ni trošil), ali mi se ljepše šaltal na polusintetici  :wink:
 
KAMENI DJ said:
Evo Hondine tablice koja pobija ovu prvu :misli:

i opet smo na početku,jel starija kokoš ili jaje :misli:

več se puno govorilo o ovoj temi,pa bi ipak bila preporuka da sipaš preporučenu polusintetiku.

možeš ga počastiti i sa ful sint.,a on bi tebe mogao počastiti sa večom potrošnjom ulja i proklizavanjem kvačila :palacdolje:
jel postoji 10 w-60 fulsintetika ?? kakvo bi to bilo ulje i za čega bi bilo namijenjeno??
dali bi to bilo dobro za motore sa puno okretaja koji se u visokim okretajima vrte u jaaaako malim tolerancijama i to sve pod izrazito visokim radnim temperaturama ??
:misli:  kad bi takovo ulje postojalo ja bi ga sipao u svoje motore
 
zvonko situm said:
jel postoji 10 w-60 fulsintetika ?? kakvo bi to bilo ulje i za čega bi bilo namijenjeno??
dali bi to bilo dobro za motore sa puno okretaja koji se u visokim okretajima vrte u jaaaako malim tolerancijama i to sve pod izrazito visokim radnim temperaturama ??
:misli:  kad bi takovo ulje postojalo ja bi ga sipao u svoje motore
pa postoj takvo ulje.........castrol rs....sipao ja u svoj bmw......... :mrgreen:
 
ZZetoR said:
Ako staviš potpuno sintetično ulje može se dogoditi da će ga trošiti.
Zašto bi se sintetika više trošila? Koji su razlozi? (ovoje pitanje ne ironija, stvarno me zanima). Naime, ja sam imao situaciju gdje sam (po preporuci jednog mehaničara) u motor sipao polusintetiku. Također sam s motorom (ko i s ovim) radio dosta duže turice (konkretno  jedna 600 km) gdje je bilo autoceste i otvorene ceste. Od mjenjanja do mjenjanja nisam imao potrebe stavljati ulja. Kada sam stavio mineralno ulje(po preporuci drugog - čitaj boljeg), na istom tom putu (ista cesta, isti princip vožnje) primjetio sam potrošnju te sam kasnije na mineralnom uvjek morao malo doliti (da bude na maksimumu). Nije to bilo puno. Čak normalno, ali sam morao, ali na polusintetici ne.
 
live-for-ride said:
Zašto bi se sintetika više trošila? Koji su razlozi? (ovoje pitanje ne ironija, stvarno me zanima). Naime, ja sam imao situaciju gdje sam (po preporuci jednog mehaničara) u motor sipao polusintetiku. Također sam s motorom (ko i s ovim) radio dosta duže turice (konkretno  jedna 600 km) gdje je bilo autoceste i otvorene ceste. Od mjenjanja do mjenjanja nisam imao potrebe stavljati ulja. Kada sam stavio mineralno ulje(po preporuci drugog - čitaj boljeg), na istom tom putu (ista cesta, isti princip vožnje) primjetio sam potrošnju te sam kasnije na mineralnom uvjek morao malo doliti (da bude na maksimumu). Nije to bilo puno. Čak normalno, ali sam morao, ali na polusintetici ne.
zavisi o vrsti i tipu motora....u pravilu sinteticka ulja su uvijek bolja od mineralnih ili polusintetickih ulja. Termicki su stabilnija na visim ili nizim temperaturama...otpornija su na oksidaciju...manje hlape...Jedino imaju manja frikcijska svojstva...pa nisu pogodna za razradivanja novih agregata...Ali danas su takve tehnologije i materijali izrade da svi auti i motori dolaze za tvornickim punjenjem sintetickoga ulja(jedino jos nesto kawasaki i suzuki "mute" sa tim kombinacijama.. minarealno..pa sintetika... :shock:)
 
Mayco said:
   Kako mi je kawić puno draže vozilo (te želim i njemu dati najbolje što mogu na servisu) mene na kraju nakon svih ovih silnih topičarenja o uljima zanima samo:
ne koje je ulje dobro za njega, tipa:ne treba ti bolje/ skuplje već me samo zanima mogu li, obzirom na njegovu danas već zastarjelu koncepciju mašine, zračno hlađenje, itd.,  ja njega "počastiti" na servisu sa (skupljim) fullsintetičkim uljima i pritom se dobro osječati ili bih zapravo sa takvim uljem, koje se ovdje preporuča u svim temama o uljima samo za motocikle koji razvijaju visoke performanse, na neki način naškodio svom motoru?!? - jer čuo sam i to...

Uzmi viskozitet i specifikacije po preporuci proizvođača, a unutar toga kupi najbolje koje možeš (full sintetika, brend..) i ne možeš fulati. Škoditi ne može nikako.
 
zvonko situm said:
jel postoji 10 w-60 fulsintetika ?? kakvo bi to bilo ulje i za čega bi bilo namijenjeno??
dali bi to bilo dobro za motore sa puno okretaja koji se u visokim okretajima vrte u jaaaako malim tolerancijama i to sve pod izrazito visokim radnim temperaturama ??
:misli:  kad bi takovo ulje postojalo ja bi ga sipao u svoje motore

Majstore zašto je pitanje postavljeno meni i ko je spomenio 10W60 :misli:

kotrlj
 
bmw m 5 said:
zavisi o vrsti i tipu motora....u pravilu sinteticka ulja su uvijek bolja od mineralnih ili polusintetickih ulja. Termicki su stabilnija na visim ili nizim temperaturama...otpornija su na oksidaciju...manje hlape...Jedino imaju manja frikcijska svojstva...pa nisu pogodna za razradivanja novih agregata...Ali danas su takve tehnologije i materijali izrade da svi auti i motori dolaze za tvornickim punjenjem sintetickoga ulja(jedino jos nesto kawasaki i suzuki "mute" sa tim kombinacijama.. minarealno..pa sintetika... :shock:)
motor je bio 650 ccm 1 cilindar sa 50000km, dakle i više nego razrađen. Polusintetika se nije trošila, mineralno je. Kažem, sve to u granicama normalnog, ali samo me zanima zašto (gotovo)svi kažu da "sint je bolji, ali očekuj potrošnju" a kod mene obrnuto... :misli:
 
KAMENI DJ said:
Majstore zašto je pitanje postavljeno meni i ko je spomenio 10W60 :misli:

kotrlj
nije tebi osobno postavljeno pitanje...nego na svim tim nekim usporednim tablicama nema tog ulja pa sam se zakačio na tablice na tvom postu...
 
sta si sipao od polusintetike ??? I dali je uvijek bio isti brand ulja u masini ?? Puno motora kada promijenis marku i vrstu ulja...pocme ga trositi...50.000 km...?? Koja je gradacija bila sintetike ? A koja polusintetike '
 
zvonko situm said:
nije tebi osobno postavljeno pitanje...nego na svim tim nekim usporednim tablicama nema tog ulja pa sam se zakačio na tablice na tvom postu...
te tablice su tvornicke preporuke koje se nalaze u svakom user manulau...zavisno o podneblju gdje se motor koristi(klimatski uvjeti)....a i castrolovo rs full synt ulje gradacije 10w-60 postoji vec dugi niz godina....Doduse prvenstveno za automobilske motore...gdje nema podmazivanja mjenjaca i kavacila...ali puno njih ga koristi i u motorima...
 
bmw m 5 said:
sta si sipao od polusintetike ??? I dali je uvijek bio isti brand ulja u masini ?? Puno motora kada promijenis marku i vrstu ulja...pocme ga trositi...50.000 km...?? Koja je gradacija bila sintetike ? A koja polusintetike '
hm...ne sječam se. Ipak je to bilo dosta davno.
Gradacija jej bila ova klasična (mislim 10-40) i oba ulja su bila iste gradacije samo što je prvo bila polusintetika motul, a kasnije mineralno valvoline. Da se razumijemo, motor je jako lijepo radio (kad bi radio, imao je drugih problema nevezanih za ulje:)) Mjenjač je s oba ulja bio isti i sve pet. Jedina razlika je bila u potrošnji (koja je opet bila mala, ali je bila)
 
live-for-ride said:
hm...ne sječam se. Ipak je to bilo dosta davno.
Gradacija jej bila ova klasična (mislim 10-40) i oba ulja su bila iste gradacije samo što je prvo bila polusintetika motul, a kasnije mineralno valvoline. Da se razumijemo, motor je jako lijepo radio (kad bi radio, imao je drugih problema nevezanih za ulje:)) Mjenjač je s oba ulja bio isti i sve pet. Jedina razlika je bila u potrošnji (koja je opet bila mala, ali je bila)
sad si me zbunio...najprije si rekao da je bila polusintetika unutra...pa zatim sintetika...sad si napisao da je bila polusintetika unutra...pa zatim mineralno....??? Koje ti je trosio... ?? Motul ?? Valvoline ??? :misli:
 
Ajde izbacite mineralno iz ove priče,tema je razlika polusint i fullsint (y)