Vožnja bez matice lančanika...

BikerHR

Member
Pretražio sam forum, o ovome se do sad pisalo na različitim mjestima.... Po povratku sa ljetovanja skinuo sam poklopac prednjeg lančanika na Aquili i imam što vidjeti: matica je ispala sa osovine, i pala je na dno - zaustavila se u naslagama masti i nakupljene zemlje... Lančanik fino stoji na svojem mjestu, nikuda nije ispao - jer ga lanac u pogonu vuče u svoju os vrtnje, tj. drži ga na mjestu na osovini.

Podložna pločica za osiguranje (savija se preko matice) se izgubila, a navoj na matici je toliko razlokan da se matica može nataknuti na osovinu bez šarafljenja..

Tu maticu sam inače više puta provjeravao i dotezao (8 - 10 kgm),i uvijek je imala tendenciju da se malo otpusti, i dalje stoji u tom položaju (držala ju je šajbica).  Izgleda da se je sad zbog vibracija na otpuštenoj matici polako izglodao navoj, jer je navoj na (cementiranoj) osovini dosta tvrđi i u dobrome stanju.

http://www.youtube.com/watch?v=TrxuCDpOw-o

Išao sam malo potražiti na Google-u rasprave o tome, i došao sam do zaključka da je to prilično česti kvar, na najrazličitijim vrstama i tipovima motora. Mnogi vlasnici motora su do sada pogubili te matice, koje su osigurane (samo) sa takvim tipom šajbice.

http://www.google.hr/#hl=hr&source=hp&q=lost+sprocket+nut&btnG=Google+pretra%C5%BEivanje&aq=f&aqi=&aql=&oq=lost+sprocket+nut&gs_rfai=&fp=bb2f64b79ead621e

Što je najčudnije, Hyosung u svojem manualu nije predvidio osiguranje matice ljepljenjem, na pr. Locktite-om.

Ono što me sad zanima - ključ za tu maticu je 27, osovina je fi 16 sa finim metričkim navojem, a Hyosung tu maticu naziva "M21", ne znam po kakvim je to standardima... Vjerujem da postoji dosta drugih modela motora, koji imaju istu maticu?

GT250frontsprocketnut.jpg.jpg


300-1814-2T.jpg


counter%20shaft%20lock.JPG
 
To se je i meni desilo prije 6 mjeseci. Otisao sam u eurorent po novu maticu ali je naravno nisu imali "jer sam prvi kojem se je to ikada desilo". Naravno da sam je narucio ali niti nakon 2 mjeseca nije stigla. U medjuvremenu sam lancanik zategnuo standardnom maticom i opruznom podloskom i jos uvijek drzi. Odi pitaj u eurorent dali im je stigla moja podloska i matica, poklanjam ti ju  :mrgreen:.
 
Moja Aquila do sad je prošla 46.000 km, ovo je za sada najozbiljniji "kvar". Kakvu standardnu maticu si ti stavio, jel znaš dimenzije? Jel možda M16X1,5 (fini metrički navoj)?

Što se Eurorenta tiče, ja već 4-5 godina čekam od njih tel. poziv, čovjek je rekao da samo ide u skladište pogledati, i da će me nazvati..  :D Inače sve potrošne dijelove naručujem iz Koreje, ali ne isplati se naručivati samo jedan dio, zbog poštarine.. Ovu maticu sam svejedno naručio od njih.

http://www.hyosungsource.com/
 
sjećam se da se to dogodilo Pohu s foruma na njegovom GT250 dok ga je još imao. On je koliko se sjećam dao istokariti drugu maticu pošto je ova ispala u vožnji ...
 
Taj problem sa maticom pogonske osovine imali su (neznam dali još uvijek imaju )neki modeli Yamahe a zadnji slučaj ,prije par dana,na Pegasu 650.
 
BikerHR said:
Moja Aquila do sad je prošla 46.000 km, ovo je za sada najozbiljniji "kvar". Kakvu standardnu maticu si ti stavio, jel znaš dimenzije? Jel možda M16X1,5 (fini metrički navoj)?

Što se Eurorenta tiče, ja već 4-5 godina čekam od njih tel. poziv, čovjek je rekao da samo ide u skladište pogledati, i da će me nazvati..  :D Inače sve potrošne dijelove naručujem iz Koreje, ali ne isplati se naručivati samo jedan dio, zbog poštarine.. Ovu maticu sam svejedno naručio od njih.

http://www.hyosungsource.com/

¨16x1,5 nije fini metricki navoj  :wink:
 
meni se na sradu također to desilo, nije ostalo apsolutno ništa navoja na matici, izgledala je ko nekakva podloška  :)
 
Ako ne možeš nabavit baš tu maticu, a kako si napisao da ti je navoj uništen,
uzmi maticu približne veličine (manju) koja na sebi ima onaj gumeni prsten kao osigurač.

Kod bravara daj narezat navoj na osovini i to po koraku navoja koji ima matica. Mislim
da te takva matica može koštat max. 10 kn, i narezivanje navoja kod bravara možda
još 50 kn, i imaš riješen problem na dobar način.

Pozdrav
 
Što se Eurorenta tiče, ja već 4-5 godina čekam od njih tel. poziv, čovjek je rekao da samo ide u skladište pogledati, i da će me nazvati..
:LOL:

Ja sam baš svoju juče provjeravao dok sam podmazivao remen, sve ok, ali mislim da su to dotjerali na 09' sa drugačijom osiguravajućom podložnom.
Slično osiguranje kao i na nabama glavčina na automobilima.Samo bez kajle.


 
kmamic said:
Ako ne možeš nabavit baš tu maticu, a kako si napisao da ti je navoj uništen,
uzmi maticu približne veličine (manju) koja na sebi ima onaj gumeni prsten kao osigurač.

Kod bravara daj narezat navoj na osovini i to po koraku navoja koji ima matica. Mislim
da te takva matica može koštat max. 10 kn, i narezivanje navoja kod bravara možda
još 50 kn, i imaš riješen problem na dobar način.

Pozdrav

Na osovini navoj uopće nije uništen, izglodao se (potpuno) samo navoj na matici. Nabavit ću novu maticu s jednakim navojem, stavit ću elastičnu podlošku ispod, i sve to osigurati s Loctite-om 222 ili 243, nisam siguran koje odabrati?

http://www.vijci.com/index.php?p=loctite
 
BikerHR said:
Na osovini navoj uopće nije uništen, izglodao se (potpuno) samo navoj na matici. Nabavit ću novu maticu s jednakim navojem, stavit ću elastičnu podlošku ispod, i sve to osigurati s Loctite-om 222 ili 243, nisam siguran koje odabrati?

http://www.vijci.com/index.php?p=loctite
čemu elastična podloga ispod ako već stavljaš loctite? rađe podlošku protiv izvrtanja, ako baš želiš mehanički osigurati maticu.
 
jolly the roger said:
čemu elastična podloga ispod ako već stavljaš loctite? rađe podlošku protiv izvrtanja, ako baš želiš mehanički osigurati maticu.

Još kad bih znao kakva je to podloška, bilo bi bolje.. Jel to nazubljena podloška, ili nešto treće?  :misli:

69123.jpg


 
BikerHR said:
Još kad bih znao kakva je to podloška, bilo bi bolje.. Jel to nazubljena podloška, ili nešto treće?  :misli:

69123.jpg
ovo što si sad stavio je nešto što ti tamo ne treba. mi ju u žargonu zovemo "groverica", za razliku od one obične "zarezane" šajbice.

tebi treba podloška koja je nazubljena u sredini (prema ozubljenju vratila na koji dolazi), a kojoj se svine jedan krak ili bok nakon što se matica koja drži lančanik stegne na potreban moment. ako ti osovina nema potrebno ozubljenje koje će držati podlošku, onda rađe namaži loctiteom maticu, ili probaj naći samoosiguravajuću maticu u željezariji (ima ko neki plavi prsten na vrh navoja koji osigurava maticu da se ne odvrće)
 
jolly the roger said:
tebi treba podloška koja je nazubljena u sredini (prema ozubljenju vratila na koji dolazi), a kojoj se svine jedan krak ili bok nakon što se matica koja drži lančanik stegne na potreban moment. ako ti osovina nema potrebno ozubljenje koje će držati podlošku, onda rađe namaži loctiteom maticu, ili probaj naći samoosiguravajuću maticu u željezariji (ima ko neki plavi prsten na vrh navoja koji osigurava maticu da se ne odvrće)

Pa to sam imao do sad ugrađeno (originalno u tvornici). Osovina ima 6 žljebova, na koju se natakne takva podloška. Ako se vijak malo otpusti, on dalje vibrira po navoju osovine, sve dok se navoj vijka toliko ne izbrusi, da otpadne sve skupa dolje.
 
BikerHR said:
Pa to sam imao do sad ugrađeno (originalno u tvornici). Osovina ima 6 žljebova, na koju se natakne takva podloška. Ako se vijak malo otpusti, on dalje vibrira po navoju osovine, sve dok se navoj vijka toliko ne izbrusi, da otpadne sve skupa dolje.
ako se vijak malo otpusti, ta pločica je ili premekana, ili nije dobro spigana :wink:
 
BikerHR said:
Pa to sam imao do sad ugrađeno (originalno u tvornici). Osovina ima 6 žljebova, na koju se natakne takva podloška. Ako se vijak malo otpusti, on dalje vibrira po navoju osovine, sve dok se navoj vijka toliko ne izbrusi, da otpadne sve skupa dolje.
Pa nije matica od čokolade (možda na Hyosungu i je) da će od vibracija otić navoj, može se odvinuti. Vicko dobro veli, to nije fini navoj ali je korak blaži od standardnog metričkog navoja (svi vitalni navoji na motoru su blaži korak i zato se stežu sa moment-kljućem). Najbolje je ić na duplo osiguranje jer očito jedno nije dovoljno, znaći Loctite i podlošku koja se sa sjekaćem odigne uz stjenku matice (stavio si gore slike). Teško buš našel maticu s osiguraćem (plastićni, ne gumeni kak je neko napisal) s tim navojem i korakom a i osovina mora barem 10mm viriti van u odnosu na sadašnju maticu da bi osigurać držal! :misli:
 
mladen59 said:
Pa nije matica od čokolade (možda na Hyosungu i je) da će od vibracija otić navoj, može se odvinuti.

Motor je do sada prešao 46.000 km, a mnogima se je to isto događalo i puno ranije.. Matica je u svakom slučaju dosta mekša od osovine, a tak i treba biti. Moja je greška što je nisam zamjenio na vrijeme, kad sam osjetio da je navoj već dao svoje. Vozio sam se još godinu dana, ispočetka je imala mali "loker" (nije se više dala pritegnuti do kraja, nego je preskočila na kraju). A sad već ima "malo veći" loker..  :LOL:

Vicko dobro veli, to nije fini navoj ali je korak blaži od standardnog metričkog navoja (svi vitalni navoji na motoru su blaži korak i zato se stežu sa moment-kljućem).

Ako je stadardni metrički navoj na pr. M16x2, onda je sve ostalo ispod toga fini navoj (1,75, 1,5, 1,25, 1). Meni bi više značilo ako bi netko znao kakav korak obično imaju ti navoji na osovinama pogonskih lanačanika (Suzuki?)

Najbolje je ić na duplo osiguranje jer očito jedno nije dovoljno, znaći Loctite i podlošku koja se sa sjekaćem odigne uz stjenku matice (stavio si gore slike). Teško buš našel maticu s osiguraćem (plastićni, ne gumeni kak je neko napisal) s tim navojem i korakom a i osovina mora barem 10mm viriti van u odnosu na sadašnju maticu da bi osigurać držal! :misli:

Točno, niti nema dovoljno mjesta na osovini, i još pronaći tako specijalnu maticu s plastičnim osiguračem.
 
Mislim da ti je na tom mjestu Loctite beskorisan......riješi to poštenom maticom i podloškom koje će je osigurati....
 
BikerHR said:
Moja Aquila do sad je prošla 46.000 km, ovo je za sada najozbiljniji "kvar". Kakvu standardnu maticu si ti stavio, jel znaš dimenzije? Jel možda M16X1,5 (fini metrički navoj)?

Što se Eurorenta tiče, ja već 4-5 godina čekam od njih tel. poziv, čovjek je rekao da samo ide u skladište pogledati, i da će me nazvati..  :D Inače sve potrošne dijelove naručujem iz Koreje, ali ne isplati se naručivati samo jedan dio, zbog poštarine.. Ovu maticu sam svejedno naručio od njih.

http://www.hyosungsource.com/

Probaj u Sloveniji, ja za svoj motor kupujem u Ilirskoj Bistrici. Naručeni dijelovi su drugi dan u dućanu jer zastupnik za Sloveniju ima uglavnom sve na lageru. Hyosungsource je jeftiniji ali kad uzmeš poštarinu i carinu u obzir tu su negdje (u Sloveniji dobiješ i povrat poreza). Zastupnik za Sloveniju je Saplex iz Rače ali ima dućana po cijeloj Sloveniji koji rade sa njim. Pogledaj na www.saplex.si